CF 16/2022 Volba vedení Administrativního odboru

Celostátní fórum tvoří všichni členové a je nejvyšším orgánem Pirátské strany.


Pravidla fóra

Na celostátním fóru se vyjadřujte slušně a k věci. Nepřístojnosti budou vykázány do samostatného vlákna.
Než napíšete nový příspěvek, zamyslete se, zda má takovou hodnotu, aby ho musely číst stovky lidí.

Uživatelský avatar
Matej.Kubicek
Vedoucí personálního odboru
Příspěvky: 357
Registrován: 28 čer 2018, 19:24
Profese: Vedoucí PO
Dal poděkování: 83 poděkování
Dostal poděkování: 441 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: CF 16/2022 Volba vedení Administrativního odboru

Příspěvek od Matej.Kubicek »

Martin.Kucera píše: 13 srp 2022, 04:28

@Matej.Kubicek Já samozřejmě vím, proč se dělají AC.
Ale prozraď mi, jak si podle tebe může "najít čas" kandidát, jenž má naplánovanou rodinnou dovolenou (kterou samozřejmě nemůže jen tak zrušit nebo přeplánovat jen kvůli tomu, že kandiduje do vnitrostranické funkce) třeba měsíc či dva dopředu, tj. z doby, kdy ještě o kandidatuře neuvažoval? A bez ohledu na to, že je doba kampaně, tak třeba já mohu rodinné dovolené plánovat jen na červenec či srpen, neb mám děti školou povinné.
Takže vzhledem k tomu, že doba na rozmyšlenou je od 16. do 25. 8., stačilo by, aby jeden kandidát čerpal dovolenou 13.- 20., jiný 20.-27. a prostě se nepůjde jak domluvit. (Zatím jsme jen dva, ale kdo ví, třeba se ještě nějaká odvážná bytost najde.)

@David.Lux Zde odkaz na můj aktualizovaný profil - https://lide.pirati.cz/profil/2928/

Buď se domluvíme a nebo ne.
Zatím není nic daného. Od kdy do kdy nemůžeš?

Tito uživatelé poděkovali autorovi Matej.Kubicek za příspěvky (celkem 2):
Jan.Lejcko, Lucie.Seguin
Matěj Kubíček
kubicek.haul@gmail.com
Uživatelský avatar
David.Lux
Člen KS Ústecký kraj
Příspěvky: 25
Registrován: 07 kvě 2019, 16:49
Profese: Projektový manažer, trenér, rozhodčí, st
Dal poděkování: 43 poděkování
Dostal poděkování: 67 poděkování

Re: CF 16/2022 Volba vedení Administrativního odboru

Příspěvek od David.Lux »

Konstatuji, že do volby byly skupinami členů nominování @Martin.Kucera a @Vojtech.Pikal
Poprosil bych proto o dodání kandidátské řeči, nebo upřesnění, co bude považováno za kandidátskou řeč.

Děkuji

Tito uživatelé poděkovali autorovi David.Lux za příspěvek:
Tereza.Vovesova

David Lux
člen
david.lux@pirati.cz
608 988 408

Uživatelský avatar
Jan.Lejcko
Rozhodčí komise
Příspěvky: 579
Registrován: 02 čer 2017, 18:33
Profese: Student práv, "ajťák".
Bydliště: Praha 6
Dal poděkování: 1203 poděkování
Dostal poděkování: 751 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: CF 16/2022 Volba vedení Administrativního odboru

Příspěvek od Jan.Lejcko »

Tak jo, jdeme do toho vnést trochu toho pořádku a nějaký smysl pro ty termíny..

Vážený pane předsedající OFFTOPIC@David.Lux, Vážené CF,

rád bych zde navrhl procesní postup v mezích jednacího řádu v souladu s ustanovením § 10 odst. 1 JdŘ CF.

