Marek.Krejpsky píše: ↑17 úno 2020, 11:02Nová výstavba průmyslových zón i satelitních čtvrtí by měla jít ruku v ruce s rozšířením regionálních tratí a vleček.To ale vláda dlouhodobě zanedbává a k nové výstavbě plánuje pouze nové silnice a na železniční přípoje nemyslí.
Územní plánování ale řeší samosprávy, nikoliv stát a od ní takové požadavky nechodí. Navíc, kudy byste postavil tu novou železnici k satelitu třeba v Jílovém u Prahy, v Horoměřicích, Klecanech, Jesenici či v Roztokách, bude-li řeč o pražské aglomeraci? Severně od Brna je to stejně problematické.
Marek.Krejpsky píše: ↑17 úno 2020, 11:02Myslím že je především je potřeba konsolidovat páteřní spojení, přidat nové koleje do stávajících koridorů, tak aby vznikla nová kapacita pro nákladní dopravu.
Viz
předchozí diskusní příspěvek. Ne všude je to rozumně technicky možné. A to i v případě I.tranzitního koridoru.
Marek.Krejpsky píše: ↑17 úno 2020, 11:02V regionech je zapotřebí budovat malé terminály pro nakládku a vykládku, tak aby se náklady dali jednoduše poslat po železnici i do menších měst.
Opět se obloukem vracíme k územnímu plánování. Zmíněné terminály musí navrhovat místní samosprávy. A opět: obvykle tyto projekty naráží na
aktivní odpor místních. Netuším, jak se s tímto chcete vypořádat.
Marek.Krejpsky píše: ↑17 úno 2020, 11:02Myslíte tím že dneska nikdo nevyrábí elektrické nebo kombinované soupravy pro regionální dopravu? Nebo jde o to že nepružný státní dopravce ČĎ nemá takové vozy k dispozici? To vede k současné neutěšené situaci, kdy o tom co ČD budou nakupovat a jak se rozvíjet nerozhoduje vláda, ale na ČD přisáté zájmové skupiny.
Laciné nadávky na stát. Ale linku S49 PID v motorácích pod trolejí provozuje Arriva, dříve pod trolejí pendlovali dokonce mezi Prahou a Benešovem. Stejně tak jezdí v motorové trakci pod trolejí RegioJet na ústecku. Čím vysvětlíte nepružnost i ze strany
soukromých dopravců? Cožpak jim někdo brání ty vozidla pořídit?
Nikezeus píše: ↑17 úno 2020, 11:54
V cem slozitejsi? Silnicni komunikace nemusi splnovat parametry ve sve tride? Polomery oblouku, sklon komunikace?
Navic konkretne sklonove pomery treba u osobni VRT nejsou nezbytne problem, TGV ma az 35 ‰.
Pro srovnání:
