Městský okruh - spojnice Strašnice - Troja

Moderátoři: Vedouci organu, asistent strany, Odbor - personalni, PKS Praha

Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 855
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 845 poděkování
Dostal poděkování: 645 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Městský okruh - spojnice Strašnice - Troja

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Aktuálně naše koalice posouvá blíže realizaci jednu z asi nejkontroverznějších staveb v Praze, a tou je dostavba ,,chybějící" části Městského okruhu (MO). Jako v jiných případech, i zde se jedná o stavbu připravovanou již předchozími vedeními města, která silně prosazovala automobilovou dopravu a nějaký koncepční pohled na dopravu neexistoval a nebyl o něj zájem, proto je také kolem této stavby, jako mnoha dalších, řada zkreslených informací.

Rád bych proto otevřel diskusi o tom, jaké mají Piráti názory na stavbu této části MO, a zejména na její prioritnost, protože v současné době máme dost zoufalou infrastrukturu metra (např. ani jednu tangenciální trasu, která by zajistila spojení v rámci širšího centra), rozvoj tramvají je téměř zmražený (a místo jedné z nejdůležitějších tratí plánujeme nesmyslnou lanovku), o plnohodnotné městské železnici si můžeme nechat zdát.

Hlavní omyl je tvrzení, že MO dnes není kompletní. Ve skutečnosti máme okruh kolem vnitřních městských částí (zejm. Praha 1 - 10 OFFTOPICs tím, že Prahu 6 již nyní MO vlastně odřezává) ve 4pruhovém uspořádání, račte podívat:
https://mapy.cz/s/natocujumo
Okruh.jpg
Důvod, proč se tato komunikace může zdát nedostatečná, tkví hlavně v nedokončeném vnějším okruhu. Stavba 511, kterou už snad jednohlasně podporujeme, uleví ulici Průmyslové, protože tu aktuálně hodně vytěžuje tranzit, který by teoreticky měl jet ve směru od D1 a Jižní spojky po Štěrboholské spojce, Východní spojce a Vysočanské radiále, jenže kdo by to dělal, že... Ve chvíli, kdy tato část tranzitu bude mít rychlou a kapacitní spojnici od Modletic až do oblasti Černého Mostu, už nebudou mít důvod jezdit po Průmyslové, a zde se uvolní kapacity pro dopravu po Praze. Horší je situace na Kbelské mezi napojením Vysočanské radiály a dálnicí D8 - tam se tranzitu zbavíme jen se zprovozněním stavby 520 Pražského okruhu, která je ale časově vzdálenější. Z podobného důvodu je zásadní také severní část Pražského okruhu, která dokáže odvést tranzit z oblasti Holešoviček, Blanky a Břevnova. Nicméně vnější okruh má na starosti stát, a Praha tak může získat vnitřní Městský bez větších investic, případně se může zaměřit na snížení dopadů stávajících ulic Kbelské, V Holešovičkách atd.

Také by mě zajímalo kompletní ekonomické hodnocení pro aktuální verzi Městského okruhu. Na webu jsem našel jen toto: https://mestskyokruh.info/mo/prinosy-a-dusledky/
Kompletní dokument mi ale chybí. Jsme Piráti, tak bych čekal, že zveřejnění podkladů, podle kterých se rozhodujeme, bude naprostou samozřejmostí. Docela mě také zaráží, že ekonomické hodnocení nedostal k posouzení KET doprava.

Z toho klikacího black-boxu na odkazovaném webu vidím vnitřní výnosové procento EIRR = 11,18 %. To na první pohled vypadá dobře. Na první pohled... A to nyní ani neřeším použitou metodiku a zda je uvažována možnost převodu intenzit do MHD bez realizace okruhu, jestli je dostatečně zohledněna indukce dopravy zejména v navazujících oblastech atd.

Zaujalo mě, že jedním z předpokladů bylo zavedení mýtného systému a možnost zavedení zklidňovacích opatření. Předpokládám, že se to týká oblasti uvnitř MO, takže třeba Praha 6 a 9 by měly smůlu, nicméně oblast, kde by tato omezení byla aplikována, jsem na webu neobjevil. Hlavní problém je ale jiný.

Díky uvedenému předpokladu ekonomické hodnocení vlastně hodnotilo přínosy dvou projektů současně. Jednak Městského okruhu, a současně zavedení mýta, preferenčních opatření pro MHD, zlepšení propojení pro pěší, cyklisty atd.

