Zápisy z jednání republikového předsednictva

Moderátoři: Republikové předsednictvo - asistenti, Komise předsedajících

Odpovědět
Denisa.Horakova
Kancelář
Příspěvky: 559
Registrován: 24 bře 2021, 11:41
Dostal poděkování: 2 poděkování

Re: Zápisy z jednání republikového předsednictva

Příspěvek od Denisa.Horakova »

Zápis z jednání republikového předsednictva RP 3/2022
 
Místo konání: Jitsi
Den a čas konání: 17.01.2022, 17:00-18:05
Přítomni : Ivan Bartoš, Hana Hajnová, Blanka Charvátová, Martin Jiránek
Nepřítomni: Marcel Kolaja
Hosté: Denisa Horáková, Dalibor Záhora, Antonino Milicia, Adam Rut, Janka Michailidu, Martin Martin, Petr Springinsfeld, Vojtěch Pikal
Zapisovatel: Denisa Horáková
Předsedající: Ivan Bartoš / Hana Hajnová
Ověřovatel: Martin Jiránek

Agenda

  1. Žádost o půjčku Institutu π

  2. Změna vedení RT Finance

  3. Finanční odměny analytikům

  4. Jmenování hospodářů

  5. Koncept posílení kompetencí a výkonu v oblasti strategie a projektů ve straně

  6. Rovné Šance

  7. Organizační okénko

  8. Kontrola úkolů z minula

Zápis z uzavřené části je k dispozici KK a RP ZDE.

1. Žádost o půjčku Institutu π
Diskutovala se žádost o půjčku pro Institut π. Půjčka byla příslíbena, avšak musí být zaslána výroční zpráva za minulý rok. Bod se ještě jednou projedná na příštím zasedání RP.

2. Změna vedení RT Finance

Republikové předsednictvo:

1. jmenuje novým vedoucím resortního týmu finance Jiřího Valentu;
2. jmenuje garanty pro jednotlivé oblasti působnosti resortního týmu, ti budou následně vést pracovní skupiny resortního týmu:

A. veřejné rozpočty - Mikuláš Ferjenčík
B. daňová politika - Jiří Valenta
C. kapitálové trhy a bankovnictví - Tibor Vansa (již je jmenován)
D. důchody - Tomáš Martínek
E. státní podniky - Lukáš Wagenknecht
F. podpora podnikání - Jiří Valenta (dočasně pověřen vedením).
G. výzvy budoucnosti (Krypto, inovace, důsledky robotizace) - Tomáš Kopečný

Předkladatel: Mikuláš Ferjenčík, dosavadní vedoucí RT Finance po projednání s resortním týmem.

Odůvodnění: návaznost na výsledky vládního vyjednávání, snaha lépe rozdělit práci a umožnit získávat operativní vyjádření se stranickou legitimitou.

Pro: Ivan Bartoš, Hana Hajnová, Blanka Charvátová, Martin Jiránek
Nepřítomen: Marcel Kolaja
Návrh byl přijat.

3. Koncept posílení kompetencí a výkonu v oblasti strategie a projektů ve straně
A. Milicia představuje svůj koncept. Navrhuje vytvořit 2 týmy - strategie a projekty. Projekty jsou potřeba, aby projektové myšlení u nás fungovalo. Máme lidi, se kterými můžeme počítat, mnoho lidí by rádo pomohlo, i když nejsou programátoři. Vojta dodává, že strana potřebuje tým, který bude řešit strategii dopředu, prioritizace a kontrolovat, zdali se projekty dotahují, protože velké množství projektů je nekonečných. Janka dodává, že na platformě RV už taková diskuze probíhá a má to na starosti T. Vovesová. Došlo ke shodě, že Antonino bude kontaktovat Marcela, Martina a T. Vovesovou a budou společně řešit tento úkol.

4. Rovné šance
Adam Rut představuje pracovní skupinu Rovné šance, na čem pracují, cíle, doporučení, případná spolupráce s RP, proto chtějí určit kontaktní osobu za RP, aby nemuseli vždy kontaktovat celé předsednictvo. Prezentoval tabulku s přehledem doporučení. Vojta podotýká, že některé úkoly by měly směřovat na RV, ne RP, protože programové dokumenty připravuje a schvaluje RV. V dlouhodobém programovém bodu rovnoprávnost chybí a očekával by, že tato pracovní skupina tento bod již připraví. Vojta doporučuje, aby u každého doporučení byl napsán člověk, kdo to z pracovní skupiny řeší.
RP probere v horizontu 14 dní a zašlou požadavky k doplnění. Kontaktní osoba za RP bude vybrána a posléze se daný člověk skupině ozve.
Co se týče dotazníku, který byl RP zaslán předem, Hanka a Blanka ho vyplňovat nechtějí, protože odpovědi zazněly již v jejich nominační řeči. Proto doporučují, ať jsou na další jednání lépe připraveni.

