Případ D3: Priority rozvoje dálniční sítě

Moderátoři: Rada resortních týmů - členové, Resortni tym Doprava a Logistika

Pravidla fóra
Vítejte ve fóru resortního týmu Doprava a logistika. Kalendář akcí a další informace najdete na internetové stránce týmu.
Odpovědět

Které dálnice jsou podle vás klíčové z hlediska důležitosti pro celou ČR

D0 (pražský metropolitní okruh)
4
33%
D1
4
33%
D2
0
Žádná hlasování
D3
0
Žádná hlasování
D4
0
Žádná hlasování
D5
0
Žádná hlasování
D6
0
Žádná hlasování
D7
0
Žádná hlasování
D8
0
Žádná hlasování
D10
0
Žádná hlasování
D11
0
Žádná hlasování
D35
4
33%
D43
0
Žádná hlasování
D46
0
Žádná hlasování
D48
0
Žádná hlasování
D49
0
Žádná hlasování
D52
0
Žádná hlasování
D55
0
Žádná hlasování
D56
0
Žádná hlasování
 
Celkem hlasujících: 4 - Celkem hlasů: 12

Uživatelský avatar
Jan.Licka
Předseda/předsedkyně místního sdružení
Příspěvky: 378
Registrován: 28 dub 2017, 14:15
Profese: Manufacturing Engineer
Bydliště: Benešov
Dal poděkování: 1006 poděkování
Dostal poděkování: 840 poděkování

Případ D3: Priority rozvoje dálniční sítě

Příspěvek od Jan.Licka »

Přátelé, kamarádi, námořníci i suchozemské krysy - jedním z "hot topics" současné vlády jsou dálnice, dálnice, dálnice. Nyní konkrétně "frčí" v médiích dostavba D3 a D4, ale pojďme se bavit obecněji. Za tým dopravy máme už nějakou představu ohledně prioritizace dostavby dálniční sítě v ČR, ale rádi uslyšíme i názory z publika. Abych rozvířil stojaté vody prázdninových diskusí rovnou předesílám, že zrovna zmíněná D3 na našem seznamu priorit není :)

Celý seznam zde: http://www.ceskedalnice.cz/dalnice/
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jan.Licka za příspěvek:
Michal.Stepan

Dávat druhým vyrůst
:idea: infrastruktura / automatizace / logistika

David.Novak
Komunální zastupitel/ka
Příspěvky: 654
Registrován: 12 kvě 2010, 20:03
Profese: Analytik
Bydliště: Olomouc
Dal poděkování: 448 poděkování
Dostal poděkování: 1027 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Případ D3: Priority rozvoje dálniční sítě

Příspěvek od David.Novak »

Honzo, nevím, co čteš za média, ale asi se to liší region od regionu. Já zase mám pocit, že v jednom kuse čtu o D1 u Přerova :-) Jinak anketa je nějaká uzavřená, nejde mi hlasovat.

Já vidím následující priority dostavby:

1) D1 - Poslední zbývající úsek, který má přijít do výstavby, je sice z celorepublikového hlediska nahraditelný, protože má alternativu v podobě D46, ale má obrovskou místní důležitost pro dopravně přetížený Přerov a hlavně - je to poslední úsek. Když stavíte puzzle a chybí vám tam poslední dílek, tak jsou bezcenné, ale jakmile tam ten poslední dílek vložíte, tak najednou jako celek dávají daleko větší smysl.

2) D35 (Hradec-Mohelnice) - Současná silnice I/35 je jednou z nejpřetíženějších jedniček, jsou tam průtahy Hradce, Litomyšle, Mýta a několika dalších obcí. Hotová D35 značně uleví D1, bude páteří PCE kraje, atd atd.

