Vyhodnocení naplňování programu - VYSOČINA VZDĚLANÁ

Moderátoři: Vedoucí centrálních orgánů, Republikové předsednictvo - asistenti, Krajske expertni tymy - vedouci

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jan.Brizdala
Krajské předsednictvo
Příspěvky: 897
Registrován: 29 kvě 2018, 21:03
Profese: Radní Kraje Vysočina
Bydliště: Třebíč
Dal poděkování: 783 poděkování
Dostal poděkování: 1613 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Vyhodnocení naplňování programu - VYSOČINA VZDĚLANÁ

Příspěvek od Jan.Brizdala »

Ahoj,

jelikož se již průběžně schází krajský programový tým a vyhodnocujeme, jak se dařilo naplňovat nás volební program z roku 2020 a připravujeme priority na rok 2024, vkládám odkaz na tabulku s mým návrhem vyhodnocení jednotlivých bodů (je to k dispozici a případně i na posouzení někoho zvnějšku :-) ).

Podle legendy, zeleně jsou problémy již řešené či vyřešené, žlutě to je stále v řešení a červeně jsou problémy snadno neřešitelné či vyhodnocené k neřešení.

Nad rámec toho si dovolím svůj pohled, kdybych měl vypíchnout 5 priorit:

(1) Podpora kraje míří stejným způsobem do různých zaměření škol, opustil se koncept podpory především technických a řemeslných oborů
(Příkladem je zrušení stipendií výhradně pro žáky na vybraných učebních oborech a nastavení motivačních opatření pro žáky všech středních škol)

(2) Přizpůsobili jsme nabídku středoškolských vzdělávacích oborů na školách tak, aby vyhovoval očekávání uchazečů o studium, vzdělávání bylo dostupné a reflektovalo potřeby společnosti (nikoliv jen trhu práce)
(V loňském roce jsme navýšili kapacity jihlavského gymnázia a oboru Energetik na třebíčské průmyslovce, zavedli pedagogický obor v Telči a nyní připravujeme zápis lyceí v Jihlavě a Žďáru nad Sázavou)

(3) Vytváříme identitu škol a připravili jsme jasný plán modernizace školských objektů na následující desetiletí, aniž bychom omezili dostupnost vzdělávání v regionu
(Názvy sloučených škol zpravidla vznikly technokraticky pouhým spojením názvů původních škol, např. VOŠ, OA a SOUT Chotěboř, nově SŠ TECH, z původních 6 objektů dojde k optimalizaci do 3, které budou zkapacitněny a zmodernizovány)

(4) Definovali jsme standard ICT na školách a chceme ho naplnit, za tímto účelem jsme podali žádost o evropskou dotaci, tedy považujeme za standard, aby ve všech školách byl dostupný vysokorychlostní internet, připojení eduroam a současně došlo naplněný ke standardu kybernetického zabezpečení.

(5) Nastavení transparentního financování sportovních organizací, kdy došlo k odstranění duplikovaného financování (překryv Fondu Vysočiny a "Všesportovního kolegia"), orientace sportovních dotačních programů primárně na menší spolky (obce mohou žádat i v jiných dotačních programech, např. "POV", a mají dostupnější i jiné zdroje financování)

Pro následující období navrhuji primárně se zabývat těmito oblastmi (pořadí nereflektuje priority, je to výčet několika myšlenek):

  • Pokračování v inovaci oborové struktury tak, aby střední školy nabízely studijní obory reflektující priority vzdělávací politiky a nejnovější trendy (např. rozvoj lyceí),
  • Zajištění dostupných poradenských služeb na školách a školských zařízení (zajištění a vzdělávání metodiků školních psychologů a speciálních pedagogů), metodická práce s třídními učiteli a metodiky prevence,
  • Vytvoření nabídky leadership vzdělávacích programů pro vedoucí pracovníky ve školství, tj. především pro ředitele a zástupce ředitelů v oblasti soft skills,
  • Nabídka programů síťování a podpory začínajících učitelů
  • Vyhodnocení strategie transformace vybraných dětských domovů (především těch, které ještě sídlí v zámeckých budovách), naplnění standardu péče o děti v dětských domovech,
  • Zachování zřizovatelské působnosti vzhledem ke speciálním a praktickým školám ze strany kraje, analýza potřeb území (např. rozšíření tříd či zápis PŠ),
  • Příprava vzdělávacích aktivit na podporu rozvoje angličtiny u žáků, například zajištění školení učitelů (CLIL, jazykové vzdělávání) a metodik implementace do nejazykových předmětů,
  • Podpora studentských start-upů (spolupráce s učiteli, lektory, VŠ a firmami) a podnikavosti na školách

Budu rád za připomínky, komentáře, podněty, díky moc! :-)

Tito uživatelé poděkovali autorovi Jan.Brizdala za příspěvek:
Petra.Kopeckova
Jan Břížďala
místopředseda KS Vysočina, člen MS Třebíč
Radní Kraje Vysočina pro oblast školství, mládeže a sportu, informatiky a komunikačních technologií
Profil na wiki.pirati.cz
Odpovědět

Zpět na „Školství“