Mediální výstupy Pirátů na Magistrátu

Moderátoři: KoKS Praha, Komunální zastupitelé, Krajští zastupitelé, Zastupitele - HMP

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jan.Louzek
Technický odbor
Příspěvky: 924
Registrován: 30 bře 2012, 21:49
Profese: zveřejňovač Zastupitelského klubu Pirátů
Dal poděkování: 13 poděkování
Dostal poděkování: 366 poděkování

Re: Mediální výstupy Pirátů na Magistrátu

Příspěvek od Jan.Louzek »

Piráti chtěli definitivně ukončit kauzu Dozimetr v Dopravním podniku vystoupením ze společného podniku Nové Holešovice. Koaliční partneři ze SPOLU a STAN však utekli před odpovědností

Radní za Piráty dali svým dnešním hlasováním v projektu společného podniku Nové Holešovice z dob pražské vlády hnutí ANO jasně najevo, že odmítají projekt, ve kterém jakýmkoliv způsobem hrají roli úplatky ve výši až desítek milionů korun. Pro tzv. Exit v přípravné fázi z joint venture projektu Nové Holešovice hlasovali všichni čtyři radní za Pirátskou stranu a Jiří Pospíšil (TOP 09). Nenašla se proto na radě hlavního města Prahy většina hlasů pro vystoupení z projektu. První náměstek Zdeněk Hřib bude požadovat jednání s primátorem, protože není možné jen takto nečině přihlížet a nerozhodnout o dalším postupu.

„Piráti svým hlasováním o vystoupení z projektu Nové Holešovice dali jasný signál, že v žádném případě nechtějí připustit pokračování Dozimetru v Pražském dopravním podniku. Velkým překvapením ale pro mě je, že i přes veřejně známé informace o úplatcích se nenašlo na radě dost hlasů od koaličních partnerů k odsouhlasení tohoto kroku. Požádám o schůzku s primátorem Bohuslavem Svobodou, protože rada nemůže jen takto nečinně přihlížet a nerozhodnout o dalším postupu. Očekával jsem, že zrovna on po jeho zkušenostech s řešením korupce v Dopravním podniku okolo roku 2012 bude v těchto záležitostech razantnější. Konkrétně jeho hlas pro exit nám ostatně chyběl, a přitom by situaci vyřešil,“ uvádí Zdeněk Hřib, 1. náměstek primátora pro oblast dopravy.      “Překvapila nás nečinnost koaličních partnerů ze SPOLU a STAN, až na jednu výjimku, jehož hlas nestačil. Přes rozměry a závažnost tohoto společného podniku nechtějí přijmout odpovědnost, která vyplývá z jejich zvolení do rady. Radní SPOLU a STAN sice v souladu s Piráty nejdřív nedali souhlas prodeji pozemků a tím k dalšímu pokračování společného podniku, ale už neměli v dalším kroku odvahu dát svolení k exitu ze společného podniku, o které požádal DPP. Tím dostali Dopravní podnik do bezvýchodné situace a ponesou tak odpovědnost za případné škody vzniklé nečinností Rady coby valné hromady DPP,” dodává předseda klubu Pirátů a radní pro IT, vědu, výzkum a inovace Daniel Mazur.

Kromě podezření z korupce, které provázejí tento projekt, jsou problematické i závěry auditu, který nechal zpracovat Magistrát HMP u společnosti Stone Turn. Zejména audit upozornil na to, že na projekt nebyla uspořádaná veřejná soutěž o to, kdo bude partnerem projektu.

“Rozhodně se nenecháme zastrašit soukromým subjektem ani lidmi zapojenými do kauzy Dozimetr. Město má právo se svými pozemky nakládat tak, aby to pro něj bylo maximálně možně výhodné. Tento projekt je špatně od samého začátku. Toto jsou ukázkové výsledky špatné práce, kterou jsme byli nuceni převzít po předchozím náměstkovi pro dopravu Adamu Scheinherrovi z Prahy sobě, který pomohl do představenstva dosadit nyní stíhaného Mateje Augustína. Kolem společného podniku se pohybovali lidé figurující v kauze Dozimetr. V tom rozhodně nemůžeme jako město pokračovat. Dnes jsme se od Dozimetru svým hlasováním mohli odstřihnout. Pro Prahu by to nebylo ani výhodné ani transparentní. I když dojde k určité časové prodlevě, než město připraví vlastní návrh na to, aby se okolí stanice metra Nádraží Holešovice dalo do pořádku, jsem přesvědčená, že vystoupením z tohoto projektu jsme už teď ušetřili mnoho peněz, které si plánovali rozdat na úplatcích,” dodává Jana Komrsková, náměstkyně pro životní prostředí a klimatický plán.

K nárokům na náhradu škody, kterou vůči DPP vznesli developeři, si Praha nechala zpracovat expertní posudek elitními právníky. Z jeho závěrů vyplývá, že Pražský dopravní podnik nebude odpovědný za škodu způsobenou Společnému podniku tím, že neuzavře Smlouvu o smlouvě budoucí k nemovitostem, protože nedostane předchozí souhlas od svého jediného akcionáře v působnosti valné hromady DPP. Požadavky developerů na náhradu škody ve výši 1,3 miliardy korun při nepokračování v projektu jsou tak zcela bezpředmětné.

