Zvýšíme kapacitu tramvajové dopravy, zvýšíme počet míst k sezení - programový bod

Moderátoři: Vedoucí centrálních orgánů, Republikové předsednictvo - asistenti, PKS Praha, Krajske expertni tymy - vedouci, asistenti PKS Praha

Odpovědět
Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Zvýšíme kapacitu tramvajové dopravy, zvýšíme počet míst k sezení - programový bod

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Program píše:Zvýšíme kapacitu tramvajové dopravy, zvýšíme počet míst k sezení. Kde to bude možné, prodloužíme délku tramvajových souprav.
Programový bod chybí v seznamu úkolů - z neznámého důvodu.

Programový bod není plněn, nepracuje se na prodlužování tramvajových souprav, naopak dochází k neodůvodněnému vyřazování tramvají, které by byly pro navýšení kapacity zcela nezbytné. K navýšení kapacity tramvajové dopravy je rovněž nezbytné budování nových tratí, neboť řada úseků je dnes přetížená a nelze na nich zkrátit interval - ani v tomto ohedu není bod příliš plněn, resp. nejsou k tomu v redmine informace. OFFTOPICNaopak došlo k odsunutí realizace spojnice Kobylisy - Dejvice na neurčito (a to s absurdním zdůvodněním, že mj. zhorší propustnost trati Hradčanská - Dejvická, přestože její vliv na tento úsek je spíše neutrální, případně i pozitivní, neboť umožní alternativní spojení do oblasti ul. Evropské).
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Kalis za příspěvky (celkem 4):
Ivor.Kollar, Nikezeus, Michal.Stepan, Adam.Zemek

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Uživatelský avatar
Michal.Stepan
Člen KS Praha
Příspěvky: 369
Registrován: 30 zář 2017, 11:16
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha, Malá Strana
Dal poděkování: 607 poděkování
Dostal poděkování: 464 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšíme kapacitu tramvajové dopravy, zvýšíme počet míst k sezení - programový bod

Příspěvek od Michal.Stepan »

Dělá se pravý opak. Je to proměnlivé jako počasí. V březnu se hovořilo o nutnosti menšího naplnění vozidel z hygienických důvodů, teď už všem otrnulo a od pondělka se patnáctce sebral jeden vagon, aby byla u Hlavního nádraží pořadně narvaná, aby se všichni cestující promořili. Všude jinde se nástupiště prodlužují (v Brně na 70m), v Praze se zkracují (na 30 m). V obasti kapacity tramajových souprav jde Praha v protisměru proti zbytku Evropy. Soupravy delší než 40m už jezdí například v Brně, Londýně, Paříži, Budapešti, Berlíně, Mnichově, Drážďanech. Navýšení kapacity tramvajové dopravy nelze technicky provést jinak, než prodloužením souprav (podobná situace je u železnice). Budování nových tratí je nezbytné, ale pokud jejich kapacita bude snižována zkracovaním souprav (maximální dovolená délka tramvajové soupravy je 60m), efektivita nových tratí bude nízká a v některých lokalitách nedosáhnou potřebné kapacity.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Michal.Stepan za příspěvky (celkem 2):
Ondrej.Kalis, David.Novak
Uživatelský avatar
Michal.Stepan
Člen KS Praha
Příspěvky: 369
Registrován: 30 zář 2017, 11:16
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha, Malá Strana
Dal poděkování: 607 poděkování
Dostal poděkování: 464 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšíme kapacitu tramvajové dopravy, zvýšíme počet míst k sezení

Příspěvek od Michal.Stepan »

Tito uživatelé poděkovali autorovi Michal.Stepan za příspěvek:
Marek.Krejpsky
Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšíme kapacitu tramvajové dopravy, zvýšíme počet míst k sezení - programový bod

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

říjen 2021:

Programový bod není plněn vůbec.

Nedošlo k prodloužení tramvajových souprav a nebyl k tomu dosud učiněn žádný krok.

Nedošlo ke zkrácení intervalů ani k jiné formě navýšení kapacity tramvajové dopravy.

,,Dohlédneme na dostatečnou hustotu provozu" - pokud tuto programovou tezi vykládáme jako zkrácení intervalů, pak došlo ke krokům v přímém rozporu s programem, byly totiž rozděleny páteřní svazky 10+16, 5+26, obdobné kroky byly učiněny v některých lokalitách v případě autobusové dopravy, někde došlo k prostému prodloužení intervalu bez zavedení jiné linka v dalším směru

,,...a řádné soutěže na nová vozidla" - nebyly učiněny žádné kroky k větší otevřenosti soutěží na nová vozidla; přitom by bylo možné čerpat inspiraci v nedalekém Brně, kde Piráti dokázali plně otevřenými soutěžemi na vozidla výrazně snížit pořizovací náklady při zachování potřebné kvality

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Odpovědět

Zpět na „Doprava a infrastruktura“