Postoj Pirátů k trasování Pražského okruhu

Toto fórum slouží k orientačním průzkumům mezi členy.

Moderátoři: Administrativní odbor, Předsedající

Pravidla fóra
V tomto fóru se zjišťují pomocí anket názory členů na nějakou oblast (např. pokud přijde dotaz zvenku). Odpovídat na otázky zde mohou pouze členové strany.
Chcete-li vyvolat jednání nebo hlasování celostátního fóra, použijte Členské podněty.
Odpovědět

Jak by se měli Piráti postavit k trasování vnějšího Pražského okruhu?

podporovat co nejrychlejší dostavbu v dosud připravovaném koridoru
40
62%
požadovat další posouzení více variant trasy (vč. nulové varianty)
15
23%
prosazovat, aby některé části okruhu (zejm. severní) nebyly postaveny vůbec
2
3%
zdržuji se
8
12%
 
Celkem hlasujících: 59 - Celkem hlasů: 65

Uživatelský avatar
Lucie.Seguin
Člen KS Praha
Příspěvky: 96
Registrován: 08 lis 2018, 21:17
Bydliště: Praha
Dal poděkování: 556 poděkování
Dostal poděkování: 195 poděkování

Re: Postoj Pirátů k trasování Pražského okruhu

Příspěvek od Lucie.Seguin »

Ondrej.Kalis píše: 30 pro 2020, 19:47
Vojtech.Pikal píše: 30 pro 2020, 19:34 Takže jsem jezdil tramvají (teď Je Olomouc rozkopaná, tak nenasdílim trasu.)
Cestou zpátky jsem chodil nakoupit.
Nemyslím, že by ranní doprava byla před 20 lety nějak zásadně horší. Nyní už máme i přechody na tlačítka a takové ty věci.
Jenu škol se točí ty rodiče s dětma v autech, kteří ohrožujou rodiče bez aut, no.

(To že na chalupu 40 km do kopce se nejlíp jezdí na kole, pro líné v kombinaci vlak kolo vytahovat nebudu.)
Jé, přesně tohle znám! :) Já teda jezdil tramvají až na gympl a ještě ne v září (byli jsme docela šetřivá rodina). A taky jsem byl v dětství dobrovolně využíván k nákupům.

Rád bych, aby tohle nezapadlo, protože mnoho dětí chodí nakupovat pro rodinu a je to IMHO velmi výchovné. :)

Cestou do školy (1. stupeň) jsem měl přechod přes ul. Politických vězňů. Dneska je ta ulice celkem v pohodě, ale tehdy jsem se jí dost bál. Přesto (nebo právě proto) mě tam nic nepřejelo. A co chci zdůraznit - za našeho dětství neměli chodci přednost na přechodech.

Pro zajímavost, tohle je moje cesta na 1. stupeň: https://mapy.cz/s/penutebota
A takhle jsem někdy chodil pěšky na gympl, jindy s pomocí tram: https://mapy.cz/s/pujazejoro
Šlo to v pohodě. :)
to jsou krásné cesty centrem města, ty bych si užívala :-)
Situace je horší na okrajích města - trasy jsou delší, přechodů pro chodce méně a auta jezdí rychleji. Když jsme se přistěhovali do Řeporyjí, hodně jsem stresovala, když šly děti samy, použití vozidla pro mne znamenalo o mnoho méně stresu, plus časová úspora. Nejsem vůbec příznivcem individuální automobilové dopravy a nikdy jsem nebyla. Přesto vím a přiznávám, že v určitém období jsem byla ráda za auto. On je život bez rodiny logisticky mnohem jednodušší. Synové jsou dnes již dospělí a auto opět téměř nepotřebuji. Ale pamatuji si, jak moc mi pomohlo. A jsem ráda, že všichni tři kluci se dnes radši přesouvají pěšky a mhd než autem, ale zároveň ho úplně neodmítají. Je to otázka rovnováhy.
V okrajových částech je rovněž menší hustota mhd a dlouhé intervaly. Auto je více potřeba, konkrétně z bydliště mám na vybranou 2km pěšky k metru nebo jeden autobus za hodinu. Na vzdálenější zastávce bus častěji, ale to už je rychlejší jít ty 2km k metru. Pokud nic nenesu, jdu a ráda se projdu. S nákladem raději použiji auto, holt to tak je. Můj ideál je bydlet v centru a auto nevlastnit, s rodinou to ale nešlo (příliš drahé bydlení v centru pro 5člennou rodinu).
Tím jsem chtěla říct toto: myslete prosím i na lidi, kteří nemají to štěstí, že bydlí v centru města. A jsou to často právě rodiny s dětmi, které to zároveň mají logisticky náročné.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Lucie.Seguin za příspěvek:
Petr.Vileta
Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Postoj Pirátů k trasování Pražského okruhu

