Procedura k RV 5/2024

Archivní fórum pro ukončená jednání Republikového výboru.


Moderátoři: asistent/ka RV, Předsedající RV, Jednatelé

Uživatelský avatar
Jan.Novak
Republikový výbor
Příspěvky: 2447
Registrován: 22 čer 2010, 19:12
Profese: Politolog, Historik
Bydliště: Týn nad Vltavou
Dal poděkování: 4042 poděkování
Dostal poděkování: 2936 poděkování

Re: Procedura k RV 5/2024

Příspěvek od Jan.Novak »

Nerad bych se stavěl do role toho, kdo má rozhodnout o validnosti, respektive hlasovatelnosti, právní normy, pokud si předkládající za tímto výkladem stojí a považuje ho za slučitelný.
Můžu se buď spolehnout na názor vedoucího AO, případně to ještě s někým konzultovat, nebo se obrátit na RK a říci si o nějaké stanovisko. Nejčistčí považuji poslední postup.
Zeptám se nejprve @Janka.Michailidu a @lukas.hejduk zda-li nechtějí svůj návrh reformulovat, viz výše. Můj názor je, že mi případně RK potvrdí názor vedoucího AO, ale nepovažuji za vhodné, abych to rozsekl já svým názorem.

Člen RV za JčK
Předseda kontrolního výboru zastupitelstva Jihočeského kraje
Zastupitel města Týn nad Vltavou

Uživatelský avatar
Tomas.Valek
Předseda/předsedkyně místního sdružení
Příspěvky: 2519
Registrován: 08 dub 2018, 16:47
Profese: Navrhovatel
Dal poděkování: 1787 poděkování
Dostal poděkování: 2900 poděkování

Re: RV 5/2024 - Reforma aparátu strany

Příspěvek od Tomas.Valek »

Jan.Novak píše: 12 úno 2024, 17:30

Ahoj, děkuji, přesto prosím o doplnění návrhu tak, jak jsem požádal.

K návrhu usnesení je tedy třeba doplnit Přílohu č.1 a č.2 VW 3.2 - Předpis o zřízení kanceláře, orgánů a týmů strany, která je integrální součástí návrhu. Dále hned pod náš návrh prosím o doplnění nezávazných příloh, tak jak je uvedeno v příspěvku, tedy Přílohy č. 3, 4, 5 a 6 a prezentace. Vše je součástí našeho návrhu a patří to do jednoho nedílného celku. Děkuji.

Poté prosím o upozornění, Vojtovo návrhy nejsou návrhy postupu, ale návrhy usnesení, kdy A1-C1 jsou již existující návrhy, jak je uvedeno v úvodním příspěvku, návrhy usnesení A2-C2 je třeba, aby byly osvojeny a podpořeny skupinou členů (3), aby je bylo možné zařadit do rozhodujícího hlasování. (Návrh usnesení nelze schválit všeobecnou shodou.)

A poté jen na okraj, předsedající je dle jednacího řádu zodpovědný za zařazení přijatelného návrhu do jednání. Tuto svoji povinnost nemůže delegovat na RK, dle stávající praxe by ostatně RK v dané věci odmítnula odpovídat na předběžnou otázku. Je tedy na předsedajícím, aby určil, zda je návrh přijatelný, pokud ne, tak aby pomohl navrhovateli odstranit jeho vady, pokud to nebude možné (technicky či kvůli nesoučinnosti), tak jej do jednání (a závěrečného hlasování) nezařadí.

Tito uživatelé poděkovali autorovi Tomas.Valek za příspěvek:
Jan.Novak

Tomáš Válek
tomas.valek@pirati.cz
+420 774 652 082
Semper ita agere vis ut alii te faciant. Benevolentia adsume.
Někdo musel najít tu odvahu.

