Řešení tramvajové tratě na Václavském náměstí

Moderátoři: Vedouci organu, asistent strany, Odbor - personalni, PKS Praha

Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 856
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 864 poděkování
Dostal poděkování: 648 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Řešení tramvajové tratě na Václavském náměstí

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Roman.Kucera píše:
25 lis 2019, 11:35
Ondrej.Kalis píše:
25 lis 2019, 08:30
Že magistrála nemá alternativu, je zcela nepravdivá informace. Když pominu období se slabým provozem, tak na ní tranzit skrz město tvoří minimální procento dopravy, protože se tudy prostě jet nevyplatí. Už dávno neplní primárně tranzitní funkci.
O expražském tranzitu jsem nikdy neřekl ani slovo. Magistrála nemá alternativu v obsluze vnitřní Prahy. To je naprosto pravdivá věta. Z Pařížské do Konviktské se nedostanu jinak než přes Křížovnickou nebo (pokud ji AutoMatčíci prosadí zavřít) přes Magistrálu (kterou chtějí automatčíci "humanizovat"). Je to absurdní a šikanózní systém, který jen zvětšuje množství CO2, protože znásobuje počet nutně najetých kilometrů o pěti až desetinásobky. To jsem nezažil nikde na světě.
Netvrdím, že jsi z AutoMatu, jen se bojím, abys jim ideově trochu nepodléhal, proto musím vyvrátit jejich oblíbené lži ;)
Jestli to bereš, tak cajk ;)
OFFTOPICA "alternativou" nemyslím Italskou a Opletalovu, kterou se dá objet zácpa na Wilsonově. Často to vyjde výhodněji :)
Jenže doprava autem po městě je právě to, co je nezbytné eliminovat. Pokud budou 80 % vozidel na magistrále tvořit ti, kdo autem jet z nějakého důvodu opravdu musí, pak to bude v pořádku, ale k takovému stavu se nedobereme jinak než tím, že propustnost magistrály bude tak nízká, aby si každý desetkrát rozmyslel, jestli tím autem skutečně potřebuje jet, nebo raději pojede 2x rychleji MHD jako v dopravně vyspělých městech.

A neřekl jsem nic o tom, že by se magistrála měla zavřít, ale že by měla být výrazně zklidněna, alespoň omezením na 2+2 pruhy, absolutní preferencí MHD na křižovatkách a lepším začleněním do okolí, za tím si plně stojím. Nic z toho neeliminuje její funkci pro nezbytné cesty autem.

A Tvé výpady na Automat mi přijdou dost ubohé. Piráti se tedy odteď nálepkují jako ,,automatčíci", ,,sluníčkáři" a kdovíco ještě? Nevšiml jsem si, že by v zastupitelstvu byl někdo z Automatu, ani že by byl v Pirátské straně. A promiň, opravdu se mi nelíbí shazování argumentace druhého stylem, že něčemu podléhá. Jak jsem řekl, mám v dopravě docela slušnou kvalifikaci na to, abych měl vlastní názor. A to, že s návrhy Automatu v mnoha (nikoliv ve všech) případech souhlasím, ještě neznamená, že podléhám nějaké desinterpretaci či lži.

Uživatelský avatar
Roman.Kucera
Místní předsednictvo
Příspěvky: 15107
Registrován: 14 zář 2010, 10:04
Profese: IT
Bydliště: Praha, Letná
Dal poděkování: 9661 poděkování
Dostal poděkování: 17421 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Řešení tramvajové tratě na Václavském náměstí

Příspěvek od Roman.Kucera »

Ve vyspělých městech je MHD kupodivu rychlejší než auto. V Prase ne vždy. Tak nevím, jestli je chyba v tom, že máme moc rychlá auta, nebo moc pomalou MHD a jestli to chceme řešit zpomalením našich aut nebo zefektivněním naší MHD. Ve vyspělých městech jsem zato viděl mimoúrovňová křížení MHD s ulicemi, metro, do kterého nejedou eskalátory 5 minut, rychlé autobusové linky využívající rychlé kapacitní komunikace. Proto jimi lidé jezdí. V Prase nemáme ani jedno z toho, tak raději "zhumanizujeme" i to, co jakž takž funguje.
Automatčíci říkám automatčíkům, jestli si to vztahuješ na Piráty nebo na sebe, je ryze tvůj problém a tvoje identifikace.
Pirátem se člověk nestává, pirátem se rodí!

Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 856
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 864 poděkování
Dostal poděkování: 648 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Řešení tramvajové tratě na Václavském náměstí

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Roman.Kucera píše:
26 lis 2019, 09:10
Ve vyspělých městech je MHD kupodivu rychlejší než auto. V Prase ne vždy. Tak nevím, jestli je chyba v tom, že máme moc rychlá auta, nebo moc pomalou MHD a jestli to chceme řešit zpomalením našich aut nebo zefektivněním naší MHD. Ve vyspělých městech jsem zato viděl mimoúrovňová křížení MHD s ulicemi, metro, do kterého nejedou eskalátory 5 minut, rychlé autobusové linky využívající rychlé kapacitní komunikace. Proto jimi lidé jezdí. V Prase nemáme ani jedno z toho, tak raději "zhumanizujeme" i to, co jakž takž funguje.
Automatčíci říkám automatčíkům, jestli si to vztahuješ na Piráty nebo na sebe, je ryze tvůj problém a tvoje identifikace.
Kupodivu? Dopravně vyspělé město se podle mě pozná právě podle toho, že MHD je rychlejší než auto.

Řešení? Kombinace různých nástrojů a ano, je mezi nimi i zpomalení automobilové dopravy, ne však samoúčelné. Používá se absolutní preference MHD na křižovatkách, vyhrazené pruhy pro autobusy, samostatné pásy pro tramvaje (tj. třeba to, co chybí v návrhu Václaváku), více přechodů pro chodce atd. K tomu samozřejmě i budování rychlé MHD jako je metro nebo S-Bahn (skutečný S-Bahn, který připomíná metro, má stanice tam, kde jsou potřeba a interval ve špičkách do 5 minut).

A ano, v dopravně vyspělých městech je MHD často rychlejší i proto, že v autě čekáš než projedou všechny tramvaje nebo autobusy s absolutní preferencí a téměř neexistuje, že bys v MHD poskakoval za auty. Pak si každý rozmyslí, čím jet. A budeš se divit, funguje to i ve městech, kde je MHD založená na tramvajích a autobusech a žádné metro ani S-Bahn nemají.

A nálepka je prostě nálepka. Pokud ji používáš v argumentaci, tak se mi to příčí. Ať si ji chceš vztahovat na kohokoliv.

Uživatelský avatar
Roman.Kucera
Místní předsednictvo
Příspěvky: 15107
Registrován: 14 zář 2010, 10:04
Profese: IT
Bydliště: Praha, Letná
Dal poděkování: 9661 poděkování
Dostal poděkování: 17421 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Řešení tramvajové tratě na Václavském náměstí

Příspěvek od Roman.Kucera »

A právě proto, že ta města znám nejen z teoretických učeben, ale že jsem si v nich pořádně zajezdil, musím konstatovat, že už teď je šikana aut v Prase mnohem intensivnější než v jiných městech a rozhodně tímto směrem nechci jít.
Proč třeba ve Stockholmu přestupuju v metru na jinou linku 10 metrů pěšky (5 s) a v Prase 200 metrů (3 minuty)? Tady je jádro pudla! Proto ve Stockholmu auta nijak nešikanují, dá se tam vjet prakticky kamkoliv.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Roman.Kucera za příspěvek:
Michal.Stepan
Pirátem se člověk nestává, pirátem se rodí!

Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 856
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 864 poděkování
Dostal poděkování: 648 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Řešení tramvajové tratě na Václavském náměstí

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Roman.Kucera píše:
26 lis 2019, 09:33
A právě proto, že ta města znám nejen z teoretických učeben, ale že jsem si v nich pořádně zajezdil, musím konstatovat, že už teď je šikana aut v Prase mnohem intensivnější než v jiných městech a rozhodně tímto směrem nechci jít.
Proč třeba ve Stockholmu přestupuju v metru na jinou linku 10 metrů pěšky (5 s) a v Prase 200 metrů (3 minuty)? Tady je jádro pudla! Proto ve Stockholmu auta nijak nešikanují, dá se tam vjet prakticky kamkoliv.
Já s tím z principu souhlasím. A jasně - pojďme se bavit o pozitivní motivaci. Václavák - nemíchat auta a tramvaje, pokud tam nechceme pěší zónu, a udělat preferenci na křižovatce.

