CF 14/2019 Volba vedoucího personálního odboru

Celostátní fórum tvoří všichni členové a je nejvyšším orgánem Pirátské strany.

Moderátor: Predsedajici

Pravidla fóra
Na celostátním fóru se vyjadřujte slušně a k věci, na ostatní se obracejte jen prostřednictvím předsedajícího. Nepřístojnosti budou vykázány do samostatného vlákna. Než napíšete nový příspěvek, zamyslete se, zda má takovou hodnotu, aby ho musely číst stovky lidí.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Martin.Kucera
Vedoucí administrativního odboru
Příspěvky: 13903
Registrován: 23 dub 2009, 16:41
Profese: nakladatel
Dal poděkování: 2158 poděkování
Dostal poděkování: 21129 poděkování

CF 14/2019 Volba vedoucího personálního odboru

Příspěvek od Martin.Kucera » 03 lis 2019, 10:03

Zahajuji jednání k volbě vedoucího Personálního odboru.
Důvodem svolání jednání je blížící se konec volebního období stávající vedoucí PO (skončí 1. 12.).

Jednání bude probíhat podle obvyklého postupu při volbě.
Kandidovat může libovolný člen strany, který získal řádnou nominaci. Nominovat kandidáty může republikové předsednictvo, republikový výbor nebo skupina členů.
Chcete-li se o funkci ucházet, potvrďte kandidaturu příspěvkem v tomto tématu. V příspěvku popište způsob, jakým budete funkci vykonávat, a uveďte, jakou máte k výkonu funkce způsobilost.
Lhůta pro navrhování kandidátů je do 19. 11. (v případě nedostatečného počtu kandidátů může být prodloužena, a to i opakovaně).
Rozhodující hlasování proběhne od 22. 11. 10.00 do 25. 11. 22.00, případné druhé kolo pak od 29. 11. 10.00 do 2. 12. 22.00.

Kompetence personálního odboru stanoví Organizační řád:
§ 16 Personální odbor
(1) Personální odbor má následující výlučné​ kompetence:
a) vedení důvěrného seznamu dobrovolníků, do kterého se zapisují znalosti, dovednosti, schopnosti a nabídky pomoci od dobrovolníků na celostátní úrovni.

(2) Personální odbor má následující další kompetence:
a) správa projektového a úkolového systému,
b) vnitřní komunikace s členy a příznivci – rozesílání informací, fungování týmů, přenášení zkušeností na vyšší úroveň, retence a zpětná vazba,
c) zodpovědnost za najímání dlouhodobých zaměstnanců a dalších spolupracovníků včetně vedení seznamu zájemců, za jejich centrální vedení a školení,
d) vedení sítě krajských koordinátorů,
e) správa celostátního úložiště vzdělávacích materiálů a prezentací,
f) seznam týmů a aktivit na celostátní úrovni,
g) seznam volných míst, na které hledáme dobrovolníka nebo placeného člověka,
h) koordinace přijímacího procesu na celostátní úrovni a zapojení nováčků do činnosti strany,
i) organizuje školení zastupitelů, politiků a jiných členů a příznivců strany,
j) na žádost některého týmu pomáhá najít vhodného dobrovolníka na daný úkol.
Prosím o návrhy kandidátů.
tel.: +420 778 702 711; (NEPIŠTE MI NA FACEBOOKU, TÉMĚŘ TAM NECHODÍM)
Jak jednoduchý by byl svět, kdybychom četli a dělali věci hned správně. :) -- Lucie Spáčilová

Uživatelský avatar
Jiri.Hoskovec
Mediální odbor
Příspěvky: 309
Registrován: 15 bře 2017, 12:45
Profese: Forenzní specialista
Dal poděkování: 436 poděkování
Dostal poděkování: 754 poděkování

Re: CF 14/2019 Volba vedoucího personálního odboru

Příspěvek od Jiri.Hoskovec » 03 lis 2019, 20:33

Co vlastně od vedoucí/ho PO chceme? A vlastně celém odboru? Má nabírat lidi, headhuntovat? Nebo má dělat má dělat “běžnou” HR agendu, zařizovat a rozvazovat smluvní vztahy, řešit platové navýšení/snížení, změny úvazků a pracovní činnosti, propouštění lidí? Nebo řídit síť svých podřízených koordinátorů v jednotlivých krajích?