S ohledem na probíhající prázdninové období, čerpání dovolených a relativně velké zatížení kandidátů a jednotlivých členů, potažmo MSek po celé ČR, připravující se na vrchol kampaně na komunální a senátní volby, ale i na přípravu kandidátů na tuto funkci, si dovoluji navrhnout níže uvedený procesní návrh;

Prodloužit termín doby na rozmyšlenou až do 9. září 2022 09:59 hod. namísto do 26. srpna 2022 09:59 hod.

Samotná volba proběhne od 9. září 2022 10:00 hod. až do 12. září 2022 22:00 hod. namísto 26. srpna 2022 10:00 hod. do 29. srpna 2022 22:00 hod. - 1.kolo

V případě potřeby druhé kolo od 16. záři 2022 10:00 hod. do 19. záři 2022 22:00 hod. namísto od 2. září 2022 10:00 hod. do 5. září 2022 22:00 hod. - 2. kolo

Samotný procesní návrh má zejména prodloužit dobu na rozmyšlenou o dva týdny proto, aby si členové udělali základní přehled a též, aby se mohli řádně seznámit s kandidáty. Návrh zejména poskytuje kandidátům prostor na doplnění podstatných náležitostí v této složité době.
► pokud bude tento procesní postup podpořen, tak může vést k celkovému zvýšení volební účasti členské základny, a tedy vést i k vyššímu zájmu o vnitrostranické dění a volby jako takové

PS: pakliže bude návrh přijat, prosím o aktualizaci úvodního slova předsedajícího

Budu velmi rád za podporu výše navrhovaného.
Díky moc

Uživatelský avatar
Jiri.Belsan
Koordinátor/ka krajského sdružení
Příspěvky: 591
Registrován: 01 bře 2018, 08:04
Profese: OSVČ
Dal poděkování: 1571 poděkování
Dostal poděkování: 1089 poděkování

Re: CF 16/2022 Volba vedení Administrativního odboru

Příspěvek od Jiri.Belsan »

Jan.Lejcko píše: 22 srp 2022, 01:42

Prodloužit termín doby na rozmyšlenou až do 9. září 2022 09:59 hod. namísto do 26. srpna 2022 09:59 hod.

Samotná volba proběhne od 9. září 2022 10:00 hod. až do 12. září 2022 22:00 hod. namísto 26. srpna 2022 10:00 hod. do 29. srpna 2022 22:00 hod. - 1.kolo

V případě potřeby druhé kolo od 16. záři 2022 10:00 hod. do 19. záři 2022 22:00 hod. namísto od 2. září 2022 10:00 hod. do 5. září 2022 22:00 hod. - 2. kolo

Jsem proti návrhu. Devět dnů je podle mě dost dlouhá doba na rozmyšlenou.
Zároveň mi nepřijde rozumné mít v horké fázi volební kampaně 19 dnů administrativní odbor bez vedoucího.
U kandidátů na pozici vedoucí administrativního odboru by 9 dnů pro doplnění všech administrativních náležitostí mělo být až až.

Tito uživatelé poděkovali autorovi Jiri.Belsan za příspěvky (celkem 2):
Tereza.Vovesova, Lucie.Seguin

Vedoucí koordinátorů KS Praha ‖ Tel: 778 702 243 ‖ Email: jiri.belsan@pirati.czProfil na lidé

Uživatelský avatar
Jan.Lejcko
Rozhodčí komise
Příspěvky: 579
Registrován: 02 čer 2017, 18:33
Profese: Student práv, "ajťák".
Bydliště: Praha 6
Dal poděkování: 1203 poděkování
Dostal poděkování: 751 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: CF 16/2022 Volba vedení Administrativního odboru

Příspěvek od Jan.Lejcko »

Cajk

Uživatelský avatar
Vojtech.Pikal
Vedoucí administrativního odboru
Příspěvky: 24405
Registrován: 19 srp 2010, 23:45
Profese: politik, informatik
Bydliště: Olomouc
Dal poděkování: 33840 poděkování
Dostal poděkování: 27129 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: CF 16/2022 Volba vedení Administrativního odboru

Příspěvek od Vojtech.Pikal »

Tak, nejvyšší čas dodat kandidátskou řeč.

