RomanRous píše: ↑02 čer 2021, 10:30
Zajímalo by mě, jak konkrétně a ideálně rychle chceš změnit RVP a následně jak vynutit změny ŠVP, aby to přimělo školy napříč spektrem (nejen ty, které chtějí) vyučovat méně zbytných znalostí(memorování) a současně zlepšovat dovednosti potřebné pro 21.století (chytré hledání informací a jejich pochopení, zpracování, analýza, prezentace) ?
Změnit RVP by měly pracovní skupiny sestavené k revizím. Ty však musejí dostat jasné zadání, jinak každá z nich přijde s požadavkem ještě jedné hodiny pro svůj předmět navíc . RVP mají obsahovat pouze ty kompetence, které se musí odučit. Mnohdy není však problémem obsah RVP jako spíš časová dotace. Některé věci se na jedné škole odučí během hodiny a na jiné na nich stráví měsíc. Bohužel mnoho učitelů jede podle učebnice a o RVP nebo ŠVP nemá ani ponětí.
Smysl mi dává vytvoření vzorového ŠVP pro školy, které si nechtějí vytvářet vlastní ŠVP. Ideální by pak byla i "virtuální třída", která by obsahovala učební nástroje, učivo a všechny studijní materiály dle vzorového ŠVP, kterou by mohli užívat žáci pro doučování a která by byla i pro učitele inspirací. Sdílení dobré praxe je cestou. Hlavně jakoukoliv změnu musí přijmout učitelé za vlastní, nejhorší je prosazovat cokoliv proti jejich odporu.