„Akcionářská smlouva hovoří naprosto jasně v tom, že se smluvní strany vzájemně vůči sobě vzdávají nároku na náhradu škody. Tento závěr nám ostatně potvrdil i expertní posudek, který jsme si v této věci nechali zpracovat. V kontextu veřejně dostupných informací, že přípravu projektu provázely úplatky v hodnotě až 50 milionů Kč, mi navíc osobně přijde požadavek na náhradu škody zcela absurdní,“ zdůrazňuje Zdeněk Hřib.

Město má řadu možností, jak s celým prostorem kolem stanice metra Nádraží Holešovice pracovat. Pozemky soukromého developera totiž nejsou pro městský rozvoj této lokality nezbytné.

„Možností je například vypsání veřejné soutěže na partnera projektu. Jsou tu ale i další možnosti, protože i v případě developmentu na stanicích metra D se ukázalo, že PPP projekt není jedinou možnou cestou,” uzavírá Zdeněk Hřib. 

zveřejněno: https://praha.pirati.cz/aktuality/vysto ... ovice.html

Asistent Zastupitelského klubu Pirátů, ZHMP
Uživatelský avatar
Jan.Louzek
Technický odbor
Příspěvky: 924
Registrován: 30 bře 2012, 21:49
Profese: zveřejňovač Zastupitelského klubu Pirátů
Dal poděkování: 13 poděkování
Dostal poděkování: 366 poděkování

Re: Mediální výstupy Pirátů na Magistrátu

Příspěvek od Jan.Louzek »

Magistrátní klub Pirátů projevil zdrženlivost při projednávání využití plochy nad kolejištěm Hlavním nádraží

Magistrátní klub Pirátů projevil zdrženlivost při projednávání využití plochy nad kolejištěm Hlavního nádraží a podpořil tím názor Pirátů Prahy 2.

S ohledem na záležitost v současnosti diskutovaného využití plochy nad kolejištěm na Hlavním nádraží soukromým developerem, klub Pirátů na pražském magistrátu projevil zdrženlivost k tomuto projektu a schválil následující usnesení:

Zastupitelský klub:

  • zůstává zdrženlivý k návrhu změny územního plánu pod jednacím číslem T-VUR-0182, tedy využití plochy nad kolejištěm Hlavního nádraží,
    stejně jako Piráti Praha 2 požaduje transparentní a řádný postup projednání včetně participačního řízení se zahrnutím veřejnosti,
    zvažuje podporu pod podmínkou, že z výstavby poplyne Praze přímá výhoda, například kontribuce formou převodu části vzniklých budov do vlastnictví města,
    vyjadřuje názor, že každé obdobně zásadní změně musí předcházet odborná i veřejná diskuze se všemi aktéry.

zveřejněno: https://praha.pirati.cz/aktuality/zasta ... razim.html

Asistent Zastupitelského klubu Pirátů, ZHMP
Uživatelský avatar
Jan.Louzek
Technický odbor
Příspěvky: 924
Registrován: 30 bře 2012, 21:49
Profese: zveřejňovač Zastupitelského klubu Pirátů
Dal poděkování: 13 poděkování
Dostal poděkování: 366 poděkování

Re: Mediální výstupy Pirátů na Magistrátu

Příspěvek od Jan.Louzek »

Hlavní město a Středočeský kraj chystají velkou soutěž na železniční dopravce. Na území metropole i kraje by měli zajišťovat dopravu po dobu 15 a 30 let

Hlavní město a Středočeský kraj připravují výběrová řízení na dopravce ve veřejné drážní dopravě. S novými dopravci by měly na koleje vyjet nové či modernizované vlaky. Nové smlouvy by měly začít platit od prosince 2029. Největší kontrakt by měl být uzavřen na dobu 30 let, a to z důvodu mimořádně vysoké investice do vozového parku. Ten by mělo nově tvořit více než padesát vysokokapacitních elektrických jednotek, každá z nich až pro 400 cestujících (EMU 400). Další vysoutěžení dopravci pak zajistí po dobu 15 let provoz zbývajících elektrických výkonů, a to s jednotkami s kapacitou cca 240 cestujících a také většinou stávajících jednotek CityElefant. Podrobnosti na dnešním kulatém stolu s novináři představili Zdeněk Hřib, náměstek primátora hl. m. Prahy pro dopravu, a Petr Borecký, středočeský radní pro veřejnou dopravu.

Železniční dopravní obslužnost na území Středočeského kraje a hlavního města Prahy se v prosinci 2029 výrazně promění. Kraj i metropole už nyní připravují výběrová řízení na železniční dopravce. Současně s tím by měly na tratě vyjet i zcela nové, kapacitní, elektrické jednotky pro téměř 400 cestujících (EMU 400). Oba kraje tak reagují na budoucí očekávané zásadní změny v dopravní infrastruktuře. Primárně se jedná o změnu systému napájení na trati Praha – Beroun od prosince 2029, což zde od tohoto data znemožní provoz stávajících elektrických jednotek řady 471 (CityElefant). Dále je pak počítáno s postupným dokončováním velké modernizace trati mezi Prahou a Kladnem včetně nové odbočky na Letiště Václava Havla, na počátku 30. let pak i se zásadní modernizací a dostavbou trati mezi Prahou, Milovicemi a Mladou Boleslaví. Soutěžen bude i nový provozovatel části stávajících elektrických jednotek 471 (CityElefant) a dopravce, který zajistí provoz s jednotkami o kapacitě zhruba 240 míst.

