Chapu, ze to neni tak jednoduche. Ale podle mne, pokud chci pomoct nejake skupine lidi, tak je velikost te skupiny relevantni udaj. Nic jineho za mymi prispevky nehledejte.Katerina Marketa Matouskova píše:Než jsem to dopsala, tak tu přibyly dva příspěvky. Opakuji, že nedostatená znalost češtiny není zásadní problém, který by vedl k zařazování romských dětí do speciálních škol. Problematika je mnohem komplexnější. Určitě k tomu budou nějaké relevantní zdroje. Když o ně zakopnu, dám odkaz.
Zjišťování počtu romských žáků ve speciálních školách
Moderátoři: Rada resortních týmů - členové, Resortni tym Lidska prava, Pracovni skupina Rovnopravnost
Pravidla fóra
Toto je veřejné fórum pro konzultace k bodu Rovnoprávnost.
Názory zde vyjadřované nelze bez dalšího považovat za stanoviska Pirátské strany.
Každý ať se vyjadřuje jasně, slušně a k tématu. Pokud chcete řešit novou věc, založte nové téma.
Toto je veřejné fórum pro konzultace k bodu Rovnoprávnost.
Názory zde vyjadřované nelze bez dalšího považovat za stanoviska Pirátské strany.
Každý ať se vyjadřuje jasně, slušně a k tématu. Pokud chcete řešit novou věc, založte nové téma.
- Milan.Moravec
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 219
- Registrován: 16 dub 2012, 09:23
- Profese: Specialista BOZP
- Dal poděkování: 135 poděkování
- Dostal poděkování: 316 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zjišťování počtu romských žáků ve speciálních školách
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Milan.Moravec za příspěvek:
- IvaChmelařová
http://www.oldcomp.cz
Amiga Sinclair Didaktik Sam_Coupé Enterprise SAM440ep μA1 PegasosII MacBook_Air Mac_Mini_MOS CPC Atari MSX C64 PC PSP PS3
Amiga Sinclair Didaktik Sam_Coupé Enterprise SAM440ep μA1 PegasosII MacBook_Air Mac_Mini_MOS CPC Atari MSX C64 PC PSP PS3
-
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 206
- Registrován: 27 čer 2013, 16:47
- Profese: právnička a redaktorka
- Dal poděkování: 150 poděkování
- Dostal poděkování: 213 poděkování
Re: Zjišťování počtu romských žáků ve speciálních školách
Nemám žádné právo mluvit za ČŠI, ale fakt jako, tohle je uměle vykonstruovaný problém. To šetření je v pořádku. Nebo máte pocit, že byste ho udělali líp?
-
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 3215
- Registrován: 26 úno 2012, 19:46
- Profese: ICT konsultant, novinář
- Dal poděkování: 3870 poděkování
- Dostal poděkování: 4291 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zjišťování počtu romských žáků ve speciálních školách
Tohle šetření podle mne není v pořádku, především způsobem, jakým jsou děti za Romy označovány, a pak také nepřípustným nátlakem ČŠI na ředitele škol.Helca píše:Nemám žádné právo mluvit za ČŠI, ale fakt jako, tohle je uměle vykonstruovaný problém. To šetření je v pořádku. Nebo máte pocit, že byste ho udělali líp?
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Janek.Wagner za příspěvky (celkem 2):
- Viktor.Mahrik, Lenka.Wagnerova
- Katerina.Marketa.Matouskova
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 341
- Registrován: 21 zář 2011, 10:40
- Profese: osvč - překladatelka
- Bydliště: Praha
- Dal poděkování: 883 poděkování
- Dostal poděkování: 570 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zjišťování počtu romských žáků ve speciálních školách
Důvody neprospívání romských žáků na ZŠ - zatím jsem nic oslnivého nenašla, ale celkem dobře vypadá tahle bakalářka http://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q=& ... 4380,d.bGE, ještě jsem ji neprošla celou, ale to, co jsem viděla, je srozumitelné a podložené.
