Zápisy z jednání KET IT

Moderátoři: Vedoucí centrálních orgánů, Republikové předsednictvo - asistenti, PKS Praha, Krajske expertni tymy - vedouci, asistenti PKS Praha

Uživatelský avatar
Jan.Hora
Kontrolní komise
Příspěvky: 3069
Registrován: 19 led 2016, 15:51
Profese: IT analytik / Software developer (MSSQL)
Bydliště: Praha
Dal poděkování: 4840 poděkování
Dostal poděkování: 6417 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Zápisy z jednání KET IT

Příspěvek od Jan.Hora »

Datum a místo konání:
21. 8. 2019 – 17,30 Magistrát Hlavního Města Prahy

Projednávané body:
  1. Probíhající výběrová řízení a příprava výběrových řízení
    Výběrové řízení na ředitele IT. Prověřuje se dalších 5 lidí. Jmen je víc, jsou tam použitelní lidé. Otázka: Chceme lidi s VŠ? Či s prověrkou na vyhraněné? Je to možná vysoký nárok. Vše je stejně v zákonu 106 o svobodném přístupu k informacím. A nakonec se jedná jen o malou skupinu dokumentů v režimu „tajné“. Pozor – např. Slovák může mít problém. Škoda, že to neprošlo diskusí, co přesně musí umět za zákony, co od něj chceme. Na jednu stranu jsou podmínky diskriminující, na druhou stranu nemáme jasné, co požadujeme.
    Ondřej Profant: Příští středu je seminář na MV v Centrotexu k naší open licenci. Volba operátora. K tomu operátor nabídl prototyp z MV. Kdo tam chodí? Za operátora Kraus, dále Knotek a za Piráty Miloš Vlach. Za magistrát Michálek.
  2. MePNet – přihlásil se T-mobile a Radiokomunikace. Bude formální hodnocení. Soutěžit se budou konkrétní uzly a jsou to velké částky. Tajemníci byli obesláni. Bylo by vhodné ověřit, za kolik se vysoutěžila minulá zakázka a kolik pak byly reálné ceny při řešení jednotlivých uzlů.
  3. Kontrola úkolů
  4. GORDIC (informační systém pro veřejnou správu)
    Ivo Vašíček: Už proběhla nějaká jednání s firmou GORDIC – v září plánujeme jednání, do té doby musíme mít přehled, co jsme GORDICU zaplatili (jako Praha), co jsme od nich dostali a co od nich chceme. Brno platí 100x míň na hlavu. Do příštího čtvrtku připravit co po nich budeme chtít. Musíme na ně být dobře nachystaní.
    Ondřej Profant: Nabídka bude lepší než licence. Reálný výstup nemá ani Praha 1 – ta je členem Otevřených měst. Vorlíček to řešil. Nedodržují GDPR. A to, co budeme chtít, nejsou schopni dělat strojově. Platí se jim 6 mil. 240 tis. měsíčně údržba – 47,5 mil. už jsme jim zaplatili a ještě dalších 20 mil. jako Praha zaplatíme do konce roku. Pojďme to řešit teď, abychom pak nemuseli platit tolik a za starý systém. Lepší je mít pro celou Prahu multilicence.
  5. Smart City
    Míra Beránek: Udělejme to jako v Brně. V červnu byla prezentace u Zdeňka Hřiba. Vytvoříme 2 nové dílčí mezikroky. 1) Někoho na pozici vedoucího pro City a na magistrátu někoho jako garanta a dávalo by smysl zřídit nějakou menší kancelář. 2) Spustit projekt Smart Prague City HUB.
    Poznámka: V souladu s celostátní strategií Digitální Česko, která klade důraz na vědu a výzkum, tyhle věci právě nyní diskutujeme. Do systému je třeba zapojit inovátory, město, městské části, městské společnosti, akademický svět, neziskovky atd. Snažíme se to uchopit ze široka jako dlouhodobou strategii města. Má smysl to řešit holisticky. Tím se také můžeme prezentovat a ukázat, co jinde ještě není. Ukážeme, co máme v Praze a může to nabízet navenek – včetně nabídky a prodeje do zahraničí.
    Související témata: umělá inteligence, biotechnologie
    Projekty v rámci Smart City jsou docela roztříštěné. Máme tým cca 9 lidí různých oborů, komisi pro IT bezpečnost, regionální inovační strategie, rada Smart Prague…
    Asociace krajů a komise pro chytré regiony
    Musíme mít konkrétní projekty, navázat odborníky, studenty. Bude probíhat worshop pro magistrát s horizontem až do r. 2030, aby vznikl funkční akční plán „Smart Prague Index“.
    Popochopilo se, co bylo v minulosti nepochopeno? Došli jsme ke shodě? Pokud bude mít někdo nápad na člověka, který by mohl být zprostředkovatel – typ stavitele, který propojuje lidi, tak by mohl být zařazen pod Operátorem ICT.
    5. a 6. září proběhne komise pro regiony. Neměl by někdo chuť tam jít? Tajemník je Pepa Kubát. A Zdeněk Hřib by měl někoho nominovat za Prahu. Bude to náš přímý marketingový kanál na kraje. Otázka: Může to být někdo z Operátorů?
    Blíží se další výbor pro Smart Cities a IT. Neměla by se tam promítat finální verze strategie? A budeme mít připravený akční plán?
    Ivo Vašíček: Nemáme akční plán, věci jsou rozpracované. V září je v Mikulově E-government – výroční konference (2. 9. a 3. 9.) – pak by se to dalo udělat v Praze.
  6. Partner pro integrační platformy
    Máme partnera? Máme akční plán? Víme, jaká je historie – včetně mikroslužeb? Na magistrátu neexistuje řízení a musíme postupovat po menších krocích. Implementace je dlouhá. Ale části pro nové věci už musejí být systémové. Integrace musí chodit. Musíme se držet něčeho, v čem se to dá revidovat.
    Poznámka: To musí projít širší diskusí. Je třeba připravit návrh řešení. Zatím není nic na stole a neexistuje návrh, jak to řešit. Ale jsme schopni to dělat po fragmentech a živě to diskutovat.
  7. Je potřeba si formulovat požadavky MČ na celoměstskou aplikaci MojePraha – funkce informačního servisu apod. Backend zmente.to (a v budoucnu MojePraha) bude oddělený od frontendu, aby se mohly zapojit i MČ co už mají vlastní appky. Kontaktní osoba Honza Hora
  8. Diskuse o vstupu do otevřených měst, čeká na finální rozhodnutí Zdeňka Hřiba. Žádoucí je pozice Prahy jako lídra, který vkládá svá řešení do Otevřených měst a dělí se o své know-how
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jan.Hora za příspěvky (celkem 3):
Jiri.Bruzek, Jiri.Koudelka, Ondrej.Kallasch