„Každý pracovní den dojíždí do Prahy téměř 300 tisíc lidí. Abychom v hlavním městě takový nápor dopravně zvládli, je pro nás zcela zásadní, aby co největší počet dojíždějících využíval příměstskou, kolejovou dopravu. Důležité je proto zachování její vysoké kvality, a to nejen navyšováním kapacit, ale i zvyšováním komfortu pro cestující,“ říká náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy Zdeněk Hřib.

Investice na pořízení 54 nových jednotek je očekávána ve výši zhruba 21,6 mld. Kč (v cenách roku 2024 při uvažované ceně 400 mil. Kč za jednotku). „Počítáme však s opcí na další desítky vozidel v hodnotě až 24 miliard korun. Dále je nutné počítat s cenou úroků a náklady na servis a provoz. Pořízení nových vlaků tedy výrazně ovlivní finanční náročnost zajištění veřejné dopravy v systému PID v několika následujících desetiletích. O náklady se podělíme společně se Středočeským krajem, zhruba půl napůl,“ vypočítává Zdeněk Hřib.

„Jde o největší soutěž svého druhu v novodobých dějinách naší republiky. Nejvýraznější změnou by mělo být nasazení čtyřiapadesáti nových, elektrických jednotek EMU 400, které by v provozu postupně nahrazovaly pomalu dosluhující a méně kapacitní CityElefanty, byť i s těmi se v provozu počítá až do začátku čtyřicátých let. Sedmnáct těchto nejstarších vozidel by však mělo být k prosinci 2029 ze systému zcela vyřazeno,“ konstatuje Petr Borecký, radní Středočeského kraje pro oblast veřejné dopravy. „Na první pohled to vypadá, že vypisujeme soutěž ve velkém předstihu, nicméně výrobci železničních vozidel jsou schopni dodávat první kusy nové techniky nejprve po čtyřech letech po podepsání smlouvy. Je tedy nejvyšší čas hledat nejen dopravce, ale i výrobce nových vlaků, které chceme v našem kraji nasadit a udržet tak nastavený trend postupné proměny vozového parku a zvyšování kvality přepravy,“ dodává Petr Borecký.

Na základě vyhodnocení všech variant pořízení vozidel se zástupci kraje a hlavního města dohodli, že v případě EMU 400 by nové vlaky zajistil dopravce v rámci smlouvy o veřejných službách v přepravě cestujících. „Očekáváme, že dopravci do výsledných nabídek pozitivně promítnou možnost rozložení investic v čase a snížení rizik spojených s případnou změnou provozovatele, která by jinak mohla nastat už po 15 letech. Vítěznému dopravci i výrobci vozidel takto dlouhé období zajistí finanční i provozní stabilitu a my získáme jistotu dlouhodobého plnění dle našich kvalitativních požadavků,“ vysvětluje radní Petr Borecký.

Praha a Středočeský kraj už zahájily kvůli této soutěži předběžné tržní konzultace s výrobci vlaků a dopravci. Již v předstihu byla navíc oslovena společnost Transparency International, aby se účastnila a monitorovala průběh nabídkového řízení a potvrdila dodržování zásad transparentnosti a samozřejmě i finální výběr dodavatele. „Monitoring ze strany Transparency International byl zahájen už v průběhu přípravy zadávací dokumentace tak, aby byly pokryty všechny aspekty této zakázky. S ohledem na velikost zakázky lze očekávat, že konkurenční boj bude velmi tvrdý. Chceme se proto vyhnout jakýmkoliv pochybnostem o tom, jakým způsobem je tato zakázka zadávána. Naším cílem je totiž nastavení realistických technických a smluvních podmínek celé soutěže tak, aby nebyly diskriminační a soutěž byla maximálně transparentní. Zároveň v rámci konzultací hledáme variantu zajištění provozu, která je realizovatelná v čase,“ uzavírá Zdeněk Hřib.

V rámci předběžných tržních konzultací bylo osloveno šest předních evropských výrobců železničních kolejových vozidel a devět relevantních dopravců, a to nejen z České republiky, ale i Rakouska, Polska, Slovenska a Německa. Kvalifikačním předpokladem pro účast dopravce v nabídkovém řízení bude stanovený minimální rozsah dříve realizovaných dopravních výkonů nejen na tratích v ČR, ale i zahraničí. Co se týče nastavení technických požadavků na vlaky, pak například v případě největší zakázky (EMU 400) bude požadováno přibližně 80 parametrů. Mezi nimi jsou například maximální délka soupravy, minimální kapacita včetně počtu míst pro kola a invalidní vozíky, výkonnostní požadavky, úroveň požární bezpečnosti, ale také parametry ovlivňující výsledné pohodlí cestujících, zejména nízkopodlažnost a rozteče sedadel. „Podle všech novinek budou samozřejmě aktualizovány Standardy kvality PID, včetně sazebníku sankcí. Ty budou dopravce skutečně motivovat k tomu, aby dodržel stejnou úroveň kvality služeb po celou dobu kontraktu,“ připomíná Petr Borecký.