5. Různé
Diskutovala se pozice M. Havrdy v Institutu π. RP se bude věnovat případnému náhradnictví.
M. Kubíček se obrátil na Blanku ohledně otázky VŘ pro posty na ministerstev, již dříve řešil s RV. Jak má nadále postupovat? Potřeboval by k tomu politické rozhodnutí. Blanka se s M. Kubíčkem spojí a situaci společně dořeší.
Je shoda na tom, že je potřeba uspořádat ideovou konferenci. RP a RV by mělo úzce spolupracovat a tvořit dohromady. Blanka za RP pověřena, obrátí se na RV, konkrétně na D. F. Wagnera.
Blanka bude kulatý stůl dále řešit s Marcelem.

6. Kontrola úkolů z minula
Proběhla kontrola úkolů z minulého jednání.

Denisa.Horakova
Kancelář
Příspěvky: 559
Registrován: 24 bře 2021, 11:41
Dostal poděkování: 2 poděkování

Re: Zápisy z jednání republikového předsednictva

Příspěvek od Denisa.Horakova »

Ahoj Pirátky a Piráti,

návrh programu RP 04 (24. 1. 2022) je přístupný všem členům a členkám ZDE.

Denisa.Horakova
Kancelář
Příspěvky: 559
Registrován: 24 bře 2021, 11:41
Dostal poděkování: 2 poděkování

Re: Zápisy z jednání republikového předsednictva

Příspěvek od Denisa.Horakova »

Zápis z jednání republikového předsednictva RP 4/2022
 
Místo konání: Jitsi
Den a čas konání: 24. 1. 2022, 17-19 hodin
Přítomni : Ivan Bartoš, Marcel Kolaja (nepřítomen 18:10-18:55), Hana Hajnová, Blanka Charvátová, Martin Jiránek
Hosté: Denisa Horáková, Matěj Kubíček, Nikola Kříteková, David F. Wagner, Janka Michailidu, Dalibor Záhora, Pavel Kořízek, Martin Martin, Daniel Mazur
Zapisovatel: Denisa Horáková
Předsedající: Marcel Kolaja / Blanka Charvátová
Ověřovatel: Hana Hajnová

Agenda

  1. Nominace za Piráty do obsazovaných pozic

  2. Podání redmine od RV - vládní zmocněnci

  3. VŘ do státních institucí

  4. VŘ na ředitele Insitutu π

  5. Renominace členů Volebního výboru

  6. Vedoucí / koordinátor právního týmu

  7. Příprava ideové konference

  8. Vnitrostranická anketa

  9. Pravidelná schůze odborů

  10. Různé

Zápis z uzavřené části je k dispozici KK a RP ZDE.

1. Nominace za Piráty do obsazovaných pozic
Matěj K. řeší problematiku ohledně VŘ. Problém se řeší na mnoha úrovních a stále se neví, jaký je rozdíl mezi dozorčími radami, které jsou vybrány skrze VŘ a pozicemi, které jsou politické. Nemáme žádnou hranici, jestli jmenování na ministerstva je nominace nebo jestli tam má proběhnout VŘ. Ivan má podklady, ve straně to řeší pracovní tým státní firmy. Ivan uvádí tři postupy: 1) vzniká urgencí, vyplývá z dosud vykonávané funkce; 2) VŘ, kam lidé doporučují osobu; 3) vyjednávání, např. určování osoby za vládu. Každý z těchto postupů by měl mít pravidla. Bylo konzultováno s RK a KK ve smyslu, že VŘ není jediný možný způsob, jak k tomu přistupovat, nicméně je doporučený. Řešil by to s touto pracovní skupinou. Matějovi jde převážně o ty pozice, na které chceme danou osobu (dobrá zkušenost již z minula atd.). Ivan uvádí, že je potřeba to řešit odděleně, člověk jde na pozici pracovat, nebo když člověk jde politicky reprezentovat kontrolní řídící zájem Pirátské strany. Je důležité si určit, jestli daný člověk vykonával adekvátní práci pro stranu. Ivan urgenci vidí v nárocích, kdy přijde otázka dozorčích rad státních podniků. Ivan by toto oddělil a řešil jako dva specifické případy. Matěj se ptá, jestli Ivan chce posoudit pozici dle zmiňovaných 3 směrů, Ivan odpovídá, že ano, ale nejedná se o jeho závěr, ale pracovní skupiny státní firmy. Ivan vytvoří souhrnný dokument, principy, metody, které by se aplikovaly na dané pozice.

