Petr.Vileta píše: ↑17 srp 2024, 23:11
Přečtete si, jak to celé bylo. Dostálové tunel, Bartoš to zařízl, vysoutěžil znovu, ale ÚHOS mu to shodil a povolil jen asi 10% toho, co přímo vyžaduje novela Stavebního zákona. Ale podrobněji vám to samozřejmě může popsat jen Ivan Bartoš, nebo lidé z "jeho" ministerstva.
... výplod člověka, který sice neví o co jde a nerozumí tomu, ale o to jasnější názor na věc má.
Mluvit o tendru, který ministerstvo připravilo za Dostálové jako o "tunelu" sice vypadá na síti hezky, ale to je asi tak všechno. Prostě někdo si přečetl zadávací dokumentaci a našel tam položku "maximální cena" a šly na něj mrákoty. A už vůbec neřešil, proč ta cena je taková, jaká je a jestli má svůj racionální základ.
Jsou veřejné zakázky předražené? Jak které. Malé jsou spíš podfinancované a tomu také většinou odpovídá kvalita toho, co zadavatel dostane - nebo to doplatí jinak. Co taky čekat, když jediným kritériem je cena? Ty velké jsou předražené zhruba o třetinu - je to riziková přirážka za "aktivity bojovníků proti korupci ve veřejných zakázkách".
Ale zpátky k Dostálové a jejímu tendru. Ten tendr se připravoval dlouho a důkladně. A dělali to lidé, kteří vesměs věděli, o čem je řeč. Pak přišel Ivan a ukázal všem, jak to udělat tak nějak na koleně po pirátsku. Je celkem logické, je jeho narychlo spíchnutý tendr byl shozen se stolu. A proto pokoutně, přes JBU, ušil "náhradní řešení". Sice zapomněl na kritické věci, jako jsou integrace, konsolidace dat a jejich migrace, testování, školení nebo podpora, ale ukázal všem, že se to dá udělat levně. A dopadlo ta tak, jak muselo. Jasný příklad toho, že šetřit se musí bez ohledu na to, kolik to bude stát.
Připomíná mi to inzerát: "Prodám motokáru. Připravena na sezónu. Zn. Bez motoru" 