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

@Lucie.Seguin Přejdi si v době před 20 lety ulici Politických vězňů a pak mi zopakuj, že okraj města je horší. Navíc si teda fakt nemyslím, že by školní děti měly tak málo času, aby nemohly počkat déle na autobus (že se to nechce dělat pracujícímu už je pochopitelnější).

Bylo by dobré, kdybys uvedla konkrétní příklady. Pokud správně tuším, tak jsi z Řeporyj. Ano, z Ořešské ulice je o víkendech interval hodina - v pracovní dny jen 20 minut. Ale taky máš o 5 minut chůze dál Řeporyjské náměstí, kde je interval k metru o víkendech 15 min, v pracovní dny 7,5 min, což je interval, o kterém si některé okrajové městské části zatím nechávají zdát (a jízdní doba na metro je 6 minut).

Tím nechci snižovat Tvůj osobní příklad, ale rád mám, pokud jsou věci uváděny podrobně, a vymezuju se proti příkladu centrum / periferie. Zejména proti naznačování, že to jinak nejde. I v Řeporyjích jistě žijou lidi, kteří to dělají jinak (což je poznat i na vytíženosti těch busů).

Ale potvrzuji, že i okraje města musíme ve smyslu automobilismu řešit. Proto například nepovažuju za dobrý řešení zavedení mýtného do centra a podobné nástroje, které jen přesunou problém jinam.
Naposledy upravil(a) Ondrej.Kalis dne 31 pro 2020, 17:18, celkem upraveno 1 x.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Kalis za příspěvek:
Vojtech.Pikal

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Ondra.kl
Příznivec Pirátů – Moravskoslezský kraj
Příspěvky: 4112
Registrován: 18 čer 2009, 12:09
Profese: IT administrátor
Dal poděkování: 795 poděkování
Dostal poděkování: 4099 poděkování

Re: Postoj Pirátů k trasování Pražského okruhu

Příspěvek od Ondra.kl »

Ondrej.Kalis píše: 31 pro 2020, 13:16Ano, skutečně si myslím, že to měla být řečnická otázka s cílem ukázat, že to nejde. :)
Uznavam ze ve tvorbe slamenych panaku jsi zasadne lepsi nez ve snaze o porozumneni.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondra.kl za příspěvek:
Petr.Vileta
Uživatelský avatar
Jiri.Hoskovec
Příspěvky: 644
Registrován: 15 bře 2017, 12:45
Profese: Úředník
Dal poděkování: 904 poděkování
Dostal poděkování: 1385 poděkování

Re: Postoj Pirátů k trasování Pražského okruhu

Příspěvek od Jiri.Hoskovec »

Ondrej.Kalis píše: 31 pro 2020, 16:03
Jiri.Hoskovec píše: 31 pro 2020, 15:26 Jinak k debatě o okruhu: MMR rozhodlo na základě žaloby na podjatost podané Dolními Chabry (kde vládne ODS), že Praha je podjatá a nemůže rozhodnout o odvolání proti vydanému územnímu rozhodnutí na stavbu 511, které podala Praha 20 (vedená taktéž ODS). A tak je to tu se vším...

https://zdopravy.cz/komplikace-pro-povo ... ati-70340/
Nezmínil jsi v závorkách jednu zcela zásadní věc:

Rozhodnutí se týká stavby 511 (jihovýchod), tedy úplně jiné části, než kde leží Dolní Chabry (sever) a P20 - Horní Počernice (severovýchod).