2. Podání redmine od RV - vládní zmocněnci
Dalibor Z. informuje, že proběhla debata v rámci MRT Lidská práva, proces je nejasný, padají jména, ale nikdo nemá ověřené informace. Proces by měl být transparentní, dle Dalibora by to mělo proběhnout jako výběr u náměstků. Vyhlásit, že lidé se mohou hlásit, ale musejí mít dostatečné kompetence, udělat fair plan, aby vše bylo co nejvíce transparentní, jaké jsou termíny a kdo ty lidi bude schvalovat. Janka ho doplňuje, aby RV dostalo včas a přesné informace. Ivan dnes večer s referencemi překlopí report o tom, jak k tomu přistupovat a myslí si, že bod c) (my dodáváme nominanty a pak se o nich vyjednává) kryje pozici zmocněnce. U náměstků se mísí princip a) s b). Popíše 3 principy, odkáže se na práci té pracovní skupiny státní firmy a přidá fair plán (schválí princip nominací + kroky). Blanka podotýká, že se musí dát jasně najevo, kam a komu se lidé mohou hlásit.

3. VŘ do státních institucí
Jednalo se o tom, jaké pozice máme obsazovat VŘ a na jaké chceme jmenovat lidi. Otázka předložena RV, Dalibor vykopnul, vrátil RP k rozhodnutí. Jak RP rozhodlo? V rámci RP probíhala debata, jak tuto otázku vyřešit. Padl návrh, že daný ministr by se sám rozhodl, jaké pozice mají projít přes VŘ. Ministr by měl rozlišit, že se jedná o klíčovou pozici a potřebuje na ní důvěrného člověka, nebo se jedná o pozici odbornou, na tu by se člověk vybral přes VŘ. Ivan doplňuje, že ministr může brát lidi do svého kabinetu (pokud mu to ministerstvo dovolí), ostatní je VŘ, které pořádá to dané ministerstvo. Každý ministr by si měl obhájit obsazení daného postu. Pirátská strana nemá systém povyšování. Matěj se ptá, ve stanovách prosazujeme a podporujeme transparentní VŘ ve veřejném sektoru, jsou to tyto pozice? Ivan souhlasí. Marcel podotýká, že dělat VŘ na člověka, který ekvivalentní pozici dělal např. pro poslanecký klub, nedává smysl. Vychází to z toho, jaký je program - teď v programu nebylo, jen ve stanovách. Problém může být v pozicích, které jsou nutně důvěryhodné. Blanka opakuje, že daný ministr společně s PO by určili, jestli je pro danou pozici nutné VŘ nebo ne. Ivan ještě dodává, že je důležité si říci, jaká jsou pravidla a principy. Když nebudou splněna, tak je nutné uvést, jaké jsou důvody, aby si to politik obhájil. Matěj zmiňuje, že pravidla by byla nastavena dle toho člověka / orgánu, který je za to zodpovědný. Na závěr došlo ke shodě, že Matěj zpracuje návod, jak postupovat. Blanka připraví usnesení do redmine. Příští týden bude podklad zkonzultován a prodebatován.

4. VŘ na ředitele Insitutu π
Martin má v gesci Institut π, a proto by se rád účastnil výběrové komise. Janka M. dodává, že se nejedná o VŘ jako takové, ředitel Institutu je „volen“ správní radou. Následně probíhalo hlasování RP, zdali se Martin může účastnit výběrové komise. Pro byli: Ivan Bartoš, Hana Hajnová, Blanka Charvátová, v době hlasování byl nepřítomen Marcel Kolaja (pracovní záležitosti). Na základě hlasování byl Martin Jiránek RP pověřen účastí na VŘ pro ředitele Institutu π.

5. Renominace členů Volebního výboru
VV nám ustrnul, je potřeba ho oživit co nejrychleji. Hanka se spojila s některými členy VV, kteří tam jsou doteď. L. Wagenknecht nechce pokračovat ve VV, chce se primárně věnovat kampani do Senátu. Nominantem za RP je Hanka, nikdo další z RP nemá zájem. Za MO bude pokračovat Vráťa Filípek. Za PO Matěj Kubíček. Aleš Krupa jako vedoucí kanceláře končí, avšak i tato agenda bude předána nástupci. Pavel Štěpánek je dán předpisem a chce pokračovat. Zástupce RV - do 14 dnů dodá RV nového nominanta. Zbývají 2 pozice a otázka, jak s nimi naložíme. Petr Fojtík již pokračovat nebude, navrhuje za sebe Michala Macka, všichni s nominací souhlasí. Dále se diskutovalo ohledně možnosti mít nominanta za CF. Za Blanku je Michal Macek dobrá volba, u hledání nominanta za CF musí být důsledně oznámeno. Ivan byl taktéž pro Michala Macka, zmiňoval ještě Báru Soukupovou. Co se týče nominanta za CF, tak by se raději obrátil na odbornou sekci / RV, ale nemá problém, kdyby se zvolil z řad CF, jen je potřeba jasně určit kompetenční požadavky, co se od daného člověka očekává, o čem VV rozhoduje apod.