Nebo jiná oblast. Mluvíš o rychlé MHD s krátkými přestupy. Vedení města skrze ROPID od pondělka likviduje spojení z Proseka na Palmovku - je to přesně situace o které mluvíš: jízdní doba oproti přestupu na Vysočanské je o 2 min kratší, ale hlavně jsi na Palmovce v metru během minuty, protože je to velmi mělká stanice, na Vysočanské, pokud nemáš fyzičku na běh po eskalátoru, trvá přestup nejméně 3 minuty. Piráti v Praze jdou opačným směrem.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Kalis za příspěvky (celkem 2):
Roman.Kucera, Michal.Stepan

Uživatelský avatar
Michal.Stepan
Člen KS Praha
Příspěvky: 208
Registrován: 30 zář 2017, 11:16
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha, Malá Strana
Dal poděkování: 439 poděkování
Dostal poděkování: 259 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Stanovisko IPR

Příspěvek od Michal.Stepan »

K problematice polohy tramvajové trati IPR uvádí:
"Zástupce OPP MHMP byl členem široké pracovní skupiny, která řešila a připomínkovala zpracování aktualizace studie horní části Václavského náměstí s tramvajovou tratí. Zápisy z jednání pracovní skupiny včetně dílčích pracovních návrhů a kompletní dokončená studie Václavského náměstí byly zasílány na OPP MHMP (Skalický, Síbrtová, Cír). Současně bylo svoláno i samostatné jednání s OPP MHMP a projektanty ohledně řešení dlažeb i v návaznosti na spodní část Václavského náměstí.
V průběhu zpracování aktualizace studie se nevyskytly zásadní připomínky k navrženému řešení i s ohledem na navržené trolejové vedení za pomoci výložníků na sloupech sdružených s VO umístěných v jedné linii se stromořadím."

Uživatelský avatar
Michal.Stepan
Člen KS Praha
Příspěvky: 208
Registrován: 30 zář 2017, 11:16
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha, Malá Strana
Dal poděkování: 439 poděkování
Dostal poděkování: 259 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Řešení tramvajové tratě na Václavském náměstí

Příspěvek od Michal.Stepan »

Roman.Kucera píše:
26 lis 2019, 09:33
A právě proto, že ta města znám nejen z teoretických učeben, ale že jsem si v nich pořádně zajezdil, musím konstatovat, že už teď je šikana aut v Prase mnohem intensivnější než v jiných městech a rozhodně tímto směrem nechci jít.
Proč třeba ve Stockholmu přestupuju v metru na jinou linku 10 metrů pěšky (5 s) a v Prase 200 metrů (3 minuty)? Tady je jádro pudla! Proto ve Stockholmu auta nijak nešikanují, dá se tam vjet prakticky kamkoliv.
Pokud uvažujeme o vyloučení automobilové dopravy z Václavského náměstí, bylo by potřeba nejprve vytvořit materiál, ve kterém by bylo uvedeno, proč tam ta auta jezdí a jak by bylo případně možné tu dopravní obslužnost zajistit jinak a jak jinak zajistit parkování.
Přestupy v metru jsou v Praze navrženy opravdu špatně a lze s tím těžko něco dělat. Metro je proto pro spoustu lidí nepoužitelné. Ale řadě možných zlepšení MHD se Praha zcela nesmyslně brání. Zatímco jiná města zavádějí vysokokapacitní tramvajové soupravy, Praha omezuje autobusovou dopravu. Zatímco jiná města zrychlují tramvajovou dopravu, Praha se ji třeba právě na Václavském náměsti snaží zpomalit. Šikana aut a tím i nemocných lidí, kteří se bez auta nikam nedostanou, je opravdu v Praze nejhorší.

Uživatelský avatar
Michal.Stepan
Člen KS Praha
Příspěvky: 208
Registrován: 30 zář 2017, 11:16
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha, Malá Strana
Dal poděkování: 439 poděkování
Dostal poděkování: 259 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Zelené koloběžky páteří pražské dopravy?

Příspěvek od Michal.Stepan »

Fotografie2226.jpg
Jízda aut po kolejích umožní umístit na Václavské máměstí větší počet stánků. Mezi tramvajovými kolejemi před sochou sv.Václava bude velké parkoviště zelených koloběžek.

Odpovědět

Zpět na „Doprava a infrastruktura“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů