Postoj Pirátů k trasování Pražského okruhu

Toto fórum slouží k orientačním průzkumům mezi členy.

Moderátoři: Administrativní odbor, Předsedající

Pravidla fóra
V tomto fóru se zjišťují pomocí anket názory členů na nějakou oblast (např. pokud přijde dotaz zvenku). Odpovídat na otázky zde mohou pouze členové strany.
Chcete-li vyvolat jednání nebo hlasování celostátního fóra, použijte Členské podněty.
Odpovědět

Jak by se měli Piráti postavit k trasování vnějšího Pražského okruhu?

podporovat co nejrychlejší dostavbu v dosud připravovaném koridoru
40
62%
požadovat další posouzení více variant trasy (vč. nulové varianty)
15
23%
prosazovat, aby některé části okruhu (zejm. severní) nebyly postaveny vůbec
2
3%
zdržuji se
8
12%
 
Celkem hlasujících: 59 - Celkem hlasů: 65

Uživatelský avatar
Michael.Polak
Zahraniční odbor
Příspěvky: 4106
Registrován: 21 dub 2009, 17:19
Profese: programátor, poskytovatel Internetu
Bydliště: Praha
Dal poděkování: 2897 poděkování
Dostal poděkování: 6677 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Postoj Pirátů k trasování Pražského okruhu

Příspěvek od Michael.Polak »

Petr.Vileta píše: 28 pro 2020, 18:03odpoledne vyzvednout dceru ze školy,
Tohle je další věc, která mi na dnešní době nepřestává fascinovat: já třeba chodil do školy a ze školy pěšky, už od první třídy. V pozdějších ročnících si pamatuju opakované incidenty s dětmi sraženými na přechodu auty. Výsledek? Děti se dnes vozí do školy autem, aby je nesrazilo auto.

Dnešní životní styl nedává smysl z celé řady hledisek... dřív lidi skutečně potřebovali být každý den fyzicky na pracovišti, kde se skutečně odehrávala nějaká dělba práce na fyzické úrovni: buď se něco vyrábělo, nebo i kancelářské profese byly závislé na posouvání lejster ze stolu na stůl. Tohle prostě v digitální éře není potřeba a zvyklosti předchozího kancelářsky-ekonomického uspořádání společnosti se pouze emulují, aniž by byly doopravdy potřeba.

Potřeba individuální dopravy je dost relativní. Stále více lidí např. nejezdí nakupovat a objednává si doručení zboží z e-shopu domů. Logistika zboží je ale taky forma hromadné dopravy (a používají se na to i kola).

Obecně ale otázka Pražského okruhu není tolik o individuální dopravě, jako o odchýlení nákladní a tranzitní dopravy skrz centrum. Odradit mimopražské od dojíždění do Prahy autem je záslužná činnost, ale potřeba dokončit okruh s tím prakticky nesouvisí. Je ale pravda, že ve stávajícím trasování přitáhne tranzitní dopravu blíž k Praze, ale problém je, že dálnice jí k Praze už stejně stahují, a dopravní zácpy na Štěrboholské radiále a dokončené části okruhu zejména třeba mezi D5 a D4 jsou prostě neúnosné. Naprosto všechny regiony mimo Prahu v podstatě trvají na dostavbě dálniční sítě; jenže ta dálniční sít je centralizovaná, většina dálnic směřuje do Prahy, a dokončování té sítě přitahuje další provoz. Nasměrovat to všechno na jižní fragment okruhu prostě technicky nejde. I kdyby se někdo rozhodl stavbu dálnic utnout (ano, v podstatě se už za pár desetiletí ukážou zbytečné, protože životní styl se zásadně změní) - tak stejně i to, co je už hotové, způsobí okolo Prahy kolaps. Okruh představuje aspon nějakou naději, že auta směžující do centra aspon urazí po okruhu nějakou část cesty, než se do toho centra vrhnou - a nebudou se snažit o průjezd do protilehlých čtvrtí, který je dnes pořád nejsnažší přes centrum.

Proč některé lidi nejde vytáhnout z aut a posadit do vlaků příměstské dopravy, to je velká záhada. Je to generační záležitost, třeba rodiče (boomeři) jezdí na chatu zásadně autem, já jsem z generace X a je mi nepříjemné jezdit zbytečně sám autem a dávám přednost vlaku, kolu, nebo jejich kombinaci (i za cenu, že budu mít na té chatě o půl hodinu mín času na kratochvíle typu sekání trávníku, že :-). Ale myslím jsem ve své generaci stále ještě vyjímka a navíc řeším jen sebe a ne rodinu. Je otázka, jak se ty preference změní u ještě mladší generace... v té mojí je odchylka od většinového životního stylu pořád ještě projevem excentričnosti, co se týče toho, jak moc konzumní jsou ti ještě mladší, tak tam podle mě vznikají už silně vyhraněné bubliny....