Přijde mi, že takhle jsou ty požadavky dost různorodé a obtížně slučitelné v jednom odboru ba člověku. Vpravdě neznám žádnou organizaci na světě, vládní, neziskovou nebo korporátní, kde by HR oddělení mělo současně na starost řízení lokálních “poboček”. Že by člověk, co dělá nábory pro třeba médecins sans frontières v Paříži měl současně řídit mise v Sýrii a Kongu a odměňovat tamních doktory.

Tahle troj až více jedinnost vedoucí/ho vede zákonitě k tomu, že dotyčná/ý nebude stíhat všechny agendy s plným a potřebným nasazením a bude vyhořele rozmazaný na příliš velký krajíc a nebo bude něco upozaďovat (jako třeba teď stagnující nábor). Měli bychom si myslím tuto roli lépe vyjasnit, ať nechceme od uchazečů nesplnitelné.
Zástupce vedoucího a hospodář mediálního odboru, zastupitel MČ Praha 6, jiri.hoskovec@pirati.cz

Uživatelský avatar
Vojtech.Pikal
Příspěvky: 20979
Registrován: 19 srp 2010, 23:45
Profese: poslanec, informatik
Bydliště: Olomouc
Dal poděkování: 27832 poděkování
Dostal poděkování: 21122 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: CF 14/2019 Volba vedoucího personálního odboru

Příspěvek od Vojtech.Pikal » 03 lis 2019, 22:54

Já od PO očekávám taky nějaké řízení ohledně vzdělávání členů, zastupitelů a příznivců.
V systémech strany, politiky i programově.
člen RV, AO, PO, ZO, FT a předsedající CF;
místopředseda sněmovny a poslanec za Olomoucký kraj, člen AO OlK
Profil|fb| Tel: 776635258

Uživatelský avatar
Marketa.Gregorova
Zahraniční odbor
Příspěvky: 763
Registrován: 15 dub 2012, 21:18
Profese: europoslankyňa
Bydliště: Brno
Dal poděkování: 833 poděkování
Dostal poděkování: 2475 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: CF 14/2019 Volba vedoucího personálního odboru

Příspěvek od Marketa.Gregorova » 03 lis 2019, 22:55

Jiri.Hoskovec píše:
03 lis 2019, 20:33
Rozhodně nebudu bránit diskuzi zde, nicméně bych chtěla poznamenat, že:
1) co chceme od funkce vedoucích odborů se již řeší v separé vlákně;
2) a zároveň odpovědi na tvé otázky očekávám nejen od onoho vlákna, ale hlavně samotných kandidátů. Pokud si dobře vybavuji diskuzi při poslední volbě vedoucích ZO, TO i myslím MO, všichni nastínili, jak a za jakých podmínek to hodlají dělat. Tzn. tu čekám kandidátské řeči ve stylu "mám vizi XY, chci dělat toto a ono a na 123 si najmu dva půlúvazkové asistenty, jinak mi to nedává smysl". A na CF bude rozhodnout, či podmínky splnit chce na základě slíbených cílů.

Jakože rozumím tvému záměru a také vidím potřebu vyjasnit si to, ale vkládám důvěru do kandidátů, že vyjasnění dodají oni, a my jako CF max. zkorigujeme.
Europoslankyně. Vůdce v ZO a Evropské pirátské straně. Místopředsedkyňa JmK.
O morálce: OFFTOPICObrázek

Uživatelský avatar
Jiri.Hoskovec
Mediální odbor
Příspěvky: 309
Registrován: 15 bře 2017, 12:45
Profese: Forenzní specialista
Dal poděkování: 436 poděkování
Dostal poděkování: 754 poděkování

Re: CF 14/2019 Volba vedoucího personálního odboru

Příspěvek od Jiri.Hoskovec » 03 lis 2019, 23:35

Vojtech.Pikal píše:
03 lis 2019, 22:54
Já od PO očekávám taky nějaké řízení ohledně vzdělávání členů, zastupitelů a příznivců.
V systémech strany, politiky i programově.
No vidíš, to máme čtvrtou :-)
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jiri.Hoskovec za příspěvky (celkem 2):
Giuseppe.Maiello, Tereza.Hubackova
Zástupce vedoucího a hospodář mediálního odboru, zastupitel MČ Praha 6, jiri.hoskovec@pirati.cz