3) D0 - Za mě bez debat. Pokud je česká dálniční síť postavená na tom, že z Prahy radiálně vede 9 (!!!) dálnic, tak musí být hotový taky ten závěrečný krok, a to sice obchvat, který tyto dálnice spojí a odvede tranzit z města. Okruhy velkých měst jsou specifickou záležitostí, protože s sebou nesou spoustu negativ na okolní obyvatelstvo, ale také v organizaci dopravy, protože se míchá tranzit s místní dopravou, je tu hodně zatížených exitů, atd. Víc než kde jinde je tak potřeba se u D0 inspirovat a poučit ze zahraničí.

4) D11, D3, D52 - mají jedno společné, a to sice, že by měly vést k hranicím, kde za hranicemi jsou jejich pokračování v daleko pokročilejším stupni přípravy. Jako největší riziko vidím D11, kde Poláci budou s S5 navazovat na zcela neadekvátní I/16 a Trutnov se z toho tranzitu zblázní. I/52 od Mikulova je oproti tomu alespoň docela rychlá a široká silnice, ale zase je u ní celoevropský tranzitní význam a trapná ukázka impotence přípravy staveb v ČR.

5) D55 - V Praze se o této dálnici asi málo ví, ale pro Zlínský a Olomoucký kraj je to velmi důležitá stavba. Z pohledu intenzit je úsek Otrokovice-UH a Hodonín-D2 vytíženější, jak dostavby na D4, D6 nebo D7. Navíc je současná silnice vedená intravilánem mnoha velkých obcí a z pohledu tranzitu dokáže dálnice odvést významný tranzit Polsko-Rakousko mimo přetížené Brno.

6) D6 - KVK jako další kraj bez dálnice.

7) D4, D7 - Nerozporuji jejich důležitost, ty současné jedničky jsou velmi vytížené a nebezpečné, ale jednak to jsou dálnice vedoucí do regionů, kde je (nebo je plánovaná) nějaká alternativa a dále to nejsou dálnice důležitých tranzitních směrů.

8) D43, D49 - Tyto dálnice osobně považuji za vhodné k přehodnocení. Ony mají spoustu svých skalních fanoušků, protože to jsou "pozůstatky" z dob dálničního pravěku, kdy byly součástí plánované dálniční sítě (jedna za Hitlera, druhá má kořeny u Bati a později jako páteř ČSSR dálnic). Přičemž tehdy se projektovalo co nejlépe "podle pravítka". Dnes už máme trochu jiné znalosti o dopravě a změnily se také přepravní směry. Souhlasím, že je potřeba udělat kapacitní výpadovku z Brna na sever a stejně tak severní obchvat Zlína - ale v jiné podobě, než je navrhováno u těchto tradičních projektů.
U D43 se vždycky ptám na dvě otázky. Za prvé - jaké dopravě má tato dálnice sloužit? Odpověď - spojení Brna a východních Čech. Otázka - pokud má napojovat východní Čechy na Brno, proč je nakreslená až někde kolem Moravské Třebové? Odpověď - nevím :-)
Tito uživatelé poděkovali autorovi David.Novak za příspěvky (celkem 5):
Jan.Licka, Jan.Mejsnar, Michal.Stepan, Pavel.Moravec, Petr.Karlik

Pirát od září 2018, MS Olomouc, komise dopravní Olomoucký kraj, zastupitel města Olomouce.
"Yes, we are all individuals!" (Life of Brian)
“Every lie we tell incurs a debt to the truth. Sooner or later that debt is paid.” (Chernobyl)


Uživatelský avatar
Jan.Licka
Předseda/předsedkyně místního sdružení
Příspěvky: 378
Registrován: 28 dub 2017, 14:15
Profese: Manufacturing Engineer
Bydliště: Benešov
Dal poděkování: 1006 poděkování
Dostal poděkování: 840 poděkování

Re: Případ D3: Priority rozvoje dálniční sítě

Příspěvek od Jan.Licka »

Hlasování jsem nijak neomezoval, ani netuším že je to možné :) Každopádně díky za obsáhlejší komentář. A ano, jako KET SčK mám určitý bias pozornosti na věci v Praze a okolí.