Problém je, že tyto předpoklady jsou účelově spojeny s projektem Městského okruhu, ačkoliv by bylo možné je realizovat samostatně (zejména když okruh pro auta existuje, jak bylo řečeno v úvodu). Naopak kdybychom zhodnotili přínos těchto ,,doprovodných" opatření bez realizace Městského okruhu a uvážili, že uspořené náklady na MO investujeme třeba do metra OFFTOPIC(např. trasy D z Pankráce přes Vršovice do Vysočan), mohl by přínos vyjít podstatně vyšší. Ale taková alternativa vyčíslena nebyla.

Uživatelský avatar
Ondrej.Kallasch
Krajský zastupitel
Příspěvky: 2028
Registrován: 02 říj 2010, 13:37
Profese: Aplikační specialista
Bydliště: Pod Markétou 82, Praha 22 - Hájek
Dal poděkování: 2486 poděkování
Dostal poděkování: 2030 poděkování

Re: Městský okruh - spojnice Strašnice - Troja

Příspěvek od Ondrej.Kallasch »

Dekuji za otevreni tematu tato cast MO se me velice osobne dotyka neb na ni navazuje hned jedna velice dulezita stavba - Hostivarska Spojka po ktere my na jihovychode Prahy slintame uz dlouha leta. Tato komunikace ma byt napojena na 511 mezi Hajkem a Uhrinevsi a ma dovest dopravu az na Jizni Spojku, potazmo MO, zaroven je to obchvat Dolnich Mecholup, Uhrinevsi a Sterbohol. Obavam se ze pokud nebude v tom samem miste napojeni na jizni spojku realizovan prave vjezd do MO ktery vyusti v Troji u konci tunelu Blanka, tak nebude az tak moc lakava pro IA, 511 tim padem bude mnohem vice vyuzivana IA nez by mohla. Navic situace na jizni spojce prave na sjezdu na Prumyslovou je uz dneska katastrofalni a bez realizace MO tak jak je navrzena se to nezmeni. Dale Holesovicky si opravdu zaslouzi aby uz pres ne nebyl veden MO jak se tomu z casti deje dneska protoze jina moznost neexistuje. Zaroven pokud zrealizujeme MO jak je nyni navrzena muzeme se zacit konecne bavit o zklidneni magistraly a navraceni mestskeho bulvaru zpet lidem.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Kallasch za příspěvek:
Ladislav.Kos
Telefon: 720474822 ondrej.kallasch@pirati.cz
člen zastupitelstva Hlavního Města Prahy a MČ Praha 22
předseda komise IT rady Hlavního Města Prahy

Uživatelský avatar
Ladislav.Kos
Člen KS Praha
Příspěvky: 106
Registrován: 07 zář 2017, 08:47
Profese: pražský Pirát, vystudovaný dopravák
Bydliště: Praha 11
Dal poděkování: 327 poděkování
Dostal poděkování: 207 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Městský okruh - spojnice Strašnice - Troja

Příspěvek od Ladislav.Kos »

Ahoj,

děkuji za otevření diskuze. Preference předchozí koalice byly různé, pojďme však k současnosti. Je před námi projekt městského okruhu, který patří, jak Ondra podotkl, mezi nejkontroverznější dopravní stavby na území Prahy. Troufnu si říci, že stejně tak jako vnější okruh (ač není plně v moci Prahy) a stavba metra D. Všechny zmíněné projekty se dají spackat, nebo udělat dobře a přitom šetrně s ohledem jak na hospodárnost a vliv na nejbližší okolí stavby. Budu klidnější, když průběh těchto dopravních staveb budeme mít pod kontrolou z pozice jedné z vládnoucích stran, než z pozice pouhého přihlížejícího v opozici. Ondro, rád se s tebou zase sejdu osobně a probereme tentokát IAD. Ohledně "autobusové krize" jsme si docela rozuměli. Stejně tak můžeme téma předložit příštímu KETu doprava, který proběhne v březnu a jehož se zúčastní i pirátor.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ladislav.Kos za příspěvek:
Ondrej.Kalis
Ing. Ladislav Kos
zastupitel MHMP
zastupitel MČ Praha 11
https://www.facebook.com/pirat.kosak
https://twitter.com/kos_ladislav

Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 855
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 845 poděkování
Dostal poděkování: 645 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Městský okruh - spojnice Strašnice - Troja

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Ondrej.Kallasch píše:
05 úno 2020, 21:11
Dekuji za otevreni tematu tato cast MO se me velice osobne dotyka neb na ni navazuje hned jedna velice dulezita stavba - Hostivarska Spojka po ktere my na jihovychode Prahy slintame uz dlouha leta. Tato komunikace ma byt napojena na 511 mezi Hajkem a Uhrinevsi a ma dovest dopravu az na Jizni Spojku, potazmo MO, zaroven je to obchvat Dolnich Mecholup, Uhrinevsi a Sterbohol. Obavam se ze pokud nebude v tom samem miste napojeni na jizni spojku realizovan prave vjezd do MO ktery vyusti v Troji u konci tunelu Blanka, tak nebude az tak moc lakava pro IA, 511 tim padem bude mnohem vice vyuzivana IA nez by mohla. Navic situace na jizni spojce prave na sjezdu na Prumyslovou je uz dneska katastrofalni a bez realizace MO tak jak je navrzena se to nezmeni. Dale Holesovicky si opravdu zaslouzi aby uz pres ne nebyl veden MO jak se tomu z casti deje dneska protoze jina moznost neexistuje. Zaroven pokud zrealizujeme MO jak je nyni navrzena muzeme se zacit konecne bavit o zklidneni magistraly a navraceni mestskeho bulvaru zpet lidem.
Ondro, ale proč bychom se měli snažit snížit omezit objem dopravy na úseku 511 Pražského okruhu? Naopak tam budou realizována nadstandardní ochranná opatření, a mimoto odvedení části IAD beztak bude mít na hlučnost poměrně zanedbatelný vliv vzhledem k dopravě, která tam zůstane. Proto si myslím, že bychom se měli snažit dostat maximum dopravy právě na vnější okruh, Hostivařská spojka, pokud bude mít dostatečné opodstatnění (prokázané objektivním ekonomickým hodnocením) se dá postavit i bez městského okruhu. A ulice V Holešovičkách má být přece zahloubena, tak také dává logiku, aby poté byla hlavní tepnou pro auta a abychom zbytečně nepřiváděli dopravu do oblasti Malešic a Libně a nestavěli absurdní Libeňskou spojku, která bude mít silné negativní dopady na území Prahy 9. Přesunout problém stavbou více komunikací na více míst mi nepřijde jako vhodné řešení.

Navíc nepodléhejme iluzi, že stavbou nových silnic nějak ulevíme existujícím silnicím (pokud je cíleně nezklidníme). Silniční síť v Praze je aktuálně ve špičkách často na hranici kapacity, do roku 2030 se předpokládá ještě další výrazný nárůst poptávky, který se už ale na stávající silnice nevejde. Stavbou nových komunikací pro auta pouze umožníme tento nárůst intenzit. Ale nezapomínejme, že nárůst celkových intenzit indukuje dopravu i na okolních komunikacích, nejen v navrhovaných tunelech.

K tomu nedotažená síť MHD - až budeme stavět 10 km metra a 20 km tramvajových tratí ročně, bavme se o realizaci nových silnic pro auta. Do té doby to vnímám jako velmi nerozumné stanovení priorit na neudržitelné druhy dopravy místo udržitelných forem.

A ať bude naše politické rozhodnutí ve výsledku jakékoliv, měli bychom mít kvalitní a objektivní podklady. Především objektivní ekonomické hodnocení, kterým bude prokázána rentabilita projektu. To v tuto chvíli podle dostupných zdrojů nemáme.

OFFTOPICA jako Piráti bychom asi měli myslet také na životní prostředí, proto je dobré si zjistit, jakou environmentální zátěž znamená takový silniční tunel, rozhodně se nejedná o nějaké úžasně šetrné řešení, reálně tunel znamená snížení některých dopadů v bezprostředním okolí za cenu značného spotřeby zdrojů jak na stavbu, tak po celou dobu provozu.

