Srdnaté pražské sdružení,
jak už bylo napsáno, máme za sebou 84 rozdávacích akcí, 11 akcí ve spolupráci se štábem a hlavní kampaňovou akci. Týdny nervů a očekávání.
A pražský výsledek z kampaně 12,13 %.
Říká se, že každá krize je zároveň příležitost. A ačkoli máme výrazně nejlepší výsledky v republice, i my jsme součástí celostátní pirátské komunity a je-li tato v krizi, nemůžeme stát opodál a tvářit se, že nás se to netýká. Chceme proto využít příležitost. Využít klidu, kdy se nás netýkají letošní krajské volby. Nachystat se na ty poslanecké. Opřít se - a resuscitovat - to, co nám vždycky šlo. Promyslet, kudy dál.
Cíl je jasný: chytit tentokrát správnou vlnu a dosurfovat na ní až k dobrému výsledku v příštích volbách, který nám umožní navázat na naši dobrou politickou práci.
A naskočit na tu vlnu co nejdřív v co nejvíc lidech.
Rychlý pohled, co se podle nás děje:
Dosavadní komunikační taktika (spíše než strategie) krajského sdružení jede samospádem cca z let 2020-2022, kdy byla velmi úspěšná. Tu ztělesňuje soustředění se na jednu až dvě pražské osobnosti (mj. s nastřádanými followery). A často na až příliš ad hoc pražská magistrátní témata. Která mimochodem často spinuje buď opozice anebo i naši koaliční partneři a přichází a odchází s různou relevancí.
Tato taktika ovšem sama o sobě, jak se ukázalo, negeneruje hlasy v celostátních volbách. (Povšimněme si: STAN nás v Praze letos dotáhl a též jsme zůstali za dlouhodobými očekáváními, “benchmarkem”, 15-20 %.) Zároveň jsou příští volby ovšem zcela klíčové. A to jak k udržení si statusu nejsilnější potažmo druhé nejsilnější pražské strany.
Tak pohledem udržitelnosti financí sdružení vůbec. A jako na potvoru jsou to (pomíjíme odbočku k Senátu) znovu volby celostátní, ty parlamentní.
Co my tedy na to:
Vnímáme situaci jako příležitost k zastavení a nadechnutí se. Chceme připravit adekvátní strategii. Jinak zacílit zdroje a jinak používat nástroje a především týmy, které máme k dispozici.
Výzvou je taky personální nebo přesněji vztahová situace, kdy nejviditelnější tváře KS nerespektovaly ani vůli RP, ani vůli CF ani apriorní zásady týmovosti. Vnímáme, že velká, možní převážná, část členské základny je s tím v nesouladu.
Co tedy navrhujem:
Přes léto představíme “jízdní řád” umožňující restart toho, co nám šlo, co nás šlechtilo a co přinášelo úspěchy ve volbách 2017 (PSP), 2018 (komunál), 2019 (EU). A umožňující, jak doufáme, taky přivření rozevírajících se nůžek mezi členskou základnou sdružení a jeho superstars.
Jízdní řád předložíme členské základně a umožníme k jeho plnění dát či nedat mandát prostřednictvím převolby PKS ještě před uplynutím současného mandátu. Aby ti, kdo ke konci roku budou vedení kraje přebírat, měli možnost pracovat v předstihu buď podle těchto návrhů anebo naopak úplně jinak.
Co bude “jízdní řád” obsahovat:
Především nové operativní a projektové zadání mediálnímu týmu Praha pro 4. kvartál roku 2024 a 1. a 2. kvartál roku 2025. Dále návrh úspor v provozních a personálních nákladech KS Praha. Pavouka odpovědností aktérů ve sněmovní kampani. A samozřejmě rozpočet kampaně.
V neposlední řadě pak harmonogram kampaně vč. volby jedničky a čela co nejdříve, abychom věděli, kolem koho stavíme kampaňový tým a neopakovali možná nejzásadnější chybu z eurovolební kampaně. Její organizační roztříštěnost a absenci odpovědností
Níže prosím ve slušnosti diskutujme, jak ještě dále (nebo úplně jinak) tento prostor k nadechnutí se (aka léto 2024) jako KS využijeme. Jízdní řád bude tím lepší, čím víc se nás na něm bude podílet.
doplnění: Ondřej Chrást, předseda KS
Já přidávám ještě silnější akcent a apel na všechny na společnou propagaci naší značky “Piráti”, to je to co táhlo, proto nás lidi volili, 2017 volby neznal nikdo naše tváře, až na výjimky, urvali jsme to na značku, resp. značku kterou v závěru zastupovala silná tvář Ivana, jedinného většinově rozeznatelného politika před 2017. 2018 nás v komunále neznal vůbec nikdo, ani ZH a urvali jsme to na značku, která byla v závěru podpořená prezentací lídra a kandidátky jako celku, ale hlavní slovo měla značka, která se “vezla” z roku 2017. Volby EP 2019 neznali lidi ani lídra EU vůbec nikdo, urvali jsme to solidně čistě na značku a týmovou spolupráci a témata. Máme silná stranická témata, jako je: jediná strana bez korupce, boj proti korupci, digitalizace, předvedli jsme kompetence ve vedení města, městských částí ale i ve vládě a Evropě. Máme za sebou úspěchy, prezentujme je, přinášejme plány na další úspěchy, investujme do prezentace. Osobně budu velkou část rozpočtu kraje navrhovat jejich přesun do online prostředí, na vytváření si zázemí u influencerů, na lepší a koordinovanou komunikaci na sítích. Máme jen v Praze vyšší desítky jednotlivých stránek, které mohou mít relativně malý dopad, ale pokud by se úspěchy komunikovali koordinovaně, tak 50x malý dopad v jednotlivých částech už je 1x dopad větší a zásadnější, koordinovaný. Ale musel by to někdo řídit a všichni akceptovat.