Případ D3: Priority rozvoje dálniční sítě
Moderátoři: Rada resortních týmů - členové, Resortni tym Doprava a Logistika
Vítejte ve fóru resortního týmu Doprava a logistika. Kalendář akcí a další informace najdete na internetové stránce týmu.
- Jan.Licka
- Předseda/předsedkyně místního sdružení
- Příspěvky: 378
- Registrován: 28 dub 2017, 14:15
- Profese: Manufacturing Engineer
- Bydliště: Benešov
- Dal poděkování: 1006 poděkování
- Dostal poděkování: 840 poděkování
Případ D3: Priority rozvoje dálniční sítě
Celý seznam zde: http://www.ceskedalnice.cz/dalnice/
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Jan.Licka za příspěvek:
- Michal.Stepan
Dávat druhým vyrůst
infrastruktura / automatizace / logistika
-
- Komunální zastupitel/ka
- Příspěvky: 654
- Registrován: 12 kvě 2010, 20:03
- Profese: Analytik
- Bydliště: Olomouc
- Dal poděkování: 448 poděkování
- Dostal poděkování: 1027 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Případ D3: Priority rozvoje dálniční sítě
Já vidím následující priority dostavby:
1) D1 - Poslední zbývající úsek, který má přijít do výstavby, je sice z celorepublikového hlediska nahraditelný, protože má alternativu v podobě D46, ale má obrovskou místní důležitost pro dopravně přetížený Přerov a hlavně - je to poslední úsek. Když stavíte puzzle a chybí vám tam poslední dílek, tak jsou bezcenné, ale jakmile tam ten poslední dílek vložíte, tak najednou jako celek dávají daleko větší smysl.
2) D35 (Hradec-Mohelnice) - Současná silnice I/35 je jednou z nejpřetíženějších jedniček, jsou tam průtahy Hradce, Litomyšle, Mýta a několika dalších obcí. Hotová D35 značně uleví D1, bude páteří PCE kraje, atd atd.
3) D0 - Za mě bez debat. Pokud je česká dálniční síť postavená na tom, že z Prahy radiálně vede 9 (!!!) dálnic, tak musí být hotový taky ten závěrečný krok, a to sice obchvat, který tyto dálnice spojí a odvede tranzit z města. Okruhy velkých měst jsou specifickou záležitostí, protože s sebou nesou spoustu negativ na okolní obyvatelstvo, ale také v organizaci dopravy, protože se míchá tranzit s místní dopravou, je tu hodně zatížených exitů, atd. Víc než kde jinde je tak potřeba se u D0 inspirovat a poučit ze zahraničí.
4) D11, D3, D52 - mají jedno společné, a to sice, že by měly vést k hranicím, kde za hranicemi jsou jejich pokračování v daleko pokročilejším stupni přípravy. Jako největší riziko vidím D11, kde Poláci budou s S5 navazovat na zcela neadekvátní I/16 a Trutnov se z toho tranzitu zblázní. I/52 od Mikulova je oproti tomu alespoň docela rychlá a široká silnice, ale zase je u ní celoevropský tranzitní význam a trapná ukázka impotence přípravy staveb v ČR.
5) D55 - V Praze se o této dálnici asi málo ví, ale pro Zlínský a Olomoucký kraj je to velmi důležitá stavba. Z pohledu intenzit je úsek Otrokovice-UH a Hodonín-D2 vytíženější, jak dostavby na D4, D6 nebo D7. Navíc je současná silnice vedená intravilánem mnoha velkých obcí a z pohledu tranzitu dokáže dálnice odvést významný tranzit Polsko-Rakousko mimo přetížené Brno.
6) D6 - KVK jako další kraj bez dálnice.
7) D4, D7 - Nerozporuji jejich důležitost, ty současné jedničky jsou velmi vytížené a nebezpečné, ale jednak to jsou dálnice vedoucí do regionů, kde je (nebo je plánovaná) nějaká alternativa a dále to nejsou dálnice důležitých tranzitních směrů.
8) D43, D49 - Tyto dálnice osobně považuji za vhodné k přehodnocení. Ony mají spoustu svých skalních fanoušků, protože to jsou "pozůstatky" z dob dálničního pravěku, kdy byly součástí plánované dálniční sítě (jedna za Hitlera, druhá má kořeny u Bati a později jako páteř ČSSR dálnic). Přičemž tehdy se projektovalo co nejlépe "podle pravítka". Dnes už máme trochu jiné znalosti o dopravě a změnily se také přepravní směry. Souhlasím, že je potřeba udělat kapacitní výpadovku z Brna na sever a stejně tak severní obchvat Zlína - ale v jiné podobě, než je navrhováno u těchto tradičních projektů.
