Maturity - jak dál

Moderátoři: Rada resortních týmů - členové, Resortni tym Skolstvi

Pravidla fóra
Vítejte ve fóru resortního týmu Školství. Kalendář akcí a další informace najdete na internetové stránce týmu.
Karel666
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 1017
Registrován: 02 říj 2017, 20:16
Profese: Mám
Dal poděkování: 187 poděkování
Dostal poděkování: 311 poděkování

Re: Maturity - jak dál

Příspěvek od Karel666 »

Petr.Daubner píše: 22 lis 2019, 20:09
Napíšu to jinak, zastáváš názor, že gymasisti se urovni smějí vs střední, že pro ně je to moc, přestože to je učivo základky (stímto souhlasím, to co je na maturitu za mě s eučilo už na základce...). Přehnal jsem, ale toto beru jako základ zdělení.

Otázky jsou dvě:

1) samotná úroveň, ano zde souhlasím totální degradace, ale neosuhlasím, že to je jenom "znehodnocení gymnásia", ale znehodnocení i průmyslovek a i středních škol. Zde souhlasím, že by se měla úroveŇ zvednout, ale to naráží na to, že zde jde protichůdný názor co to vetuje, že se to musí líbit "studentům" :D Zde to stojí čistě na tom, že se vůbec nebude brát v potaz jejich názor, ale zaměstnavatelé a učitelé na základě gausovy křivky si řeknou "toto lze vzládnout, protože na to je inteligence předem určeného procenta populace co by jsme chtěli aby měli matutu" a určí na základě schopností=můžou zvládnout obsah učiva. Zde dodám, že se nebude brát v potaz, že je dneska hooodně velké procento lenochů a flákačů, tedy to nedají ne že na to nemají, ale protože jsou lenivý flákači ;)

2) vyšší laťka pro gymnásia? Proč prosím? Co jsou to vlastně gymnásia? Lepší přípavka pro vysokou školu, prakticky gymnasista, když vyleze je v reálnu nulová použitelnsot, protože nemá odborné předměty. Tedy je předpoklad a správný, že se očekává, že má dostat lepší start na VŠ, kde získá odborné kompetence, ale už lepší jak třeba průmyslovák. Zde si mají gymnásia určovat sami svoji tvrdost nad limit státní maturity a nikdo by jim do toho neměl kecat, prakticky by měli mít určenu jenom spodní interval, který určí minimum pro VŠ a hodnocení jak dobrej je.

Tedy vůbec nesouhlasím se samotným základem co říkáš.
Odpovědět

Zpět na „Školství“