Republikové předsednictvo:
1. zřizuje Volební výbor ve složení:
1a. Hana Hajnová za RP
1b. Vratislav Filípek za MO
1c. Pavel Štěpánek jako volební koordinátor
1d. Matěj Kubíček za PO
1e. Aleš Krupa/ Jiří Kárský za kancelář strany (finanční tým)
1f. Zástupce RV – bude dodán do 14 dnů
1g. Michal Macek
1h. nominant z řad CF dle stanovených kompetencí do 14 dnů
1i. Lukáš Wagenknecht jako stálý host;
2. pověřuje Volební výbor řízením volební kampaně pro komunální a senátní volby 2022 vč. schvalování záměrů, pracovního rozpočtu, řešením strategických otázek kampaně a úkolováním volebního štábu a dohledem nad ním.

Pro: Ivan Bartoš, Blanka Charvátová, Martin Jiránek, Hana Hajnová
Nepřítomen: Marcel Kolaja

Návrh byl přijat.

6. Vedoucí / koordinátor právního týmu
Minulé RP ukotvilo institucionálně právní tým, Vít Křížek ho má pod palcem. Jak má fungovat vedoucí? Přišlo se s myšlenkou koordinátora s právním vzděláním, standardní VŘ, 1/4 úvazek, 10000 Kč / měsíc. Jsou na to prostředky? Hanka dodává, že žádostí chodí poměrně hodně, jak s ním začneme pracovat? Ivan přišel s úvahou podobná jako u MO, pro velké případy externí právník a pro standardní právní úkony právní koncipient. Hanka na příští týden připraví report ohledně situace právního týmu.

7. Příprava ideové konference
Ideovou konferenci chceme uspořádat na jaře, proto je nejvyšší čas to řešit. Blanka oslovila Davida F. Wagnera, který připraví základní koncept a ujme se organizace. Chceme probrat, co chceme dělat dál, vyjasnit si naše pojmy, obsah programových prohlášení. Proběhla by formou víkendové konference (workshopy, depersonlizované metody). Martin dodává, že měl rozhovory s Vráťou, jakou chystají strategii, má dobrý vstupy „ideový pohled na věc“. Vráťa chystá velký průzkum, který by nám měl dát, jakým způsobem lidé na nás dívají. RP hlasovalo o tom, že ideovou konferenci povede David F. Wagner. Pro byli Hana Hajnová, Martin Jiránek, Blanka Charvátová, Marcel Kolaja a Ivan Bartoš byli nepřítomni, ale potřebuje pověření i od RV. Skupina by se scházela 1x za 14 dní. Vše bude připraveno a oznámeno přes fórum.

8. Vnitrostranická anketa
Bod odložen na příště.

9. Pravidelná schůze odborů
Schůze bude zapsána do kalendářů členů RP. V týdnu, kdy se schůze bude konat, budou členové RP informováni a rozhodne se, kdo se z nich jednání zúčastní.

10. Různé
Na závěr jednání se hovořilo o zvolení náhradníka za Marka Havrdu v Institutu π.

Denisa.Horakova
Kancelář
Příspěvky: 559
Registrován: 24 bře 2021, 11:41
Dostal poděkování: 2 poděkování

Re: Zápisy z jednání republikového předsednictva

Příspěvek od Denisa.Horakova »

Ahoj Pirátky a Piráti,

návrh programu RP 05 (31. 1. 2022) je přístupný všem členům a členkám ZDE.

Denisa.Horakova
Kancelář
Příspěvky: 559
Registrován: 24 bře 2021, 11:41
Dostal poděkování: 2 poděkování

Re: Zápisy z jednání republikového předsednictva

Příspěvek od Denisa.Horakova »

Zápis z jednání republikového předsednictva RP 5/2022
 
Místo konání: Jitsi
Den a čas konání: 31. 1. 2022, 17:15-18:00
Přítomni : Ivan Bartoš, Marcel Kolaja, Hana Hajnová (odchod v 17:00), Blanka Charvátová, Martin Jiránek
Hosté: Denisa Horáková, Janka Michailidu, Jana Koláříková, Martin Martin, Adéla Šípová, Jiří Karský, Aleš Krupa
Zapisovatel: Denisa Horáková
Předsedající: Martin Jiránek
Ověřovatel: Martin Jiránek

Agenda

  1. VŘ na ministerstva

  2. Představení nového vedoucího kanceláře

  3. Schválení záměru pro MO

  4. Schválení záměru pro KS Praha o příspěvek na volby

  5. Program na SVÝT

  6. Vnitrostranická anketa

  7. Redmine žádost od M. Kučery

  8. Organizační okénko

  9. Kontrola úkolů z minula

Zápis z uzavřené části je k dispozici KK a RP ZDE.