U D43 se vždycky ptám na dvě otázky. Za prvé - jaké dopravě má tato dálnice sloužit? Odpověď - spojení Brna a východních Čech. Otázka - pokud má napojovat východní Čechy na Brno, proč je nakreslená až někde kolem Moravské Třebové? Odpověď - nevím
- Tito uživatelé poděkovali autorovi David.Novak za příspěvky (celkem 5):
- Jan.Licka, Jan.Mejsnar, Michal.Stepan, Pavel.Moravec, Petr.Karlik
Pirát od září 2018, MS Olomouc, komise dopravní Olomoucký kraj, zastupitel města Olomouce.
"Yes, we are all individuals!" (Life of Brian)
“Every lie we tell incurs a debt to the truth. Sooner or later that debt is paid.” (Chernobyl)
- Jan.Licka
- Předseda/předsedkyně místního sdružení
- Příspěvky: 378
- Registrován: 28 dub 2017, 14:15
- Profese: Manufacturing Engineer
- Bydliště: Benešov
- Dal poděkování: 1006 poděkování
- Dostal poděkování: 840 poděkování
Re: Případ D3: Priority rozvoje dálniční sítě
Dávat druhým vyrůst
infrastruktura / automatizace / logistika
- Ondrej.Kalis
- Člen KS Praha
- Příspěvky: 1690
- Registrován: 26 říj 2017, 09:26
- Profese: dopravní inženýr
- Bydliště: Praha 9
- Dal poděkování: 3142 poděkování
- Dostal poděkování: 1913 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Případ D3: Priority rozvoje dálniční sítě
Myslím, že je to nastavením oprávnění fóra, musel by ses informovat u správců. Osobně bych viděl jako řešení přesun tématu do sekce Členské ankety, tam hlasování funguje určitě všem členům CF.
Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.
- Michal.Stepan
- Člen KS Praha
- Příspěvky: 369
- Registrován: 30 zář 2017, 11:16
- Profese: dopravní inženýr
- Bydliště: Praha, Malá Strana
- Dal poděkování: 607 poděkování
- Dostal poděkování: 464 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Případ D3: Priority rozvoje dálniční sítě
- Roman.Moravek
- Člen KS Středočeský kraj
- Příspěvky: 147
- Registrován: 27 lis 2018, 01:16
- Profese: ekonom - OSVČ
- Bydliště: Dolní Břežany
- Dal poděkování: 705 poděkování
- Dostal poděkování: 279 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Případ D3: Priority rozvoje dálniční sítě
Ahoj, hlasoval bych pro D0 a D3, ale nejde hlasovat. Tyto stavby jsou dle mého názoru prioritní.
- Roman.Moravek
- Člen KS Středočeský kraj
- Příspěvky: 147
- Registrován: 27 lis 2018, 01:16
- Profese: ekonom - OSVČ
- Bydliště: Dolní Břežany
- Dal poděkování: 705 poděkování
- Dostal poděkování: 279 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Případ D3: Priority rozvoje dálniční sítě
Ahoj, hlasoval bych pro D0 a D3, ale nejde hlasovat. Tyto stavby jsou dle mého názoru prioritní.
-
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 28
- Registrován: 07 lis 2023, 11:36
- Dal poděkování: 16 poděkování
- Dostal poděkování: 21 poděkování
Re: Případ D3: Priority rozvoje dálniční sítě
Jako priorita by měla být výstavba dálniční sítě, která je napojena na cizinu. Je opravdu ostuda, že ČR jakožto vnitrozemský (tranzitní) stát přímo uprostřed Evropy nemá dobudované dálniční napojení na sousední státy. Například Brno -> Vídeň nebo České Budějovice -> Linec a podobně. Dobudování by mělo být naprostou prioritou, neboť rozvoj dopravní infrastruktury s sebou přináší ekonomický a hospodářský přínos a rozvoj regionů.
PS: a umím si i představit v místech, kde dálnice vede skrze nějaká významná ekologická území (třeba Šumava), že bude průjezd úsekem zpoplatněn nějakým drobným poplatkem, tak jako je to například na Breneru.
- Lucie.Seguin
- Člen KS Praha
- Příspěvky: 96
- Registrován: 08 lis 2018, 21:17
- Bydliště: Praha
- Dal poděkování: 556 poděkování
- Dostal poděkování: 195 poděkování
Re: Případ D3: Priority rozvoje dálniční sítě
žádná dálnice není důležitější než kvalitní vysokorychlostní železnice a její dobré propojení se zbytkem Evropy. Mrzí mě, že i u pirátů se o tom tak málo mluví.
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Lucie.Seguin za příspěvky (celkem 4):
- Jiri.Snizek, Marek.Krejpsky, Ondrej.Kalis, Jaromir.Beranek