Vypsání soutěží na dopravce je naplánováno postupně od druhé poloviny letošního roku až do konce roku 2026. Soutěž na provozní celek EMU 400 bude vyhlášena jako první ještě v roce 2024. Dopravce by měl vlaky pro objednatele provozovat od roku 2029 po dobu 30 let, resp. 15 let v případě soutěží na ostatní typy elektrických jednotek. Soutěž na provoz jednotek typu EMU 240 by měla být vypsána v polovině příštího roku a kontrakt by měl trvat od roku 2029 do roku 2044. Jednotky CityElefant by se měly soutěže dočkat jako poslední v roce 2026, přičemž opět platí, že jejich provoz by měl dopravce zajišťovat taktéž do roku 2044.

„Zbývá ještě rozhodnout o formě a období cílové podoby smluvního zajištění provozu na linkách S3, S6, S8 a S54 (železniční tratě č. 070, 121, 122 a 210 s motorovým provozem). Mezi námi i Středočeským krajem v tomto případě probíhá celá řada jednání,“ doplňuje aktuální stav příprav Zdeněk Hřib.

Drážní dopravu v kraji i na území metropole zajišťují na základě přímého zadání z roku 2019 zejména České dráhy, přičemž kontrakt končí na konci roku 2029. Středočeský kraj a Praha objednávají osobní a spěšné vlaky. Drážní provoz v regionu a v pražské aglomeraci zajišťuje více než sedmdesát jednotek CityElefant, desítky klasických souprav s elektrickými i motorovými lokomotivami či motorovými vozy, dále desítky motorových vozů řad 810, 814 a nové jednotky RegioFox. Od května letošního roku začnou flotilu doplňovat elektrické jednotky RegioPanter a v rámci následujících let také další motorové jednotky RegioFox a RegioSpider.

zveřejněno: https://praha.pirati.cz/aktuality/soute ... ravci.html

Asistent Zastupitelského klubu Pirátů, ZHMP
Uživatelský avatar
Jan.Louzek
Technický odbor
Příspěvky: 924
Registrován: 30 bře 2012, 21:49
Profese: zveřejňovač Zastupitelského klubu Pirátů
Dal poděkování: 13 poděkování
Dostal poděkování: 366 poděkování

Re: Mediální výstupy Pirátů na Magistrátu

Příspěvek od Jan.Louzek »

Piráti požadují objasnění absurdního úniku tajného dokumentu se lživým obviněním

Praha, 30. dubna 2024 – Pražští Piráti žádají ředitele magistrátu Martina Kubelku o vysvětlení úniku dokumentu, který je označen za tajný. Tento pamflet lživě obviňuje poradce radního Adama Zábranského Petra Beneše z údajného vyzrazení tajných informací v souvislosti se soudním sporem mezi Prahou a společností Vinci. Pirátům tento dokument na rozdíl od médií nebyl poskytnut, nejsou tudíž seznámeni s jeho obsahem a nemohou se vůči nepravdivým nařčením bránit.

Piráti považují za přirozené, když ředitel jakékoliv odboru v případě podezření na nekalé jednání napíše podání na odbor právní podpory (PRP), aby toto podezření prošetřil k tomu kompetentní orgán. Standardní postup ale v tomto případě nebyl dodržen. Kdyby ředitel odboru hospodaření s majetkem Jan Rak a úřad postupovali standardní cestou, PRP by věc vyšetřil a zjistil by, že Petr Beneš nevyzradil Radmile Kleslové žádné tajné informace, které by Prahu mohly poškodit v soudním sporu, a případ by uzavřel. Někdo tento dopis nicméně rozeslal novinářům, čímž způsobil zásadní poškozování dobrého jména Petra Beneše a potažmo Adama Zábranského a celé Pirátské strany.

„Chceme, aby bylo prošetřeno, kdo stojí za tímto únikem do médií. Tento člověk by se nám měl omluvit a nést patřičnou odpovědnost za hrubé poškození dobrého jména Pirátské strany šířením nepravdivého nařčení,” říká Adam Zábranský.

O existenci dokumentu se Piráti dozvěděli až minulý týden z médií. Žádali proto o jeho kopii či nahlédnutí, ta však nebyla Pirátům dosud dodána.

„Nemůžeme se kvalifikovaně vyjádřit k dokumentu, který nám nebyl poskytnut a nejsme tak seznámeni s jeho obsahem. Paradoxem pak je, že tento dokument někdo rozesílá do médií. Oficiálně koloval jen mezi několika málo lidmi, kteří jsou všichni zaměstnanci Magistrátu, a je tedy zjevné, že i za únik a úmyslné poškozování dobrého jména Pirátů je zodpovědný některý ze zaměstnanců úřadu. Chceme vědět, kdo to byl, protože se budeme právně bránit. Zároveň chceme, aby Magistrát co nejdříve prošetřil samotné podání od ředitele Raka, aby Petr Beneš mohl očistit své jméno. Netušíme, jaké informace měl podle ředitele odboru údajně vynést a jak by Prahu mohlo případné vyzrazení poškodit,” uvádí Adam Zábranský, radní pro majetek, transparentnost a legislativu.

