Zápis z jednání Krajského volebního výboru a Volebního štábu (KVV)
koalice Piráti a Starostové Moravskoslezského kraje
ze dne 06.08.2021, začátek 14.00 - on-line
Návrh programu
Kontrola úkolů
Informace z centrály
Informace ke startu kampaně (nanuk tour)
Projednání a schválení VŘ na videospot
Projednání rozmístění jednotlivých mutací na BB
Schválení jednotlivých položek rozpočtu
Různé
Přítomní
za Piráty: Jiří Demel (JD), Lukáš Černohorský (LC), Veronika Murzinová (VM), Rostislav Řeha (RR)
za STAN: Ladislav Honusek (LH), Petr Letocha (PL), Jiří Jureček (JJ)
Další použité zkratky:
CVŠ - centrální volební štáb
KL - Koaliční listy
Kontrola úkolů
podání kandidátní listiny - splněno
příprava na nanuk tour - splněno
Podporovatelé dopis - k dnešnímu dni dojednáno:
FM - senátorka Helena Pešatová (oslovena bude ještě starostka Třince Věra Palkovská)
OV - kardiolog Roman Štípal
OP - VŠ pedagog Antonín Šimčík
BR - oslovena starostka Karlovy Studánky
Informace z centrály
Čtvrteční celostátní porada se uskutečnila bez účasti hlavních manažerů kampaně. Hlavními body byl start nanuk tour a příprava krajských eventů. K nanuk tour viz samostatný bod.
K přípravě krajskému eventu je potřeba svolat samostatné jednání KVV. Zatím bylo pouze rozhodnuto, že tento se uskuteční v Porubě v prostoru u kruhového objezdu. Po konzultaci s úřadem MO Poruba budou v příštím týdnu zahájeny kroky k zajištění záboru veřejného prostranství, využití komunikací a okolní zeleně. Předběžně bylo dohodnuto zastřešení podia.
Informace ke startu kampaně
Od středy bude v provozu Family auto (FA) s nanuky s tím, že bude jezdit pro všechny moravské kraje. Výhodou je, že bude parkováno v našem kraji, řidičů se podařilo zajistit dostatek. Pro náš kraj byly stanoveny následující dny:
12.8.; 17.8.; 21.8.; 28.8.; 31.8.; 6.9.; 10.9.; 14.9. a 19.9.
V srpnu předpokládám pro FA více průjezdů (více míst na distribuci) vyjma 17.8. kdy jsou v kraji lídři. V září pak FA objede všechny okresy mimo Ostravu a odpoledne bude FA na mítinku v okresním městě (vyjma Bruntálu, tam plánuji Krnov).
Výhodou bude, že i v září, pokud bude dostatek nanuků, jsme schopni našim vozidle dovézt nanuky i na ostatní mítinky mimo tyto termíny.
Pro zdárný průběh je potřeba stanovit na jednotlivé dny a případně i na jednotlivé oblasti zodpovědnou osobu či osoby z řad kandidátů, která bude FA doprovázet (řidiči nejsou z našich řad a budou tudíž plnit jen funkci řidiče a spolupracovníka). tento kandidát bude rozdávat nanuky s reklamním materiály (noviny, letáky, merch) a diskutovat s občany. Na místech s delším pobytem FA pak budou navíc dohodnuti dobrovolníci a předpokládá se účast dalších kandidátů na realizaci mítinku.
FA bude jezdit do cca 20.září nebo do “vyprodání” zásob s tím, že pro jednotlivé vozy byly stanoveny počty nanuků a to cca 30.000 ks na vůz. V našem případě to je 30 tis. ks nanuků na čtyři kraje.
Nad to nám byl po dohodě přidělen mrazák instalovaný do našeho volebního vozidla a dalších cca 6.000 ks nanuků. Tyto nanuky budou distribuovány mimo jízdy FA, na konkrétním harmonogramu se pracuje. Zde bych rovněž uvítal účast vždy některého z kandidátů, který by se mnou jízdy po kraji absolvoval.