Jan Hora
KS Praha
PMS Praha 4
zastupitel MČ Praha 4
jan.hora@pirati.cz
Keep calm and practise Iaido

Uživatelský avatar
Jan.Hora
Kontrolní komise
Příspěvky: 3069
Registrován: 19 led 2016, 15:51
Profese: IT analytik / Software developer (MSSQL)
Bydliště: Praha
Dal poděkování: 4840 poděkování
Dostal poděkování: 6417 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Zápisy z jednání KET IT

Příspěvek od Jan.Hora »

Zápis z jednání KET IT 2.10.2019
  1. ICT koncepce MHMP na období do 2023
    Honza Hora zaslal dokumenty k připomínkám (odkaz na Drive: https://drive.google.com/drive/folders/ ... PP2iWCVWQW (přístup pouze pro členy KET IT)
    připomínky je třeba vypracovat do 15.10.2019 (do konce října musí být připomínky zapracované)
  2. Diskuse k ICT koncepci - bezpečnost
    tým došel ke shodě, že by mělo být jasně vymezeno rozdělení kompetencí mezi odbory BEZ a IIF
    • BEZ - definuje bezpečnostní strategii a požadavky. Navrhuje a realizuje organizační a procesní opatření.
    • IIF - na základě požadavků odboru BEZ navrhuje a realizuje technologická opatření.
    rozdělení kompetencí by mělo být stanoveno nařízením ředitele MHMP
  3. IT zakázka odboru školství
    výhrady k zakázce:
    • zadání je nejasné
    • HW požadavky jsou obtížně splnitelné
    • nutné přepracovat zadání
  4. Reporting dalších projektů a aktivit
    plugin pro export dat z GINISU
    • podařilo se dojednat plošnou slevu s Gordic
    • bude nasazeno pilotně na jednu MČ. V případě úspěchu bude nasazeno na další MČ
    komunikace s MČ
    • nutno významně zlepšit komunikace ze strany MHMP
    otevřená města
    je nutné najít konkrétní přínosy i pro konzervativní koaliční partnery
    • návrh přínosů, pokud MHMP vstoupí do OM:
    • OM můžou zajistit testování nových systémů na malých městech tak, aby tyto nové systémy mohly být bezpečně nasazeny do HMP
    • zlevní se členství pro MČ, které již v OM jsou
    • Honza Hora s Ivem znovu projednají zapojení MHMP do OM se zastupiteli - do příštího KET
    elektronický zápis do MŠ
    • cílem je připravit nástroj už pro příští školní rok
    SmartCity
    Praha město inovací - propagační platforma - spolupráce s CzechInvest
    Gaming Incubator - v přípravě
    Smart Prague Innovation Hub
    • poradenské centrum pro městské firmy a MČ
    • připravuje se čerpání grantů
    Mobility As a Service
    • vychází ze strategie elektromobility
    • město musí vlastnit správná data
    • interaktivní plánovač trasy
    • elektrokola a elektroskůtry
    GIS - licence T-Mapy
    Honza Hora - zjistit od kontaktní osoby, zda jsou k dispozici nějaké nepoužívané licence využitelné pro MČ
Děkuji Radkovi Letkovi za pořízení zápisu ;)
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jan.Hora za příspěvek:
Ondrej.Kallasch

Jan Hora
KS Praha
PMS Praha 4
zastupitel MČ Praha 4
jan.hora@pirati.cz
Keep calm and practise Iaido

Uživatelský avatar
Jan.Hora
Kontrolní komise
Příspěvky: 3069
Registrován: 19 led 2016, 15:51
Profese: IT analytik / Software developer (MSSQL)
Bydliště: Praha
Dal poděkování: 4840 poděkování
Dostal poděkování: 6417 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Zápisy z jednání KET IT

Příspěvek od Jan.Hora »

Zápis z jednání KET 24.10.

