Řešení turistiky na Praze 6 https://echo24.cz/a/HKvgH/zpravy-domaci ... -skoly?utm
Zajistíme dostatečnou kapacitu základních škol v Praze 3
Moderátoři: KoKS Praha, Pražští předsedající, PKS Praha, PMS Praha 3
-
- Uživatel fóra – není člen Pirátů
- Příspěvky: 18
- Registrován: 10 úno 2023, 10:11
- Dostal poděkování: 18 poděkování
-
- Člen KS Praha
- Příspěvky: 1730
- Registrován: 10 úno 2012, 03:34
- Dal poděkování: 3738 poděkování
- Dostal poděkování: 1286 poděkování
Re: Zajistíme dostatečnou kapacitu základních škol v Praze 3
Žalostný stav českého školství zasáhl tentokrát i elity
V Česku je přístup ke kvalitnímu vzdělání odepřen mnoha dětem. Souvisí to i se zkostnatělostí českého školství. Systematické selhávání vzdělávacího systému letos zasáhlo i děti z rodin, pro které je vzdělání priorita.
Saša Uhlová 12.05.23
https://a2larm.cz/2023/05/zalostny-stav-ceskeho-skolstvi-zasahl-tentokrat-i-elity/
---
(Návod jak se zapojit - klepni na:
)-
- Uživatel fóra – není člen Pirátů
- Příspěvky: 431
- Registrován: 04 bře 2021, 11:42
- Dal poděkování: 164 poděkování
- Dostal poděkování: 315 poděkování
Re: Zajistíme dostatečnou kapacitu základních škol v Praze 3
Josef.Ulehla píše: ↑12 kvě 2023, 21:47Žalostný stav českého školství zasáhl tentokrát i elity
V Česku je přístup ke kvalitnímu vzdělání odepřen mnoha dětem. Souvisí to i se zkostnatělostí českého školství. Systematické selhávání vzdělávacího systému letos zasáhlo i děti z rodin, pro které je vzdělání priorita.
Saša Uhlová 12.05.23
https://a2larm.cz/2023/05/zalostny-stav-ceskeho-skolstvi-zasahl-tentokrat-i-elity/
Ono to je ve skutečnosti ještě mnohem horší a české školství je na silné sestupné trajektorii. A není šance na změnu, protože jeho směřování ovládly skupiny aktivistů, kteří žijí ve svých růžových snech, a firmy, které mají zájem na tom, aby školství bylo v co nejhorším stavu, protože pak mohou nabízet své služby.
MŠMT zcela rezignovalo a odvolává se na "pedagogickou veřejnost" reprezentovanou zasloužilými kádry, které za posledních několik desítek let viděly školu jen na obrázku (podívejte se, co zbylo z "velké revize RVP" poté, co se jí chopila "pedagogická veřejnost).
Jediná rada pro rodiče je dostat své za každou cenu své děti na těch pár zbývajících elitních škol (ještě že existuje spádová turistika) nebo zaplatit kvalitní soukromé školy. A nebo ještě lépe dát svým dětem šanci studovat v zahraničí. A pokud na to rodiče nemají - pak mají jejich děti holt smůlu a vyzkouší si na vlastní kůži, jaké to je být "ztracená generace".
-
- Uživatel fóra – není člen Pirátů
- Příspěvky: 18
- Registrován: 10 úno 2023, 10:11
- Dostal poděkování: 18 poděkování
-
- Uživatel fóra – není člen Pirátů
- Příspěvky: 431
- Registrován: 04 bře 2021, 11:42
- Dal poděkování: 164 poděkování
- Dostal poděkování: 315 poděkování
Re: Zajistíme dostatečnou kapacitu základních škol v Praze 3
brozina píše: ↑15 kvě 2023, 08:01Pirát o školství v Praze
https://www.reflex.cz/clanek/rozhovory/ ... izace.html
Jestli jsou tohle odborníci, pak potěš koště.
Příčinou problémů středního školství je nešťastně zformulovaný paragraf 48, odst. 1 zákona 111/1998 Sb. Zákon o vysokých školách. Od něj se odvíjí vše ostatní. A díky němu mají naše Vysoké školy v mezinárodním srovnání tak mizernou úroveň a díky němu je poslední rok na základní škole pro srandu králíkům.
Pokud si výše citovaní odborníci myslí, že by něco vyřešila digitalizace, pak moc neví, o čem mluví. Termíny nejsou dány ani tak "papírovým" zpracováním přihlášek a následným vyhodnocováním výsledků, jako spíš požadavky zákona č. 500/2004 Sb. A ten nemá s digitalizací nic společného.
