Koncepční plán optimalizace silniční infrastruktury Středočeského kraje v období let 2023-2042

Moderátoři: Vedoucí centrálních orgánů, Republikové předsednictvo - asistenti, Krajske expertni tymy - vedouci

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jiri.Snizek
Místní předsednictvo
Příspěvky: 2868
Registrován: 19 lis 2017, 10:01
Profese: školitel software pro veřejnou správu
Bydliště: Kolín
Dal poděkování: 6923 poděkování
Dostal poděkování: 3487 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Koncepční plán optimalizace silniční infrastruktury Středočeského kraje v období let 2023-2042

Příspěvek od Jiri.Snizek »

"Dokument má zejména za úkol popsat, jaké prostředky je nutné investovat do silnic ve
vlastnictví Středočeského kraje. Předpoklady zdrojů jsou ze SFDI, z IROP a z prostředků kraje.
Bohužel prostředky z IROP jsou dlouhodobě na sestupu, a tak je nutné hledat náhradní zdroje
ze SFDI, či nejlépe také přímých prostředků Středočeského kraje. Jelikož prostředky SFDI jsou
do jisté míry omezeny a to jak do výše finančních prostředků tak i z ohledem na pravidla pro
zařazování jednotlivých akcí, tak se bohužel nezačlení úplně veškeré akce, které by bylo nutné
započnout. Možné je také uvažovat o mimořádné dotaci ze strany státu pro narovnání dluhu v
krajských komunikacích, či úvěrovými prostředky. Stejně tak běžná údržba trpí nemožností
dosáhnout na vyšší finance.
Do roku 2042 je vyčísleno celkem 170 mld. Kč na veškeré investice, neinvestice a údržbové
práce. V průměru tak vychází na rok cca. 8,5 mld. Kč, ale je třeba tempo rozdělit dle grafu níže
– tedy nejdříve krátkodoběji navýšit a pak je možno prostředky snižovat. Při současném tempu
financování prostředky cca. 5,5 mld. Kč ročně do silnic na investice, neinvestice a údržbu je tak
třeba do roku 2042 navýšit rozpočet do silniční infrastruktury o cca. 3 mld. Kč ročně a tím
splatit vnitřní dluh (který bude dále nabíhat až do naplnění finanční predikce tohoto materiálu)
do silniční infrastruktury, a to v konečné výši cca. 60 mld. Kč (bez inflace). V případě menšího
navýšení, či dokonce nenavýšení dle uvedeného plánu bude tento vnitřní dluh snižován buď

pomaleji, či dokonce vůbec."

silnice_23_42.pdf
(1.07 MiB) Staženo 31 x
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jiri.Snizek za příspěvky (celkem 2):
Jan.Licka, Ondrej.Kalis
Odpovědět

Zpět na „Doprava a infrastruktura“