Projednání VŘ na zhotovitele videoklipu a schválení finančního plnění
Na základě schváleného rozpočtu provedl mediální tým výběrové řízení na dodavatele volebního videa (dále jen videoklipu). V rámci výběrového řízení jsme obdrželi celkem pět nabídek. Mediální tým posoudil jednotlivé nabídky (viz příloha) a doporučuje KVV zadat videoklip společnosti STROP Media.
Cena za zpracování videoklipu se u nabídek pohybuje v rozmezí 80.000 - 120.000,-Kč (včetně DPH)
Studio CREATED & Vladimír Skórka - 118.701,- Kč včetně DPH
Ondřej Glatz - 98.010,- Kč včetně DPH
Embe video - 89.000,- Kč (není plátcem DPH)
Mions Films - 80.000 - 110.000,- Kč (není plátcem DPH)
STROP Média - 80.000 - 100.000,- Kč (není plátcem DPH)
Usnesení
KVV po projednání schvaluje na základě doporučení mediálního týmu jako dodavatele volebního videa společnost STROP Média a jako druhý v pořadí MionsFilm a to za cenu nejvýše přípustnou 100.000,- Kč včetně DPH.
Hlasování: 6 - 0 - 0
Piráti: LC, RR, JJ - PRO
STAN: 3 x PRO
Projednání rozmístění jednotlivých kandidátů na plochách BB v rámci kraje
Po diskuzi s lídrem bylo v pondělí rozhodnuto o dofocení v rámci úprav outdoorové reklamy následujících kombinací kandidátů:
L.Černohorský a P. Letocha
L. Černohorský a A.Hoffmannová
P.Letocha a V.Murzynová
P.Letocha a H. Brňáková
D.Galuška a P.Letocha
D.Galuška a V. Murzynová
Na základě těchto kombinací budou připravena tisková data pro BB a BUS reklamu v Opavě. Data musí být zpracována a zaslána v termínu 15.8. jednotlivým společnostem. Je proto potřeba rozhodnout o umístění na jednotlivých plochách v rámci kraje za podmínek stanovených centrálou a to 50 % nechat pro celostátní lídry, 25 by mělo být obsazeno krajskými lídry a ostatní dle rozhodnutí KVV.
V současně době v kraji disponujeme 36 plochami na září a z nichž je 18 prodloužených i na říjen.
Seznam s návrhem obsazení ploch bb_mapa.xlsx je zde a mapa rozmístění pro lepší orientaci jejich je zde.
Usnesení
KVV po projednání schvaluje:
výše uvedené kombinace kandidátů pro využití na plochách BB a BUS reklamy
rozmístění kandidátů na plochách BB dle přílohy č. XX
Hlasování: 6 - 0 - 0
Piráti: LC, JD, RR- PRO
STAN: 3 x PRO
Schválení jednotlivých položek rozpočtu
6.1 Plakátování- na základě projednání byla ve spolupráci s centrálou dojednána částka na výlep plakátů firmou Rengl ve výši 130.776,- Kč včetně DPH a to včetně tisku plakátů na který nám bude přispěno ze strany centrály 11.353,-Kč. Pro rozpočet kraje se tedy jedná o částku 119.423,- Kč. Konkrétní částky jsou uvedeny v cenové nabídce viz příloha Rengl_rozpad_nabidky.pdf.
V rozpočtu je na výlep plakátů počítáno celkem s částkou 150.000,-Kč. Zbývající část bude použita pro drobné plakátování v rámci menších měst a obcí, kde na plakátování nemá exkluzivní smlouvu firma Rengl.
Usnesení
KVV po projednání schvaluje:
a) částku ve výši 119.423,- Kč na výlep a tisk plakátů firmou Rengl dle přílohy
b) částku ve výši max. 30.000,-Kč včetně DPH na plakátování ostatních měst a obcí kde nemá fa Rengl exkluzivní smlouvu; dispozici s touto částkou je pověřen volební manažer LH
Hlasování: 6 - 0 - 0
Piráti: LC, RR, JD - PRO
STAN: 3 x PRO
6.2 Tisk plakátů
Na základě schváleného rozpočtu je pro tisk plakátů rezervovaná částka 30.000,-Kč včetně DPH. Tisk plakátů jejichž výlep provádí fa Rengl je hrazeno z centrálního rozpočtu, Tato částka je určena na tisk plakátů pro regionální využití. Po zkušenostech z předchozích let navrhuji realizovat tisk pro menší obce ve formátu A2 a A3. Pro tyto účely jsou k dispozici krajům otevřená tisková data.