Uživatelský avatar
Viktor.Derka
Člen KS Praha
Příspěvky: 1394
Registrován: 04 kvě 2017, 17:49
Profese: Právník
Bydliště: Praha 4
Dal poděkování: 856 poděkování
Dostal poděkování: 2277 poděkování

Re: RV 5/2024 - Reforma aparátu strany

Příspěvek od Viktor.Derka »

Jo, co se týče návrhů, tak v obecné rovině lze přisvědčit @Jakub.Michalek , že pokud návrh předpisu není v souladu se stanovami, tak pak je paralelně nutné předložit také návrh na změnu stanov, jinak pokud se jedná o zjevný rozpor, tak to hlasovatelné nebude.

Tito uživatelé poděkovali autorovi Viktor.Derka za příspěvky (celkem 2):
Jakub.Backa, Jan.Novak

Viktor Derka
MS Praha 4
Doktorand na Universität Bayreuth
Doktorand na katedře ústavního práva Právnické fakulty UK
Profil na lide.pirati.cz
Vrchní ministerský rada na Ministerstvu spravedlnosti

Uživatelský avatar
Janka.Michailidu
Republikový výbor
Příspěvky: 2920
Registrován: 21 dub 2012, 19:19
Profese: Akademička na VŠCHT (biotechnologie)
Dal poděkování: 3764 poděkování
Dostal poděkování: 6001 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Procedura k RV 5/2024

Příspěvek od Janka.Michailidu »

Omlouvám se za nereagování. Reformulované usnesení včetně změny stanov mám připraveno a konzultováno s @Vojtech.Pikal , ale minulý týden byl tak hektický, že jsem se nedostala k zprocesování sem na forum. Dostanu se k tomu dnes večer.

Tito uživatelé poděkovali autorovi Janka.Michailidu za příspěvek:
Jan.Novak

  • vedoucí meziresortního týmu Návykové chování
  • zástupkyně vedoucího pracovní skupiny Duševní zdraví
  • členka republikového výboru
  • členka správní rady π

zulip: Janka Michailidu | mastodon: malajanka | matrix: malajanka | tel: 7▼7▼6 8▼6▼6 3▼1▼6
Podporuji myšlenky Renesance Pirátů.

Uživatelský avatar
Janka.Michailidu
Republikový výbor
Příspěvky: 2920
Registrován: 21 dub 2012, 19:19
Profese: Akademička na VŠCHT (biotechnologie)
Dal poděkování: 3764 poděkování
Dostal poděkování: 6001 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Procedura k RV 5/2024

Příspěvek od Janka.Michailidu »

Jak jsem slíbila, tak dodávám! Určitě budu ráda, když to ještě dooptimalizujeme, pokud tam vidíte nějaké zádrhele, které mi ušly. Na Vojtovu radu jsem (snad správně) použila podmíněné schválení následného úkolu pro RV, které závisí na přijetí změny stanov.

Pro změnu Stanov a Organizačního řádu v případě odvolání vedoucích odborů ze strany RP+RV jsem se volně inspirovala předpisem o institutu, kde je tento již institut (hihi) zaveden.

Republikový výbor předkládá Celostátnímu fóru ke schválení následující usnesení:

Celostátní fórum mění stanovy následujícím způsobem:
Čl. 6 Republikový výbor
(5) Republikový výbor zejména

a) stanoví výši členských příspěvků a příspěvků registrovaných příznivců a lhůty pro zaplacení,
b) navrhuje zřízení komisí a odborů na celostátní úrovni,
c) schvaluje rozpočtová pravidla, pravidla hospodaření, rozpočet strany, výsledky hospodaření,
d) projednává a připravuje zprávy a návrhy pro celostátní fórum,
e) může schválit vzorové jednací a volební řády,
f) ukládá úkoly předsednictvu,
g) projednává a schvaluje základní programové a ideové dokumenty,
h) projednává vyžádané průběžné zprávy předsednictva,
i) odpovídá za kandidátní listiny pro volby do veřejných funkcí, v mimořádných a odůvodněných případech může kandidátní listinu změnit,
j) může rušit vyhlášky,
k) projednává úkoly vrácené předsednictvem,
l) v případě zrušení právnické osoby založené stranou rozhodne o způsobu naložení s majetkovým zůstatkem, který vznikne z likvidace majetku a závazků,
m) na návrh republikového předsednictva výjimečně v odůvodněných případech odvolává vedoucí odborů.