Mám se tomu věnovat víc? Můžu zmínit pár věcí, které považovala za klíčová naše učitelka romistiky (a ta se opravdu práci s nimi věuje, mimo jiné učí na škole, která umožňuje doplnit si vzdělání dospělým romům, aby z nich mohli být třeba právě romští asistenti na školách).
Mám se tomu věnovat víc? Můžu zmínit pár věcí, které považovala za klíčová naše učitelka romistiky (a ta se opravdu práci s nimi věuje, mimo jiné učí na škole, která umožňuje doplnit si vzdělání dospělým romům, aby z nich mohli být třeba právě romští asistenti na školách).
Co s tím? Stanovisko?Janek Wagner píše:Tohle šetření podle mne není v pořádku, především způsobem, jakým jsou děti za Romy označovány, a pak také nepřípustným nátlakem ČŠI na ředitele škol.
Korektury textů na požádání.
"Kdekoli byla demokracie zdiskreditována, stalo se to tím, že si lid nedovedl zvolit rozumově a mravně kvalifikované zástupce. Demokracie vydrží zkoušku dějin jen tehdy... když zvolený poslanec bude cítit stejnou odpovědnost, jako chirurg, když operuje na živém těle." Josef Macek *1887
"Kdekoli byla demokracie zdiskreditována, stalo se to tím, že si lid nedovedl zvolit rozumově a mravně kvalifikované zástupce. Demokracie vydrží zkoušku dějin jen tehdy... když zvolený poslanec bude cítit stejnou odpovědnost, jako chirurg, když operuje na živém těle." Josef Macek *1887
-
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 206
- Registrován: 27 čer 2013, 16:47
- Profese: právnička a redaktorka
- Dal poděkování: 150 poděkování
- Dostal poděkování: 213 poděkování
Re: Zjišťování počtu romských žáků ve speciálních školách
sorry, blíže to vysvětlit nemůžu, je to tu veřejný... ale fakt je to opodstatněný, jakým způsobem to děláme
- Lenka.Wagnerova
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 2452
- Registrován: 09 pro 2011, 15:12
- Profese: ucitelka,psycholozka
- Bydliště: Praha - Vinoř
- Dal poděkování: 4813 poděkování
- Dostal poděkování: 4291 poděkování
Re: Zjišťování počtu romských žáků ve speciálních školách
1) myslím, že hledat někde v diplomkách a bakalářkách fakt není to pravé. Zásadní problém je v tom, že máme vytvořen nějaký mustr, jak by měl člověk vypadat, až proleze školou. To je dáno z velké míry kulturně. Odpovídá to (pokud jde o ZŠ, hlavně 1.stupeň) hodné způsobné holčičce, která není přehnaně tvořivá, ale značně sociálně přizpůsobivá, převažují schopnosti verbální nad názorovými. Už běžný kluk (omlouvám se za genderovou nekorektnost, ale tato schémata používám pro srozumitelnost) má trochu problémy. ke konci školní docházky, spolu s rostoucími nároky na představivost a větším zastoupením přírodovědných a technických předmětů, se to vyrovnává. Romské děti jsou v průměru extravertnější, výrazněji projevují emoce, sociálně zdatné jsou dost, ale projevuje se to spontánněji. Mají myšlení spíše názorné, verbální schopnosti nejsou tak rozvinuté. K tomu obvykle menší slovní zásoba.
Cizinci z evropských zemí, jako je Rusko, Ukrajina, nemají menší slovní zásobu, neliší se od průměrné populace české strukturou schopností. Jen používají jiný jazyk, jiné kódování. jazyková bariéry mizí u dětí rychle.
Vietnamci, Číňané, ti jsou velmi motivovaní. nakonec vlastně všichni cizinci. Jsou z kultury, která stojí na píli, snaze, sociálním přizpůsobení. Alespoň ti, kteří se vydali k nám tvrdě pracovat a mít se líp. Tyhle děti problém ve škole nemají.
Prostě to není o tom, že by byli Romové hloupější, líní apod., jen jsou jinak nastaveni. A škola jim neumí nebo nechce vyjít vstříc. Stejně jsou na tom i "bílé" děti, které jsou nastaveny jinak, než školní systém chce.