Každopádně, i když se podaří individuální automobilovou dopravu hodně omezit a ponechat jí spíš jako rodinou, tak okruh kolem Prahy stále ještě bude potřeba. Ty kamióny je možná nějaká šance elektrifikovat, ale rozhodně ne zrušit. Na železnici se možná něco přenést podaří, ale současně s tím, jak se odkláníme od těžkého průmyslu ke spotřebnímu zboží a službám, tak toho, co se dá vozit po celých vagonech a vlacích, bude stejně ubývat. Za cenu obrovského úsilí by snad některé trendy šlo zbrzdit, ale nejspíš ne zvrátit...
Tito uživatelé poděkovali autorovi Michael.Polak za příspěvky (celkem 7):
Jiri.Snizek, Ondrej.Kalis, Petr.Kubik, Vojtech.Pikal, Jan.Licka, Roman.Semik, Pavel.Moravec

@xChaos@f.cz | @xChaos@mastodon.pirati.cz | nyx.cz XCHAOS | http://www.pirati.cz/lide/michael_polak
zakládající člen | člen MS P6 | pozorovatel TO a KETů doprava/energetika | maloburžoazní centrista | zdání kompetence se vytváří absencí viditelné nekompetence

Uživatelský avatar
Petr.Vileta
Člen KS Plzeňský kraj
Příspěvky: 34760
Registrován: 22 črc 2009, 18:12
Profese: Celkem Spokojený Důchodce
Bydliště: Plzeň 2
Dal poděkování: 31659 poděkování
Dostal poděkování: 25745 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Postoj Pirátů k trasování Pražského okruhu

Příspěvek od Petr.Vileta »

Michael.Polak píše: 30 pro 2020, 09:41
Petr.Vileta píše: 28 pro 2020, 18:03odpoledne vyzvednout dceru ze školy,
Tohle je další věc, která mi na dnešní době nepřestává fascinovat: já třeba chodil do školy a ze školy pěšky, už od první třídy. V pozdějších ročnících si pamatuju opakované incidenty s dětmi sraženými na přechodu auty. Výsledek? Děti se dnes vozí do školy autem, aby je nesrazilo auto.

Proč některé lidi nejde vytáhnout z aut a posadit do vlaků příměstské dopravy, to je velká záhada.
I já jsem od 1. třídy chodil do školy pěšky. Ono to bylo jen přes jednu rušnější ulici a aut tehdy nejezdilo tolik.
https://goo.gl/maps/s9iYJM63Udh3MDFv6
Od páté třídy jsem chodil do jiné školy, ale zase jen přes jednu rušnější ulici.
https://goo.gl/maps/MYcKgUgE5twox3Bx5
Ovšem když dnes někdo posílá do mé první školy děti z jiné čtvrti, tak to je jednak dost dálka a za druhé ulicemi, kde je už poměrně větší provoz a je to tedy pro malé děti nebezpečné.
https://goo.gl/maps/UrY3f8zLNbDZpm9v5 No tak je tam dovezou autem. A to jsme v Plzni ve srovnání s Prahou vlastně vesnice. Neumím si představit, jak jdou děti přes Ječnou a Žitnou.

A proč některé lidi nejde vytáhnout z aut a posadit do vlaků, to ti objasním opět na vesnickém příkladu.
Z domova v Plzni do jedné firmy ve Šťáhlavech. Vlakem 20 minut, ale z hlavního nádraží, kam musím dojet tramvají. Dalších 15 minut minimálně. Autobusem 20 minut, ale z hlavního autobusového, kam musím dojet tramvají, tedy opět minimálně 15 minut navíc. Nebo mohu přistoupit na stanici MHD poblíž domova, kam mě ale od mého domu žádné MHD bez přestupu nedoveze a v Plzni je jednotlivá jízdenka nepřestupní.
No a když pojedu autem, tak jsem tam za 13 minut a při mé spotřebě a ceně benzínu asi za polovic až třetinu než s hromadnou dopravou. A nejsem limitován jízdním řádem. ;) Takže to žádná záhada není. :D

Řadový člen, stínový ministr švihlých nápadů a fórista

Fide, sed cui fidas, vide.
Věř, ale komu věříš měř.

