https://www.seznamzpravy.cz/clanek/audi ... ida-264807
To myslíte vážně? To je ten nový směr, se kterým chcete po volbách oslovit voliče? Zbláznili jste se?
Moderátor: Komise předsedajících
Toto je veřejné fórum, které neprezentuje oficiální stanoviska
Diskutujte slušně a respektujte Pravidla internetového fóra
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/audi ... ida-264807
To myslíte vážně? To je ten nový směr, se kterým chcete po volbách oslovit voliče? Zbláznili jste se?
eladar píše: ↑23 lis 2024, 13:20https://www.seznamzpravy.cz/clanek/audi ... ida-264807
To myslíte vážně? To je ten nový směr, se kterým chcete po volbách oslovit voliče? Zbláznili jste se?
Nechápu co Vás překvapuje, strana si do vedení vybrala jednoho z nejvice nenáviděných politiků v Praze. Ve volbách budeme rádi za 5%.. Bohužel
Přečtěte si tento článek a snad pochopíte, proč je třeba přehodit tu výhybku a MŠMT opravdu nyní zrušit a postavit znovu a lépe.
Předělat školský systém je nutné na základě mandatorních výdajů jinak bude pokračovat každoroční zničující handrkování o budoucnosti našich dětí, když si ministři rozdělují státní rozpočet. Kde důchodci dostanou přidáno a řvou že furt málo a mladým se sebere 45 miliard ze kterých měli stavět školy a nikdo to neřeší protože jsou jako voličská skupina nevýznamní.
Marek Křejpský
emeritní místopředseda KS Vysočina, zakládající člen MS Žďársko
profil na webu
Instagram profil
Tohle zas bude jeden z těch problémů, které jsou složitější, než se na první pohled zdá.
Bojim se, že pokud si školství budou řídit jednotlivé kraje, tak jenom povede ke zvětšování rozdílu mezi nimi. Například ty více konzervativní odmítnou dělat jakékoliv reformy a nakonec tam školy budou tak špatné, že ty lidi nikdo nezaměstná. A to bude problém.
Wilted píše: ↑24 lis 2024, 12:35Tohle zas bude jeden z těch problémů, které jsou složitější, než se na první pohled zdá.
Bojim se, že pokud si školství budou řídit jednotlivé kraje, tak jenom povede ke zvětšování rozdílu mezi nimi. Například ty více konzervativní odmítnou dělat jakékoliv reformy a nakonec tam školy budou tak špatné, že ty lidi nikdo nezaměstná. A to bude problém.
Chtělo by se namítnout, že pokud budou školy v těch krajích stát za prd, nebude na nich chtít nikdo studovat.. (tím nijak neobhajuji, přechod školství pod kraje)..
Tragédií této diskuse je zejména to, že prakticky nikdo moc nerozumí roli, kterou hraje MŠMT. Což je ve většině případů omluvitelné. Co je neomluvitelné, že předseda strany vůbec netuší, která bije a jen blábolí populistické nesmysly.
Především MŠMT nemá ve své gesci jen školy, jak se patrně Z. Hřib domnívá. Nicméně nechme bokem všechno, co netýká bezprostředně škol.
Pokud jde o školy, pak je MŠMT zřizovatelem jen velmi malého počtu škol. Zřizovatelem drtivé většiny z nich jsou obce nebo kraje. Úlohou MŠMT je stanovit úroveň poskytovanou v rámci procesu vzdělávání a garantovat, že absolventi jí dosáhnout. Jestliže tu máme povinnou školní docházku, pak musí existovat nějaká minimální státem garantovaná a kontrolovaná úroveň znalostí a dovedností, kterou má absolvent příslušného typu školy. To je klíčová úloha MŠMT v oblasti vzdělání. Stát, reprezentovaný MŠMT, toho samozřejmě dělá víc, ale definice a kontrola úrovně vzdělání je základem. S tím souvisí i další věc a to je uznávání dosaženého vzdělání. Vzájemné uznávání vzdělání mezi zeměmi je věcí mezivládních dohod - pokud by centrální orgán neexistoval, pak nebude s kým jednat a celkem logicky nebude naše vzdělání v zahraničí uznáváno. To asi nechceme, co?
A konečně představa, že se tím ušetří je naprosto iluzorní. Už dneska platí školy samospráva, stát jí jen posílá potřebné peníze prostřednictvím MŠMT. Pokud by byla takto instituce zrušena, tak by je stejně musel poslat, jen by byl tím "pošťákem" někdo jiný. Neušetřila by se ani koruna, spíš naopak, protože stát by ztratil nad využitím těchto prostředků kontrolu.
Čímž nechci říct, že na MŠMT je všechno éňo-ňůňo. Rozhodně není. Problém je například v tom, že oblast vzdělávání si "zprivatizovala" skupinka přátel, kteří spolu mluví a říkají si "odborná pedagogická veřejnost". V podstatě to je volné seskupení úředníků (pro které to je pohodlné a bezpečné), akademiků, kteří ze svých kabinetů moc netuší, co se děje venku, soukromých firem sledujících svůj profit a pomatených aktivistů, kteří se snaží vnutit zbytku světa svůj pohled.
Problémem je např. i služební zákon, díky kterému významná část vedoucích pracovníků netuší, co jeho odbor dělá a jejich kvalifikací je jakýkoli diplom z VŠ a správné kontakty a pak vrstva úředníků, kteří sice perfektně agendě rozumí, ale jsou přetížení (šetřit se musí) a špatně placení (sláva budiž platovým tabulkám).
To, co předvedl Z. Hřib je děsivá ukázka nekompetentnosti, sebestřednosti a touhy po moci za každou cenu. S podporu vzdělávání u nás to nemá nic společného.
Co zrušit RP?
Nakonec Vám budou vládnout ti nejméně schopní, protože si to zasloužíte.
Váš příspěvek zní celkem rozumně. Trochu bych očekával, pokud se chce Z. Hřib zaměřit na školství (kéž by), tak bude toto téma komunikovat nejprve interně s odborníky, kteří stanoví postup a strategii v tomto oboru. Následně tyto stanoviska bude prezentovat. Tato jeho slova, která pronesl zněla dost nekompetentně, uznávám. Snad se na to do příště zaměří a pokud bude tázán, dokáže to téma uchopit lépe.
Súhlasím, ak chce Z. Hřib seriózne riešiť školstvo, mal by to najprv konzultovať s odborníkmi a až potom prísť s jasnou stratégiou. Bez toho to vyznie nepresvedčivo a môže stratiť dôveru verejnosti. Snáď sa na to nabudúce lepšie pripraví.