"Dokument má zejména za úkol popsat, jaké prostředky je nutné investovat do silnic ve
vlastnictví Středočeského kraje. Předpoklady zdrojů jsou ze SFDI, z IROP a z prostředků kraje.
Bohužel prostředky z IROP jsou dlouhodobě na sestupu, a tak je nutné hledat náhradní zdroje
ze SFDI, či nejlépe také přímých prostředků Středočeského kraje. Jelikož prostředky SFDI jsou
do jisté míry omezeny a to jak do výše finančních prostředků tak i z ohledem na pravidla pro
zařazování jednotlivých akcí, tak se bohužel nezačlení úplně veškeré akce, které by bylo nutné
započnout. Možné je také uvažovat o mimořádné dotaci ze strany státu pro narovnání dluhu v
krajských komunikacích, či úvěrovými prostředky. Stejně tak běžná údržba trpí nemožností
dosáhnout na vyšší finance.
Do roku 2042 je vyčísleno celkem 170 mld. Kč na veškeré investice, neinvestice a údržbové
práce. V průměru tak vychází na rok cca. 8,5 mld. Kč, ale je třeba tempo rozdělit dle grafu níže
– tedy nejdříve krátkodoběji navýšit a pak je možno prostředky snižovat. Při současném tempu
financování prostředky cca. 5,5 mld. Kč ročně do silnic na investice, neinvestice a údržbu je tak
třeba do roku 2042 navýšit rozpočet do silniční infrastruktury o cca. 3 mld. Kč ročně a tím
splatit vnitřní dluh (který bude dále nabíhat až do naplnění finanční predikce tohoto materiálu)
do silniční infrastruktury, a to v konečné výši cca. 60 mld. Kč (bez inflace). V případě menšího
navýšení, či dokonce nenavýšení dle uvedeného plánu bude tento vnitřní dluh snižován buď
pomaleji, či dokonce vůbec."