Podpoříme smysluplnou elektrifikaci dopravy (VHD) - programový bod

Moderátoři: Vedoucí centrálních orgánů, Republikové předsednictvo - asistenti, PKS Praha, Krajske expertni tymy - vedouci, asistenti PKS Praha

Odpovědět
Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Podpoříme smysluplnou elektrifikaci dopravy (VHD) - programový bod

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Podpoříme smysluplnou elektrifikaci dopravy. Budeme zavádět elektrobusy a trolejbusy tam, kde to bude mít ekonomický a ekologický smysl.
Plnění: https://redmine.pirati.cz/issues/18610

Nesouhlasím, že schválení trolejbusů na letiště je hodnoceno jako posun o 20 %, zejména když ani není hotové. K elektrifikaci dopravy je navíc třeba započítat také tramvajovou dopravu, případně hybridní a bateriové autobusy. Jedná se tedy o problematiku mnohem plošnější.

Není plněna podmínka, že by zavádění trolejbusů a elektrobusů mělo mít také ekonomický smysl. Na Praze 9 je aktuálně připravována trolejbusová trať, kde jezdí jediná autobusová linka, potom, co bylo spojení Prosek - Palmovka v přímém rozporu s našimi programovými cíli omezeno. Současný interval je 7,5 min odpoledne, 15 min dopoledne a po část víkendu, 20 min večer, ráno a v neděli dopoledne - je dosti absurdní budovat jedno z prvních trolejových vedení v úseku, kde jezdí jen takováto jediná linka. Z toho vyplývá, že elektrifikace není vůbec řešena ve vzájemných souvislostech a není reflektováno ani to, na jak rozsáhlém území a na kolik vozidel bude mít toto opatření dopad.

Pokud by např. na Palmovku jezdila ještě linka 152 a trolej byla prodloužena i z Proseka alespoň na Ládví, dostal by se trolejbus rázem do Bohnic a Čimic, při prodloužení troleje ještě na Spojovací by bylo možné elektrifikovat také linky 177, 183, 195 (s další částí troleje na jihu města) a tak podobně. Toto by byl systémový přístup, ne že si vyberu jednu linku a tu elektrifikuji, protože se to marketingově líbí.

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Podpoříme smysluplnou elektrifikaci dopravy (VHD) - programový bod

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

říjen 2021:

Došlo k vytvoření Koncepce využití alternativních paliv v podmínkách autobusové dopravy Dopravního podniku hl.m. Prahy.

Bez ohledu na obsahovou kvalitu tohoto materiálu lze konstatovat, že dochází k posunu směrem k elektrizaci MHD v Praze alespoň na poli městských autobusů. Bod tedy je postupně plněn.

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Odpovědět

Zpět na „Doprava a infrastruktura“