2) Helča: Není špatně chtít Romům pomoci. Ale tohle nebude ta motivace, že? Jde o to, že máme jako stát průser u EU a snažíme se rychle něco udělat, abychom si chránili zadek. Ráda bych se mýlila....
To, co Janek kritizuje, není snaha pomoci Romům, ale ta metodika. Hlavně ovšem nepřípustný nátlak na ředitele, který má být arbitrem něčeho, co je velmi citlivé. Stát couvnul od uvádění národnosti, protože to nebylo košér, tak ty citlivé údaje vymlátíme z ředitelů. A je to povinné, jestli nebude skákat, jak Andrys píská, tak uvidí. Inspektora pošleme a ten mu ukáže... Jako s tím plošným testováním. On ani nedokázal najít vhodný paragraf, kterým vyhrožoval. Když jsem mu ho odcitovala, tak se divil. Státní orgány něco podělají, vláda nedá do školství prachy ani na běžný provoz, do všeho kecá zřizovatel a rodiče, a inspekce, která by měla školám pomáhat, poskytovat zpětnou vazbu pro zlepšování práce a metodickou podporu, jen šikanuje, hodnotí na základě papírů, tabulek a nesmyslů.
A jak jinak, vždyť celé tyhle "projekty" přinášejí těm nahoře na inspekci pořádný vývar. Vlastně druhý plat. Místo, aby ty stovky milionů šly do škol, vymýšlejí se blbosti.
O to tady jde, ne o Romy.
Helčo, jestli spolupracuješ s Andrysem a jemu podobnými, tak je mi záhadou, jak můžeš být zároveň pirátsky naladěna. Vždyť to je nebe a dudy. Podotýkám, že můj výlev se vůbec netýká běžných inspektorů, kteří jsou z tohoto stavu stejně nešťastní jako ředitelé.
Cizinci z evropských zemí, jako je Rusko, Ukrajina, nemají menší slovní zásobu, neliší se od průměrné populace české strukturou schopností. Jen používají jiný jazyk, jiné kódování. jazyková bariéry mizí u dětí rychle.
Vietnamci, Číňané, ti jsou velmi motivovaní. nakonec vlastně všichni cizinci. Jsou z kultury, která stojí na píli, snaze, sociálním přizpůsobení. Alespoň ti, kteří se vydali k nám tvrdě pracovat a mít se líp. Tyhle děti problém ve škole nemají.
Prostě to není o tom, že by byli Romové hloupější, líní apod., jen jsou jinak nastaveni. A škola jim neumí nebo nechce vyjít vstříc. Stejně jsou na tom i "bílé" děti, které jsou nastaveny jinak, než školní systém chce.
2) Helča: Není špatně chtít Romům pomoci. Ale tohle nebude ta motivace, že? Jde o to, že máme jako stát průser u EU a snažíme se rychle něco udělat, abychom si chránili zadek. Ráda bych se mýlila....
To, co Janek kritizuje, není snaha pomoci Romům, ale ta metodika. Hlavně ovšem nepřípustný nátlak na ředitele, který má být arbitrem něčeho, co je velmi citlivé. Stát couvnul od uvádění národnosti, protože to nebylo košér, tak ty citlivé údaje vymlátíme z ředitelů. A je to povinné, jestli nebude skákat, jak Andrys píská, tak uvidí. Inspektora pošleme a ten mu ukáže... Jako s tím plošným testováním. On ani nedokázal najít vhodný paragraf, kterým vyhrožoval. Když jsem mu ho odcitovala, tak se divil. Státní orgány něco podělají, vláda nedá do školství prachy ani na běžný provoz, do všeho kecá zřizovatel a rodiče, a inspekce, která by měla školám pomáhat, poskytovat zpětnou vazbu pro zlepšování práce a metodickou podporu, jen šikanuje, hodnotí na základě papírů, tabulek a nesmyslů.