„Těší mě, že je zájem o moji práci. Jak je vidět, evidentně jsem někomu šlápl na kuří oko. Denně pracuji na tom, aby s penězi Pražanů bylo nakládáno hospodárně. Žádné tajné informace jsem nikomu nevyzradil a nařčení považuji za absurdní. Snažím se odvádět maximálně dobrou práci pro Prahu. V tuto chvíli zvažuji podání žaloby za poškození dobrého jména. Vypadá to na cílený útok, který se mě snaží zdiskreditovat,” dodává Petr Beneš, opoziční zastupitel městské části Praha 10 a poradce Adama Zábranského.

zveřejněno: https://praha.pirati.cz/aktuality/dehon ... iratu.html

Asistent Zastupitelského klubu Pirátů, ZHMP
Uživatelský avatar
Jan.Louzek
Technický odbor
Příspěvky: 924
Registrován: 30 bře 2012, 21:49
Profese: zveřejňovač Zastupitelského klubu Pirátů
Dal poděkování: 13 poděkování
Dostal poděkování: 366 poděkování

Re: Mediální výstupy Pirátů na Magistrátu

Příspěvek od Jan.Louzek »

Zdeněk Hřib: Požadavek SPOLU a STAN na super-posudek je obstrukce, která může poškodit město. Právní posouzení k vystoupení z projektu Nové Holešovice bylo na žádost SPOLU předloženo už v dubnu

Vyjádření náměstka pro dopravu Zdeňka Hřiba na tiskovou zprávu SPOLU a STAN ohledně tzv. “superposudku “na Nové Holešovice.

V pondělí 20.5. je poslední květnové jednání rady a zároveň to je poslední příležitost, kdy je možné o exitu ze společného podniku rozhodnout bez následků.

SPOLU už právní posouzení od magistrátu dávno má. Bylo rozesláno radním 23.4 a velmi důkladně projednáno na zasedání rady 29. 4. 2024. Jeho autorem je doc. Melzer, který je jednoznačným odborníkem na právní otázky náhrady škody v ČR. Doporučení na volbu doc. Melzera jako zpracovatele expertního stanoviska navíc přišlo ze strany SPOLU, takže jedno právní posouzení na jejich žádost již zpracováno bylo.

Z tohoto expertního stanoviska jasně vyplývá, že nehrozí žádné náhrady škody při Exitu (vystoupení) ze Společného podniku. Naopak hrozí vznik škody, pokud nebude dokončen Exit poté, co 29.4 nebylo odsouhlaseno pokračování projektu Nové Holešovice.

Já osobně jako jeden z jedenácti členů rady nemám dle zákona žádnou pravomoc jakýkoliv posudek zadat. Ten by musel objednat magistrát a tomu to může nařídit jedině primátor. Já přece magistrát neřídím.

Koaliční partneři byli pracovníky magistrátu jasně a opakovaně upozorněni, že magistrát dle stávajících pravidel pro zakázky nemůže takto rychle požadovaný posudek ani objednat, natož aby došlo k jeho vypracování. Dále je nutné započítat dobu, kdy se budou koaliční partneři s posudkem seznamovat. Nyní mne ve čtvrtek vyzývá SPOLU a STAN k zajištění posudku k rozhodování rady v pondělí (3 pracovní dny), když jen na seznámení s minulým posouzením doc. Melzera jim nestačilo, když to bylo hotové rozesláno už v úterý (5 pracovních dnů).

Kromě expertního stanoviska jsem SPOLU předal už dříve i další důkazy o tom, že úvahy o náhradách škody v projektu Nové Holešovice jsou zcela absurdní konstrukcí. Jedná se zejména o územně plánovací informace (UPI), která jasně říká, že je tento projekt dle stávajícího územního plánu nerealizovatelný. Na změnu územního plánu přitom neexistuje právní nárok. Dále je k dispozici informace ze Správy železnic a Českých drah, že ke svým pozemkům, na kterých měj být projekt Nové Holešovice umístěn, nedali nikomu žádný příslib k možnosti jejich využití. Stejně tak nebylo nikomu přislíbeno využití nezbytných pozemků města v této lokalitě. Celý projekt tak působí především jako pozemková spekulace na změnu územního plánu.

Není akceptovatelné, aby DPP setrvával v projektu, ve kterém dle spolupracujícího obviněného z kauzy Dozimetr měly hrát roli úplatky až 50 milionů korun. V pondělí tedy budu navrhovat opakování hlasování o Exitu, tedy vystoupení DPP ze Společného podniku.

