Doprava v době koronaviru - na co se připravit, jak reagovat - strategický přístup

Moderátoři: Rada resortních týmů - členové, Resortni tym Doprava a Logistika

Pravidla fóra
Vítejte ve fóru resortního týmu Doprava a logistika. Kalendář akcí a další informace najdete na internetové stránce týmu.
Uživatelský avatar
Michal.Stepan
Člen KS Praha
Příspěvky: 369
Registrován: 30 zář 2017, 11:16
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha, Malá Strana
Dal poděkování: 607 poděkování
Dostal poděkování: 464 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Doprava v době koronaviru - na co se připravit, jak reagovat - strategický přístup

Příspěvek od Michal.Stepan »

Ondrej.Kalis píše: 15 bře 2020, 16:29
Michal.Lupecka píše: 15 bře 2020, 13:37 ...
Přesně na to narážím. My se ale fakt nemáme snažit vytížit vlaky a busy na maximum, rezerva kapacity je potřeba z více důvodů (i proto, abychom měli prostor pro přilákání dalších cestujících z aut). V současné situaci je zejména v Praze a dalších větších městech problém v tom, pokud by přesun dalších cestujích do IAD způsobil zahlcení komunikací. Protože existuje část dopravy, kterou jinak než automobily (včetně nákladní dopravy) neumíme zajistit. A ta musí být schopna projet. Navíc nemáme taková preferenční opatření, aby MHD spolehlivě a plynule fungovala i při kolapsu IAD - a nezapomínejme, že zpoždění v MHD má i ten dopad, že se sjíždějí spoje a reálně je první z nich 2-3x plnější než by měl být a 1 - 2 spoje za ním jsou skoro prázdné, protože jedou v těsném závěsu.
Při intervalu krátším než 4 minuty dochází ke sjiždění spojů velmi často, vícevozová souprava zajistí rovnoměrnější přepravu cetujících za nižší cenu. Dostat se do krátké soupravy se skautským oddílem nebo třídou dětí je veké dobrodružství, u dlouhé soupravy to není problém.
vilik
Příznivec Pirátů – Moravskoslezský kraj
Příspěvky: 122
Registrován: 03 úno 2020, 12:49
Profese: technik, programátor
Dal poděkování: 41 poděkování
Dostal poděkování: 59 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Doprava v době koronaviru - na co se připravit, jak reagovat - strategický přístup

Příspěvek od vilik »

Omezení dopravy by mělo smysl při zpřísnění zákazu vycházení, v momentální situaci je počet spojů myslím OK

Demokracie a liberalismus není o tom že si můžu dělat co chcu, ale především o zodpovědnosti za své jednání.

Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Doprava v době koronaviru - na co se připravit, jak reagovat - strategický přístup

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Prosím, je toto pravdivá informace? Skutečně to Scheinherr navrh?

https://benesovsky.denik.cz/z-regionu/p ... 00326.html

Vůbec nechápu, jakým právem se Praha plete do omezení v regionální dopravě, kterou z většiny neplatí, to jednak. Za druhé snad víme, jak je zásadní, aby v dopravě byly mezi lidmi dostatečné rozestupy a mohli udržovat dostatečný odstup. Za třetí, ve většině venkovských oblastí se doprava nedělá jen podle vytíženosti, ale hlavně tak, aby byl systém celkově funkční a byly dostatečné intervaly (v mnoha obcích v PID je špičkový interval půl hodiny nebo hodinu, ale velmi často ještě delší, při omezení by přestaly fungovat mnohé návaznosti atd.). Kraj měl bohudík rozum a tento požadavek odmítl.

Pokud je Scheinherr takový šílenec a myslí si, že je rozumné omezovat nabídku veřejné dopravy, ať si tedy seškrtá špičky v Praze na interval 15 minut (což bude stále kratší než ve většině Středočeského kraje). Jen by měl počítat s tím, že riziko nákazy v MHD velmi výrazně naroste.

Ale ať se neplete do regionální dopravy, kterou viděl asi tak z rychlíku (doslova).

