Spisová služba a historie usnesení Celostátního fóra (od roku 2017)

Moderátoři: Republikové předsednictvo - asistenti, Komise předsedajících

Zamčeno
Uživatelský avatar
Tomas.Valek
Republikový výbor
Příspěvky: 3207
Registrován: 08 dub 2018, 16:47
Profese: Navrhovatel
Dal poděkování: 1601 poděkování
Dostal poděkování: 2570 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Spisová služba a historie usnesení Celostátního fóra (od roku 2017)

Příspěvek od Tomas.Valek »

Usnesení CF 1/2017 ze dne 22.02.2017 ve věci sestavení pořadu zasedání CF

Pro zasedání CF 18.3. byl schválen tento pořad:

  1. 0) Úvod, seznámení s nástěnkou týmů pro networking - 10 minut
    1) Výroční zpráva předsedy strany (předseda strany) - 30 minut
    2) Zpráva senátního týmu o aktivitách senátorů s naší podporou (senátní tým, senátoři) - 30 minut
    3) Zpráva o stavu přípravy volebního programu (republikové předsednictvo/parlamentní tým) - 30 minut
    4) Představení lídrů v jednotlivých krajích (celostátní lídr/krajští lídři) - 45 minut
    5) Představení konceptu volební kampaně a zapojení členů (volební štáb) - 2 hodiny
    6) Focení - 30 minut



Usnesení CF 2/2017 ze dne 22.02.2017 ve věci doplňující volby republikového výboru

Celostátní fórum dovolilo do republikového výboru Iva Vlasatého, Lýdii Bartošovou a Lukáše Černohorského.



Usnesení CF 3/2017 ze dne 27.03.2017 ve věci doplňující volby kontrolní komise

Celostátní fórum dovolilo do kontrolní komise Michaela Poláka, Dalibora Záhoru a Pavla Šramhausera.



Usnesení CF 9/2017 ze dne 03.04.2017 ve věci odvolání kontrolní komise

Celostátní fórum nepřijalo žádné usnesení a jednání tak končí bez přijetí usnesení.



Usnesení CF 8/2017 ze dne 03.04.2017 ve věci odvolání Ivo Vašíčka z RP

Celostátní fórum odvolává Iva Vašíčka z republikového předsednictva.



Usnesení CF 10/2017 ze dne 03.04.2017 ve věci odvolání Ivo Vašíčka z pozice graranta programového bodu Finance

Celostátní fórum odvolává Iva Vašíčka z pozice graranta programového bodu Finance.



Usnesení CF 4/2017 ze dne 10.04.2017 ve věci volebního programu 2017 v oblasti Alimentů

Celostátní fórum ukládá republikovému výboru připravit a projednat do volebního programu pro volby do poslanecké sněmovny 2017 a do programového bodu Sociální systém bod týkající se výživného na nezletilé děti, které vychází z následujících tezí:

  • Stávající praxe nepodporuje zachování co nejlepších vztahů mezi dětmi a rozvedenými rodiči, spíše naopak. Cílem je řešení, které má potenciál zlepšit vztahy v rodině, byť rozpadlé, a tím přispět k vytvoření dobrých podmínek pro rozvoj dětí z rozvedených manželství.

  • Stát jako zprostředkovatel plateb výživného, případně vymahatel dlužného výživného.

  • Jasně stanovená výše výživného v závislosti na příjmu (automatické ověřování a přepočítávání úřadem, který to bude mít na starosti) a dalších faktech.

  • Veškerá legislativa a její změny musí mít jako hlavní kritérium prospěch nezletilých dětí.

Poznámka: Úkol nebyl splněn.


Usnesení CF 11/2017 ze dne 24.04.2017 ve věci doplňující volby republikového předsednictva

Celostátní fórum dovolilo do republikového předsednictvo Mikuláše Peksu.



Usnesení CF 6/2017 ze dne 25.04.2017 ve věci úpravy znění programového bodu Zdravotnictví

Celostátní fórum schvaluje následující stanovisko k problematice povinného očkování:

Piráti považují očkování za zásadní preventivní nástroj veřejného zdravotnictví, nicméně požadují, aby bylo vyžadováno pouze v nezbytných a odůvodněných případech. Státem vyžadované očkování také nesmí být garantovanou "dojnou krávou" pro farmaceutické firmy. Legitimním případem státem vyžadovaného očkování je v souladu s nálezem Ústavního soudu ČR snaha o snížení rizika epidemií závažných infekčních chorob v dětských kolektivech. Důvodem požadavku na jakoukoliv povinnost totiž nemůže být jen ochrana zdraví jednotlivce, a to ani tehdy, když by mělo jít o ochranu zdraví dítěte před „neuváženě alternativním“ postupem jeho rodičů. Důvodem může být výhradně ochrana objektivně neočkovatelných dětí pomocí tzv. kolektivní imunity před závažnými infekčními chorobami, dříve označovanými za „běžné dětské nemoci“. Tyto objektivně neočkovatelné děti představují v tomto kontextu slabší stranu, jejíž zájmy musí stát chránit. Ve všech případech očkování musí být dodržena obvyklá práva pacientů a jejich zákonných zástupců zejména na informovanost.

Piráti považují stávající přestupkovou sankci za odmítnutí očkování za nadbytečnou a požadují zachování pouze smysluplného opatření v oblasti veřejného zdraví, kterým je vyžadování očkování zdravých dětí před jejich přijetím do mateřské školky. Takto nastavený systém bude dostatečný pro zachování kolektivní imunity ve státních školkách, která je nezbytná pro zajištění bezpečného prostředí pro děti neočkovatelné z objektivních zdravotních příčin. Naopak v nestátních školkách by mělo být stanovení požadavku na proočkování dětí plně v kompetenci jejich vedení, které by však mělo mít povinnost všechny rodiče přijímaných dětí seznámit s pravidly, která pro svou školku takto určí. V této souvislosti Piráti požadují zrušení posledního povinného roku mateřské školky před zahájením školní docházky, protože to zcela narušuje logiku výše uvedeného opatření v oblasti veřejného zdraví. Stejného cíle v oblasti vzdělávání lze dosáhnout i jinými prostředky.

Důvodem výše uvedeného stanoviska je fakt, že rodiče odmítající očkování svých dětí, tak obvykle činí na základě své víry, která je významnou součástí jejich světonázoru. Je tedy zbytečné je nutit k tomuto kroku pomocí přestupkového řízení, protože výsledná pokuta neřeší podstatu problému a názor rodičů stejně nezmění. Dalším důvodem ke zrušení tohoto přestupku je fakt, že požadavek zákona na nahlášení svévolně neočkovaných dětí jejich pediatrem vede k závažnému narušení důvěry ve vztahu lékaře a pacienta (respektive jeho zákonného zástupce).

Piráti podporují redukci očkování před přijetím dítěte do státní mateřské školky na pouze účelný rozsah. Do tohoto očkování jsou nyní nadbytečně zahrnuty i vakcíny, které nemají za cíl eliminaci epidemií v dětských kolektivech, jako je například vakcína proti tetanu (onemocnění není přenosné z člověka na člověka) anebo virové hepatitidě typu B (onemocnění nikdy nevytvářelo epidemie v dětských kolektivech). Vyžadování těchto očkování proti těmto konkrétním chorobám před přijetím dítěte do mateřské školky tedy není legitimní a je nutné tento požadavek odstranit, přestože tato očkování lze doporučit a proplácet z veřejných prostředků.

Piráti požadují transparentnost obchodu s vakcínami a odstranění monopolů a oligopolů z této oblasti. Za tímto účelem je nutné změnit koncepci legislativy z „povinné aplikace vakcín vyjmenovaných vyhláškou“ na koncepci „vyžadované ochrany proti chorobám vyjmenovaným zákonem před přijetím do mateřské školky“. Mělo by být na pacientovi či jeho zákonném zástupci aby si sám vybral konkrétní způsob řešení této ochrany, přičemž kromě standardně používaných vícevalentních vakcín mohou dostupné alternativy zahrnovat také registrované méněvalentní či monovalentní vakcíny. Z veřejných prostředků by nicméně měla být hrazena pouze nejlevnější varianta (zpravidla vícevalentní vakcína), a na jiné alternativy by měl pacient či jeho zákonný zástupce, doplácet. Piráti akceptují jako dostatečnou ochranu z tohoto hlediska i „přírodní očkování“ dané získáním imunity proděláním nemoci s neoslabeným virem či bakterii.

Piráti podporují vytvoření mechanismu pro státní odškodnění za trvalé zdravotní následky způsobené aplikací registrovaných vakcín při snaze o splnění očkování vyžadovaných pro přijetí dítěte do mateřské školky. Tento mechanismus povede nepochybně ke zvýšení počtu hlášených závažných nežádoucích účinků, které bude nutné odborně přezkoumávat, nicméně tento trend je žádoucí. Pokud sběr informací o nežádoucích účincích vakcín spoléhá na systém pasivního hlášení, je klíčové především prvotní předání informace o možném riziku registrované vakcíny a falešný poplach je lepší než iluze bezpečnosti.

Celostátní fórum ponechává beze změny programový bod Zdravotnictví dlouhodobého programu, neboť otázka "Svoboda léčby" je v něm dostatečně zohledněna a navrhované stanovisko k očkování ji pouze upřesňuje.



Usnesení CF 15/2017 ze dne 08.05.2017 ve věci odvolání členů z kontrolní komise

Celostátní fórum nepřijalo žádné usnesení a jednání tak končí bez přijetí usnesení.



Usnesení CF 14/2017 ze dne 15.05.2017 ve věci změny JdŘ - doba sběru podpory členského podnětu

Celostátní fórum nepřijalo žádné usnesení a jednání tak končí bez přijetí usnesení.



Usnesení CF 18/2017 ze dne 15.05.2017 ve věci rozpočtu volební kampaně

Celostátní fórum souhlasí s pracovním rozpočtem centrální volební kampaně.
Rozpočet kampaně



Usnesení CF 13/2017 ze dne 16.05.2017 ve věci volby vedoucího zahraničního odboru

Celostátní fórum volí vedoucí zahraničního odboru Markétu Gregorovou.



Usnesení CF 17/2017 ze dne 29.05.2017 ve věci Pirátských cen

Celostátní fórum navrhuje každoroční udělování Pirátských Cen za:

A) Podporu svobody jedinců, informací, myšlenek, internetu, či společnosti (tzv. Pirátské hodnoty).
B) Notorický pokus o omezování svobody jedinců, informací, myšlenek, internetu, či společnosti.

Poznámka: Usnesení nebylo splněno.


Usnesení CF 19/2017 ze dne 05.06.2017 ve věci spolupráce se senátorem L. Michálkem

Celostátní fórum ukončilo jednání bez přijetí usnesení.



Usnesení CF 16/2017 ze dne 05.07.2017 ve věci [JdŘ] Odvolatelnost jmenovaných funkcí

Celostátní fórum mění svůj jednací řád(JdŘ) takto:

§ 31 Postup při odvolání

(1) Jednání zahájí předsedající jen tehdy, pokud je mu předložen návrh na odvolání celostátním fórem zvoleného člena orgánu strany nebo všech takových členů v orgánu strany. Předsedající jednání dále zahájí tehdy, je-li mu předložen návrh na odvolání osoby nebo skupiny osob z jmenované funkce na celostátní úrovni.

(2) Návrh na odvolání jsou oprávněni předložit jen
a) skupina členů, nebo
b) republikový výbor nebo republikové předsednictvo, jde-li o funkci, do které navrhují kandidáta (§ 21 písm. b)).

(2) (3) Dále se postupuje přiměřeně jako u referenda. Schválením návrhu na odvolání z funkce pozbývá odvolávaný s okamžitou účinností funkce.



Usnesení CF 20/2017 ze dne 01.08.2017 ve věci výroční finanční zprávy

Celostátní fórum schvaluje výroční finanční zprávu.



Usnesení CF 23/2017 ze dne 15.08.2017 ve věci povolební strategie PSP 2017

Celostátní fórum schvaluje pozměněný Návrh A, v němž nahrazuje větu

V žádném případě nepodpoříme vládu s účastí nedemokratických politických stran, například KSČM​ .

větou

V žádném případě nepodpoříme vládu s účastí subjektů ohrožujících základy liberální demokracie nebo s historickým dědictvím likvidace demokracie v této zemi, tj. zejména s účastí KSČM, SPD nebo s převahou ANO.

Povolební strategii Pirátů pro volby do Poslanecké sněmovny 2017



Usnesení CF 21/2017 ze dne 29.08.2017 ve věci komunikačního minima

Celostátní fórum:

  1. schvalujekomunikační minimum jako základní kodex vzájemné komunikace mezi členy a příznivci a ideový dokument Pirátské strany,
  2. ukládá​ republikovému předsednictvu seznámit s tímto kodexem všechny členy a registrované příznivce zasláním zprávy a oznámením na všech systémech strany.



Usnesení CF 22/2017 ze dne 04.09.2017 ve věci volby rozhodčí komise

Celostátní fórum volí za členy rozhodčí komise Františka Navrkala, Miluši Kotišovou, Jindřicha Čermáka, Michala Ketnera a Martina Strupka.



Usnesení CF 30/2017 ze dne 20.11.2017 ve věci změny JdŘ

Celostátní fórum nepřijalo žádné usnesení a jednání tak končí bez přijetí usnesení.