1. VŘ na ministerstva
Ivan by potřeboval, aby PO řeklo, jaká pravidla se mají aplikovat při výběru lidí. Pokud se někdo od těchto pravidel odchýlí, mělo by to být jako u jiných VŘ (např. jako tisk novin), kde se obrátí na komisi a zdůvodní, že se nepostupovalo podle doporučené metodologie. Ivan nemůže rozhodovat o věcech, ve kterých figuruje jako účastník. Je potřeba odkázat na nějakou metodologii VŘ. J. Kolaříková může RP poslat podklady, pokud k tomu budou připomínky či dotazy, tak RP ráda vypomůže. Blanka podotýká, že Matěj Kubíček to začal řešit po dotazu Ivana, říká, že je to na základě našeho politického rozhodnutí. Ivan požádal přes Petra Fojtíka, ať našim ministrům řeknou nějaká pravidla, podle kterých mají postupovat při obsazování kabinetu. Ivan očekával, že mu přistanou pravidla, podle kterých by se řídil, to je jediné, co potřeboval. Martin a Blanka navrhují zařadit tento bod na příští týden v pevný čas. J. Kolaříková ještě podotýká, ať vedoucí PO něco připraví a RP si to schválí / neschválí.

2. Představení nového vedoucího kanceláře
Aleš představuje Jirku Kárského jako nového vedoucího kanceláře. Jirka doposud působil v komerční sféře, žije a působí v Praze. Blanka děkuje Alešovi za veškerou práci pro stranu. Předání agendy bude probíhat i během února.

3. Schválení záměru pro MO
Bude odhlasováno per rollam v redmine.

4. Schválení záměru pro KS Praha o příspěvek na volby
Tento bod se bude řešit příští týden ve stanovený čas, bude přizván i Dan Mazur

5. Program na SVÝT
Program na SVÝT bude řešit Blanka (její gesce) společně s Denisou. Pozvánka a další informace budou včas zaslány.

6. Vnitrostranická anketa
Minulá vnitrostranická anketa byla sestavena na základě otázek, které byly definovány RP a následně Bára Soukupová vytvořila anketu. Nynější RP si myslí, že je nesmysl, aby pouze RP vytvořilo otázky. Martin podotýká, že vedoucí PO a MO by mohli vědět, jaké by byly vhodné otázky. Závěrem tohoto bodu je, že Blanka vytvoří přípravnou pracovní skupinu a následně odprezentuje, jaký je tam posun.

7. Redmine žádost od M. Kučery
Martin souhlasí, aby RP mělo větší kontakt se členskou základnou. Na podání bude odpovězeno v redmine.

8. Organizační okénko
Denisa připomíná RP, že se bude konat pravidelná schůze odborů ve čtvrtek 3. 2. od 13:30. Je také důležité připravit setkání RP a PKS. Zmiňuje návrh Alice Hamalové o setkání RP, jednatelů RV, vedoucích odborů a kanceláře. Ideálně osobní setkání na 2,5-3 hodiny. Termín: únor - začátek března. Denisa se s Alicí dohodne a budou se snažit vhodný termín.

9. Kontrola úkolů z minula
Proběhla kontrola úkolů z minulého týdne.

Denisa.Horakova
Kancelář
Příspěvky: 559
Registrován: 24 bře 2021, 11:41
Dostal poděkování: 2 poděkování

Re: Zápisy z jednání republikového předsednictva

Příspěvek od Denisa.Horakova »

Ahoj Pirátky a Piráti,

návrh programu RP 06 (7. 2. 2022) je přístupný všem členům a členkám ZDE.

Denisa.Horakova
Kancelář
Příspěvky: 559
Registrován: 24 bře 2021, 11:41
Dostal poděkování: 2 poděkování

Re: Zápisy z jednání republikového předsednictva

Příspěvek od Denisa.Horakova »

Zápis z jednání republikového předsednictva RP 6/2022
 
Místo konání: Jitsi
Den a čas konání: 6. 2. 2022, 17:15-18:00
Přítomni : Ivan Bartoš, Marcel Kolaja, Hana Hajnová, Blanka Charvátová, Martin Jiránek
Hosté: Denisa Horáková, Martin Kučera, Matěj Kubíček, Martin Martin, Antonino Milicia, Veronika Murzynová
Zapisovatel: Denisa Horáková
Předsedající: Hana Hajnová/Martin Jiránek
Ověřovatel: Blanka Charvátová

Agenda

  1. VŘ na ministerstva

  2. Volební výbor

  3. Rezignace vedoucí ZO

  4. SVÝT 25. 2. 2022

  5. Organizační okénko

  6. Kontrola úkolů z minula

  7. Různé

Zápis z uzavřené části je k dispozici KK a RP ZDE. Zápis z mimořádného jednání RP 6. 2. 2022 je k dispozici KK a RP ZDE.