Připomínky ke koncepci IT
- jediná připomínka k systému TETRA (jeho absenci v koncepci) od Marka Šebery bude předána (JH) panu Vorlíčkovi

Různé
- podána informace o přesunu rozpočtu pro bezpečnostní infrastrukturu pod IT (organizačně už tam spadá)
- Míra jede na Smart City Expo do Barcelony a ocenil by podněty na co se zaměřit

Rozkrývání vlastnických struktur a skutečných majitelů
- prezentoval Marek Šebera
- dotahuje se projekt, který pak bude sdílen a zpřístupněn zhruba za měsíc
- systém se jmenuje Certifix a automatizujhe proces popsaný v knihách JUDr Ondřeje Vondráčka (odborníka na téma)
- zdá se že půjde nejen proo státní správu, ale i pro zastupitele (v základu bude free, pro opoziční práci to nejspíš bude stačit)

Financování OICT
- celkem na IT investice bylo vyhrazeno 850 mega, na rozpočtu se dále pracuje a jsou žádány úspory, takže se škrtalo cca 240 milionů

Report za projekty
- Míra odreportoval svoje smart city projekty (prg.ai, intermodální plánovač,...)
- Já jsem odreportoval přípravu koncepce pro zmente.to/mojepraha
- Miloš Vlach odreportoval Portál Pražana (pilot bude na začátku června, měl by obsahovat 20-30 agend), zatím chybí licenční smlouva od ministerstva (to má problém s ministerstvem)

Následující seznamy projektů slouží jako draft seznamu a ještě budou disktuovány. Poslouží jako základ kontroly činnosti MHMP a OICT a jeho úspěchů

Projekty OICT stávající
- převzetí datových center
- převzetí service desku
- správa koncových zařízení
- EIDAs
- Citivizor
- datová platforma
- Portál pražana
- Praha.eu
- Digitalizace agend (aktuálně školy a bytový fond)
- Změňte.to + MojePraha
- nabíjecí lampy
- čidla dopadkových košů
- smart prague inovation hub
- TED upgrade
- MKS
- měření délky stavebního řízení

Plánované projekty
- bytový fond
- správa sítí
- intermodální navigace
- pasportizace mepnetu
- spisová služba

Jan Hora
KS Praha
PMS Praha 4
zastupitel MČ Praha 4
jan.hora@pirati.cz
Keep calm and practise Iaido

Uživatelský avatar
Jan.Hora
Kontrolní komise
Příspěvky: 3069
Registrován: 19 led 2016, 15:51
Profese: IT analytik / Software developer (MSSQL)
Bydliště: Praha
Dal poděkování: 4840 poděkování
Dostal poděkování: 6417 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Zápisy z jednání KET IT

Příspěvek od Jan.Hora »

Zápis KET IT 29.11.

Program:
  1. Kontrola úkolů z minula
  2. Elektronické faktury
  3. Práce s dokumenty na magistrátu (ve vztahu k zálohám)
  4. Free software foundation (diskuse)
  5. Stav projektů
  6. Různé

Ad 1) Zatím jsme nepokročili se seznamem projektů. Vyrobíme dokument na mraku (JH) a nasdílíme (a doplníme). Připomínky ke Koncepci IT MHMP byly zapracovány uspokojivým způsobem a vznikne i seznam potenciálních projektů vhodných ke svěření Operátorovi v následujících letech.

Ad 2) Elektronické faktury budou od dubna 2020 povinné. MHMP se snažil nějaké řešení pořídit. Byla zveřejněna technická norma na el. faktury a GINIS by je měl umět. Souvisí s tím i projekt eIDAS. Dá se očekávat vysoká suma za licence pro MČ. MČ o to budou mít zájem kvůli úspoře

Ad 3) Bylo by vhodné vzít metodika spisové služby a udělat analýzu. Neexistuje pravděpodobně preference datové schránky, preference digitální verze dokumentů. Problém tak nastane vždy v momentě kdy dokument přejde na papír. Archivace originálů nemusí být v Praze, pokud digitální spis bude obsahovat vše potřebné, ale bude to narážet na schopnost spisovky (resp. spisovek, máme jich více). Hodně by tomu pomohlo digitální podepisování materiálů. Dalším úskalím je elektronická skartace, protože jde o nevyzkoušený proces (nikdo to nedělá). Na odboru pražského archivu jsou schopní lidé, kteří tematice velmi rozumí.

Ad 4) FSF Europe je apolitická organizace zabývající se obhajobou tématu opensource, takže to pro město nedává smysl. Má smysl členství v Otevřerných městech, protože to podpoří i MČ (sleva na členství) když nic jiného. Domluvit se s Láďou Nešněrou na soupisu projektů a soupisu plánovaných projektů. Je potřeba znovu probrat s radními a klubem a potlačit vstup na politické úrovni.

Ad 5)
Změňte.to - koncepce půjde na výbor 3.12. Prodiskutováno úsilí Mobilního rozhlasu získat smlouvy na MČ.
Spolupráce s MČ - rozjíždíme aktivitu ze které by měl vypadnout plán, jak supportovat MČ z magistrátu a vytvořit tak lepší vztah mezi MČ a MHMP
Systémová integrace a architektura - Radek Letko pokračuje ve své práci v tomhle ohledu
Cityvizor - P11 porád není uveřejněná na webu
Prg.ai - inkubátor uspořádal první větší akci k navázání spolupráce s existujícími organizacemi, Míra ji hodnotí jako úspěšnou, bude se řešit téma etiky v oblasti AI a veřejné správy, rozjíždí se i spolupráce s městskýma firmama
PID Lítačka bude fungovat bez karty (stačí appka v telefonu).
Smart Prague projekty - rozvíjí se projekt senzorů na kontejnerech, obnovuje se projekt kompresních košů, elektromobility
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jan.Hora za příspěvky (celkem 2):
Milan.Krch, Martin.Stanek

Jan Hora
KS Praha
PMS Praha 4
zastupitel MČ Praha 4
jan.hora@pirati.cz
Keep calm and practise Iaido