Souhlas se založením společného podniku dala už rada za vlády ANO v srpnu 2018. Dveře této kauze pak pod nátlakem Petra Hlubučka (STAN) otevřel předchozí náměstek Adam Scheinherr (Praha Sobě), když přidal svůj rozhodující hlas na dozorčí radě DPP k volbě Matěje Augustína (nyní stíhaného v korupční kauze hnutí STAN Dozimetr) do představenstva DPP. Ten pak měl s ředitelem DPP Petrem Witowským celý projekt na starosti. Piráti v dozorčí radě DPP pro volbu Augustína ani Witowského do představenstva DPP ruku nezvedli. Rada města pod vedením Zdeňka Hřiba v minulém volebním období o této záležitosti nikdy nehlasovala.

zveřejněno: https://praha.pirati.cz/aktuality/nove-holesovice.html

Asistent Zastupitelského klubu Pirátů, ZHMP
Uživatelský avatar
Jan.Louzek
Technický odbor
Příspěvky: 924
Registrován: 30 bře 2012, 21:49
Profese: zveřejňovač Zastupitelského klubu Pirátů
Dal poděkování: 13 poděkování
Dostal poděkování: 366 poděkování

Re: Mediální výstupy Pirátů na Magistrátu

Příspěvek od Jan.Louzek »

Projekt svozu gastroodpadu se rozšiřuje o další školy a nově i o domovy seniorů

Služba svozu gastroodpadu z provozů zřizovaných hlavním městem a městskými částmi se rozšíří o další subjekty. Pražští radní schválili dodatek smlouvy, která tuto službu zajišťuje. Díky němu bude společnost Pražské služby a.s. svážet gastroodpad z dalších 20 školních jídelen a nově také z osmi domovů seniorů.

Svoz gastroodpadu je zajišťován společností Pražské služby a.s. v režimu in house na základě smlouvy a nyní niž uzavřeného dodatku. Doposud bylo od začátku projektu v lednu 2023 ze školních jídelen svezeno na 2 065 tun gastroodpadu.

„To, že chce službu využívat dalších 20 školních zařízení a nadto osm z deseti domovů seniorů zřizovaných Prahou, nás těší, ale nepřekvapuje. Před startem projektu projevilo předběžný zájem v uvozovkách jen 282 škol, v průběhu se ale další školy přidávaly a nyní rozšiřujeme původní kapacitu 400 škol o další. Je to win-win situace. Jídelny pouze vymění plnou nádobu za čistou a město má lepší přehled a vliv na nakládání s komunálním odpadem a jeho vytříděnými složkami,” uvádí Jana Komrsková, náměstkyně primátora hl. m. Prahy pro životní prostředí a klimatický plán.

Pražské služby svážený gastroodpad následně distribuují do bioplynové stanice ve Středočeském kraji, která jej dále zpracovává. Zavedení systému svozu gastroodpadu je efektivním způsobem k dosažení vyšší míry třídění a následného využívání jednotlivých složek komunálního odpadu a zároveň ke splnění cílů daných národní legislativou. Dle zákona o odpadech musí obce zajistit, aby odděleně soustřeďované recyklovatelné složky komunálního odpadu tvořily od roku 2035 alespoň 70 % z celkového množství komunálních odpadů. Mezi tyto využitelné složky se řadí i biologicky rozložitelný odpad z kuchyní a stravoven.

Rozšíření služby svozu gastroodpadu o další provozovny nebude mít vliv na aktuální rozpočet města.

zveřejněno: https://praha.pirati.cz/aktuality/gastroodpad.html

Asistent Zastupitelského klubu Pirátů, ZHMP
Uživatelský avatar
Jan.Louzek
Technický odbor
Příspěvky: 924
Registrován: 30 bře 2012, 21:49
Profese: zveřejňovač Zastupitelského klubu Pirátů
Dal poděkování: 13 poděkování
Dostal poděkování: 366 poděkování

Re: Mediální výstupy Pirátů na Magistrátu

Příspěvek od Jan.Louzek »

Aplikace k třídění odpadu v Praze nově umožňuje sledovat rozmístění velkoobjemových kontejnerů nebo získat aktuální informace o sběrných dvorech

Prostřednictvím webové aplikace Moje Praha - Odpady mohou obyvatelé hlavního města získávat užitečné informace k třídění odpadu, nově pak jsou k dispozici další dvě funkcionality. První informuje o tom, kdy a kde budou stát velkoobjemové kontejnery, druhá zobrazuje umístění sběrných dvorů po Praze a jejich návštěvnost.

Mapa velkoobjemových kontejnerů nově umožňuje uživatelům v aplikaci zjistit, kdy a kde přesně budou na území Prahy přistaveny velkoobjemové kontejnery, a to jak pro objemný odpad (VOK), tak i pro bioodpad (Bio VOK). Na mapě stačí zadat adresu a vybrat požadovanou komoditu, tedy zda uživatele zajímá umístění objemného či bio odpadu, a na mapě se objeví, kde a kdy bude nejblíž kontejner přistaven.

„V rámci této webové stránky bude možné u některých kontejnerů vidět i jejich online polohu – tedy jejich skutečné místo přistavení. Což velmi pomůže našim občanům, neboť občas se kontejnery nepodaří umístit na uvedenou lokaci, protože tam zaparkují auta – v tom případě, se pak kontejner umisťuje na nejbližší vhodné místo, které však nemusí být na první pohled viditelné a může být třeba za rohem,“ uvádí Jana Komrsková, náměstkyně primátora hl. m. Prahy pro oblast životního prostředí.

„Uživatelé mají zároveň možnost ohodnotit místo a čas přistavení, dostatečnost kapacity i chování či ochotu obsluhy. Veškeré podněty, které zašlou prostřednictvím webu Moje Praha - Odpady, jsou automaticky předány do aplikace Změňte.to, odkud putují na příslušné městské části a pražský magistrát. Uživatelé, kteří při odeslání hodnocení uvedou svoji emailovou adresu, mohou dále sledovat stav řešení svého podnětu,“ říká Petr Suška, místopředseda představenstva, který je pověřený řízením Úseku Smart City a inovací.

Nyní funguje také mapa zobrazující městské sběrné dvory na území metropole, jejichž provoz je hrazen z rozpočtu hlavního města. Uživatel si díky tomu snadno vybere nejbližší sběrný dvůr (nebo nejvíce vyhovující) a zobrazí si o něm základní informace jako je otevírací doba, kontakt na obsluhu či výčet přijímaných komodit, které lze na sběrném dvoře bezplatně odložit.

Součástí jsou také grafy průměrné vytíženosti, což uživatelům umožní naplánovat si dobu, kdy je nejvhodnější do sběrného dvora vyrazit. I v tomto případě je možné ohodnotit provoz, kapacity i chování a ochotu obsluhy.

Webová aplikace Moje Praha – Odpady nabízí uživatelům informace k třídění odpadu v Praze od roku 2023. Kromě výše uvedených funkcí umí aplikace vyhledat nejbližší místa veřejně přístupných nádob na tříděný odpad, dále frekvence svozu včetně konkrétních plánovaných svozových dní, a zároveň umožňuje stanoviště ohodnotit. Pro hlavní město tyto webové stránky vyvíjí pražská městská společnost Operátor ICT.

zveřejněno: https://praha.pirati.cz/aktuality/sberne-dvory.html

Asistent Zastupitelského klubu Pirátů, ZHMP
Uživatelský avatar
Jan.Louzek
Technický odbor
Příspěvky: 924
Registrován: 30 bře 2012, 21:49
Profese: zveřejňovač Zastupitelského klubu Pirátů
Dal poděkování: 13 poděkování
Dostal poděkování: 366 poděkování

Re: Mediální výstupy Pirátů na Magistrátu

Příspěvek od Jan.Louzek »

Praha koupí pozemek pro moderní areál integrovaného záchranného systému

Pražští zastupitelé na svém jednání v minulém týdnu odsouhlasili koupi pozemku v Horních Měcholupech na území městské části Praha 15 za 16,2 milionu korun bez DPH. Na tomto místě by v budoucnu mělo vzniknout potřebné zázemí pro složky integrovaného záchranného systému.

Za pozemek o výměře 771 metrů čtverečních mezi ulicemi Milánská a Holoubkovská v Praze 15, na němž v současnosti stojí dvoupatrová budova bývalé blokové kotelny, hlavní město zaplatí celkem 16,2 milionů korun bez DPH.

„Budoucí centrum by mělo sloužit Městské policii Praha, Hasičskému záchrannému sboru hlavního města Prahy i Zdravotnické záchranné službě hlavního města. Prahy, a to včetně vodních záchranářů,“ říká radní pro majetek, transparentnost a legislativu Adam Zábranský.

„Složky integrovaného záchranného systému potřebují patřičné zázemí i v jednotlivých městských částech. Zde by bylo výhodou, že areál bude sloužit hned několika složkám najednou,“ doplňuje primátor hl. m. Prahy Bohuslav Svoboda, do jehož gesce patří i oblast bezpečnosti.

zveřejněno: https://praha.pirati.cz/aktuality/zabransky-izs.html

Asistent Zastupitelského klubu Pirátů, ZHMP
Uživatelský avatar
Jan.Louzek
Technický odbor
Příspěvky: 924
Registrován: 30 bře 2012, 21:49
Profese: zveřejňovač Zastupitelského klubu Pirátů
Dal poděkování: 13 poděkování
Dostal poděkování: 366 poděkování

Re: Mediální výstupy Pirátů na Magistrátu

Příspěvek od Jan.Louzek »

Praha rozdělí čtyři miliony korun ze vstupného do zoo na ochranu kriticky ohrožených druhů zvířat

Radní hlavního města Prahy schválili rozdělení dalších 3 994 272 korun na celkem 13 tzv. in situ projektů pražské zoo napomáhajících ochraně ohrožených druhů zvířat. Finance pocházejí z části utrženého vstupného do zoo, na projekty je z ceny prodané vstupenky vyčleněno 8 korun. Díky příspěvku může pokračovat ochrana goril nížinných, koní Převalského, modráska východního a dalších živočichů přímo v místech jejich přirozeného výskytu (in situ).

„Jedním z klíčových úkolů všech zoologických zahrad je ochrana biodiverzity. Pražská zoo je se svým programem Pomáháme jim přežít, který zastřešuje in situ projekty, velmi úspěšná. Před rokem jsme také navýšili jejich financování z 5 na 8 korun z každé prodané vstupenky. Z oblíbenosti pražské zoo tak těží také kriticky ohrožená zvířata z různých koutů světa. Necelé čtyři miliony jsou nesmírně důležitým dílkem skládačky,” říká náměstkyně primátora hl. m. Prahy pro životní prostředí a klimatický plán Jana Komrsková.