1. VŘ na ministerstva
Je to věc řešena už více týdnů. Matěj nám zaslal podklad. S podkladem by RP nesouhlasilo, ale pouze bralo na vědomí. Ivan dodává, že pokud je dokument od PO, tak to schvalovat ani nemusíme. Blanka děkuje Matějovi za zpracování. Matěj dodává, že dokument je uzavřením diskuze, měl by pomoct s rozhodnutí, zda VŘ dělat / nedělat. Bude hlasováno per rollam v redmine.

Dále se diskuze otočila směrem projektu Respekt je profi. Nyní má pracovní skupiny, která se nepravidelně schází. Očekávání jsou velká. Ale momentálně není moc lidí, kteří se tomu chtějí věnovat. Potřebujeme se s RP sladit. Matěj vnímá neochotu lidí ve straně se do toho zapojit, protože projekt stál mnoho peněz a kvůli tomu, že výzkumy jsou hodně zpochybňovené. Některá témata se kryjí s ideovou konferencí. Bylo by dobré, kdyby se zástupci RP přidali na schůzky pracovní skupiny. Ivan slyší o nevoli k zapojení z důvodu ceny projektu poprvé. Blanka říká, že někteří lidé to ze začátku mohli vnímat nelibě. Chápe Matěje, že je těžké sehnat lidi pro pracovní skupinu, která běží jen na dobrovolnické bázi. Implementace něčeho, u čeho ti lidé nebyli, je velmi těžké. Matěj se obává, že výstupy nemají reálné opodstatnění v těch datech. Ivan se nad tím rád sejde s Matějem, udělá se revize toho, kde to skončilo, má pocit, že se vytratil důvod, proč se projekt vůbec dělal. Projekt Respekt je profi byl přidán do gesce Ivanovi.

2. Volební výbor
Byl zřízen VV, chyběla nám dvě jména, která byla doplněna. Za RV Jana Koláříková, za CF Štěpán Drtina, jeho náhradníkem byl navržen Antonino Milicia. Pozice z nominanta z řad CF byla přejmenována na zástupce z řad členů a členek vybraný RP. Usnesení dohlasujeme per rollam v redmine.

3. Rezignace vedoucí ZO
Byla nám doručena rezignace vedoucí ZO Veroniky Murzynové. RP děkuje za její dosavadní práci v ZO, ale i RT Doprava. Její dočasným náhradníkem byl zvolen Michal Gill, hlasováno bylo per rollam v redmine.

4. SVÝT 25. 2. 2022
Blanka připomíná, že RP má navrhovat body na program, mohou se třeba spojit s vedoucími odborů, které mají v gesci.

5. Organizační okénko
Tento týden se uskuteční DISCO s Marcelem Kolajou a Michalem Gillem od 20 hodin, pozvánka bude členům a RegP poslána během týdne.
Denisa se bude snažit navrhnout termín pro setkání RP + PKS.

6. Kontrola úkolů z minula
Proběhla kontrola úkolů z minulého jednání.

7. Různé
Blíží se pravidelné zasedání RV, které se uskuteční osobně v PiCe. Je potřeba připravit zprávu o činnostech RP. Jak na tom zapracujeme, co tam dáme? Výhled, co chceme dělat. Budou chtít asi referovat o vládním týmu, pak když tak report Blance. Vládní tým - nastoupil koordinátor

Gesce členů RP jsou následující (budou taktéž doplněny na wiki):

Ivan Bartoš
kraje: Ústecký, Liberecký, Karlovarský
organizace: vládní tým, poslanecký klub
orgán: kancelář
projekt: hospodaření, Respekt je profi

Marcel Kolaja
kraje: Královéhradecký, Vysočina
organizace: europoslanci
orgán: TO, AO, ZO
projekt: zasedání CF, pirátská strategie

Hana Hajnová
kraje: Jihomoravský, Jihočeský, Plzeňský
organizace:
orgán: právní tým, volební výbor
projekt: výběrová řízení

Blanka Charvátová
kraje: Středočeský, Pardubický, Moravskoslezský
organizace: Mladé Pirátstvo
orgán: PO, RK, KK, RV
projekt: PaRo, příprava ideové konference, SVÝT

Martin Jiránek
kraje: Olomoucký, Zlínský, Praha
organizace: Think-tank, 1. Pirátská
orgán: MO
projekt: RT reforma

Denisa.Horakova
Kancelář
Příspěvky: 559
Registrován: 24 bře 2021, 11:41
Dostal poděkování: 2 poděkování

Re: Zápisy z jednání republikového předsednictva

Příspěvek od Denisa.Horakova »

Ahoj Pirátky a Piráti,

návrh programu RP 7 (14. 2. 2022) je přístupný všem členům a členkám ZDE.