Uživatelský avatar
Petr.Vileta
Člen KS Plzeňský kraj
Příspěvky: 28135
Registrován: 22 črc 2009, 18:12
Profese: živnostník, programátor
Bydliště: Plzeň 2
Dal poděkování: 23892 poděkování
Dostal poděkování: 20069 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: CF 14/2019 Volba vedoucího personálního odboru

Příspěvek od Petr.Vileta » 04 lis 2019, 01:07

Jiri.Hoskovec píše:
03 lis 2019, 20:33
Co vlastně od vedoucí/ho PO chceme? A vlastně celém odboru? Má nabírat lidi, headhuntovat? Nebo má dělat má dělat “běžnou” HR agendu, zařizovat a rozvazovat smluvní vztahy, řešit platové navýšení/snížení, změny úvazků a pracovní činnosti, propouštění lidí? Nebo řídit síť svých podřízených koordinátorů v jednotlivých krajích?
Zařizovat z rozvazovat smluvní vztahy, to bych asi PO "sebral". ;) Rozdělil bych to mezi předsednictva (RP + PKS), vedoucí odborů a kancelář strany. Předsednictva a odbory si řeknou jaké zaměstnance potřebují a kolik na to asi tak mohou/chtějí dát, a pokud to projde rozpočtem a PraH, pak by to Herr Kanzler prostě zařídil. Výběrové komise pro výběrka by také mohli tvořit lidé jmenovaní kanceláří + předsednictvy, odbory, nebo zastupitelskými kluby. Výběrko na správce serveru asi lépe zhodnotí vedoucí nebo člen TO + kancléř, než členové PO. No a pokud jde o výběrka pro zastupitelské kluby, tak tam bych tedy PO ponechal "jen na vyzvání" a poradní hlas. On totiž zastupitelský klub podle zákonů vůbec nemá hledět na nějaká stranická stanoviska, protože slib skládá zastupitel do rukou státu, nikoliv strany. OFFTOPICTo není pomsta za tanečky kolem výběrek v Plzni, ale jak se ukázalo, pražská "koaliční" praxe nebyla do plzeňské "opoziční" situace se šibeničním termínem moc přenositelná.
Naopak si myslím, že PO by mělo i nadále koordinovat koordinátory ;) , pořádat nejrůznější semináře, školení, kurzy, s pomocí MO vytvářet webináře, video kurzy atd. Ani nábor členů bych PO moc nenutil, to by se mělo dít v KS a MS, neměl by to dělat z Prahy někdo za ně. Já bych prosil nezaměňovat firemní HR a naše PO.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Petr.Vileta za příspěvky (celkem 2):
Mikulas.Ferjencik, Nadezda.Jureckova
Kumulovaný zastupitel a člen finančních výborů zastupitelstev Města Plzně a Městského obvodu Plzeň 2.
tel: 608 445 655 (odpoledne a večer)
stínový ministr švihlých nápadů a fórista
----------------------------------------
Mějme vždy na paměti: Běžný občan je až ten poslední, komu bychom chtěli něco zakazovat.

Uživatelský avatar
Vladimira.Sykorova
Rozhodčí komise
Příspěvky: 95
Registrován: 04 úno 2018, 22:08
Profese: úřednice ve veřejné správě
Bydliště: Zapomenutá 4, Praha 4, 14100
Dal poděkování: 442 poděkování
Dostal poděkování: 77 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: CF 14/2019 Volba vedoucího personálního odboru