Ahoj, jmenuji se Vojtěch Pikal a chtěl bych se nechat zvolit vedoucím administrativního odboru;

Více si o mě můžete přečíst třeba tady: https://lide.pirati.cz/profil/2727/ (nebo tady: https://cs.wikipedia.org/wiki/Vojt%C4%9Bch_Pikal)
(Fotka nesedí, mám teď kratší vlasy snad to není na diskvalifikaci.)

Na vedoucího administrativního odboru kandiduji primárně proto, že mě o to pár lidí požádalo, že práce v administrativním odboru je to, co mě vždy ve straně asi nejvíc bavilo a naplňovalo a protože nějaký vedoucí je potřeba.

Možná by bylo lepší mít někoho nového a určitě není dobré, že ve vedoucích pozicích se furt točí ti stejní lidi jako figurky na orloji, ale to je myslím obecný problém nerůstu naší členské základny.

Jaké předpoklady(způsobilost) pro vedení AO mám?
Kromě spousty jiných pozic ve straně, jsem v AO v nějaké kapacitě prakticky od roku 2010. AO jsem měl v kompetenci různým způsobem během svého působení ve straně několikrát.
Lidi mě pokládají za znalce stranických předpisů a používání (využívání, dodržování) stranických předpisů je jedna z oblastí, které jsou doménou Administrativního odboru. (Další jsou třeba volby a vnitrostranická jednání(předsedání), což jsou také oblasti, kterým se dlouhodobě věnuji.)

Jak budu funkci vykonávat?
Funkci bych chtěl vykonávat primárně dobrovolnicky. Po případném plném převzetí odboru bych si časovým snímkem změřil, kolik mi to žere času a případně vyjednal se stranou nějaký částečný úvazek (0,1 / 0,2) za vedení (jsem teď zase OSVČ).
Roli vedoucího spatřuji v řízení odboru, znalosti agendy, rozvoji systémů svěřených odboru a hlavně zastupování odboru před dalšími týmy (ostatními odbory, kancelář, předsednictvo, republikový výbor, rozhodčí orgány...). Je také tou instatncí, ke které se eskalují případné spory a stížnosti na fungování.
Měl bych být průběžně a neustále k dispozici na telefonu, jak už to u mě bývá. Preferuji komunikaci přes redmine, případně zulip. Email, Signal a SZ na fóru zvládám. Prosím, neřešme věci přes facebook.

Organizace práce
Rád bych stabilizoval, případně personálně posílil odbor. (Spíše více hodin pro současné lidi, jestli je potřeba náhrada za výkon Alice, nebo se to bude dát pokrýt se uvidí v průběhu.) Rád bych měl zachycenu časovou náročnost plnění agend a s tou pak šel do jednání o rozpočtu.
Rád bych taky v tomhle narovnal organizaci práce, protože, bohužel, dělení pracovní síly mezi kancelář a AO prostě vede k organizačním problémům. Jak bude záviset na možnostech a dohodě Lucie, AO a Kanceláře.
Rád bych dosáhl kratších/efektivnějších porad AO.

Prvotní úkoly
1) Dokončení rozvoje chobotnice - musí převzít
a) správu funkcí,
b) správu týmů,
c) předat tyto údaje k samosprávě předsedajícím, vedoucím orgánů a krajům.
d) provázání těchto nastavení do nastavení práv skupin na systémech (fórum, wiki, zulip, mrak, uvidíme, jestli piroplácení půjde)

2) Vyčištění podatelny AO - https://redmine.pirati.cz/projects/ao/i ... cker_id=12
(Velkou část poslední doby tvoří přerušení členství, ukončení registrací a podobně. To je potřeba taky dostat do samosprávy členů/RegP a příslušných předsednictev na Profilu a v Chobotnici.)

3) Uzavření otázky kolem prezidentské kandidatura a OVK v prezidentských volbách.

Úkoly na volební období (2 roky)

(Přiměřená prioritizace)

1) Kompletní saturování strany nástroji pro volby - tedy vzory kandidátních listin, koaličních smluv, prohlášení kandidátů, pověření zmocněnců, návody pro primární volby a veškerými dalšími návody a tiskopisy, které se vyrábí z nějakého důvodu každý rok vlastně znovu.
2) Vytvoření a nastavení pravidel pro důvěrné a tajné informace. Vypracování metodiky a publikování na dohledatelném místě.
3) Stabilizace technického systému k OVK.
4) Vyčištění fóra pro větší přehlednost a použitelnost (pořadí a viditelnost fór na první stránce)
5) Vyřešení situace kolem NDA/GDPR oblastních předsednictev a jejich přístupu k informacím potřebným pro výkon funkce.
6) Přepracování registru smluv (Je to úzké hrdlo a evidentně to žere nejvíc času)

Tohle je dna roky ve skutečnosti až-až.
Kdyby se moc dařilo, tak je potřeba se vrhnout na nějakou náhradu Piroplácení, aby to byl reálně rozpočtovací (plánovací), hospodářský a schvalovací systém.

Připravil bych pak plán a milníky a ty pravidelně zveřejňoval, předkládal RV a RP.

Pokud budou zbývat síly, rád bych otevřel dvě hlubší diskuzi o PaRo.

Děkuji vše, co dočetli až sem, vaší pozornosti si vážím a snažil jsem se být stručný.

Profil, Vedoucí AO; KaS, ZO; vedoucí MRT Demokracie
„Nakonec vám budou vládnout ti nejneschopnější z vás. To je trestem za neochotu podílet se na politice.“*

Uživatelský avatar
Vojtech.Pikal
Vedoucí administrativního odboru
Příspěvky: 24405
Registrován: 19 srp 2010, 23:45
Profese: politik, informatik
Bydliště: Olomouc
Dal poděkování: 33840 poděkování
Dostal poděkování: 27129 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: CF 16/2022 Volba vedení Administrativního odboru

Příspěvek od Vojtech.Pikal »

A prosím pro úplnost;

můj profil kandidáta je zde: https://lide.pirati.cz/profil/2727/ (prosím o opravu v úvodním příspěvku)
nominace je zde: viewtopic.php?p=816699#p816699
přijetí kandidatury zde: viewtopic.php?p=816761#p816761
členství jako podmínku kandidatury splňuji od března, kdy jsem členství obnovil: viewtopic.php?t=60536
kandidátská řeč je zde: viewtopic.php?p=817499#p817499
na dotazy odpovídám v nominačním vlákně: viewtopic.php?f=350&t=62252
a práva na závěrečné slovo se tímto vzdávám.

Tito uživatelé poděkovali autorovi Vojtech.Pikal za příspěvek:
Jiri.Bruzek

Profil, Vedoucí AO; KaS, ZO; vedoucí MRT Demokracie
„Nakonec vám budou vládnout ti nejneschopnější z vás. To je trestem za neochotu podílet se na politice.“*

Uživatelský avatar
David.Lux
Člen KS Ústecký kraj
Příspěvky: 25
Registrován: 07 kvě 2019, 16:49
Profese: Projektový manažer, trenér, rozhodčí, st
Dal poděkování: 43 poděkování
Dostal poděkování: 67 poděkování

Re: CF 16/2022 Volba vedení Administrativního odboru

Příspěvek od David.Lux »

Oznámení moderátora:

K diskusi o zastupitelnosti vedoucího AO bylo vytvořeno oddělené procedurální vlákno.

David Lux
člen
david.lux@pirati.cz
608 988 408

Uživatelský avatar
Martin.Kucera
Předseda kontrolní komise
Příspěvky: 16807
Registrován: 23 dub 2009, 16:41
Profese: nakladatel
Dal poděkování: 2165 poděkování
Dostal poděkování: 30784 poděkování

Re: CF 16/2022 Volba vedení Administrativního odboru

Příspěvek od Martin.Kucera »

Původně jsem myslel, že si kandidátské řeči umístíme do ssvých nominučních vlákem a zde je jen odkážeme, ale když už ji Vojta dal sem, tak ji sem dám taky.

