Jenda_ píše: ↑09 říj 2021, 03:04Ehm, možná by se hlavně při detekci auta na přejezdu měl jako zastavit ten vlak, že jo (na to už je normálně rádiový systém - „generální stop“). Například při té nehodě v Uhříněvsi (http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI ... 190906.pdf) stálo na přejezdu auto, vlak se teprve rozjel (!) ze stanice, rozjel se na 100 km/h a plnou rychlostí to do něj napálil.
Tam je problém v tom, že naozaj nie je až tak zložité detekovať, že na priecestí niečo je, problém je skôr v tom, ako to tým detektorom odlíšiť od normálneho stavu (a síce, že cez otvorené priecestie chodia ľudia a jazdia autá). Určite nie je problém dať ako podmienku rozsvietenia zelenej, že musí byť priecestie voľné. Ale to zároven znamená, že už musia byť závory dole a teda nastane predĺženie doby uzavretia priecestia a to 3-10 násobne. Pripomeniem, že v jednom z ďalších odstavcov považujete akékoľvek predĺženie výstrahy za nežiadúce.
Jenda_ píše: ↑09 říj 2021, 03:04Další clusterfuck pro ilustraci stavu přejezdů je třeba tady http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI ... 170130.pdf:
Na přejezdu s upadlou krajnicí se zasekl náklaďák. Pět minut na to koukala kamera, nebyla nijak snížená viditelnost aby detekce nefungovala nebo tak, přesto se nic nestalo.
Kvůli korbě náklaďáku se nepodařilo sklopit závory. Kupodivu neexistuje žádné čidlo, který by v takové situaci prohlásilo přejezd za nebezpečný a vlak zastavilo / omezilo rychlost na 10km/h / ... Za dvě minuty tak do náklaďáku plnou rychlostí narazil vlak. Vypadá to tedy, že přejezd klidně může mít zaseknuté závory, prasklé žárovky, a nikdo si toho nevšimne a vlaky normálně budou jezdit dál. A nikdo to neřeší.
Že tam je kamera ešte neznamená, že sa na ňu niekto díva. Môže sa, ale potom sme v predošlom odstavci. Čo sa týka závor, čidlo samozrejme existuje, ale používa sa len v pri maximálnej rýchlosti vlaku cez priecestie 121km/h a vyššej. Asi nie je problém to zaviesť aj v nižších rýchlostiach (prípadne podľa dopravného momentu), predraženie investičných a prevádzkových nákladov bude predpokladám zo strany štátu kompenzované.
Jenda_ píše: ↑09 říj 2021, 03:04A ještě jedna věc pro pobavení (je to teda spíš k pláči) - http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI ... 150714.pdf:
Vlak má inerciální navigační systém, který ví s předností na pár metrů, kde se zrovna na trati nachází (na trati jsou orientační body, které korigují akumulovanou chybu toho inerciálního systému), a má mapu trati, samozřejmě včetně toho, kde třeba jako končí koleje, a když je to zapnuté, tak to umí samo zastavit ve stanici, prostě jak by člověk čekal.
Tento navigační systém viděl, že vlak jede na kolej, která končí, a nebrzdí, ale nijak nezasáhl, protože nikdo nepovažoval za potřebné tam tohle naprogramovat. Vlak tak dojel na konec koleje, podlaha zůstala na místě a ostatní části vlaku pokračovaly dál. Nikomu to nepřijde divné a navigační systém není potřeba nijak upravovat, doslova „Příčiny v systému bezpečnosti nebyly Drážní inspekcí zjištěny.“
Vypadlo Vám z toho, že to zariadenie nie je určené ako zabezpečovacie. S tým súvisí o.i. to, že nemá zaručenú 100% aktuálnosť dát v tej mape tratí. Je teda ťažké odíšiť potenciálne nebezpečný stav od stavu, kedy len nie sú správne dáta v tomto navigačnom systéme. Z tohoto dôvodu musí byť možnosť toto zariadenie vypnúť. Fíra mal toto zariadenie vypnuté. Tak je možno k zaplakaniu len Vaša snaha o manipuláciu.
Jenda_ píše: ↑09 říj 2021, 03:04No a pak jeden z faktorů, proč lidi jezdí na přejezdy na červenou, je ten, že přejezdy mají úplně absurdní časování, ukazující aroganci a zaostalost všeho okolo. Například přejezd bliká i když vlak stojí ve stanici hned vedle něj, nastupují cestující, všichni to vidí, trať je jednokolejná, takže nic jiného jet nemůže, ale prostě přejezd bliká a nakašlete si. Nebo přejezd bliká pět minut a pak projede nějaká lokálka třicítkou a pak ještě bliká další minutu protože proč ne (mimochodem pokud vy způsobíte pětiminutové zpoždění vlaku, tak po vás budou vymáhat pár tisíc. Ale zbytečné zdržování přejezdy prochází.). Nebo se zvednou závory a hned se zase sklopí, protože je super si občas z někoho vystřelit (https://jenda.hrach.eu/f/prejezd.mp4).
Súčasné zariadenia nemôžu (až do zavedenia ETCS na danom úseku) nijak počíťať s tým, čo vlak urobí. Musia teda počítať s tým, že vlak ide plnou rýchlosťou a nezastavuje. Nejaké snahy to segmentovať už sú, akurát že bez ETCS to konči napr. takto https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/vlak ... _praha_has Dobrý pocit z toho, že za nehodu mohla dráha (a s tým spojené odškodnenie) Vám bohužiaľ blízkych nevráti ani neuzdraví. Zdvihnutie a následné okamžité sklopenie závor beriem, vzniklo to historicky, 50 rokov to nikomu nevadilo, ostatne už sa to priebežne mení. Predraženie PZZ sa opäť, predpokladám, zo strany štátu kompenzuje, takže to akurát to vedie ešte k ďalšiemu predlžovaniu výstrahy v prípade, že ide pomalý vlak.
Jenda_ píše: ↑09 říj 2021, 03:04Když si člověk prokliká nehody na DIČR (http://www.dicr.cz/zaverecne-zpravy-z-m ... h-udalosti), tak zjistí, že většina z nich spadá do kategorie, kdy zastavit šlo.
Drobné nedorozumenie. Nejedná sa o okamih, kedy sa naozaj zdetekuje tá prekážka, ale o okamih, keď to naozaj ide odlíšiť od bežného stavu (teda že po otvorenom priecestí chodia ľudia a jazdia autá). Samozrejme je to riešiteľné, ale opäť sme pri tom, čo píšem v prvom odstavci. Aby to šlo nejako uspokojivo realizovať,
Na záver by som ešte chcel pripomenúť, že samotné núdzové zastavenie vlaku je z princípu takisto riziková záležitosť, kde hrozí zranenie osôb a hmotné škody. Aj keď spravidla bývajú menej závažné, je nutné zvlášť dobre zvažovať, či niečo také používať "preventívne".