A jak jinak, vždyť celé tyhle "projekty" přinášejí těm nahoře na inspekci pořádný vývar. Vlastně druhý plat. Místo, aby ty stovky milionů šly do škol, vymýšlejí se blbosti.
O to tady jde, ne o Romy.
Helčo, jestli spolupracuješ s Andrysem a jemu podobnými, tak je mi záhadou, jak můžeš být zároveň pirátsky naladěna. Vždyť to je nebe a dudy. Podotýkám, že můj výlev se vůbec netýká běžných inspektorů, kteří jsou z tohoto stavu stejně nešťastní jako ředitelé.
- Katerina.Marketa.Matouskova
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 341
- Registrován: 21 zář 2011, 10:40
- Profese: osvč - překladatelka
- Bydliště: Praha
- Dal poděkování: 883 poděkování
- Dostal poděkování: 570 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zjišťování počtu romských žáků ve speciálních školách
Já jsem se jen snažila dodat nějaký relevantní zdroj informací o tom, proč jsou romské děti neúspěšné už v prvních ročnících "normálních" ZŠ. Nechtělo se mi tu psát elaborát, zvlášť když je to vlastně OT. Pokud to někoho zajímá, můžu to samozřejmě rozvést. Ale tady se má řešit metodika současného "průzkumu," ne?
Korektury textů na požádání.
"Kdekoli byla demokracie zdiskreditována, stalo se to tím, že si lid nedovedl zvolit rozumově a mravně kvalifikované zástupce. Demokracie vydrží zkoušku dějin jen tehdy... když zvolený poslanec bude cítit stejnou odpovědnost, jako chirurg, když operuje na živém těle." Josef Macek *1887
"Kdekoli byla demokracie zdiskreditována, stalo se to tím, že si lid nedovedl zvolit rozumově a mravně kvalifikované zástupce. Demokracie vydrží zkoušku dějin jen tehdy... když zvolený poslanec bude cítit stejnou odpovědnost, jako chirurg, když operuje na živém těle." Josef Macek *1887
- Lenka.Wagnerova
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 2452
- Registrován: 09 pro 2011, 15:12
- Profese: ucitelka,psycholozka
- Bydliště: Praha - Vinoř
- Dal poděkování: 4813 poděkování
- Dostal poděkování: 4291 poděkování
Re: Zjišťování počtu romských žáků ve speciálních školách
Jo, jen jsem Tě chtěla zastavit v prohledávání bakalářek a diplomek.Katerina Marketa Matouskova píše:Já jsem se jen snažila dodat nějaký relevantní zdroj informací o tom, proč jsou romské děti neúspěšné už v prvních ročnících "normálních" ZŠ. Nechtělo se mi tu psát elaborát, zvlášť když je to vlastně OT. Pokud to někoho zajímá, můžu to samozřejmě rozvést. Ale tady se má řešit metodika současného "průzkumu," ne?
Takhle složité věci nejde načíst. A já mám skoro 20 let praxe. tak proto....
-
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 206
- Registrován: 27 čer 2013, 16:47
- Profese: právnička a redaktorka
- Dal poděkování: 150 poděkování
- Dostal poděkování: 213 poděkování
Re: Zjišťování počtu romských žáků ve speciálních školách
Jsi poněkud mimo, ve skutečnosti není ČŠI ztělesněním všeho zla, jak si myslíš.Lenka Wagnerova píše:1) myslím, že hledat někde v diplomkách a bakalářkách fakt není to pravé. Zásadní problém je v tom, že máme vytvořen nějaký mustr, jak by měl člověk vypadat, až proleze školou. To je dáno z velké míry kulturně. Odpovídá to (pokud jde o ZŠ, hlavně 1.stupeň) hodné způsobné holčičce, která není přehnaně tvořivá, ale značně sociálně přizpůsobivá, převažují schopnosti verbální nad názorovými. Už běžný kluk (omlouvám se za genderovou nekorektnost, ale tato schémata používám pro srozumitelnost) má trochu problémy. ke konci školní docházky, spolu s rostoucími nároky na představivost a větším zastoupením přírodovědných a technických předmětů, se to vyrovnává. Romské děti jsou v průměru extravertnější, výrazněji projevují emoce, sociálně zdatné jsou dost, ale projevuje se to spontánněji. Mají myšlení spíše názorné, verbální schopnosti nejsou tak rozvinuté. K tomu obvykle menší slovní zásoba.