Uživatelský avatar
Jan.Hora
Kontrolní komise
Příspěvky: 3069
Registrován: 19 led 2016, 15:51
Profese: IT analytik / Software developer (MSSQL)
Bydliště: Praha
Dal poděkování: 4840 poděkování
Dostal poděkování: 6417 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Zápisy z jednání KET IT

Příspěvek od Jan.Hora »

Setkání KET IT 5.2. od 17h
  1. Diskutován koncept fungování KET IT do budoucna - potřeby magistrátu (pirátora)
    • KET IT by měl dodávat náměty na projekty, které lze prezentovat veřejnosti (resp. Které veřejnost objeví sama a uvidí v nich jasnou přidanou hodnotu)
    • Velké věci typu Portál Pražana už běží, tam KET může průběžně připomínkovat
    • Zajímavé téma pro KET IT může být digitální technická mapa, resp. Důsledky zákona pro MHMP a jeho organizace
    • Musí to mít rozumný use case (na chybějícím use case byl zaříznut projekt virtualizace Prahy)
    • Ivo se poptá jak jsou na tom s digitální technickou mapou na IPRu, nasdílel 3d model: https://app.iprpraha.cz/apl/app/model3d/
    • Základem pro práci by měla být vize Prahy na konci volebního obdobítaková která mám v sobě "wow" efekt pro voliče
      • Stávající vize je postavená na projektu Portál Pražana, opřeného o NIA a SONIA, kde půjde vyřídit všechno, co občan potřebuje řešit s MHMP
      • Méně viditelná úroveň už je vnitřní digitalizace úřadu (automatizace činností nyní dělaných manuálně, příkladem odbor dopravně správních agend, kde je několik set úředníků dělajících standardizované procesy)
      • Třetí úroveň je využití OS technologií a skrze něj odstraňování vendor lock-inu a snižování nákladů
      • Doplňkové téma je datová platforma a smart city (OpenProject ukáže pořádek v projektech, dashboard města postavený na datové platformě umožní na datech ukazovat aktuální stav města)
    • Žádoucí je i zamýšlet se nad zadáními, které jsou neprozkoumané a nikdo zatím nai neprověřil, jestli je lze realizovat v rámci pravidel daných zákonem
    • Jednou z možností kam se zaměřit jsou agendy městských částí - dostat do portálu pražana jejich agendy a tím učinit portál atraktivnější
    • Cílovat bychom měli primárně cílovatnaše gesce, tj. it, školství, sport, bydlení, transparenci a zahraniční vztahy - realizace projektu je ve vlastních gescích nejsnazší, ale můžeme cílovat i gesce ostatní
  2. Úkol pro všechny do příště - zapisovat si interakce s MČ, MHMP a státem a přinést seznam všech agend, co jsme řešili (nebo jsme slyšeli řešit), všechny use casy, které jsme zažili a město v nich nějak figurovalo

Jan Hora
KS Praha
PMS Praha 4
zastupitel MČ Praha 4
jan.hora@pirati.cz
Keep calm and practise Iaido

Uživatelský avatar
Jan.Hora
Kontrolní komise
Příspěvky: 3069
Registrován: 19 led 2016, 15:51
Profese: IT analytik / Software developer (MSSQL)
Bydliště: Praha
Dal poděkování: 4840 poděkování
Dostal poděkování: 6417 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Zápisy z jednání KET IT

Příspěvek od Jan.Hora »

Setkání 6.3.2020
Začátek: 17:10
Účast: Jan Hora, Dan Mazur, Ondra Profant, Bára Soukupová, Zuzka Boehm, Radek Letko, Lucie Seguin, Zuzka Drázdová, Milan Krch, od 18:30 Míra Beránek
  1. Report z řídící rady CMK
    • Řeší se MEPnet a napojení na CMS2 (v červnu končí zasmluvnění se stávajícím dodavatelem)
    • Ondra Profant navrhuje napsat vedení OICT a žádat vysvětlení proč projekt napojení na CMS2 došel do stavu kdy se bude používat DNS
      • Ondra navrhuje následující usnesení:
        KET IT Praha vyzývá kancelář primátora, ať řeší opakovanou situaci, kdy dochází ke zpožďování projektů a nutnost je ve výsledku soutěžit přes DNS.
        Zvláště pak projekt na CMS2 na Mepnet, licence na Citrix apod.
        KET IT doporučuje transparentně zveřejnit osoby odpovědné za konkrétní IT projekty v rámci projektu OpenProject.

        Pověřujeme vedoucího KET k předání informace.
      • 9 pro - 0 proti - 0 se zdrželo
  2. Zajímavá témata - nápady pro implementaci
    • Radek Letko přinesl následující myšlenky
      • participace občanů na alokaci rozpočtu přes PP - MHMP vypíše balík peněz a nechá občany aby navrhovali projekty případně hlasovali pro předložené návrhy. Motivační efekt - jak do toho zapojit relevantní mladé občany - např. soutěž o něco. Už něco podobného má Cheb, Lovosice - možnost kontaktu se starostou.
      • ii. chytré usnesení - občan si zaregistruje oblast, která ho zajímá. Jakmile vznikne jakékoliv usnesení, které se týká té oblasti, občan bude přehledně notifikován. Varianta - typizované osoby: důchodce, rodič, podnikatel, sportovec, ... informace o všech relevantních akcích
      • iii. zvýšení transparentnosti veřejných zakázek - Radek zná odborníka, který má dobře zmapované všechny kličky a je schopen pomoci s nápravou (např. připravoval podklady pro kauzu dálniční známky)
    • Magoš nemá žádný nástroj pro whisleblowing (přichází účinnost směrnice která nám to uloží - Ondra Profant dodá detaily)
    • Navigace po úřadech pro občany (může být součástí MojePraha) - nápad přinesl Milan Krch
    • Gamifikace procesu digitalizace úřadů (zlepšování IT governance) - začít na magistrátu (Milan Krch)
    • Pro portál občana
      • Psi
      • Odpady
      • Parkování
      • Pokuty
      • Platby za hroby (!)
      • Kupony MHD (s možností koupit ho někomu)
      • Registrace do škol, školek, přihlášení na střední školy
    • Pro nápady založíme ve sdílené složce resortního týmu seznam a průběžně ho budeme plnit
  3. Radek má tip na zajímavou přednášku ke kultuře organizací (bude v PiCe), nasdílí pozvánku s členy KET a DR OICT