Proč kandiduji?
Protože AO se pod vedením Alice a díky dobré spolupráci s TO rozvíjí směrem, kterým jsem mířil i já před několika lety, kdy ovšem pro leccos chyběly nezbytné technické nástroje. A jelikož Alice se nehodlá o mandát ucházet znovu (což mě velice mrzí), věřím že dokážu v nastaveném kursu pokračovat, dotáhnout rozběhnuté projekty (tedy ty, jejichž dokončení bylo v nejbližších dvou letech v plánu) a případně rozběhnout nové, budou-li potřeba. Díky svým zkušenostem z dřívějších let, přehledu o aktuálním fungování AO (často se účastním jeho pravidelných porad) a dobrým vztahům se stávajícím týmem.

Čeho bych chtěl dosáhnout?
Kdysi jsem napsal, že dlouhodobá koncepce AO se drží těchto principů (které by měly ostatně platit i pro jiné stranické týmy):
Centralizace informací (ke všem potřebným informacím se dá snadno dostat z jednoho místa, informace se neuchovávají duplikovaně)
Decentralizace rozhodování (rozhodovat na nejnižší možné úrovni)
Elektronizace (neřešit papírově co lze snáz řešit elektronicky)
Automatizace (opakované mechanické činnosti co nejvíce automatizovat)
Uživatelská přívětivost (činnost, kterou někdo vykonává, musí chápat - tj. ne jen bezmyšlenkovitě napodobovat něco, čemu nerozumí - a nesmí mu ji komplikovat zbytečné bariéry, ať už technické či byrokratické)
Zastupitelnost (pro každou činnost musí být v případě "výpadku" osoby, jež ji má v náplni práce, k dispozici aspoň jeden náhradník)

Něco se daří naplňovat lépe, něco je komplikovanější, leccos je závislé na technických či předpisových možnostech (příípadně omezeno zákony). Ale za posledních pár let došlo k výraznému posunu a je potřeba současné tempo udržet.
Chobotnice se postupně stává centrálním primárním zdrojem informací o osobách i týmech, včetně jejich správy (která byla dosud přes fórum). Blížíme se ke stavu, kdy všechny týmy, které potřebují pro svou činnost nějaké informace (spadající pod správu AO), je najdou v ní. A na druhé straně bude pod stranickou kontrolou, kdo má přístup k jakým informacím (a zda nemá přístup k informacím, k nimž ho dle zákonů či předpisů mít nesmí). Pak se snad podaří zlikvidovat nejrůznější google tabulky, k nimž má přístup kdovíkdo. Samospráva většiny údajů uživateli či týmy pak přispěje k potřebné decentralizaci. A nesmíme zapomínat ani na další rozvoj mraku, tedy úložiště dokumentů a jiných dat pod stranickou kontrolou.
V rámci elektronizace a automatizace se už téměř podařilo odbourat papírovou přihlášku (zbývají AFAIK cca tři technické či právní kroky), pak bude na řadě zjednodušení administrativy spojené se založením MS. Obojí směřující k větší decentralizaci a automatizaci dílčích kroků. Také musí pokračovat provazování chobotnice s dalšími systémy tak, aby se do nich veškeré změněné informace (pokud si je ty systémy nemohou brát přímo z chobotnice) samy replikovaly. Též každoročně používaná aplikace pro OVK je čím dál propracovanější, nesmíme ji ale v pauze mezi prezidentskými volbami a eurovolbami dát k ledu, nýbrž využít toho času k odstraňování nedostatků a úzkých hrdel.
Uživatelská přívětivost bohužel stále zůstává poněkud ve stínu. Jednak limitována časovými a technickými možnostmi (je lepší mít ne až tak přívětivé řešení hned, nebo přívětivější až za rok či déle?) Ale hlavně vyžaduje i spolupráci na druhé straně. Technické a byrokratické překážky odbourávat lze, ale sebelepší návody (které samozřejmě budeme aktualizovat) nepomůžou, pokud je uživatelé nečtou. Sebečastější školení (která samozřejmě budeme pořádat) nepomůžou, pokud se jich neúčastní ti, pro které jsou určena, či se pak neřídí tím, co se dozvěděli.
Se zastupitelností je na tom AO docela dobře (pro ty nejdůležitější činnosti běžného provozu jsou k dispozici až dva náhradníci) a rozhodně bych tento stav chtěl udržet. Protože však nelze předpokládat, že by strana měla v nejbližších letech prostředky na personální posílení AO (byť aspoň dočasně by třeba půlúvazek navíc rozhodně neuškodil, různé "přechodové" práce je pořád až až), tak právě kvůli co nejlepší zastupitelnosti mi z toho vychází stávající model několika dílčích úvazků (jeden plný úvazek místo dvou polovičních znamená větší komplikace při dovolených či nemocech).