Usnesení CF 27/2017 ze dne 20.11.2017 ve věci změny složení strategického týmu

Celostátní fórum:

  1. ruší usnesení RV 59/2017;

  2. bere na vědomí draft Růst strany po volbách a odstranění úzkých hrdel, Zápis z otevřeného setkání k fungování strany (27.10.2017) a jednání RV 59/2017 - Záměr na růst strany po volbách;

  3. ukládá strategickému týmu založenému na základě rušeného usnesení i ostatním orgánů strany, aby se nadále řídily podle tohoto usnesení CF 27/2017;

  4. zdůrazňuje, že jde o začátek procesu dlouhodobého zlepšení fungování strany („upgrade“);

  5. vyzývá proto zodpovědné orgány, aby všechny budoucí návrhy vytvořené na návrh nebo pod dohledem strategického týmu, které nejsou pouze technického rázu a významně mění fungování strany, předložily k projednání celostátnímu fóru;

  6. konstatuje, že jedním z cílů vytváření placeného aparátu strany je co nejlepší zapojení dobrovolníků i politiků do chodu strany jako servisní organizace, která bude fungovat paralelně k členské základně;

  7. bere na vědomí složení strategického týmu ve složení 2 členové republikového výboru, 1 člen republikového předsednictva, 1 zástupce nominovaný volebním výborem (zkušenost s aktuální kampaní a její exekutivou), 1 „starý pardál“ (nositel vizí a myšlenek Pirátů) - návrh republikového předsednictva (celkem 5 hlasů);

  8. ukládá RP bezodkladně vyhlásit volbu zástupců CF do strategického týmu. Od okamžiku zvolení zástupců CF tito nahradí pozici "starého pardála" určeného RP a složení strategického týmy se změní takto: 2 členové republikového výboru, 1 člen republikového předsednictva, 1 zástupce nominovaný volebním výborem, 3 zástupci CF (celkem 7 hlasů);

  9. ukládá RP bezodkladně vyhlásit dovolbu, pokud ve volbě nebudou zvoleni tři zástupci CF; strategický tým v mezidobí pracuje i bez obsazené pozice či pozic;

  10. strategický tým je exekutivní orgán podléhající republikovému předsednictvu, RP vybere svého zástupce a schvaluje konkrétní personální obsazení za VV;

  11. ukládá republikovému výboru znovu schválit záměr na personální náklady vedení projektu transformace a pro akutní náklady, které vzniknou v souvislosti s transformací.

Poznámka: Uložené úkoly byly splněny zde a zde.


Usnesení CF 33/2017 ze dne 4.12.2017 ve věci informace členům o stáhnutí žaloby

Celostátní forum ukládá republikovému předsednictvu informovat o situaci kolem stížnosti ohledně neplatnosti voleb.



Usnesení CF 35/2017 ze dne 4.12.2017 ve věci odvolání Jakuba Michálka z republikového předsednictva

Celostátní forum ukončilo jednání bez přijetí usnesení.



Usnesení CF 34/2017 ze dne 4.12.2017 ve věci mimořádného přezkumu usnesení RP ke stažení žaloby

Celostátní forum ukončilo jednání bez přijetí usnesení.



Usnesení CF 28/2017 ze dne 5.12.2017 ve věci odstranění Google Analytics ze stranických systémů

Celostátní fórum ukládá republikovému předsednictvu zajistit odstranění služby Google Analytics ze všech systémů strany i systémů společností, v nichž má strana podíl.

Poznámka: Uložený úkol byl splněn.


Usnesení CF 24/2017 ze dne 27.11.2017 ve věci volby vedoucího personálního odboru

Celostátní fórum volí vedoucím personálního odboru Janu Koláříkovou.



Usnesení CF 31/2017 ze dne 12.12.2017 ve věci dovolby rozhodčí komise

Celostátní fórum dovoluje do rozhodčí komise Martina Ardena a Roberta Rameše.



Usnesení CF 36/2017 ze dne 21.12.2017 ve věci sestavení pořadu zasedání 6.-7.1. v Brně

Celostátní fórum všeobecnou shodou sestavuje pořad zasedání CF 2018.



Usnesení CF 38/2017 ze dne 26.12.2017 ve věci změna jednacího řádu A

Celostátní fórum schvaluje následující změny svého jednacího řádu.



Usnesení CF 39/2017 ze dne 26.12.2017 ve věci změna jednacího řádu B

Celostátní fórum schvaluje následující změny svého jednacího řádu.



Usnesení CF 40/2017 ze dne 26.12.2017 ve věci změna jednacího řádu C

Celostátní fórum schvaluje následující změny svého jednacího řádu.



Usnesení CF 41/2017 ze dne 26.12.2017 ve věci změna jednacího řádu D

Celostátní fórum schvaluje následující změny svého jednacího řádu.



Usnesení CF 42/2017 ze dne 26.12.2017 ve věci změna jednacího řádu E

Celostátní fórum schvaluje následující změny svého jednacího řádu.



Usnesení CF 43/2017 ze dne 26.12.2017 ve věci změna jednacího řádu G

Celostátní fórum schvaluje následující změny svého jednacího řádu.

Zamčeno

Zpět na „Celostátní orgány - otevřená část“