Dávat druhým vyrůst
:idea: infrastruktura / automatizace / logistika

Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Případ D3: Priority rozvoje dálniční sítě

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Jan.Licka píše: 17 črc 2019, 23:10 Hlasování jsem nijak neomezoval, ani netuším že je to možné :) Každopádně díky za obsáhlejší komentář. A ano, jako KET SčK mám určitý bias pozornosti na věci v Praze a okolí.
Myslím, že je to nastavením oprávnění fóra, musel by ses informovat u správců. Osobně bych viděl jako řešení přesun tématu do sekce Členské ankety, tam hlasování funguje určitě všem členům CF.

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Uživatelský avatar
Michal.Stepan
Člen KS Praha
Příspěvky: 369
Registrován: 30 zář 2017, 11:16
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha, Malá Strana
Dal poděkování: 607 poděkování
Dostal poděkování: 464 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Případ D3: Priority rozvoje dálniční sítě

Příspěvek od Michal.Stepan »

Sice je zatím stoprocentní shoda, ale myslím že by se to nemělo řešit hlasováním, ale podle intenzit. Vyjímkou je D0, kde žádná stávající komunikace není, ta by měla mít absolutní přednost.
Uživatelský avatar
Roman.Moravek
Člen KS Středočeský kraj
Příspěvky: 147
Registrován: 27 lis 2018, 01:16
Profese: ekonom - OSVČ
Bydliště: Dolní Břežany
Dal poděkování: 705 poděkování
Dostal poděkování: 279 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Případ D3: Priority rozvoje dálniční sítě

Příspěvek od Roman.Moravek »

Ahoj, hlasoval bych pro D0 a D3, ale nejde hlasovat. Tyto stavby jsou dle mého názoru prioritní.

Uživatelský avatar
Roman.Moravek
Člen KS Středočeský kraj
Příspěvky: 147
Registrován: 27 lis 2018, 01:16
Profese: ekonom - OSVČ
Bydliště: Dolní Břežany
Dal poděkování: 705 poděkování
Dostal poděkování: 279 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Případ D3: Priority rozvoje dálniční sítě

Příspěvek od Roman.Moravek »

Ahoj, hlasoval bych pro D0 a D3, ale nejde hlasovat. Tyto stavby jsou dle mého názoru prioritní.

Kuba.C
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 28
Registrován: 07 lis 2023, 11:36
Dal poděkování: 16 poděkování
Dostal poděkování: 21 poděkování

Re: Případ D3: Priority rozvoje dálniční sítě

Příspěvek od Kuba.C »

Jako priorita by měla být výstavba dálniční sítě, která je napojena na cizinu. Je opravdu ostuda, že ČR jakožto vnitrozemský (tranzitní) stát přímo uprostřed Evropy nemá dobudované dálniční napojení na sousední státy. Například Brno -> Vídeň nebo České Budějovice -> Linec a podobně. Dobudování by mělo být naprostou prioritou, neboť rozvoj dopravní infrastruktury s sebou přináší ekonomický a hospodářský přínos a rozvoj regionů.

PS: a umím si i představit v místech, kde dálnice vede skrze nějaká významná ekologická území (třeba Šumava), že bude průjezd úsekem zpoplatněn nějakým drobným poplatkem, tak jako je to například na Breneru.

Uživatelský avatar
Lucie.Seguin
Člen KS Praha
Příspěvky: 96
Registrován: 08 lis 2018, 21:17
Bydliště: Praha
Dal poděkování: 556 poděkování
Dostal poděkování: 195 poděkování

Re: Případ D3: Priority rozvoje dálniční sítě

Příspěvek od Lucie.Seguin »

žádná dálnice není důležitější než kvalitní vysokorychlostní železnice a její dobré propojení se zbytkem Evropy. Mrzí mě, že i u pirátů se o tom tak málo mluví.

Tito uživatelé poděkovali autorovi Lucie.Seguin za příspěvky (celkem 4):
Jiri.Snizek, Marek.Krejpsky, Ondrej.Kalis, Jaromir.Beranek
Odpovědět

Zpět na „Doprava a Logistika“