Jan Hora
KS Praha
PMS Praha 4
zastupitel MČ Praha 4
jan.hora@pirati.cz
Keep calm and practise Iaido

Uživatelský avatar
Jan.Hora
Kontrolní komise
Příspěvky: 3069
Registrován: 19 led 2016, 15:51
Profese: IT analytik / Software developer (MSSQL)
Bydliště: Praha
Dal poděkování: 4840 poděkování
Dostal poděkování: 6417 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Zápisy z jednání KET IT

Příspěvek od Jan.Hora »

6.5.2020 (online)
Účast: Lucie Seguin, Honza Adamec, Míra Beránek, Radek Letko, Jirka Koudelka, Aneta Heidlová, Ondra Profant, Bára Soukupová, Zuzana Drázdová, Liam Bibikov
  1. Krize jako příležitost
    • Lucie Seguin - hlásí že by se hodilo dotáhnout zápisy do školek a škol
    • Honza Adamec
      • hlásí že problém byly potvrzení pro rodiče že dítě nemůže do školky (zobecněně jde o možnost využít funcionality Portálu pražana pro rychle vyrobení nového formuláře žádosti (potřebné v čase krize například pro vydávání potvrzení o něčem)
      • Pro online schůze orgánů by stálo za to vyřešit problematiku hlasování včetně tajného
  2. Koncepce MojePraha
    Dobré připomínky ke kvalitě dat
    • aktuálně aplikace má neaktuální data v mapách, která se neaktualizují, což snižuje hodnotu aplikace jako celku (hodil by se feedback na neaktuální data a proces na ověření kvality dat)
    • Některá data je lepší čerpat z otevřených zdrojů (lékárny z google map např.)
    • Nedává smysl modul na počasí (je to nativní funkcionalita všech modulů)
    • Je potřeba vydiskutovat jak bude vypadat provázání aplikací (a integrace) - které zaniknou, které budou duplikovány a nebo bude v MojePraha odkaz - převažuje názor že spíš ten odkaz, mít tutéž funkcionalitu ve dvou aplikacích není dobrý nápad kvůli přehlednosti a náročnosti podpory
    • Důležité je dobře vyspecifikovat fáze vývoje (a moduly pro první velký overhaul), to co bude v první verzi a co tam nebude a bude se přidávat později
    • Důraz na testovací scénáře a stabilitu aplikace při release
    • Uděláme si interní anketku, co jsou zásadní moduly (klidně ve větším formátu než jen KET IT
    • V koncepci je potřeba pokrýt i problematiku backendu (pro ty co zatím nic nemají), integrace (pro ty co něco mají) a podpory (a školení) pro MČ, které budou chtít používat moduly užitečné pro MČ (informační servis a participativní rozhodování jsou asi nejvíce zajímavé pro MČ a mnoho jich nemá zkušenost)
    • Možnost je i pracovat s informacemi pro aplikace jiným způsobem, kdy všichni píšou informace do jednoho backendu a z něj jsou krmeny všechny aplikace a weby (včetně MojePraha) pomocí unifikovaného otevřeného standardu (buď existujícího nebo vytvořeného OICT pokud vhodný neexistuje)
    • Základní funkce mají být dostupné bez registrace (bylo by dobré se pobavit co ještě bude bez registrace a co už ji vyžadovat bude)
    • Koncepce by měla pokrývat téma webového rozhraní k aplikaci (jestli bude existovat a jak bude vypadat) - zatím jsme nenašli shodu jestli to je potřeba (byly hlasy pro i proti a je potřeba vyhodnotit, jestli to stojí za úsilí)
    3) Stav projektů
    • Intermodální plánovač - projekt se posouvá, umí velmi dobré vyhledávání spojení, neumí pronájem dopravního prostředku bohužel, budeme sbírat data o plánování uživatelů pro vylepšení plánování tras a vylepšení podpory pohybu lidí prostřednictvím MHD, první fáze by měla být hotová do 12 měsíců a mělo by se to vejít do 10M
    • Finalizuje se projekt elektromobility (Míra teď dostal k připomínkování finální návrh řešení)
    • Akční plán SmartPrague - finalizuje se prováděcí dokument
    • ePetice -
    • Digitalizace registrací do škol
    • Měření délky stavebního řízení
    • Změňte.to
    4) Různé
    • Systémová architektura magistrátu - hlavní osobou je pan Maček, a seženeme dokumenty k aktuálnímu stavu, je k tomu tisk, který dodá Míra - na příští KET dáme jako bod
    • Organizační změna na magistrátu - role hlavního architekta bude zřízena, konkrétní podobu by to chtělo ukázat členům KET (sežene Honza H.)
    • Na příští KET pozveme oba nové členy představenstva OICT aby se přišli seznámit a prezentovali vizi svého úseku, se kterou uspěli ve výběrku (zařídí Honza H.)
    • Na zastupitelstvu P8 Zdeněk podpořil projekt Citivizor, p. Fišer hlasoval proti, bylo by vhodné to probrat v rámci DR