Denisa.Horakova
Kancelář
Příspěvky: 559
Registrován: 24 bře 2021, 11:41
Dostal poděkování: 2 poděkování

Re: Zápisy z jednání republikového předsednictva

Příspěvek od Denisa.Horakova »

Ahoj Pirátky a Piráti,

návrh programu RP 7 (21. 2. 2022) je přístupný všem členům a členkám ZDE.

Denisa.Horakova
Kancelář
Příspěvky: 559
Registrován: 24 bře 2021, 11:41
Dostal poděkování: 2 poděkování

Re: Zápisy z jednání republikového předsednictva

Příspěvek od Denisa.Horakova »

Zápis z jednání republikového předsednictva RP 7/2022
 
Místo konání: Jitsi
Den a čas konání: 21. 2. 2022, 17:10-17:55
Přítomni: Marcel Kolaja, Blanka Charvátová, Martin Jiránek
Nepřítomni: Ivan Bartoš, Hana Hajnová
Hosté: Denisa Horáková, Jana Koláříková, Janka Michailidu
Zapisovatel: Denisa Horáková
Předsedající: Martin Jiránek
Ověřovatel: Martin Jiránek

Agenda

  1. Příprava zprávy o činnosti RP pro RV

  2. Česko inspirativní

  3. Pravidelné supervize RP

  4. Zástupce AO ve volebním výboru

  5. Volba vedoucího RT Kultura

  6. DISCO

  7. Příprava ideové konference

  8. Organizační okénko

  9. Různé

Zápis z uzavřené části je k dispozici KK a RP ZDE.

1. Příprava zprávy o činnosti RP pro RV
Blanka informovala RP prostřednictvím emailu, že v sobotu se koná zasedání RV. Měli bychom připravit zprávu o činnosti RP, která by měla obsahovat plnění našich úkolů a informaci o přípravě strategie. Průběh přípravy strategie ještě potřebuje dodat od Marcela a Martina. Deadline jsou tři dny před zasedáním RV - nejpozději středa 23. 2. Má být předloženo na zasedání RV, které zasedá 1x za 3 měsíce. RP o všem bylo informováno, na zprávě se intenzivně pracuje.

2. Česko inspirativní
Blanka přišla s nápadem, že bychom mohli projekt inovovat, oprášit a využít na komunálních volbách. Je zbytečné vydávat knihu, zaměřila by se na web. Proběhla schůzka s Matějem, Vráťou a Martinem, Vráťa přišel s myšlenkou aplikace, kam by lidé sdíleli svůj příběh. Během tohoto roku potřebujeme zvýraznit lidi z komunálu. Jana K. souhlasí s tímto pohledem, součástí projektu SAKO je také psaní skupinových projektů, které budou oponovat naši komunální zastupitelé, cílem je, aby z toho vznikl soubor dobré praxe, dalo by se to dobře propojit. Blanka propojí a dají si vědět.

3. Pravidelné supervize RP
Blanka přichází s nápadem, že bychom měli zavést pravidelné supervize, mluvila o tom s Hankou. Spousta věcí se řeší ne v dobrým časovým komfortu. Měli bychom si pravidelně sedat, minulé RP supervize mělo a byli s tím spokojeni. Potřebujeme efektivně fungovat. Martin s tím nemá problém, ví, jak Ivan funguje, rozumí tomu, že jednou za měsíc nemá někdo čas přijít, RP je pro něj priorita a vše ostatní odmítá. Byl by rád, kdyby to všichni brali vážně z pohledu času. S konstruktivností je spokojen. Pocitově cítí, že některé věci neprobíráme tak, jak bychom měli. Marcel podotýká, že problém s časem je a nepůjde odbourat, avizoval, že tento termín v pondělí mu nevyhovuje. Ve chvíli, kdy se jedná o něco důležitého, tak není šance. Martin odpovídá, že se nejedná o kritiku, ale zpětnou vazbu. Když se nebudeme moct scházet, musíme vybrat jiný termín. Blanka to taktéž nemyslela jako kritiku, nechce, aby vznikaly třecí plochy. Obává se s nemožností najít termín supervize. Marcel dodává, že zásadní termín je ten, kdy je v ČR.

4. Zástupce AO ve volebním výboru
Martin se ptá, zda zástupce AO byl již v minulém VV. RP diskutovalo a dohodlo se, že se toto téma bude komunikovat na středeční setkání s vedoucími odborů. Marcel dodává, že chtějí svého zástupce ve VV z důvodu toho, aby hlídali osobní údaje, deadliny. Martin říká, že je otázkou, jestli to pro ně bude efektivní.