Čl. 8 Celostátní fórum
(1) Celostátní fórum je nejvyšším orgánem strany. Je příslušné k projednávání všech otázek činnosti strany; přitom respektuje oprávnění orgánů strany a oblastních sdružení dle stanov.
(2) Celostátního fóra se podle možností účastní každý člen strany.
(3) Zasedání celostátního fóra svolává předseda strany nejméně jednou za rok.
(4) Předseda strany svolá zasedání celostátního fóra, pokud jej o to požádá republikové předsednictvo nebo republikový výbor.
(5) Celostátní fórum ve výlučné působnosti
a) volí a odvolává republikové předsednictvo,
b) volí a odvolává členy republikového výboru volené celostátním fórem,
c) zřizuje a ruší komise a odbory na celostátní úrovni,
d) volí a odvolává členy komise a vedoucího odboru na celostátní úrovni, u komisí na celostátní úrovni může určit jiný způsob jejich obsazení,
d) volí a odvolává členy komise na celostátní úrovni, u komisí na celostátní úrovni může určit jiný způsob jejich obsazení,
e) volí vedoucího odboru na celostátní úrovni,
f) schvaluje změny stanov,
g) projednává a schvaluje výroční zprávu předsedy strany,
h) projednává a schvaluje výroční finanční zprávu podle ZPS,
i) mimořádně přezkoumává rozhodnutí orgánu strany, pokud to skupina členů strany navrhne předsedovi do dvou týdnů od právní moci rozhodnutí; od toho okamžiku se vykonatelnost rozhodnutí pozastavuje. Celostátní fórum může do dvou týdnů od pozastavení rozhodnutí zrušit. Jinak se rozhodnutí vykoná. Pro účely tohoto ustanovení se skupinou rozumí alespoň pětina, nestanoví-li celostátní fórum ve svém jednacím řádu méně,e)
j) schvaluje zakládací dokument politického institutu jako právnické osoby zakládané stranou,
k) může schválit Předpis o institutu, který upravuje vztah strany k právnické osobě, která je jejím politickým institutem,
l) může volit a odvolávat některé členy správní rady politického institutu, přičemž počet pozic obsazovaných celostátním fórem určuje Předpis o institutu.

(6) Celostátní fórum dále
a) přijímá v mezích stanov další předpisy závazné pro členy, orgány strany i oblastní sdružení,
b) ukládá úkoly republikovému předsednictvu a republikovému výboru,
c) odvolává vedoucího odboru na celostátní úrovni,
d) může projednávat a schvalovat základní programové a ideové dokumenty,
e) má veškerou působnost, kterou stanovy neurčují jinému orgánu strany.
Čl. 12 Odbory
(1) Odbory jsou monokratické orgány strany zřízené místně příslušným fórem, sestavené z vedoucího a případně několika členů strany a příznivců strany. Odbory jsou podřízené příslušnému předsednictvu s výjimkou oblastí, které předpis svěřuje do jejich výlučné působnosti.
(2) Úkolem odborů je plnit specifický úkol na základě usnesení fóra, které je zřídilo. Při plnění svěřených úkolů jsou oprávněny přijímat individuální rozhodnutí na základě a v mezích předpisu celostátního fóra, nebo republikového výboru.
(3) Odbor je k plnění svěřených úkolů oprávněn vydávat na základě zmocnění předpisem celostátního fóra nebo republikového výboru, a v jeho mezích, vyhlášky. Vyhláška je předpisem závazným pro členy a orgány strany, nemůže založit nová práva či povinnosti.
(4) Vedoucí odboru musí být členem strany nebo registrovaným příznivcem a rozhoduje o všech záležitostech odboru.
(5) Vedoucí odboru může jmenovat další členy odboru a pověřovat je výkonem funkcí odboru; republikový výbor má přitom právo veta.