Jan Hora
KS Praha
PMS Praha 4
zastupitel MČ Praha 4
jan.hora@pirati.cz
Keep calm and practise Iaido

Uživatelský avatar
Jan.Hora
Kontrolní komise
Příspěvky: 3069
Registrován: 19 led 2016, 15:51
Profese: IT analytik / Software developer (MSSQL)
Bydliště: Praha
Dal poděkování: 4840 poděkování
Dostal poděkování: 6417 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Zápisy z jednání KET IT

Příspěvek od Jan.Hora »

15.7.2020 (fyzicky)
Účast: Jan Hora, Milan Krch, Dan Mazur, Radek Letko, Jirka Koudelka, Zuzka Drázdová, Lucie Seguin,Zuzka Boehm, Ondra Profant, Bára Soukupová, Petr Kaštánek, Marek Bartík
  1. Prezentace Ondry Rybky (PWC)
    • "KPI a úkoly" aplikace
      • Dotaz Radka Letka, jestli takové řešení už nasadili v podobném prostředí jako je magistrát
      • Odpověď: Už v minulosti nasazovali do velkých týmů (v rámci PWC) a řešili primárně problém, aby s tím lidi pracovali, řešili to hlavně notifikacemi a automatizovaným pobízením (notifikace, maily)
      • Otázka Milana Krcha, ja vlastně vypadá to nasazené řešení v PWC
      • Odpověď: Ukázali nám jejich prostředí jak teď vypadá
      • Otázka Jirky Koudelky, jestli to plánují vydat jako OS
      • Odpověď : Verze v PWC kopíruje členění PWC a je integrovaná s jejich interními systémy, takže to moc nedává smysl (interní systémy jsou dělané pro jejich procesy)
      • Otázka Zuzky Drázdové: Kolik lidí očekávají že by to mělo používat?
      • Odpověď: V PWC něco pod 10 000 userů, u magistrátu by to měli být všichni, kdo jsou odpovědní za plnění úkolů (aby tool nebyl používán zprostředkovaně)
      • Dan Mazur podotknul že koalice dohromady nic nevymýšlí a spíš jeden navrhne řešení a když získá hlasy, tak to tak bude - tj. pro potřeby rady to očekává kolaborativní přístup, který tam není
      • Můj dotaz, jak řešili uživatele co sabotují používání aplikace a úspěch projektu
      • Odpověď: Dávali si záležet na tom, aby tam byl vysoký buyin od vedoucích a klíčových zaměstnanců
      • Další postřehy:
        • Milan Krch zmínil že takový tool má smysl až jako důsledek změny interních předpisů, které vyvolají potřebu sledovat úkoly a jejich plnění
        • Upomínkovač a kontrola výsledků je pro naše radní velmi zajímavý
        • Potřebovali bychom vytipovat připravené týmy co to adoptují snadno, řešit odměnování těch co to používat budou a řešit změnu kultury organizace, aby se OpenProject rozšířený o tohle mohl prosadit v rámci celého magistrátu
    • Upgrade změňte.to
      • Původní záměr byl projekt v rozsahu změňteto s vyšší mírou automatizace
      • Poprosili jsme o zaměření na strojové učení do oblastí detekce kategorie podnětu a řešitele (byly součástí původního záměru co nám představovali
      • Poprosili jsme i o případovou studii a odhad nákladů
  2. Diskuse k EA
    • Ivo představil aktuální stav magistrátu z hlediska EA a plán co se nyní bude měnit a jak to bude vypadat, jaké jsou plánované další kroky a jak bude vypadat archjitektonický board, který právě vzniká - dokumenty dostali všichni mailem
    • Ondra doporučuje do zakázek dát něco, co jde pro integraci používat ihned (tj. ne pouze příslib napojení na integrační platformu) a ideálně přístup do databáze, když to aspoň trochu půjde
  3. Diskuse Různé
    • Radek otevřel téma nápadů na menší projekty - tři use casy co nabídl radek už minule
    • Chytré usnesení se jeví jako nejsnazší a mohlo by zajímat Honzu Petra (do půlročního plánu)
    • Transparence zakázek - to je téma pro Adama Zábranského a Radkova kolegu bychom měli s jeho týmem propojit
    • PaRo je nejtěžší protože spadá pod nepirátského gesčního radního a je potřeba zjistit stav a pak s ním tu podobu vyjednat
    • Diskutovali jsme problematiku tranpsarence zakázek skrze hodnocení dodavatelů
    • Problematiku transparence bychom měli hodit na další KET (Ivo nasdílí draft směrnice co k tomu napsal)
    • Ondra doporučuje evidovat "politické úkoly", tj. věci co musí radní vyjednat, aby se podařilo vyřešit blockery projektu
    • Legislativní řešení pro portál samosprávy - obec má přístup k údajům jen v rámci dané agendy a je potřeba to řešit, aby mohl fungovat portál - vypadá to že nebude nutné měnit zákon pozměňovákem a bude to možné už od konce července
    • Bára měla podnět začít komnuikovat na jasně určené platformě - budeme používat zulip a gdrive
  4. PirateCon IT
    • Téma by mohl být open hardware
    • Ondra jmenoval i téma ověřených postupů IT ve státní správě
    • Zuzka reálně použitelné a používané technologie ve Smart City

Jan Hora
KS Praha
PMS Praha 4
zastupitel MČ Praha 4
jan.hora@pirati.cz
Keep calm and practise Iaido

Uživatelský avatar
Jan.Hora
Kontrolní komise
Příspěvky: 3069
Registrován: 19 led 2016, 15:51
Profese: IT analytik / Software developer (MSSQL)
Bydliště: Praha
Dal poděkování: 4840 poděkování
Dostal poděkování: 6417 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Zápisy z jednání KET IT

Příspěvek od Jan.Hora »

25.9. 2020 (fyzicky)
Účast: Jan Hora, Lucie Seguin, Zuzka Drázdová, Ivor Kollár, Radek Letko, Jirka Koudelka, na Lítačku a reporty projektů se účastnil Míra Beránek
Zapisuje: Jan Hora
  1. Piratecon
    • Bude 28:11., pokud to půjde v PiCe, pokud to znemožní korona, tak online
    • Témata: dopoledne chytré technologie, odpoledne open HW
    • Zuzka podala detailní info z plánovacího meetingu, plánování pokračuje na zulipu
  2. BPM řešení
    • MHMP plánuje soutěžit low-code platformu kterou chce primáně využít jako formulářové řešení
    • Přínosem má být menší potřeba vývojářů a možnost vystačit si s datovými analytiky
    • Customizace řešení na druhou stranu vyžaduje dost specifický skillset
    • Ondra Profant navrhl seznámit se s pilotními projekty pro které se to použije, srovnání s konkurenčními produkty (analýza dostupných řešení) (od Milana Krcha sežene Honza Hora)
    • Jirka Koudelka dá info ze zítřejší komise pro IT, kde se to bude projednávat
    • Usnesení
      • Konstatujeme že nemáme dostatek informací k posouzení záměru a potřebujeme větší úroveň detailu
      • Se stávající úrovní informací považujeme řešení za smysluplné pouze pokud veškeré knowhow o digitalizovaných procesech bude na straně zaměstnanců magistrátu nebo OICT
      • Pověřuje předsedu KET seznámením odpovědných osob s unesením
      • Výsledek 10 pro, nikdo se nezdržel a nebyl proti
  3. Lítačka
    • Ondra se ptá jestli už se vyřešilo že Lítačka vyžaduje osobní data nad rámec toho co je potřeba - jedná se o situaci, kdy rodič žádá elektronicky o lítačku pro nezletilé dítě
    • Aktuálně je tam povinnost nahrát občanku z důvodu že to požaduje ROPID, OICT má tím pádem svázané ruce protože je dodavatelem a řešit to musí ROPID
    • Jediná další alternativa je zrušit online žádost pro tyhle případy, což by představovalo pro změnu špatné PR
    • Honza H. zavolá Danovi Kajprovi (poradce radního Scheinherra) a zkusí zjistit jestli by to nešlo na straně ROPIDu vyřešit
  4. Reporty z projektů
    • Řešíme škrty v rozpočtu a narůst výdajů o 7mld, ještě není jasné kolik to nakonec bude a kde se bude škrtat
    • Dá se čekat dopad i na oblast IT (racionalizace procesů , větší zdrženlivost u nákupů a větší přesnost odhadů které projekty se stihnou)
    • Na radu půjde generel pro dobíjecí stanice (elektromobility)
    • Odhad zní, že do 6 let bude postaveno 3000 lamp s dvěma zásuvkami každá (tj 6000 dobíjecích míst) plus další lampy které je těžké odhadnout
    • Jedna lampa a voltbox stojí dohormady cca 90tis.
    • Rozjíždí se projekty výuky AI pro střední školy, spolupráce s dopravní fakultou
    • Diskutovali jsme projekt Vítka Šimrala - nabídku MS Teams pro školy, zazněl návrh že Vítek by mohl propagovat i další řešení (google classroom třeba)
    • Honza H. dal report postupu v projektech Změňte.to, Registrace dětí do škol a výroční zprávy
    • Krátce jsme diskutovali portál pražana, ale nebyl přítomen nikdo kdo má detailní znalost aktuálního stavu

Jan Hora
KS Praha
PMS Praha 4
zastupitel MČ Praha 4
jan.hora@pirati.cz
Keep calm and practise Iaido

David.Rauser
Koordinátor/ka krajského sdružení
Příspěvky: 43
Registrován: 02 srp 2020, 11:17
Profese: koordinátor KS Praha
Dal poděkování: 28 poděkování
Dostal poděkování: 19 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Zápisy z jednání KET IT

Příspěvek od David.Rauser »

KET IT Praha 14.03.2023

Přítomni: Zuzana Drázdová, Ivor Kollár, Bára Soukupová, Ellen Kovačíková, Jan Hora (jitsi), Tomáš Čech (jitsi), Jiří Koudelka, Jaromír Beránek, Daniel Mazur

Formální náležitosti

Členství v KETu - členem může být člen nebo reg.p. KS Praha, když projeví zájem. Pokud některou z podmínek nesplňuje, tak se o tom hlasuje. Musí být souhlas většiny přítomných členů.

Členové: Ivor Kollár, Bára Soukupová, Jan Hora, Zuzana Drázdová, Tomáš Čech, Jiří Koudelka, Jaromír Beránek, Daniel Mazur

Výbory a komise

Výbor pro IT & Smart City

  • Příští setkání - 21.3.