Jaké další projekty bychom potřebovali?
Nový registr smluv (vývoj už je u TO zadán) - stávající aplikace je už beznadějne zastaralá a špatně použitelná, i vzhledem k chybovosti. Součástí nové by měl být i registr objednávek (poptávkového či výběrového řízení), což bude ku prospěchu zejména hospodářům, neboť nesplnění těchto podmínek předtím, než dojde k dodavatelskému plnění a vystavení faktury, patří k chybám, u nichž hrozí, že skončí až před KK.
Často zmiňovanou Nástěnku člena, zřejmě integrovanou do Profilu - s personalizovatelnou agregací informací z různých zdrojů (fórum, helios, zulip, atd.) A na druhé straně možnost jedním krokem informovat členy o důležité věci všemi dostupnými zvolenými kanály (mail, SZ, zulip, SMS).
Plnohodnotnou spisovnu stranických orgánů - přehlednou, prohledávatelnou, filtrovatelnou. S lepší historií novelizací než má wiki.
Samostatnou jednací a hlasovací platformu - s funkcemi, jež nám fórum neposkytuje, ba ani poskytnout nemůže. Ideálně provázanou s hlasovacím zařízením a se spisovnou tak, aby byla možná částečná automatizace.



(a teď si přečtu, co napsal Vojta a do jaké míry jsme přemýšleli stejně)

(NEPIŠTE MI NA FACEBOOKU, TÉMĚŘ TAM NECHODÍM)
Jak jednoduchý by byl svět, kdybychom četli a dělali věci hned správně. :) -- Lucie Spáčilová
Podporuji myšlenky Renesance Pirátů. web | forum | zulip

Uživatelský avatar
Matej.Kubicek
Vedoucí personálního odboru
Příspěvky: 357
Registrován: 28 čer 2018, 19:24
Profese: Vedoucí PO
Dal poděkování: 83 poděkování
Dostal poděkování: 441 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: CF 16/2022 Volba vedení Administrativního odboru

Příspěvek od Matej.Kubicek »

Dnes za účasti nekandidující vedoucí AO Alice Hamalové a vedoucího PO Matěje Kubíčka proběhlo AC se dvěma kandidáty na vedoucího AO Vojtou Pikalem a Martinem Kučerou.
Kandidáti dostali tři úkoly, jejich zadání i řešení můžete vidět zde:

https://mrak.pirati.cz/apps/files/?dir= ... id=3270793

První a třetí úkol byly písemnou formou, druhý úkol byl nejinteraktivnější a je z něj pěkné video.
Moc děkuji Alici za její čas a oběma uchazečům za jejich aktivity v průběhu online AC.
Doufám, že vám tyto informace pomohou při informované volbě.

Dokumenty se nachází v sekci pro členy.

Tito uživatelé poděkovali autorovi Matej.Kubicek za příspěvky (celkem 5):
Tomas.Valek, Blanka.Charvatova, Jiri.Belsan, Vojtech.Pikal, Nadezda.Jureckova
Matěj Kubíček
kubicek.haul@gmail.com
Zamčeno

Zpět na „Celostátní fórum“