Uživatelský avatar
Michal.Stepan
Člen KS Praha
Příspěvky: 208
Registrován: 30 zář 2017, 11:16
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha, Malá Strana
Dal poděkování: 439 poděkování
Dostal poděkování: 259 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Městský okruh - spojnice Strašnice - Troja

Příspěvek od Michal.Stepan »

MO1.pdf
(7.54 MiB) Staženo 11 x

Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 855
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 845 poděkování
Dostal poděkování: 645 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Městský okruh - spojnice Strašnice - Troja

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Michal.Stepan píše:
06 úno 2020, 09:35
MO1.pdf
No jako že je manipulativní mapka, kde plnohodnotná čtyřproudová komunikace je vyznačena na rozdíl od ostatních podobných jen jednoduchou čarou, přímo v oficiálních materiálech, to je tedy opravdu ostuda.
Mapka.jpg
Ale stále mi chybí to kompletní ekonomické hodnocení...

Uživatelský avatar
Ondrej.Profant
Poslanec Parlamentu ČR
Příspěvky: 7738
Registrován: 22 dub 2009, 23:55
Profese: Poslanec
Bydliště: Praha 8
Dal poděkování: 13811 poděkování
Dostal poděkování: 7468 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Městský okruh - spojnice Strašnice - Troja

Příspěvek od Ondrej.Profant »

Omlouvám se, že to dopodrobna nesleduji, čili se možná budu ptát na jasné věci.

V minulém volebním období na 28. schůzi zastupitelstva jsme představili požadavky Pirátů (sestaveno hlavně s @Mikulas.Ferjencik). Náš hlavní požadavek byl, aby v případě dostavby vnitřního okruhu byla perfektně integrována hromadná doprava (MHD, vlaky, P+R). Počítá se s tím?

Moji tehdejší prezentace a Stenoprotokol (je to dlouhé, tak dávám do OT):

OFFTOPIC
Já jsem si připravil prezentaci. Mohl bych poprosit zázemí o její promítnutí? Děkuji.Městský okruh je docela důležité téma. Poprosil bych o další slajd prezentace, abychom všichni viděli, jak ta základní silniční síť vypadá. Ano. Jak jistě víte, ve východní části Prahy není dostavěný jak velký okruh, silniční okruh kolem Prahy, tak menší vnitřní Městský okruh. Městský okruh staví Praha, velký staví Ředitelství silnic a dálnic, což nás většinou tady vede i kvelmi zkratkovitému pojednávání, že velký okruh není naší starostí. Ale on je velmi naší starostí.

Poprosím o další slajd. Samozřejmě třeba ve stavebním povolení Blanky a velmi pravděpodobně stejně tak jejího pokračování je, že podmínkou kolaudace je dostavení velkého okruhu. A my provozujeme Blanku v současnosti v testovacím provozu, nad čímž by asi nebylo nic špatného, že takto velká stavba se nějakou dobu testuje, ale my se tady bavíme o řádu desítek let testovacího provozu. Jak někteří z vás možná vědí, v září 2016 Nejvyšší správní soud rozhodl o tom, že je problematické provozovat v testovacím provozu úsek jižní části silničního okruhu kolem Prahy a dal nám nebo stavební firmě čas na nápravu. Ale v případě Blanky my žádnou nápravu nemůžeme udělat, protože my nedostavíme stavbu. V případě toho, co rozhodl Nejvyšší správní soud, se jedná pouze de facto o protihlukové stěny. Ano, to lze dostavět v řádu měsíců. Až nám Nejvyšší správní soud rozhodne o tom, že máme zavřít Blanku, tak asi budeme všichni za velké idioty.

Poprosil bych další slajd. Proto je důležité, abychom se o té dopravě bavili komplexně. Dostali jsme usnesení, které je takový souhrn toho, co se dělo, jaké schůzky podnikla koalice, jak se mezi sebou dohaduje, ale zároveň tu velmi málo řešíme okruh na to, jak je to významné téma pro Prahu, a už vůbec neřešíme jeho severní část –z pochopitelných důvodů. Nikomu se do toho politicky nechce. Je to komplikované téma, protíná to několik městských částí. Investorem je někdo jiný. Středočeský kraj si zatím staví vedle paralelní silnice, protože potřebuje se tam dopravovat atd. Ale bez toho, abychom toto téma otevřeli a seriózně začali více řešit, se nemůžou posouvat ani ta další témata. Respektive můžou, ale vystavujeme se té právní nejistotě.