5. Volba vedoucího RT Kultura
Blanka uvádí bod, všichni v RT s tím souhlasí, Lenka se chce stáhnout. Marcel nezná proces volby vedoucí a neví, jestli vůbec existuje. Nechce, aby RP bylo orgánem, který to určuje. Blanka si myslí, že RP je orgán, který to organizuje. Marcel má pravdu, že každý RT funguje jinak. O reformě odborné sekce se zatím jen mluví, je potřeba o tom mluvit více a především jednat. Martin mluvil s Danem Leštinou, inicioval schůzku ohledně reformy RT. Dan L. uznával, že se tomu 3 měsíce nevěnoval a stojí to. Na starosti to měl Radek Holomčík, problém byl v tom, že něco představil a postupně ho unavila podrobná diskuze s lidmi, kteří měli odlišnou představu. Celé to usnulo na tom, že nikdo nechtěl udělat finální kroky. Ve většině shoda, pár kroků je potřeba doladit. Je domluvená schůzka, bude se zde diskutovat, pokud se toho RP bude chtít účastnit, tak v tom není problém. Marcel odpovídá, že není potřeba to řešit dnes do detailů, ale chce být součástí této reformy.

Republikové předsednictvo:
1) bere na vědomí rezignaci Lenky Kozlové jako vedoucí RT Kultura;
2) bere na vědomí doporučení RT Kultura jmenovat vedoucího Ondřeje Chrásta: https://forum.pirati.cz/viewtopic.php?p=799910#p799910;
3) jmenuje vedoucího RT Kultura Ondřeje Chrásta.

PRO: všichni přítomni
Návrh byl přijat.

6. DISCO
Marcel uvádí zpětnou vazbu ze svého DISCa. Padl názor, že by to mohlo být častěji. Marcel s tímto nesouhlasí, teoreticky by mohlo fungovat - třeba více členů RP najednou. Bylo by fajn zjistit čísla sledovanosti. Padl tam dotaz, jestli budeme mít nějaké závěry k ukončeným členstvím. Blanka zmiňuje, že se nezvládáme pomalu scházet na RP, více jak 1x za měsíc nedáme. Už takto bojujeme s časem. RV chce být přizváno. K ukončenému členství Blanka uvažuje, že bychom nad tím měli přemýšlet a jestli nevytvořit platformu, když lidé chtějí odejít, tak jak jim můžeme pomoct, aby nám dali zpětnou vazbu, abychom uvolnili jejich emoce. Martin doplňuje, že sledovanost je potřeba zjistit, získat zpětnou vazbu, případně vytvořit nějaký dotazník, jestli je pro členy a RegP DISCO zajímavé, čím ho zlepšit. Martin a Blanka by připravili dotazník, je otázkou, zdali samostatný nebo vnitrostranický včetně DISCO. Lidé odcházejí proto, že se nenaplňují jejich očekávání a odcházejí emočně bublajíc. Blanka podotýká, že když lidé vstupují, tak s nimi nikdo nepracuje a sami dlouho plují. Martin zmiňuje, že byl by rád, kdyby Matěj s něčím takovým přišel.

7. Příprava ideové konference
Konference se na fóru a v pracovní skupině připravuje. Řeší se program a i pro něj důležité průzkumy veřejného mínění i vnitrostranických názorů. Bude potřeba i finanční podpora, kvůli prostorům, občerstvení, hlídání děti apod.

8. Organizační okénko
Denisa uvádí bod. Byla kontaktována ze strany asistentky RV, zdali RP neplánuje bližší setkání s RV. Blanka potřebu vnímá, ale neví, kdy by to mělo proběhnout. Martin chápe potřebu diskuze, leda případně na jasné téma, jasné body, abychom se posunuli konstruktivně dál. Za Marcela mají smysl 2 typy potkávání: 1) sejdeme nad konkrétním tématem; 2) neformální setkání všech, toto setkání RP a RV. S RV se budeme snažit komunikovat na Zulipu a když bude něco nutně diskutovat, tak se domluvíme. RP se bude snažit ve větší míře účastnit pravidelných zasedání RV.

9. Různé
Blanka byla ze strany Davida F. Wagnera kontaktována s nabídkou od NDI. Nabídli, že by pro vedení naši strany připravili školení pro dobrý management, vnitřní struktura apod., kdyby o to byl zájem, tak se DFW může připojit příští týden, aby nám k tomu něco řekl. Martin odpovídá, pokud by dokázali sdílet dobré know-how managementu zadarmo, proč ne. Bylo by dobré, aby David napsal pár věcí, co nabízejí apod. Blanka řekne DFW, ať něco hodí do emailu.

Odpovědět

Zpět na „Celostátní orgány - otevřená část“