Cizinci z evropských zemí, jako je Rusko, Ukrajina, nemají menší slovní zásobu, neliší se od průměrné populace české strukturou schopností. Jen používají jiný jazyk, jiné kódování. jazyková bariéry mizí u dětí rychle.
Vietnamci, Číňané, ti jsou velmi motivovaní. nakonec vlastně všichni cizinci. Jsou z kultury, která stojí na píli, snaze, sociálním přizpůsobení. Alespoň ti, kteří se vydali k nám tvrdě pracovat a mít se líp. Tyhle děti problém ve škole nemají.
Prostě to není o tom, že by byli Romové hloupější, líní apod., jen jsou jinak nastaveni. A škola jim neumí nebo nechce vyjít vstříc. Stejně jsou na tom i "bílé" děti, které jsou nastaveny jinak, než školní systém chce.
2) Helča: Není špatně chtít Romům pomoci. Ale tohle nebude ta motivace, že? Jde o to, že máme jako stát průser u EU a snažíme se rychle něco udělat, abychom si chránili zadek. Ráda bych se mýlila....
To, co Janek kritizuje, není snaha pomoci Romům, ale ta metodika. Hlavně ovšem nepřípustný nátlak na ředitele, který má být arbitrem něčeho, co je velmi citlivé. Stát couvnul od uvádění národnosti, protože to nebylo košér, tak ty citlivé údaje vymlátíme z ředitelů. A je to povinné, jestli nebude skákat, jak Andrys píská, tak uvidí. Inspektora pošleme a ten mu ukáže... Jako s tím plošným testováním. On ani nedokázal najít vhodný paragraf, kterým vyhrožoval. Když jsem mu ho odcitovala, tak se divil. Státní orgány něco podělají, vláda nedá do školství prachy ani na běžný provoz, do všeho kecá zřizovatel a rodiče, a inspekce, která by měla školám pomáhat, poskytovat zpětnou vazbu pro zlepšování práce a metodickou podporu, jen šikanuje, hodnotí na základě papírů, tabulek a nesmyslů.
A jak jinak, vždyť celé tyhle "projekty" přinášejí těm nahoře na inspekci pořádný vývar. Vlastně druhý plat. Místo, aby ty stovky milionů šly do škol, vymýšlejí se blbosti.
O to tady jde, ne o Romy.
Helčo, jestli spolupracuješ s Andrysem a jemu podobnými, tak je mi záhadou, jak můžeš být zároveň pirátsky naladěna. Vždyť to je nebe a dudy. Podotýkám, že můj výlev se vůbec netýká běžných inspektorů, kteří jsou z tohoto stavu stejně nešťastní jako ředitelé.
- Lenka.Wagnerova
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 2452
- Registrován: 09 pro 2011, 15:12
- Profese: ucitelka,psycholozka
- Bydliště: Praha - Vinoř
- Dal poděkování: 4813 poděkování
- Dostal poděkování: 4291 poděkování
Re: Zjišťování počtu romských žáků ve speciálních školách
Jednak jsem tohle nenapsala, že je ČŠI ztělesněním všeho zla, jednak se asi lépe soudí s odstupem, ne když tě živí.
Andrys a jemu podobní jsou ti, kteří popírají původní smysl inspekce. Ale vidím, že se řídíš zásadou: Koho chleba jíš, toho píseň zpívej. Ach jo.... Na tomhle se opravdu neshodneme.
Andrys a jemu podobní jsou ti, kteří popírají původní smysl inspekce. Ale vidím, že se řídíš zásadou: Koho chleba jíš, toho píseň zpívej. Ach jo.... Na tomhle se opravdu neshodneme.