Stejně tak je naprosto zcestná úvaha o zřizování "gymnaziálních tříd" na jiných typech škol. A zvlášť legrační je argument, že osnovy jsou přece stejné a tak je jedno, ke bude student studovat. Ten člověk je totálně mimo mísu. Asi nejlépe o tom vypovídá skutečnost, že v některých Evropských zemích, jako je Irsko nebo Holandsko, vysoké školy do podmínek přijetí výslovně uvádí, že maturitu z jiných českých škol, než jsou gymnázia, neuznávají za doklad ukončeného středoškolského vzdělání. A v Anglii zájemcům s maturitou (alespoň na těch lepších školách z Russell group) přímo doporučí nultý ročník, aby si doplnili vzdělání nutné pro studium na VŠ.
S takovým základem se pak logicky z českých VŠ stávají jen jakési vyšší střední školy. A tomu odpovídá i jejich klesající úroveň.
Ilustrativním příkladem tragikomičnosti našeho vzdělávacího systému je můj syn. Už od základní školy, bylo jasné, že skončí ve světě IT, nicméně neměl jinou možnost, než jít na gymnázium, se kterým strašně bojoval. Zejména s dějepisem, zeměpisem a češtinou. Dokonce hrozilo, že z dějepisu propadne. Celkem logicky, místo toho, aby se věnoval tomu, co ho zajímá, v čem je dobrý a čemu se chce věnovat, ztrácel čas s předměty, které pro něj nemají žádný praktický význam. Po druhém ročníku jsme usoudili, že nemá smysl ho trápit a střední školu si dodělal v Anglie. A voilà poslední dva roky si velmi užil a dostal nabídku od všech anglických univerzit, na které podal přihlášku. A všechny tyto univerzity patří do prvních 60 ve světových žebříčcích (kde že jsou nejlepší české školy? Kolik z nich se dostane alespoň do prvních 500?) U VŠ v ČR to nebylo o tom, jestli o co má udělat pro to, aby ho škola vzala, ale o tom, že školy chtěly vědět, co udělat proto, aby šel studovat k nim. Nakonec si zvolil tu nelepší v jeho oboru v ČR - je to jeho volba. Nicméně má za sebou první ročník a zatím ještě nedozvěděl nic, co by neprobírali na anglické SŠ a co tam měl u závěrečných zkoušek. To je hodně smutné vysvědčení, co? A nejlepší na tom je, že vůbec nikomu nevadí, že nemá známku z dějepisu a maturitu z češtiny. Člověk žasne.
Blábolení "expertů" o digitalizaci a gymnaziálních třídách je úplně mimo mísu. Jediné rozumné řešení je vyhnat všechny ty pedagogické odborníky, kteří prosadili a udržují současný systém středoškolského vzdělávání. Změnit paragraf 48, odst. 1 zák. 111/1998 Sb. a začít znovu a jinak. Tady evoluce nepomůže - jediné řešení je kompletně opustit cestu, která očividně nikam nevede a začít úplně jinak.
-
- Člen KS Praha
- Příspěvky: 1730
- Registrován: 10 úno 2012, 03:34
- Dal poděkování: 3738 poděkování
- Dostal poděkování: 1286 poděkování
Re: Zajistíme dostatečnou kapacitu základních škol v Praze 3
Díky @eladar za obsáhlý příspěvek. Já jsem si ten rozhovor pustil a byl jsem z toho taky dost zoufalý.
Jsem přesvědčený, že měnit složité soustavy k lepšímu je oříšek. Hezký příklad je v této knize. Autorka mj. popisuje změnu ve Finském školství, která je všeobecně příjímána jako změna k lepšímu. Trvalo to přes třicet let a po celou tu dobu to mělo širokou podporu stran napříč politickým spektrem.
Jasně, když si člověk představí, že je Stalin, Hitler nebo Putin a může měnit "zákony", jak se mu zachce, a přikazovat lidem, co si umane, tak je jednoduché říkat, udělá se to takhle a takhle a bude. Jenom mi připadá, že zrovna tihle pánové nějaké super školy nevybudovali.
U většiny záležitostí, které mě zajímají, nedoufám v rychlé řešení a velmi vážně počítám s možností, že všechny rychlá řešení jsou špatně.
-
- Uživatel fóra – není člen Pirátů
- Příspěvky: 28
- Registrován: 03 úno 2023, 13:09
- Dostal poděkování: 22 poděkování
Re: Zajistíme dostatečnou kapacitu základních škol v Praze 3
Osnovy jsou příšerný, snaží se nás naučit moc věcí a výsledek je, že neumíme nic.