„Jsem hrdý na práci naší pražské zoo, která se významným způsobem podílí na ochranně ohrožených volně žijících druhů zvířat a zachování jejich genetické diverzity. Oceňuji i kvalitní, odbornou a atraktivně vedenou osvětu a edukaci široké veřejnosti, zejména dětí. Je důležité vysvětlovat veřejnosti význam ochrany zvířat v kontextech a nevytvářet v lidech pokřivený obraz o zvířatech. Třeba v tom, že lvi a tygři tu nejsou od mazlení,“ uvádí náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast animal welfare Jiří Pospíšil.

„Pražská zoologická zahrada má dlouhou tradici, Pražanům souží již od 30. let minulého století. A stejně tak je i dlouhá tradice v ochraně ohrožených druhů. Proto nynější iniciativu vítám a věřím, že svěřené prostředky pomohou uchovat toto přírodní dědictví i pro další generace,“ sděluje primátor hl. m. Prahy Bohuslav Svoboda.

Nejvyšší suma z celkové částky podpoří zavedený projekt na ochranu kriticky ohrožených goril nížinných, konkrétně environmentálně vzdělávací programy pro komunity žijící v blízkosti záchranné stanice Mefou a biosférické rezervace Dja v Kamerunu a také na pokračování oblíbeného Toulavého autobusu tamtéž.

Velká část prostředků je vyčleněna na projekt návratu divokých koní do východního Mongolska. Zoo Praha je jeho významným iniciátorem, mezi lety 2011 a 2019 bylo z České republiky do Mongolska letecky přepraveno 34 koní Převalského. Vedení světové plemenné knihy koně Převalského bylo Zoo Praha svěřeno už v roce 1959.

Co se české krajiny týče, finanční podporu získá i projekt reintrodukce modráska východního na lokalitě Sklenářka.

Dalšími kriticky ohroženými druhy, které díky svým in situ projektům pražská zoo podpoří, jsou velbloud divoký, gaviál indický, bažant Edwardsův, sup mrchožravý, morčák paranský, pekari Wagnerův a gibon.

Na in situ projekty získává pražská zoo prostředky z vícero zdrojů. Zmíněných 8 korun ze vstupného putuje na sbírkové konto Pomáháme jim přežít, na které lze přispět i jednorázovými finančními dary nebo nákupem suvenýrů s motivy záchranných projektů. Navýšení příspěvku z 5 na 8 korun Rada hl. m. Prahy odsouhlasila v květnu 2023.

zveřejněno: https://praha.pirati.cz/aktuality/praha ... liony.html

Asistent Zastupitelského klubu Pirátů, ZHMP
Uživatelský avatar
Jan.Louzek
Technický odbor
Příspěvky: 924
Registrován: 30 bře 2012, 21:49
Profese: zveřejňovač Zastupitelského klubu Pirátů
Dal poděkování: 13 poděkování
Dostal poděkování: 366 poděkování

Re: Mediální výstupy Pirátů na Magistrátu

Příspěvek od Jan.Louzek »

Mystic Skatepark bude na Štvanici pokračovat

Pražští radní v pondělí schválili pronájem pozemku o výměře 3 378 metrů čtverečních pod skateparkem na ostrově Štvanice stávajícímu provozovateli.

Spolek Mystic Skatepark Štvanice pozemek na Štvanici užívá již od roku 1997. Uzavřít nájemní smlouvu dosud nebylo možné, kvůli soudnímu sporu, nyní již ukončenému, s bývalým nájemcem ostrova Štvanice. Absence řádné nájemní smlouvy diskvalifikovala spolek z dotačních titulů na investice a provoz zařízení.

Nájemní smlouva bude uzavřena na dobu neurčitou s výpovědní dobou 1 rok s nájemným 169 000 korun ročně.

Spolek pečuje o pozemek i okolí, v roce 2000 nad skateparkem vybudoval mobilní zastřešení z vlastních prostředků a za přispění hl. m. Prahy v rámci grantů. Vznikl tak jediný zastřešený skatepark v České republice a střední Evropě, který umožňuje využívat sportoviště celoročně a za každého počasí. Skatepark je denně otevřen pro veřejnost. Od roku 1997 pořádá spolek světový pohár ve skateboardingu Mystic Sk8 Cup.

„O přesné podobě revitalizace ostrova Štvanice s koaličními partnery zatím diskutujeme, ale myslím, že skatepark k sportovnímu charakteru ostrova rozhodně patří. Nájemce se smluvně zavazuje akceptovat úpravy na pozemku, které vyplynou z připravovaného Manuálu vize ostrova,“ říká radní pro majetek, transparentnost a legislativu Adam Zábranský.

zveřejněno: https://praha.pirati.cz/aktuality/mystic-skatepark.html

Asistent Zastupitelského klubu Pirátů, ZHMP
Odpovědět

Zpět na „Zastupitelstvo - Praha“