OFFTOPICDůsledně vzato, není to žaloba, ale rozklad (žaloby jistě přijdou v případě zamítnutí odvolání), a těch námitek podjatosti a odvolání tam bylo víc od různých subjektů. Podstatná pointa je, že MČ z jiné části Prahy (vedené ODS, která se hlásí k rychlému dokončení okruhu) se nám zuřivě odvolávají proti rozhodnutím, čímž okruh blokujou.
TO už ani není NIMBY ale not in someone else's back yard :-)
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jiri.Hoskovec za příspěvek:
Pavel.Moravec
Uživatelský avatar
Lucie.Seguin
Člen KS Praha
Příspěvky: 96
Registrován: 08 lis 2018, 21:17
Bydliště: Praha
Dal poděkování: 556 poděkování
Dostal poděkování: 195 poděkování

Re: Postoj Pirátů k trasování Pražského okruhu

Příspěvek od Lucie.Seguin »

Ondrej.Kalis píše: 31 pro 2020, 17:17 @Lucie.Seguin Přejdi si v době před 20 lety ulici Politických vězňů a pak mi zopakuj, že okraj města je horší. Navíc si teda fakt nemyslím, že by školní děti měly tak málo času, aby nemohly počkat déle na autobus (že se to nechce dělat pracujícímu už je pochopitelnější).

Bylo by dobré, kdybys uvedla konkrétní příklady. Pokud správně tuším, tak jsi z Řeporyj. Ano, z Ořešské ulice je o víkendech interval hodina - v pracovní dny jen 20 minut. Ale taky máš o 5 minut chůze dál Řeporyjské náměstí, kde je interval k metru o víkendech 15 min, v pracovní dny 7,5 min, což je interval, o kterém si některé okrajové městské části zatím nechávají zdát (a jízdní doba na metro je 6 minut).

Tím nechci snižovat Tvůj osobní příklad, ale rád mám, pokud jsou věci uváděny podrobně, a vymezuju se proti příkladu centrum / periferie. Zejména proti naznačování, že to jinak nejde. I v Řeporyjích jistě žijou lidi, kteří to dělají jinak (což je poznat i na vytíženosti těch busů).

Ale potvrzuji, že i okraje města musíme ve smyslu automobilismu řešit. Proto například nepovažuju za dobrý řešení zavedení mýtného do centra a podobné nástroje, které jen přesunou problém jinam.
upřesňuji - stanice Ve výrech.
přečti si to prosím znovu a lépe, mluvila jsem o sobě jako o pracující matce od rodiny a mé úspoře času. Vůbec jsem neřekla, že to jinak nejde. Chtěla jsem vyjádřit, že skloubit tři děti, práci na plný úvazek a nákupy v místě, kde nejsou malé obchody, je jednodušší autem.
Konkrétně: cesta do práce (toho času v Braníku - čas auto 20 min vs. mhd 1h 15min a několik přestupů, čekání v mrazu a dešti na spoj). Ráno děti vyloženy autem u školy, večer cestou zpět nákup v supermarketu pokud potřeba, děti jezdily zpět busem individuálně. Nic lepšího jsem v dané situaci nenašla, což neznamená, že to bylo ideální řešení. Ideální řešení jsou města krátkých vzdáleností, hustá síť mhd, chodníků a cyklostezek, ohleduplní řidiči a práce blízko bydliště nebo home office. Nic z toho jsem tenkrát k dispozici neměla. Auto mi pomohlo toto období překlenout a určitě jsou i jiné rodiny v podobné situaci. Nemám auta ráda, ale tenkrát jsem byla vděčná, že tu možnost mám. nic víc, nic míň.
Z vlastní zkušenosti z dětství znám pěší cestu z ulice Krátká do ulice Omská (Strašnice -> Vršovice). Přechodu Ruské jsem se docela bála. Možná se to dá porovnat s Politických vězňů?
Rozlišování centrum / periferie je naprosto namístě. Přijeď si to vyzkoušet.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Lucie.Seguin za příspěvek:
Petr.Vileta
Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Postoj Pirátů k trasování Pražského okruhu

