Příklady dobré krizové komunikace

Moderátoři: Komunální zastupitelé, Krajští zastupitelé, Zastupitele - HMP

Uživatelský avatar
Lukas.Blazej
Komunální zastupitel/ka
Příspěvky: 775
Registrován: 24 lis 2010, 18:04
Bydliště: Ústí nad Labem - centrum
Dal poděkování: 888 poděkování
Dostal poděkování: 1369 poděkování

Příklady dobré krizové komunikace

Příspěvek od Lukas.Blazej »

V posledních dnech mi od několika lidí přišel příklad nevhodné krizové komunikace ze strany Pirátů. Napadlo mě, že by bylo fajn sdílet dobře zvládnuté vyhrocené situace ze strany komunálních zastupitelů, abychom se mohli inspirovat a připravit na obtížná veřejná vystoupení, které dříve či později čekají každého z nás.
Na úvod vkládám záznam ze zasedání zastupitelstva města Česká Kamenice (od 1:45:29), kde starosta Jan Papajanovský zvládl obhajovat zvýšení nájemného v obecních bytech před naštvaným sálem. Během celého zasedání věcně argumentoval, nenechal se vykolejit a deeskaloval vyhrocené situace (dokonce ani neměl na místě městskou policii). Z jeho reakcí na dotazy jsem se inspiroval a myslím, že by sdílení dobré praxe mohlo být přínosné pro všechny.
Tel. 778702712
Uživatelský avatar
Antonino.Milicia
Komunální zastupitel/ka
Příspěvky: 2445
Registrován: 04 pro 2018, 19:58
Profese: Strategie, projekty, rozvoj
Dal poděkování: 3178 poděkování
Dostal poděkování: 3488 poděkování

Re: Příklady dobré krizové komunikace

Příspěvek od Antonino.Milicia »

Lukas.Blazej píše: 17 zář 2019, 22:15 V posledních dnech mi od několika lidí přišel příklad nevhodné krizové komunikace ze strany Pirátů. Napadlo mě, že by bylo fajn sdílet dobře zvládnuté vyhrocené situace ze strany komunálních zastupitelů, abychom se mohli inspirovat a připravit na obtížná veřejná vystoupení, které dříve či později čekají každého z nás.
Na úvod vkládám záznam ze zasedání zastupitelstva města Česká Kamenice (od 1:45:29), kde starosta Jan Papajanovský zvládl obhajovat zvýšení nájemného v obecních bytech před naštvaným sálem. Během celého zasedání věcně argumentoval, nenechal se vykolejit a deeskaloval vyhrocené situace (dokonce ani neměl na místě městskou policii). Z jeho reakcí na dotazy jsem se inspiroval a myslím, že by sdílení dobré praxe mohlo být přínosné pro všechny.
Dobrý nápad. Ale imho užitečné budou i ty případy chybné komunikace, ne nutně jen Pirátů, s vysvětlením, co bylo chybné a jak by to mělo být správně (případové studie - z cizích chyb se učí nejefektivněji).

"Tatínek je pirát, ale ten hodný pirát." (Mikeš, 4yo)

Uživatelský avatar
Antonino.Milicia
Komunální zastupitel/ka
Příspěvky: 2445
Registrován: 04 pro 2018, 19:58
Profese: Strategie, projekty, rozvoj
Dal poděkování: 3178 poděkování
Dostal poděkování: 3488 poděkování

Re: Příklady dobré krizové komunikace

Příspěvek od Antonino.Milicia »

Aktuálně jeden příklad nezvládnuté krizové komunikace či krizového řízení:
viewtopic.php?f=75&t=50996
https://redmine.pirati.cz/issues/26614

Na začátku stačilo uznat zjevnou chybu a napravit ji. Velmi jednoduchá věc. Zatvrzelá a naprosto zbytečná neochota to udělat vs. zatvrzelá snaha o vyřešení vedla k podání ke KK a vyhrocuje se to a bude asi i dále a škody budou jen narůstat (pro všechny, ať do dopadne jakkoliv). A to to ještě nemají média a OČTŘ.

Poučení pro ostatní: Kvůli malé chybě nedělat velké chyby. Nenechat tu lavinu rozjet.

Proč to muselo tak daleko zajít? Padni komu padni. Věřím, že je to pro dobro Pirátů. Jen na zdravých základech lze budovat. I když to teď třeba bude bolet. OFFTOPICMne nejvíc.

"Tatínek je pirát, ale ten hodný pirát." (Mikeš, 4yo)

Odpovědět

Zpět na „Zastupitelstva - společné potřeby zastupitelů“