Fakt mě štve, že Piráti se pod podobná naprosto diletantská opatření spolupodepisují!

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Uživatelský avatar
Pavel.Moravec
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 2764
Registrován: 27 dub 2011, 17:25
Profese: IT
Bydliště: Brno Bystrc
Dal poděkování: 12424 poděkování
Dostal poděkování: 5915 poděkování

Re: Doprava v době koronaviru - na co se připravit, jak reagovat - strategický přístup

Příspěvek od Pavel.Moravec »

Ondrej.Kalis píše: 27 bře 2020, 08:15 Prosím, je toto pravdivá informace? Skutečně to Scheinherr navrh?

https://benesovsky.denik.cz/z-regionu/p ... 00326.html

Vůbec nechápu, jakým právem se Praha plete do omezení v regionální dopravě, kterou z většiny neplatí, to jednak. Za druhé snad víme, jak je zásadní, aby v dopravě byly mezi lidmi dostatečné rozestupy a mohli udržovat dostatečný odstup. Za třetí, ve většině venkovských oblastí se doprava nedělá jen podle vytíženosti, ale hlavně tak, aby byl systém celkově funkční a byly dostatečné intervaly (v mnoha obcích v PID je špičkový interval půl hodiny nebo hodinu, ale velmi často ještě delší, při omezení by přestaly fungovat mnohé návaznosti atd.). Kraj měl bohudík rozum a tento požadavek odmítl.

Pokud je Scheinherr takový šílenec a myslí si, že je rozumné omezovat nabídku veřejné dopravy, ať si tedy seškrtá špičky v Praze na interval 15 minut (což bude stále kratší než ve většině Středočeského kraje). Jen by měl počítat s tím, že riziko nákazy v MHD velmi výrazně naroste.

Ale ať se neplete do regionální dopravy, kterou viděl asi tak z rychlíku (doslova).

Fakt mě štve, že Piráti se pod podobná naprosto diletantská opatření spolupodepisují!
Doporučuju přečíst si komentáře na https://zdopravy.cz/stredocesky-kraj-od ... /#comments - jestliže některými vlakovými spoji jezdí nula až deset lidí, je to zbytečné plýtvání. Prakticky všechny ostatní kraje omezily dopravu o dost více.

Samozřejmě závisí na relaci, ale obecně jestliže obsazenost vlaků klesla v průměru na cca 10-15% (citation needed, vím) a dodržovat 2m odstup znamená obsazenost max 25% (opět chybí mi zdroj), pak se někde dost slušně plýtvá.

Kdyby třeba aspoň StK kývl na nižší počet vozů souprav, když už nic jiného..
Bývalý správce @PiratiJMK i @PiratePartyCZ, bývalý člen KK.
Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Doprava v době koronaviru - na co se připravit, jak reagovat - strategický přístup

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Nižší kapacita spojů by asi skutečně nebyla problém, o tom vůbec nemluvím. Nicméně nezapomínej na systémové vazby, téměř na každý vlakový spoj PID něco navazuje. Není možné přeprojektovat během týdne polovinu kraje. Každopádně ale toto není otázka, kterou by měla řešit Praha, a podle mě by se k ní neměli vyjadřovat lidé, kteří regionální dopravě vůbec nerozumějí a vnímají ji značně zkresleně. Jak jsem už také vysvětlil, úspory jsou vlivem aktuálního nadbytku řidičů hlavně v naftě, v ničem jiném.

Vedení Prahy by si podle mě mělo řešit hlavně problematiku dopravy na území Prahy, kterou úplně dokonale nezvládají, a nemíchat se do něčeho, co z velké části nefinancují.

OFFTOPICŘeším samozřejmě zejména autobusy a menší obce, na páteřních relacích by asi bylo omezení snáze představitelné, ale opět narazíš na různé systémové vazby - kdeco se Ti následně rozpadne, musíš to předělat, a pokud jsi někdy projektoval dopravní obslužnost, tak víš, že to není práce na pár hodin.

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Odpovědět

Zpět na „Doprava a Logistika“