Pokud celostátní fórum schválí výše uvedené usnesení, schvaluje zároveň i následující usnesení:

Celostátní fórum ukládá republikovému výboru, aby provedl změny Organizačního řádu v případě že dojde k souvisejícím změnám v dalších předpisech (ZřKO) a to následujícím způsobem:
§ 10 Republikové předsednictvo
a) vedení a organizace činnosti strany na celostátní úrovni a plnění jejích úkolů, pokud je republikový výbor nebo celostátní fórum nesvěří jinému týmu,
b) ukládání úkolů odborům s výjimkou věcí, které patří do výlučné působnosti některého odboru,
c) příprava strategie strany, její plnění, příprava podkladů k vyhodnocení a aktualizace (§ 2),
d) příprava a schvalování strategií odborů,
e) příprava programových dokumentů na celostátní úrovni – předkládá je republikovému výboru nebo celostátnímu fóru,
f) zastupování strany v otázkách programu jako celku a řízení garantů (§ 2 předpisu o zřízení komisí a odborů),
g) vydávání politických stanovisek strany k aktuálním záležitostem,
h) schvalování smluvních vzorů doporučených pro celou stranu,
i) vyjednávání smluv s ostatními politickými stranami na vnitrostátní úrovni za podmínek volebního řádu,
j) právo účastnit se v rámci zahraničního odboru vyjednávání smluv se subjekty na mezinárodní úrovni,
k) zajištění materiálního zázemí pro volené zástupce na celostátní úrovni,
l) příprava návrhu rozpočtu centrály a další úkoly podle rozpočtových pravidel,
m) úkoly oblastního předsednictva (§ 23) v místech, kde krajské sdružení řádně nepůsobí (§ 20),
n) operativní rozhodování ve sporech mezi týmy (§ 4 odst. 4),
o) projednávání výroční zprávy předsedy strany o činnosti,
p) zajištění odborného právního zastoupení strany v soudních a podobných sporech,
q) právo odvolat se souhlasem republikového výboru vedoucího odboru pro hrubé porušení strategie strany, strategie RP pro oblast daného odboru či jiného zavázného předpisu České pirátské strany,
r) krizové řízení (§ 32).

§ 3 Kancelář a odbory takto:
Kancelář a odbory vykonávají správu stranických věcí. Republikové předsednictvo úkoluje a kontroluje vedoucího kanceláře a vedoucího odboru, pokud jde o jeho působnost, která není výlučná. Výlučnou působnost odborů stanoví prováděcí předpis. Odbory realizují strategii pro oblast své působnosti schválenou republikovým předsednictvem, pokud taková existuje.

§ 4 Vedoucí kanceláře takto:
(1) Republikové předsednictvo jmenuje a odvolává vedoucího kanceláře.
(2) Vedoucím kanceláře může být pouze osoba, která není členem strany.
(3) Vedoucí kanceláře ve vnitrostranické politice zachovává striktní neutralitu.
(4) Funkce vedoucího kanceláře je neslučitelná s jinou funkcí ve straně a placenou veřejnou funkcí; to neplatí o krátkodobých úlohách ve veřejném zájmu jako členství v okrskové volební komisi.
(5) Vedoucí kanceláře zajišťuje plnění strategie strany, měření výsledků, plnění úkolů uložených republikovým předsednictvem, koordinaci činností zahrnující více odborů a kontrola a koordinace plnění úkolů uložených republikovým předsednictvem jednotlivým odborům v souladu s pravomocemi republikového předsednictva.