Poprosím další slajd. Po otevření Blanky jsme se dostalido takového nepříjemného stavu, že některá spojení jsou výrazně výhodnější automobilem než městskou hromadnou dopravou. V prezentaci mám tabulku, která vypovídá čas dojezdu mezi Bohnicemi a Dejvicemi. Konkrétně v případě MHD zastávky Čimický háj –Dejvická, kde když se občan chce dopravit městskou hromadnou dopravou, tak to trvá třikrát, až třikrát déle s dvěma přestupy proti autu. Tuto situaci by z velké části řešila autobusová linka v Blance. Protože je to nákladná infrastruktura, kterou město postavilo, a samozřejmě je dobře, že máme kvalitní infrastrukturu, to ano, ale v tomto případě nesmí zvýhodňovat jenom jeden styl dopravy. To je první věc. Už i proto, kvůli těm automobilistům, když všichni budou jezdit autem, tak se ta auta nevejdou, ani kdybychom neprojektovali původní ZAKOS nebo ještě větší stavby. Prostě ta auta se fyzicky nevejdou, kdyby každý jezdil svým autem

Poprosím o další slajd. Proto my chceme, aby Městský okruh ty projekty rovnou integroval, jak tam bude řešeno MHD. Jsem rád, že někde na debatách už se ktomu pan Dolínek i přihlásil. To, že my stavíme vlastně dálnici, a ten charakter městského okruhu je dálnice, prostě sjezdy, výjezdy atd., bez toho, abychom tam pustili autobusy –stím, že můžou být reálné argumenty, proč tam nemůžou být. Ale ano, teď je ten čas to řešit. Teď musíme ty argumenty vyřešit. My tam ty autobusy, vlepším případě kolejovou dopravu, tramvaje, vlaky, musíme dostat. A přitom třeba ve východní části okruhu je dobrá železniční síť, resp. dobře umístěná, akorát tam chybí zastávky, kapacity a výhybky. Ale to jsou věci, které jdou dostavět. A když je budeme dostavovat rovnou sobjezdem, tak budou fungovat a nevznikne tam to městské protěžování automobilové dopravy, které vede ktomu, že se automobilem jezdí hůř.

Další slajd. Další problém jsou varianty. Jsem rád, že koalice se dobrala k tomu, že chce nějaké varianty. My jdeme ještě dál. My bychom rádi, aby varianty byly posouzeny EIA-ou, aby rovnou v případě EIA, kde se posuzují varianty, byly tyto varianty zahrnuty, abychom se opravdu později mohli zodpovědně rozhodovat na základě vlivu na životní prostředí, na základě financí a třeba i velmi důležitého, o čem se vůbec nemluví, jsou provozní náklady. Ono je něco jiného, když provozujete tunel a něco jiného je, když provozujete povrchovou komunikaci atd.

Další slajd. O financích jsem už mluvil. Když si porovnáme, tak za těch odhadovaných 50 mld. postavíme celé metro D. My bychom mohli mít 10 let MHD zdarma a mohli bychom masivně rozšířit tramvajové tratě. (Připomínky v sále.) Neříkám, že chci všechno zdarma. Rád to pak kolegům z ODS vysvětlím individuálně, oni asi psanému projevu nerozumí.

Je potřeba zvážit, jaké finanční náklady musí být, a to musí být vnějakém rozumném kontextu, včetně udržitelnosti.

Další slajd. A v neposlední řadě musíme dohlédnout na to, aby zde byla kontrola. Protože ta třeba v případě Blanky viditelně selhala. Když jsme dokázali postavit most, který si nikdo neobjednal, když jsme dokázali umístit zcela nevhodné kabely atd. Prostě je zcela evidentní, že selhala. Proto my požadujeme, aby kontrola byla nadstandardní u takto velkých staveb, abychom krom stavebního dozoru, což je samozřejmě běžné, plnili za prvé správně všechna legislativní opatření, která máme, a za druhé abychom zavedli supervizora, obdobně jako to bylo u staveb, financovaných z Evropské investiční banky před vstupem do Evropské unie, a tento supervizor bude pravidelně reportovat na zasedáních dopravního výboru. I zastupitelé, kteří o to budou mít zájem, se dozví, co se na té stavbě děje, a ty problémy se budou řešit včas, a ne ex post.

Předposlední slajd poprosím, tady je shrnutí, tak já si ho dovolím vynechat, doufám, že jste poslouchali.