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Lucie.Seguin píše: 31 pro 2020, 18:09 Konkrétně: cesta do práce (toho času v Braníku - čas auto 20 min vs. mhd 1h 15min a několik přestupů, čekání v mrazu a dešti na spoj).
Konkrétně tady přesně potvrzuješ argument Gábiny proti okruhu, protože ta trasa je rychlejší autem, neboť tam vede kapacitní silnice a současně je to marginální relace. I když teda: http://pid.idos.cz/spojeni/?date=12.01. ... ubmit=true - já vidím 30 až 33 minut, což je podle mě srovnatelné s autem (jasně, plus 10 min chůze na náměstí a čekání). A ještě si v metru nebo v buse můžu číst nebo vyřídit maily (dneska už je tam i signál).

Neříkám, že bys řekla, že to nejde, ale zpochybnila jsi moji zkušenost tím, že jde o centrum, a vyvozuješ neplatné ad hominem závěry, že nevím, jak to je někde jinde, protože jsem vyrůstal v centru. Byl bych rád, abychom se bez takových ,,dedukcí" obešli.

Zastávka Ve výrech je sice vzhledem k poptávce na Třeboradice horší než Ořešská, ale za to je to na náměstí ještě blíž (hádám, že to musí být mezi zastávkou a náměstím, protože za zastávkou dál nevidím obytné domy). Jen tak mimochodem vzdálenost 500 metrů na MHD není neobvyklá i v centru Prahy.
Lucie.Seguin píše: 31 pro 2020, 18:09 Ideální řešení jsou města krátkých vzdáleností, hustá síť mhd, chodníků a cyklostezek, ohleduplní řidiči a práce blízko bydliště nebo home office.
Jenže to je právě o přístupu nás všech. Výmluva ,,ono by to chtělo mít všechno a perfektně v místě" a ,,krátký intervaly a MHD blízko". Ono to ale takhle supr nikdy nebude, pokud Ti nestačí interval 7,5 minuty 500 metrů od domova.

Vezmu ten příklad úplně opačně. V regionální dopravě řešíme to, aby vesnice měly interval aspoň hodinu ve špičce a aspoň třikrát denně spojení o víkendu. To umožňuje, aby člověk vůbec mohl nejezdit autem, resp. aby ho měli třeba jedno pro případ potřeby (nebo pro dojíždění jednoho z rodiny). Tohle je příklad, který je zcela reálně na hraně použitelnosti, a přesto existuje mnoho rodin, které z takovýchto vesnic veřejnou dopravou dojíždějí a jsou rádi, že to funguje. A zjišťujou, že to má i nemálo výhod.

Takže věřím, že se neurazíš, když mě příklad Řeporyj, kde máte stejně časté spojení jako mnohde ve vytíženějších trasách po Praze, nijak zvlášť nedojme. Protože denně řeším případy, které mají podmínky horší, s malým výhledem na efektivní zlepšení.

Pokud zastáváš názor, který prezentuje např. Petr Vileta, tedy že auto je super nejlepší možnost pro každého a nemá být omezováno, tak Tvůj argument nelze nebrat. Ale pokud naopak máš názor, že se máme snažit o opak, tak je třeba zdůraznit, že pokud budou lidi z Řeporyj, s takto dobrou dopravní obslužností, naříkat, že to bez auta nejde, nikdy se k ideálu, který sama popisuješ, nedopracujeme. Protože co mají říkat ti, kteří do Prahy dojíždějí ze vzdálenějších vesnic...

OFFTOPICČást mojí rodiny pochází z vesnice, kde máme ve špičce cca hodinový interval, odpoledne dlouho nebýval ani ten. A přesto nikdy z naší rodiny nikoho nenapadlo jezdit do školy nebo práce autem.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Kalis za příspěvek:
Pavel.Moravec

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Uživatelský avatar
Lucie.Seguin
Člen KS Praha
Příspěvky: 96
Registrován: 08 lis 2018, 21:17
Bydliště: Praha
Dal poděkování: 556 poděkování
Dostal poděkování: 195 poděkování

Re: Postoj Pirátů k trasování Pražského okruhu

Příspěvek od Lucie.Seguin »

Ondro, děkuji za odpověď, nicméně, při vší úctě, plácáš páté přes deváté, pleteš si názvy obcí a nechceš vidět jiný názor než svůj.
Ráda bych viděla co nejrychlejší dokončení okruhu, o to víc, že se nám tu ŘSD snaží vnutit zkapacitnění D0 515, které je imo bez zokruhování zbytku metropole nesmyslné.
Auto máme jedno dožívající na celou rodinu, používáme ho minimálně, parkujeme na našem pozemku, prostě jdeme příkladem. Jedním z hlavních kritérií při výběru nemovitosti bylo nebýt závislí na autě. Ale mám pochopení pro lidi, pro které je v určitých situacích lepší použít auto.
Není s tebou moc řeč, končím tuto diskuzi, stejně je to dost off topic.
Jen ještě k tvému linku spojení do Bráníka: rychlý autobus přes barandovský most tenkrát ještě neexistoval a z Přístaviště na Zelený pruh, kde jsem pracovala, je to ještě kus cesty. Jezdila jsem MHD hodinu a čtvrt jedna cesta v letech 2008 až 2010, každodenně. Otevření části okruhu v 2010 uvolnilo barrandovský most a začala jsem jezdit autem 20minut, ta změna k lepšímu byla neuvěřitelná. Ale nebudu se hádat, stejně jsi nejchytřejší.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Lucie.Seguin za příspěvek:
Petr.Vileta
Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Postoj Pirátů k trasování Pražského okruhu

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Lucie.Seguin píše: 01 led 2021, 18:59 Ondro, děkuji za odpověď, nicméně, při vší úctě, plácáš páté přes deváté, pleteš si názvy obcí a nechceš vidět jiný názor než svůj.
Nikoliv. Pouze Tvému názoru oponuji. To neříká nic o tom, jestli ho vidím nebo respektuji. Domnívám se, že otevřená diskuse je ve svobodné společnosti zcela zásadní.

Naopak by bylo dobré, aby z Tvých příspěvků bylo alespoň částečně zřejmé, jaký mají vztah k Tvému názoru na téma okruhu, protože jsem upřímně nějak nepochopil, co jsi přesně tou oponenturou vůči mému příkladu o využití aut chtěla vyjádřit. Na téma postoje k různým druhům dopravy máme v této sekci i v KF Praha samostatnou anketu, kam taková polemika logicky patří. Ale chápu, že s tím offtopicem jsme to začali dřív...

Ad zkapacitnění. Je to přesně naopak. Pokud nedojde k propojení celého okruhu, má větší logiku, aby ten stávající úsek měl aspoň vyšší kapacitu. Pokud by byl okruh rychle dokončen, dovedu si líp představit, že bude fungovat celý jako 2+2.

OFFTOPICPS: Jednak se bavíme o dnešním stavu a ne o ,,tak to bylo", když se situace od tý doby zlepšila (ledaže bys naopak říkala, jak jsi i tehdy jezdila busem). A jak vidno, autem jsi začala jezdit v době, kdy se ale současně ze stejného důvodu zrychlila MHD. Takže jsi srovnala MHD v jedné době s IAD v úplně jiné době a vyvozuješ z toho závěry. Což je logicky nekonzistentní, a závěr je tudíž neplatný.

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Odpovědět

Zpět na „Zjišťování názorů členů“