(Perchta z Pernštejna - Bílá paní)

Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Postoj Pirátů k trasování Pražského okruhu

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Petr.Vileta píše: 30 pro 2020, 16:42 A to jsme v Plzni ve srovnání s Prahou vlastně vesnice. Neumím si představit, jak jdou děti přes Ječnou a Žitnou.
No vidíš. A představ si, že já bydlel v dětství 100 metrů od Žitné a už v 1. třídě jsem ji běžně sám přecházel. Aut tam nejezdilo o nic míň než dneska (ono se jich tam totiž víc ve špičce ani nevešlo).

Tak prosím přestaň se svejma dojmologiema o virtuálních normálních lidech. ;)

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Uživatelský avatar
Vojtech.Pikal
Administrativní odbor
Příspěvky: 26227
Registrován: 19 srp 2010, 23:45
Profese: politik, informatik
Bydliště: Olomouc
Dal poděkování: 37006 poděkování
Dostal poděkování: 30172 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Postoj Pirátů k trasování Pražského okruhu

Příspěvek od Vojtech.Pikal »

Nabídnu jinou zkušenost;

Do 1. třídy jsem do školy chodil pěšky. Bylo to prakticky přes jednu ulici.
https://goo.gl/maps/HcgSHaHCAwpG7UTA6

Od třetí třídy byla již cesta přes mnoho rušných ulic prakticky na druhý konec širšího centra města, dvakrát přes řeku a tak.
https://goo.gl/maps/rwxcpmDafRtEFnbB6

Takže jsem jezdil tramvají (teď Je Olomouc rozkopaná, tak nenasdílim trasu.)
Cestou zpátky jsem chodil nakoupit.
Nemyslím, že by ranní doprava byla před 20 lety nějak zásadně horší. Nyní už máme i přechody na tlačítka a takové ty věci.
Jenu škol se točí ty rodiče s dětma v autech, kteří ohrožujou rodiče bez aut, no.

(To že na chalupu 40 km do kopce se nejlíp jezdí na kole, pro líné v kombinaci vlak kolo vytahovat nebudu.)
Tito uživatelé poděkovali autorovi Vojtech.Pikal za příspěvky (celkem 4):
Jan.Licka, Ondrej.Kalis, Michael.Polak, Petr.Kubik

Profil, Vedoucí AO; KaS, ZO; vedoucí MRT Demokracie v rezignaci
„Nakonec vám budou vládnout ti nejneschopnější z vás. To je trestem za neochotu podílet se na politice.“*
Podporuji myšlenky.

Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Postoj Pirátů k trasování Pražského okruhu

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Vojtech.Pikal píše: 30 pro 2020, 19:34 Takže jsem jezdil tramvají (teď Je Olomouc rozkopaná, tak nenasdílim trasu.)
Cestou zpátky jsem chodil nakoupit.
Nemyslím, že by ranní doprava byla před 20 lety nějak zásadně horší. Nyní už máme i přechody na tlačítka a takové ty věci.
Jenu škol se točí ty rodiče s dětma v autech, kteří ohrožujou rodiče bez aut, no.

(To že na chalupu 40 km do kopce se nejlíp jezdí na kole, pro líné v kombinaci vlak kolo vytahovat nebudu.)
Jé, přesně tohle znám! :) Já teda jezdil tramvají až na gympl a ještě ne v září (byli jsme docela šetřivá rodina). A taky jsem byl v dětství dobrovolně využíván k nákupům.

Rád bych, aby tohle nezapadlo, protože mnoho dětí chodí nakupovat pro rodinu a je to IMHO velmi výchovné. :)

Cestou do školy (1. stupeň) jsem měl přechod přes ul. Politických vězňů. Dneska je ta ulice celkem v pohodě, ale tehdy jsem se jí dost bál. Přesto (nebo právě proto) mě tam nic nepřejelo. A co chci zdůraznit - za našeho dětství neměli chodci přednost na přechodech.

Pro zajímavost, tohle je moje cesta na 1. stupeň: https://mapy.cz/s/penutebota
A takhle jsem někdy chodil pěšky na gympl, jindy s pomocí tram: https://mapy.cz/s/pujazejoro
Šlo to v pohodě. :)
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Kalis za příspěvek:
Vojtech.Pikal

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Ondra.kl
Příznivec Pirátů – Moravskoslezský kraj
Příspěvky: 4112
Registrován: 18 čer 2009, 12:09
Profese: IT administrátor
Dal poděkování: 795 poděkování
Dostal poděkování: 4099 poděkování

Re: Postoj Pirátů k trasování Pražského okruhu

Příspěvek od Ondra.kl »

... tak jsme si hezky povedeli, ze nikdo nikam autem nejezdi a jezdit nepotrebuje. Proto vsichni chodej pesky a jezdej mhd nebo vlakem. Jenom ta kazdodenni zkusenost tomu neodpovida. A pokud ji nekdo pochopit nechce, tak ji proste nepochopi.
Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Postoj Pirátů k trasování Pražského okruhu

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Ondra.kl píše: 30 pro 2020, 20:03 ... tak jsme si hezky povedeli, ze nikdo nikam autem nejezdi a jezdit nepotrebuje. Proto vsichni chodej pesky a jezdej mhd nebo vlakem. Jenom ta kazdodenni zkusenost tomu neodpovida. A pokud ji nekdo pochopit nechce, tak ji proste nepochopi.
Ondro, principem těch sdělení bylo, že každodenní zkušenost promlouvajících tomu odpovídá. A důvodem je oponentura zde vyslovenému názoru, že takový život není reálně možný.

Reálně možný je.

Ale bylo by fajn posunout se zpět k tématu Pražského okruhu, o kterém v téhle anketě hlasujeme...
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Kalis za příspěvek:
Vojtech.Pikal

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Ondra.kl
Příznivec Pirátů – Moravskoslezský kraj
Příspěvky: 4112
Registrován: 18 čer 2009, 12:09
Profese: IT administrátor
Dal poděkování: 795 poděkování
Dostal poděkování: 4099 poděkování

Re: Postoj Pirátů k trasování Pražského okruhu

Příspěvek od Ondra.kl »

Ondrej.Kalis píše: 30 pro 2020, 20:24... zde vyslovenému názoru, že takový život není reálně možný.
slameny panak: 1
pochopeni: 0
Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Postoj Pirátů k trasování Pražského okruhu

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Ondra.kl píše: 30 pro 2020, 22:18
Ondrej.Kalis píše: 30 pro 2020, 20:24... zde vyslovenému názoru, že takový život není reálně možný.
slameny panak: 1
pochopeni: 0
Tos měl napsat v reakci sám na sebe. Pokud někdo (zde Vileta) tvrdí, že něco není možné, a současně lze prokázat, že toto je reálný stav u nejméně jedné rodiny, pak je prokázáno, že dotyčný se mýlí (jestli se mýlí vědomě, je otázka jiná). Základní výroková logika OFFTOPIC- neplatnost tvrzení o nemožnosti prokazuji existencí nejméně jednoho takového případu.

A bylo by fajn, kdyby sis před zahájením trollingu alespoň přečetl diskusi, třeba by ti došlo, že:
1) diskuse je o tom, jak a kudy a jestli stavět Pražský okruh
2) ti, kteří zde (i jinde) obhajovali možnost využití veřejné, pěší nebo cyklistické dopravy se tu zároveň docela zastávali co nejrychlejší stavby dálnice (paradox, co?)

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Uživatelský avatar
Jarmil.Halamicek
Člen KS Praha
Příspěvky: 506
Registrován: 18 kvě 2018, 10:24
Profese: programátor
Dal poděkování: 365 poděkování
Dostal poděkování: 2336 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Postoj Pirátů k trasování Pražského okruhu

Příspěvek od Jarmil.Halamicek »

Opět na okraj: existuje někde pirátský článek, ať už je autorem KET, RT, nebo jednotlivec, shrnující problematiku okruhu tak, aby tomu rozuměl i soused zedník?
Jakože: varianty, výhody, nevýhody, cena, stav, termín, náš postoj, mapka...

Naivně si myslím, že jedním z výstupů resortu doprava by měly být právě tyto věci. Víte, třeba u nás na Jižáku ty kamiony, co každé ráno v 5 hodin dělají budíčka, nejsou nic moc, a rád bych své příslušné bublině něco přeposlal, jak to řešíme a jak máme plán aspoň na tu 511... jenže ono není moc co, kromě hrstky celkem standardních PR článků:
https://www.piratskelisty.cz/clanek-341 ... ene-nadoby
https://www.piratskelisty.cz/clanek-279 ... i-projekty

A na okraj okraje, pěkného Silvestra a šťastný rok 2021 :)
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jarmil.Halamicek za příspěvky (celkem 2):
Vojtech.Pikal, Martin.Stanek

Autor pirátských Odměn a projektu GreenOrDie. Člen Technického odboru. Jarmil.com


Face your fears, live your dreams.

Odpovědět

Zpět na „Zjišťování názorů členů“