§ 5 Působnost odborů takto:
(1) Mediální odbor působí v oblasti komunikace mezi stranou a veřejností, resp. sdělovacími prostředky; mediální odbor vydává tiskové zprávy, monitoruje média, propaguje akce strany ad.
(2) Administrativní odbor působí v oblasti vedení seznamu členů a moderování webové diskuse včetně předsedání jednání na internetu a vydává prováděcí vyhlášky k jednacímu řádu v prostředí internetu v souladu s možnostmi technických zařízení strany.
(3) Technický odbor působí v oblasti správy, údržby a vývoje informačních systémů strany a jejích technických zařízení a poskytuje servis ostatním orgánům strany v záležitostech nutných k plnění jejich úkolů.
(4) Zahraniční odbor komunikuje s dalšími členy mezinárodního pirátského hnutí, zejména přináší v zahraničí osvědčené nápady do strany, vypracovává společný postup při projednávání mezinárodních problémů.
(5) Personální odbor má na starosti zapojování dobrovolníků do činností strany, zejména práci s nováčky směřující k jejich osobnostnímu růstu a lepšímu uplatnění v rámci strany, správu přehledu schopností, dovedností a nabídek dobrovolníků a koordinaci hledání lidí vhodných na úkoly.
(6) Všechny odbory plní úkoly a činnosti zadané republikovým předsednictvem v souladu s jeho pravomocemi.

Díky za trpělivost i pozornost <3

  • vedoucí meziresortního týmu Návykové chování
  • zástupkyně vedoucího pracovní skupiny Duševní zdraví
  • členka republikového výboru
  • členka správní rady π

zulip: Janka Michailidu | mastodon: malajanka | matrix: malajanka | tel: 7▼7▼6 8▼6▼6 3▼1▼6
Podporuji myšlenky Renesance Pirátů.

Uživatelský avatar
Martin.Kucera
Kontrolní komise
Příspěvky: 18719
Registrován: 23 dub 2009, 16:41
Profese: nakladatel
Dal poděkování: 2165 poděkování
Dostal poděkování: 33960 poděkování

Re: Procedura k RV 5/2024

Příspěvek od Martin.Kucera »

No zádrhel bohužel vidím v tom, že RV nemůže předložit návrh na změnu stanov.

Jo a taky je to teď nějaké zmatené, ve stanovách by vedoucího odboru odvolával RV na návrh RP, v OŘ by ho odvolávalo RP se souhlasem RV.

Tito uživatelé poděkovali autorovi Martin.Kucera za příspěvek:
Vojtech.Pikal

Jak jednoduchý by byl svět, kdybychom četli a dělali věci hned správně. :) -- Lucie Spáčilová

Uživatelský avatar
Zdenek.Hrib
Republikový výbor
Příspěvky: 1632
Registrován: 03 říj 2013, 09:43
Profese: konzultant
Dal poděkování: 1077 poděkování
Dostal poděkování: 3288 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: RV 5/2024 - Reforma aparátu strany

Příspěvek od Zdenek.Hrib »

Mám tady procedurální návrh @Jan.Novak :

Navrhuji zkrátit dobu na rozpravu do 23. února (dobu na navrhování do 22.2. a dobu na rozmyšlenou do 23.2.) a poté toto jednání odročit na únorové zasedání RV konané dne 24. a 25. února v Benešově, na němž dojde po projednání k rozhodujícímu korespondenčnímu hlasování, které započne ihned po skončení rozpravy a potrvá alespoň jednu hodinu od konce rozpravy. Hlasování na zasedání proběhne dle § 9 (3) JdŘ RV tedy jako při hlasování v referendu.

Nad rámec procedurálního návrhu dodávám, že usnesení s jednotlivými body k hlasování vytvoříme přímo na místě v průběhu rozpravy, ale kloním se víceméně k návrhu Vojty Pikala viewtopic.php?p=870018#p870018

Tito uživatelé poděkovali autorovi Zdenek.Hrib za příspěvky (celkem 3):
Jan.Lipavsky, Eva.Ticha, Ondrej.Melena
Uživatelský avatar
Jan.Novak
Republikový výbor
Příspěvky: 2447
Registrován: 22 čer 2010, 19:12
Profese: Politolog, Historik
Bydliště: Týn nad Vltavou
Dal poděkování: 4042 poděkování
Dostal poděkování: 2936 poděkování

Re: RV 5/2024 - Reforma aparátu strany

Příspěvek od Jan.Novak »

Nemám s tím problém, podporu máš dostatečnou. Zeptám zda-li je někdo proti (což fakticky znamená, že to na RV probereme, ale budeme mít čas to promyslet a hlasovat budeme o pár dní později).