A poslední slajd, kde je náš návrh usnesení, protože si nemyslíme, že takto důležitou věc by mělo vzít Zastupitelstvo jenom na vědomí, a v našem návrhu usnesení my požadujeme posouzení variant v rámci EIA, aby byla součástí každé varianty integrace s MHD jasně daná a aby byl zřízen institut supervizora, který bude nad rámec běžných kontrol kontrolovat tu stavbu, aby nebyly problémy, jako v případě Blanky. Děkuji.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Profant za příspěvek:
Ondrej.Kalis
profant.eu, poslanec

Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 855
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 845 poděkování
Dostal poděkování: 645 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Městský okruh - spojnice Strašnice - Troja

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Děkuji @Ondrej.Profant za prezentaci, myslím, že v mnoha ohledech se na tomto tématu shodujeme.

Jen k návrhu autobusů tunelem musím doplnit aktuální situaci. Rozhodně nejsem militantním odpůrcem expresních autobusů OFFTOPIC(i když kapacitně nejsou schopny zajistit nabídku srovnatelnou s kolejovou dopravou, což při vytvoření rychlé linky MHD bývá nezřídka problém, navíc je nutné zajistit v tunelech preferenci, ideálně buspruh, aby se z rychlé linky nestala ve špičce velmi pomalá). V současnosti se ale potýkáme se situací, kdy dochází k omezování autobusové dopravy místo aby byla rozšiřována nabídka. Problém s počty řidičů se bude zhoršovat. Jenže vedení města na to nereaguje a dělá, jako by problém neexistoval a omezování prezentuje jako drobné a dočasné. Mimochodem požadavek na řešení této situace definovalo i přijaté usnesení KF Pha 12/2019: viewtopic.php?f=349&t=50022

Pokud jde o spojení z Bohnic do Dejvic, to je jistě problémová relace, ale nelze věc zjednodušit na tento diskrétní případ. Týká se obecně problémového propojení celé severovýchodní a severozápadní části Prahy, čemuž přímá autobusová linka z Bohnic tunelem nepomůže. Jediným systémovým řešením, které mě napadá, je tramvajová trať z Kobylis přes Bohnice na Podbabu, která by zajistila plnohodnotné propojení celých oblastí, např. i cesta z oblasti Střížkova na přestupní uzel Veleslavín by se výrazně zjednodušila, ale příkladů podobných relací je mezi oběma lokalitami víc.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Kalis za příspěvek:
Ondrej.Profant

Uživatelský avatar
Matej.Sandor
Místní předsednictvo
Příspěvky: 460
Registrován: 12 dub 2018, 10:46
Profese: právník, manažer, zastupitel Prahy 4
Bydliště: Praha 4
Dal poděkování: 673 poděkování
Dostal poděkování: 805 poděkování

Re: Městský okruh - spojnice Strašnice - Troja

Příspěvek od Matej.Sandor »

Děláme metro D – skvělá věc, chceme rozšiřovat počet tramvajových tratí a zastávek vlaků v Praze - super. Zároveň s tím je ale potřebné dělat rovněž i něco pro řidiče aut – protože i když si to někteří neuvědomují, jsou to taky obyvatelé Prahy a dokonce tvoří její podstatnou část.

Proto jsem rád a vítám to, že jsme se pustili i do dostavby vnitřního okruhu. A asi jak psal Láďa Kos, dá se to udělat dobře i špatně. To, že většinu z dostavby vnitřního okruhu chceme zahrabat pod zem považuji za to, že to chceme dělat dobře.

Ondra.kl
Příznivec Pirátů – Moravskoslezský kraj
Příspěvky: 3270
Registrován: 18 čer 2009, 12:09
Profese: IT administrátor
Dal poděkování: 579 poděkování
Dostal poděkování: 2948 poděkování

Re: Městský okruh - spojnice Strašnice - Troja

Příspěvek od Ondra.kl »

Ondrej.Kalis píše:
06 úno 2020, 10:37
... což při vytvoření rychlé linky MHD bývá nezřídka problém, navíc je nutné zajistit v tunelech preferenci, ideálně buspruh, aby se z rychlé linky nestala ve špičce velmi pomalá ...
Ono jde spíš o to že i když to bude ve špičce velmi pomalá linka, tak může být i tak rychlejší než "normální linka" tvořená 3 tramvajemi s 2 přestupy.

Odpovědět

Zpět na „Doprava a infrastruktura“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů