Nepřu se, jen se snažím zvýraznit, že obecně novela není všelék.Radek.Holomcik píše: ↑07 črc 2018, 15:47Problém je kombinací chyb v legislativě (a reálně tam jsou, kromě tohoto zákona zejména ve "veterinárním" zákoně), nedostatečných možností vymáhání práva a jeho reálného nevymáhání. Nejvíce možností máme nyní v rovině legislativní, u těch možností druhé a třetí je to spíše v rovině žádostí na vládu a poukazování na nečinnost.Milan.Dadourek píše: ↑03 črc 2018, 12:41To, bohužel, platí v mnoha oblastech. Proto bychom se při řešení problémů IMHO neměli příliš upínat k legislativě, jako to činí ostatní politické strany.Anna.Valterova píše: ↑03 črc 2018, 08:54 ...Já jen upozorňuju na to, že kdyby byla důsledně dodržována stávající legislativa, už teď by byla vyřešena spousta problémů.

Dovedu si představit aktivitu programových týmů a garantů při poukazování na (ne)činnost veřejné správy a při tvorbě doporučení k nápravě, která by mohla být IMHO přípravou na budoucí podíl na exekutivě. A někdy to IMHO bude programově lepší tudy, než přes předpis. Bylo by dobré shromažďovat příklady "blbé" praxe. Dal bych jich pár pěkných do kupy

Kupříkladu jsem si onehdá absolvoval case study vyřízení povolení na ohrazení pastvin. Nemá smysl v této věci měnit zákon, protože rozumně uvažující stavák by podle současné legislativy neměl nic požadovat. (A pokud se nezeptáte, ani nic požadovat nebude

U zákona na ochranu proti týrání je IMHO příkladem chybného a velmi rozšířeného čtení vyhlášky, že koně musejí mít vždy a všude přístřešek...

Prostě šíří se úřední libovůle, příkladů je mnoho a řešením je spíše posilování kontrolních a nápravných mechanismů (pravomoci ombudsmana, posílení správních soudů (na rozsudek se čeká asi čtyři roky), důsledný regres škod vůči úředníkovi, povinná omluva za chybný výkon atp). Což je vlastně také legislativa, ale trochu jinde
