Stránka 2 z 2

Re: Školství

Napsal: 28 úno 2012, 19:44
od Lenka.Wagnerova
Dnes jsme se zúčastnili spolu s Víťou Praksem, který byl oficiálně pozván organizátory akce, a Ondřejem Profantem jednání akademické obce HAMU na Malostranském náměstí.
Přítomni byli Prof. Hlaváč, děkan HAMU, Mgr. Krejča, Doc. Olga Sommerová, zástupci akademického senátu UK a mnoho dalších moudrých a zajímavých lidí. (zde se velice omlouvám, ale nemám paměť na jména, chlapci mne snad doplní a opraví)

Zprvu decentní projevy se postupem času poněkud radikalizovaly. Zde pár postřehů.
Opakovaně zazníval názor, že ministrovi v žádném případě nelze věřit. Vyhlašované rádoby kompromisní návrhy ministra Dobeše jsou jen snahou odpoutat pozornost, jak se jeden z akademiků trefně vyjádřil - "jen se nenechat obalamutit".
Na školném není zásadně špatně to, že by bylo, pokud by ovšem bylo použito na zvýšení standardu té školy, kde se vybere. Pokud by to nebylo jen zalepení díry ve státním rozpočtu. A takhle přesně to v Dobešově pojetí je plánováno. Na jedné straně přicházíme o desítky a stovky miliard z EU a špatným hospodařením, na straně druhé je tendence vytahat peníze ze studentů. Nahrazení školného zápisným a podobné "oblbovací" návrhy jsou již naprosto nesmyslné.

Z dalších vystoupení -
Společnost má jistou kvalitu, pokud dodržuje alespoň tři zásady:
1. Co se nesmí
2. Co se nedělá
3. Co se nesluší
.... a to, co se zde děje, nerespektuje nic z toho.

Jeden pan profesor přečetl svůj dopis ministru Dobešovi, jímž vrací medaili MŠMT, kterou od Dobeše dostal před rokem – "nechci nic, na čem je Dobešův podpis". Sklidil dlouhý a nadšený potlesk, plným právem.
Opakovaně se ozývalo: "Dobešovi nevěřím", Doc. Olga Sommerová dokonce pronesla, že Dobeš je blb - opět souhlas pléna. 8-)

Nejde o školné, jde o svobodu.

V souvislosti s navrhovanými změnami ve způsobu řízení vysokých škol byla také zdůrazněno nebezpečí pronikání komerčních soukromých subjektů a politiků do vedení VŠ. Pokud by se realizoval Dobešem navržený věcný záměr zákona o vysokých školách, tak by 2/3 správních rad bylo politicky závislých. V současné době správní rady vysokých škol chrání jejich, hlavně nemovitý, majetek. V budoucnosti by naopak reálně hrozila tendence soukromých/externích subjektů ve správních radách majetek "zašantročit", jak nepokrytě bylo též řečeno.

Vrácení věcného záměru zákona legislativní radou vlády bylo pouze z formálních důvodů – formálně nesplňuje požadavky na věcný záměr zákona – na opravu je měsíc, nedá se v žádném případě počítat se změnou obsahu. I kdyby byla snaha, nedá se to stihnout.

Protinávrh reforem VŠ je zpracován, Dobeš nedbá, ignoruje.

http://zpravy.idnes.cz/v-rade-mest-zaci ... _domaci_jj

P.S.: prosím Víťu a Ondru, aby opravili a doplnili, co jsem zapomněla nebo spletla. :P

Re: Školství

Napsal: 13 bře 2012, 07:44
od Lenka.Wagnerova
Přijďte na další protest proti Dobešovi, tentokrát jde o ignoraci práva ve vztahu k plzeňské právnické fakultě:
http://www.facebook.com/events/346166265425328/
Ve středu 14. 3. od 15.30 hod před právnickou fakultou v Praze.
ESF: nové (přejmenované) projekty vráceny s tím, ať už se nesnaží něco předělávat. Zbylé peníze se taky pomalu vytrácejí.
K testování nás nutí Česká školní inspekce, přestože MŠMT prohlásilo, že je to nepovinné. Potichu z toho udělali předávání dat a tlačí na ředitele.
Plánují snižovat ve školství rozpočet a propouštět učitele. A to vše ve chvíli, kdy se do základek valí populační vlna.
Pokud s tím rychle něco neuděláme, školství jde do háje. :?

Re: Školství

Napsal: 14 bře 2012, 10:24
od Lenka.Wagnerova
K předchozí zprávě: Pozor změna, od 16.00 je přednáška prof. Dvořákové, akce je přesunuta - viz FB.

Re: Školství

Napsal: 05 dub 2012, 08:54
od Lenka.Wagnerova

Re: Školství

Napsal: 06 srp 2012, 08:06
od Lenka.Wagnerova

Re: Školství

Napsal: 06 srp 2012, 15:03
od Petr.Bajgar
Umět učit podle mého předpokládá neztratit schopnosti umět se učit od jiných.

Především ale ze zkušeností vlastních, tak abychom nědělali další a další v Česku tak oblíbené skoky ode zdi ke zdi.
Mám za to, že je třeba především kultivovat společenské schopnosti předávání zkušeností našich předků a současníků našim potomkům.

Příklady ekonomicko účetních eskamotáží, které musejí dělat ředitelé škol by měly být přidány do osnov matematiky
a to do části: Jak plést z hovna bič a chudým brát a bohatým dávat.

http://blisty.cz/art/64354.html

Re: Školství

Napsal: 07 srp 2012, 06:27
od Petr.Vileta