  • Program: memorandum PRE, Škoda AUTO, MHMP o dobíjecí infrastruktuře; řešení kybernetické bezpečnosti P18; prezentace OICT

  • nabídnout z MHMP MČ bezpečnostní školení, IK: OM dělají bezpečnostní testy

  • hlasování o CSN (Systém centrálních sdružených nákupů) bylo per rollam - bylo to odsouhlaseno; teď by se to mělo na nejbližším výboru odhlasovat ještě normálně

  • KET IT schválil jako nominanty na členy Zuzanu Drázdovou a Ivora Kollára

Komise pro ICT

  • členové: zástupce MHMP, OICT, SPOLU chce 3 členy
  • zatím není, bude existovat
  • Možní členovové J. Hora, J. Koudelka, I. Kollár (neprotestuje proti roli předsedy), Miloš Vlach, Ondřej Kallasch - schváleno KETem

Komise pro rozvoj konceptu Smart Cities

  • JB: připraven vzít si tu komisi, ale pak by nebyl ve výboru
  • Další návrhy na členy: Jan Adamec, Tomáš Kapler, Filip Karel, Jan Bartko (asi to není úplně jeho obor)
  • DM je osloví

Inovační komise

  • možní členové: Miloš Vlach, Míra Beránek (odsouhlaseno KETem)
  • JK: Koho tam chceme?
  • DM: Pokrýt startUPovou scénu, spolupráce s VŠ (CPPT, ČVUT), PIR

Komise pro VTP (Vědeckotechnický park)

  • je otázka, jestli chceme fakt komisi, jestli by nestačila pracovní skupina
  • možný realizační partner ze zahraničí pro VTP
  • možný kandidát Z. Drázdová, zájem má J. Beránek
  • možné oslovit lidi z jiných inovačních center (JIC, MSIC), lidi z univerzit
  • skromnější vize: prostor pro setkání, mikro officy, cowork, mentoringový program
  • vzdělávací prvky, i pro děti a mládež
  • chceme hledat lidi, co mají relevantní zkušenosti

Řídící rada CMK (celoměstská koncepce)

  • jsou tam zástupci 2 velkých a jedné malé MČ
  • Možná P5, P2 (Jan Kolář), Klánovice
  • MČ mohou společně žádat něco od Prahy nebo naopak (6 MČ, nebo 4MČ + MHMP)
  • např. nákup software

BS: Existuje orgán, který koordinuje IT napříč institucemi (městské firmy, MČ)?
DM: Ne, ale bylo by to třeba (např. kyberbezpečnost apod.). Problém je podchycování městských firem. Možná rozšíření působnosti celoměstské koncepce

Odborní asistenti na MHMP

  • budou asi 2 FTE, platová třída 11 + půl úvazek DPČ (cca do 450 kč/hod)
  • Zatím na půl úvazku B. Holá (na rešerše)
  • je třeba někdo, kdo bude udržovat přehled o agendě
  • funguje pozice autority za radního
  • je třeba spíš projektový manager, ale mnohem lepší, když rozumí IT
  • bude vypsané pirátské výběrko

Dozorčí rady

  • budou vypsaná pirátská výběrka

Strategické projekty, které chceme během 4 let zrealizovat

  • JK: Bylo by dobré hned na začátku stanovit strategické projekty, které chceme za ty 4 roky dotáhnout
  • IK: Dává smysl stanovit si třeba 3 prioritní
  • BS: Dává smysl stanovit jich více a pak doufat, že některé z nich vyjdou

Napojení portálu pražana na katalog služeb státní správy

  • kód je v rukou města, původně byl od M. vnitra, to nemá dořešené licence

Web Prahy

  • BS: poskytovat i MČ

Platební portál

  • Aktuálně už je ve středočeském kraji
  • kraj to provozuje, nabízí to obcím, školám, DDM

OM - Open Energoman

Open source Spisovka

  • aktuálně se na to dává asi 100 miliónů ročně
  • znovu to napsat by stálo asi 100-200
  • JK: Problematické, bude to těžké to fakt zrealizovat
  • JH, BS: Mělo by to vyvíjet ministerstvo
  • DM: Na každé MČ jsou trochu jiné procesy, bude složité nastavit dost robustní řešení

Celoměstský architekt, koordinace například nákupů licencí

Pomoc s vymahatelností pokut

  • dost toho ví Martin Šebek
  • JH: důležitá je rychlost, jak se dozví přestupitel, že udělal přestupek

Mobility as a service

  • Lítačka, platby

Nabíječky na EV

Digitálně přívětivá legislativa

  • publikovat vyhlášky a tak, aby to odpovídalo 21. století

Nový systém na tisky (TED)

Koncepce městských mobilních aplikací

MEPNET

  • platí se T-Mobilu, kterému byla prodána městská síť

Odtunelovat nebo alespoň udělat revizi současných projektů

  • JH: příklad - software, co řeší sběrné dvory, koupilo se to podruhé narychlo

Dotační software

  • a další dílčí projekty

JB: Dát to posoudit občanům, co jim z toho přijde užitečné

Organizační záležitosti

Jak řešit nedostatek aktivních členů KETu? Oslovit další možné členy. Možnost oslovit znovu členy, co se zapojovali dříve. Napsat do Pražského vysílače. Poptat se Davida R., zeptat se Simony B. jak je to s kontaktováním lidí z MČ, newslettery, příští krajská schůze

Příští setkání KETu - 11. 4. 2023

Personální koordinátor KS Praha
+420 770 114 940
david.rauser@pirati.cz
Odpovědět

Zpět na „IT a smart city“