Člen RV za JčK
Předseda kontrolního výboru zastupitelstva Jihočeského kraje
Zastupitel města Týn nad Vltavou

Uživatelský avatar
Martin.Kucera
Kontrolní komise
Příspěvky: 18719
Registrován: 23 dub 2009, 16:41
Profese: nakladatel
Dal poděkování: 2165 poděkování
Dostal poděkování: 33960 poděkování

Re: RV 5/2024 - Reforma aparátu strany

Příspěvek od Martin.Kucera »

Mně tedy přijde, že je tím návrhem kráceno hned několikero práv:

  • Právo členů RV na podávání návrhů. Jestliže až doteď počítali s tím, že doba pro navrhování je do pondělka, tak zkrátit jim zbývající čas na poslední chvíli ze 7 dnů na 3 není v pořádku.
  • Právo členů RV hlasovat (a splnit si deminimum). Jestliže až doteď počítali s tím, že na splnění deminima a následné hlasování budou mít 7 dní, tak zkrátit dobu na splnění deminima na 2 a možnost hlasovat omezit na nutnost být online během jedné konkrétní hodiny není v pořádku.
  • Potenciálně též právo členů strany "obracet se na jiné členy a orgány strany se svými návrhy, iniciativami, otázkami a připomínkami". Protože jestliže byli autoři návrhů dotlačeni k tomu, že do CF to musí jít přes RV, tak při tomhle zkrácení reálně hrozi, že RV pošle do CF rřeba jen jedenn návrh a autoři zbylých nebudou mít možnost předložit je CF aspoň členským podnětem.

Jak jednoduchý by byl svět, kdybychom četli a dělali věci hned správně. :) -- Lucie Spáčilová

Jakub.Backa
Kontrolní komise
Příspěvky: 2345
Registrován: 06 říj 2013, 14:52
Profese: advokát a insolvenční správce
Dal poděkování: 2251 poděkování
Dostal poděkování: 3205 poděkování

Re: RV 5/2024 - Reforma aparátu strany

Příspěvek od Jakub.Backa »

Martin.Kucera píše: 20 úno 2024, 12:17

Mně tedy přijde, že je tím návrhem kráceno hned několikero práv:

  • Právo členů RV na podávání návrhů. Jestliže až doteď počítali s tím, že doba pro navrhování je do pondělka, tak zkrátit jim zbývající čas na poslední chvíli ze 7 dnů na 3 není v pořádku.
  • Právo členů RV hlasovat (a splnit si deminimum). Jestliže až doteď počítali s tím, že na splnění deminima a následné hlasování budou mít 7 dní, tak zkrátit dobu na splnění deminima na 2 a možnost hlasovat omezit na nutnost být online během jedné konkrétní hodiny není v pořádku.
  • Potenciálně též právo členů strany "obracet se na jiné členy a orgány strany se svými návrhy, iniciativami, otázkami a připomínkami". Protože jestliže byli autoři návrhů dotlačeni k tomu, že do CF to musí jít přes RV, tak při tomhle zkrácení reálně hrozi, že RV pošle do CF rřeba jen jedenn návrh a autoři zbylých nebudou mít možnost předložit je CF aspoň členským podnětem.

Pouze upozorňuji, že Martin zde nevystupuje z pozice člena KK, nemá k tomu žádné pověření a tato jeho vyjádření jsou jeho osobní názor řadového člena strany.

We are all heroes: You and Boo and I. Hamsters and rangers everywhere! Rejoice!
Zamčeno

Zpět na „[Archiv RV]“