Vážené celostátní fórum,
vzhledem k tomu, že v dosavadní "vydařené" kampani dochází k nulové sebereflexi a směje se nám už kdekdo, ať jde o amatéry či odborníky na marketing, voliče Pirátů či voliče kohokoliv jiného, rád bych tímto vyvolal jednání o odvolání Mikuláše Ferjenčíka z pozice vedoucího MO. MO evidentně nezvládá své kompetence a kromě kvalitativních dat (aka sociální sítě se nám smějí) máme již i kvantitativní (klesáme v průzkumech). Můžeme se klidně rozbrečet, jak jede dezinfo scéna a nikdo nás nemá rád, nebo se můžeme taky chytit za nos a třeba s tou kampaní ještě něco udělat.
Příklady konkrétních problémů v bodech:
- Celkové cílení mimo core voliče pirátů, kteří mají nyní pocit, ze už nejsme strana pro ně a navázané potlačování core témat v mediálním prostoru, abychom "neurazili". Nutno připomenout, že strategické rozhodnutí "core voliče nemusíme oslovovat" učinil a donedávna - i přes ztrátu 5 % jádra - hájil právě Mikuláš.
- Nastavená komunikační linka "všichni nám ubližují, za všechno můžou šířené nepravdy" jako důsledek nulového obsahu vlastní kampaně.
- Plán na start kampaně pro mladé a seniory vytvořený na koleni (jako spousta dalších plánů).
- Střet zájmů - poslanec, kandidát, vedoucí MO, sourozenec nejprotežovanější poslankyně (včetně témat, kde to nedává smysl aka Olga zalévá květiny).
- Bagatelizace zjevných problémů kampaně, opakované oponování odborníkům v oboru i vlastním zaměstnancům na volebních štábech při snaze kampaň přenastavit, ignorance kritiky a negativních pocitů členské základny a příznivců.
- Přes mantru Pirátů o odpovědnosti politiků, přímosti a férovosti Mikuláš nijak nereflektoval faily a nevyvodil žádné následky.
- Nesouvisející s kampaní, ale kritické: velmi nevhodné komentování práce novinářů, navíc opět ve spojitosti se svou sestrou.
- MO je odbor s největším rozpočtem, přestože práci v ostatních odborech vykonávají často dobrovolníci a určitě bychom si zasloužili lepší zázemí - stojí to za to?
- Jak MO (ne)eviduje svou práci je možno zhlédnout zde.
Možná vás napadne, že jsou volby již za rohem a toto cvičení nemá smysl. Domnívám se, že aby mohlo skutečně dojít ke změně, musí být vedení poskytnuta odpovídající zpětná vazba, ať jsme v jakékoli fázi strany. Odvolání má jinou sílu a message, než vyšumění do vypršení mandátu. Netřeba asi říkat, že odstoupení by mělo sílu největší, ale to je na Mikulášovi.
Hate the message, not the messenger.
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/vi ... 260600_mpa
https://archiv.hn.cz/c1-66950820-vznikl ... i-internet
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/gene ... omaci_vank
https://denikn.cz/673405/unylou-kampan- ... nebranili/