Při intervalu krátším než 4 minuty dochází ke sjiždění spojů velmi často, vícevozová souprava zajistí rovnoměrnější přepravu cetujících za nižší cenu. Dostat se do krátké soupravy se skautským oddílem nebo třídou dětí je veké dobrodružství, u dlouhé soupravy to není problém.Ondrej.Kalis píše: ↑15 bře 2020, 16:29Přesně na to narážím. My se ale fakt nemáme snažit vytížit vlaky a busy na maximum, rezerva kapacity je potřeba z více důvodů (i proto, abychom měli prostor pro přilákání dalších cestujících z aut). V současné situaci je zejména v Praze a dalších větších městech problém v tom, pokud by přesun dalších cestujích do IAD způsobil zahlcení komunikací. Protože existuje část dopravy, kterou jinak než automobily (včetně nákladní dopravy) neumíme zajistit. A ta musí být schopna projet. Navíc nemáme taková preferenční opatření, aby MHD spolehlivě a plynule fungovala i při kolapsu IAD - a nezapomínejme, že zpoždění v MHD má i ten dopad, že se sjíždějí spoje a reálně je první z nich 2-3x plnější než by měl být a 1 - 2 spoje za ním jsou skoro prázdné, protože jedou v těsném závěsu.
Doprava v době koronaviru - na co se připravit, jak reagovat - strategický přístup
Moderátoři: Rada resortních týmů - členové, Resortni tym Doprava a Logistika
Pravidla fóra
Vítejte ve fóru resortního týmu Doprava a logistika. Kalendář akcí a další informace najdete na internetové stránce týmu.
Vítejte ve fóru resortního týmu Doprava a logistika. Kalendář akcí a další informace najdete na internetové stránce týmu.
- Michal.Stepan
- Člen KS Praha
- Příspěvky: 369
- Registrován: 30 zář 2017, 11:16
- Profese: dopravní inženýr
- Bydliště: Praha, Malá Strana
- Dal poděkování: 607 poděkování
- Dostal poděkování: 464 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Doprava v době koronaviru - na co se připravit, jak reagovat - strategický přístup
-
- Příznivec Pirátů – Moravskoslezský kraj
- Příspěvky: 122
- Registrován: 03 úno 2020, 12:49
- Profese: technik, programátor
- Dal poděkování: 41 poděkování
- Dostal poděkování: 59 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Doprava v době koronaviru - na co se připravit, jak reagovat - strategický přístup
Omezení dopravy by mělo smysl při zpřísnění zákazu vycházení, v momentální situaci je počet spojů myslím OK
Demokracie a liberalismus není o tom že si můžu dělat co chcu, ale především o zodpovědnosti za své jednání.
- Ondrej.Kalis
- Člen KS Praha
- Příspěvky: 1690
- Registrován: 26 říj 2017, 09:26
- Profese: dopravní inženýr
- Bydliště: Praha 9
- Dal poděkování: 3142 poděkování
- Dostal poděkování: 1913 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Doprava v době koronaviru - na co se připravit, jak reagovat - strategický přístup
Prosím, je toto pravdivá informace? Skutečně to Scheinherr navrh?
https://benesovsky.denik.cz/z-regionu/p ... 00326.html
Vůbec nechápu, jakým právem se Praha plete do omezení v regionální dopravě, kterou z většiny neplatí, to jednak. Za druhé snad víme, jak je zásadní, aby v dopravě byly mezi lidmi dostatečné rozestupy a mohli udržovat dostatečný odstup. Za třetí, ve většině venkovských oblastí se doprava nedělá jen podle vytíženosti, ale hlavně tak, aby byl systém celkově funkční a byly dostatečné intervaly (v mnoha obcích v PID je špičkový interval půl hodiny nebo hodinu, ale velmi často ještě delší, při omezení by přestaly fungovat mnohé návaznosti atd.). Kraj měl bohudík rozum a tento požadavek odmítl.
Pokud je Scheinherr takový šílenec a myslí si, že je rozumné omezovat nabídku veřejné dopravy, ať si tedy seškrtá špičky v Praze na interval 15 minut (což bude stále kratší než ve většině Středočeského kraje). Jen by měl počítat s tím, že riziko nákazy v MHD velmi výrazně naroste.
Ale ať se neplete do regionální dopravy, kterou viděl asi tak z rychlíku (doslova).
Fakt mě štve, že Piráti se pod podobná naprosto diletantská opatření spolupodepisují!
https://benesovsky.denik.cz/z-regionu/p ... 00326.html
Vůbec nechápu, jakým právem se Praha plete do omezení v regionální dopravě, kterou z většiny neplatí, to jednak. Za druhé snad víme, jak je zásadní, aby v dopravě byly mezi lidmi dostatečné rozestupy a mohli udržovat dostatečný odstup. Za třetí, ve většině venkovských oblastí se doprava nedělá jen podle vytíženosti, ale hlavně tak, aby byl systém celkově funkční a byly dostatečné intervaly (v mnoha obcích v PID je špičkový interval půl hodiny nebo hodinu, ale velmi často ještě delší, při omezení by přestaly fungovat mnohé návaznosti atd.). Kraj měl bohudík rozum a tento požadavek odmítl.
Pokud je Scheinherr takový šílenec a myslí si, že je rozumné omezovat nabídku veřejné dopravy, ať si tedy seškrtá špičky v Praze na interval 15 minut (což bude stále kratší než ve většině Středočeského kraje). Jen by měl počítat s tím, že riziko nákazy v MHD velmi výrazně naroste.
Ale ať se neplete do regionální dopravy, kterou viděl asi tak z rychlíku (doslova).
Fakt mě štve, že Piráti se pod podobná naprosto diletantská opatření spolupodepisují!
Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.
- Pavel.Moravec
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 2764
- Registrován: 27 dub 2011, 17:25
- Profese: IT
- Bydliště: Brno Bystrc
- Dal poděkování: 12424 poděkování
- Dostal poděkování: 5915 poděkování
Re: Doprava v době koronaviru - na co se připravit, jak reagovat - strategický přístup
Doporučuju přečíst si komentáře na https://zdopravy.cz/stredocesky-kraj-od ... /#comments - jestliže některými vlakovými spoji jezdí nula až deset lidí, je to zbytečné plýtvání. Prakticky všechny ostatní kraje omezily dopravu o dost více.Ondrej.Kalis píše: ↑27 bře 2020, 08:15 Prosím, je toto pravdivá informace? Skutečně to Scheinherr navrh?
https://benesovsky.denik.cz/z-regionu/p ... 00326.html
Vůbec nechápu, jakým právem se Praha plete do omezení v regionální dopravě, kterou z většiny neplatí, to jednak. Za druhé snad víme, jak je zásadní, aby v dopravě byly mezi lidmi dostatečné rozestupy a mohli udržovat dostatečný odstup. Za třetí, ve většině venkovských oblastí se doprava nedělá jen podle vytíženosti, ale hlavně tak, aby byl systém celkově funkční a byly dostatečné intervaly (v mnoha obcích v PID je špičkový interval půl hodiny nebo hodinu, ale velmi často ještě delší, při omezení by přestaly fungovat mnohé návaznosti atd.). Kraj měl bohudík rozum a tento požadavek odmítl.
Pokud je Scheinherr takový šílenec a myslí si, že je rozumné omezovat nabídku veřejné dopravy, ať si tedy seškrtá špičky v Praze na interval 15 minut (což bude stále kratší než ve většině Středočeského kraje). Jen by měl počítat s tím, že riziko nákazy v MHD velmi výrazně naroste.
Ale ať se neplete do regionální dopravy, kterou viděl asi tak z rychlíku (doslova).
Fakt mě štve, že Piráti se pod podobná naprosto diletantská opatření spolupodepisují!
Samozřejmě závisí na relaci, ale obecně jestliže obsazenost vlaků klesla v průměru na cca 10-15% (citation needed, vím) a dodržovat 2m odstup znamená obsazenost max 25% (opět chybí mi zdroj), pak se někde dost slušně plýtvá.
Kdyby třeba aspoň StK kývl na nižší počet vozů souprav, když už nic jiného..
- Ondrej.Kalis
- Člen KS Praha
- Příspěvky: 1690
- Registrován: 26 říj 2017, 09:26
- Profese: dopravní inženýr
- Bydliště: Praha 9
- Dal poděkování: 3142 poděkování
- Dostal poděkování: 1913 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Doprava v době koronaviru - na co se připravit, jak reagovat - strategický přístup
Nižší kapacita spojů by asi skutečně nebyla problém, o tom vůbec nemluvím. Nicméně nezapomínej na systémové vazby, téměř na každý vlakový spoj PID něco navazuje. Není možné přeprojektovat během týdne polovinu kraje. Každopádně ale toto není otázka, kterou by měla řešit Praha, a podle mě by se k ní neměli vyjadřovat lidé, kteří regionální dopravě vůbec nerozumějí a vnímají ji značně zkresleně. Jak jsem už také vysvětlil, úspory jsou vlivem aktuálního nadbytku řidičů hlavně v naftě, v ničem jiném.
Vedení Prahy by si podle mě mělo řešit hlavně problematiku dopravy na území Prahy, kterou úplně dokonale nezvládají, a nemíchat se do něčeho, co z velké části nefinancují.
Vedení Prahy by si podle mě mělo řešit hlavně problematiku dopravy na území Prahy, kterou úplně dokonale nezvládají, a nemíchat se do něčeho, co z velké části nefinancují.
Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.