Co do počtu navrhuji vytisknout 500 ks plakátů velikosti A2 a 300 ks plakátů velikosti A3 pro jednotlivé kandidáty první osmičky dle jednotlivých požadavků. případný dotisk není problém realizovat v průběhu září.
Výlep v regionech bude realizován prostřednictvím kandidátů, dobrovolníků a při cestách na jednotlivé akce v rámci kraje.
Evidenci kde bude kdo výlep realizovat bude v kompetenci Hany Pavlíčkové jako koordinátorky dobrovolníků.
Grafické zpracování jednotlivých mutací bude realizováno prostřednictvím Jaroslav Němec.
Usnesení
KVV po projednání schvaluje:
a) částku ve výši 30.000,- Kč na tisk plakátů pro regionální úroveň;
b) částku ve výši 30.000,- Kč na grafické služby v souvislosti s přípravou regionálních plakátů a spotu pro LED obrazovky
pověřuje volebního manažera s k dispozici výše uvedených částek a k zajištěním tisku a distribuce plakátů
Hlasování: 6 - 0 - 0
Piráti: RR, JD, LC - PRO
STAN: 3 x PRO
6.3 Pronájem ploch pro reklamní plachty
V souvislosti s dodáním reklamních plachet (bannerů) bude v některých případech jejich umístění podmíněno finančním plněním. Ve schváleném rozpočtu je na pronájem reklamních ploch pro bannery alokována částka ve výši 155.000,- Kč s tím, že částka ve výši cca 138 tis.Kč je pro bannery rozmístěné v rámci Ostravy a Bohumína. Zbývající část rozpočtované položky ve výši 17.000,- Kč je určena pro pronájem ostatních ploch.
Usnesení
KVV po projednání schvaluje:
a) schvaluje 138
částku v souhrnné výši maximálně 17.000,- Kč na pronájem ostatních ploch na vyvěšení reklamních plachet
b) pověřuje volebního manažera s k dispozici výše uvedené částce
Hlasování: 6 - 0 - 0
Piráti: LC, JD, RR- PRO
STAN: 3 x PRO
6.3 Režijní náklady
Na základě schváleného rozpočtu je pro tisk plakátů rezervovaná částka 50.000,-Kč včetně DPH. Od příštího týdne budou distribuovány plachty a zahájen Nanuk tour a příprava zářijové části kampaně. V této souvislosti bude potřeba realizovat některé platby poplatků, nákup režijního materiálu, benzínu do agregátu apod. Za položku režijní náklady bude odpovídat manažer kampaně, který bude režijní náklady fakturovat 1x měsíčně, případně předkládat k proplacení faktury třetích stran max.do výše 40.000,-Kč. Částka 10.000,- bude prozatím v položce režijní náklady ponechána jako rezerva a o jejím použití bude rozhodnuto na základě dalších požadavků.
Usnesení
KVV po projednání schvaluje:
a) částku v souhrnné výši maximálně 40.000,- Kč na režijní náklady spojené s přípravou a následně s vlastní kampaní.
b) pověřuje volebního manažera s k dispozici výše uvedené částce
Hlasování: 6 - 0 - 0
Piráti: RR, LC, JD - PRO
STAN: 3 x PRO
Různé
pořád nemám fakturu (doklad) za občerstvení u sádrového ježka ani za tiskovku ani za setkání kandidátů - RR prověří
Pavel Štěpánek chce znát obsazení hudebních skupin ana krajský event - LC se s ním spojí a dořeší
Příští KVV ke krajskému eventu - čtvrtek odpoledne - LC rozešle pozvánku
PL se dotazoval zda platí schůzka 10. v 9.00 Rafaj - LC ano
PL informoval, že volal do Škoda Vagonky - mají dovolenou bude řešit příští týden
PL informoval, že se dohodl se Zuzkou Klusovou a Jana Ožanovou, které zajistí kandidáty na natáčení dny
schůzka ke krajskému eventu se uskuteční příští čtvrtek odpoledne, LC pošle pozvánku s konkrétním časem.