Příspěvek od Vladimira.Sykorova » 04 lis 2019, 10:20

Ahojky, nejsem si jista, zda moje poznámka patří sem, ale mně chybí dostupné informace o některých Pirátech, kteří sice nejsou zvolenými radními či zastupiteli, nebo poslanci a senátory, ale jsou buď členy různých dozorčích rad, nebo jsou zaměstnáni na obecných úřadech či v jiných institucích ve správě obcí. Byť by měl mít každý Pirát napsaný nějaký medajlonek na svém profilu, u dosti členů tomu tak není. Nejde mi o to, co si kdo dělá ve svém volném čase, jde mi spíše o informace profesní, co a kde dotyčný studoval, kde všude pracoval, nebo čím se zabýval atd. Velmi zjednodušeně např. mně zajímá sociální problematika, takže znám zběžně alespoň některé související zákony i problematiku s tím související, na druhém místě je pro mne prioritní ochrana zvířat. Takže i když budu supr trupr člověk, zkušený ouřada i spolehlivý a loajální Pirát, tak bude nesmysl mi nabízet třeba účast na výběrku na vedoucího stavebního odboru, nebo na programátora. Určitá forma anonymity třeba na FB /Mikiska, Havran, atd/, nebo fotka psa na profilovce FB, mi až tak nevadí, ale absence alespoň základního CV na Foru u některých členů ano!
K personálnímu odboru bych si dovolila dodat, že není imho potřeba vymýšlet kolo, každý správní úřad, každá organizace má zaběhnutý personální odbor, jehož chod i postupy se dají obšlehnout a doplnit jen kosmeticky dle potřeb Pirátů. A ano vzdělávání a rozvoj zaměstnanců /zde členů/ by měl mí PO na starosti. :)
Tito uživatelé poděkovali autorovi Vladimira.Sykorova za příspěvky (celkem 4):
Vaclav.Fortik, Nadezda.Jureckova, Vladek.Vacha, Eva.Ticha
Vlaďka Sýkorová
MS Praha 4

https://lide.pirati.cz/personProfile/150/#

"Važte si svých rodičů a milujte svoje děti"

Uživatelský avatar
Kornelia.Gottmannova
Místní předsednictvo
Příspěvky: 100
Registrován: 20 lis 2017, 10:26
Profese: lektor a kouč
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 280 poděkování
Dostal poděkování: 214 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: CF 14/2019 Volba vedoucího personálního odboru

Příspěvek od Kornelia.Gottmannova » 04 lis 2019, 10:58

Marketa.Gregorova píše:
03 lis 2019, 22:55
Jiri.Hoskovec píše:
03 lis 2019, 20:33
Rozhodně nebudu bránit diskuzi zde, nicméně bych chtěla poznamenat, že:
1) co chceme od funkce vedoucích odborů se již řeší v separé vlákně;
2) a zároveň odpovědi na tvé otázky očekávám nejen od onoho vlákna, ale hlavně samotných kandidátů. Pokud si dobře vybavuji diskuzi při poslední volbě vedoucích ZO, TO i myslím MO, všichni nastínili, jak a za jakých podmínek to hodlají dělat. Tzn. tu čekám kandidátské řeči ve stylu "mám vizi XY, chci dělat toto a ono a na 123 si najmu dva půlúvazkové asistenty, jinak mi to nedává smysl". A na CF bude rozhodnout, či podmínky splnit chce na základě slíbených cílů.

Jakože rozumím tvému záměru a také vidím potřebu vyjasnit si to, ale vkládám důvěru do kandidátů, že vyjasnění dodají oni, a my jako CF max. zkorigujeme.
Můžeš prosím poslat odkaz na to separátní vlákno? Díky
Tito uživatelé poděkovali autorovi Kornelia.Gottmannova za příspěvky (celkem 2):
Ilona.Chromova, Hana.Chalusova

Uživatelský avatar
Jaromir.Horky
Místní předsednictvo
Příspěvky: 267
Registrován: 09 led 2018, 17:20
Profese: PR expert
Dal poděkování: 219 poděkování
Dostal poděkování: 360 poděkování

Re: CF 14/2019 Volba vedoucího personálního odboru

Příspěvek od Jaromir.Horky » 04 lis 2019, 11:39

Kornelia.Gottmannova píše: Můžeš prosím poslat odkaz na to separátní vlákno? Díky
Domnívám se, že má na mysli tohle viewtopic.php?f=637&t=49318
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jaromir.Horky za příspěvky (celkem 2):
Marketa.Gregorova, Vratislav.Krejcir
1. místopředseda KS OLK, předseda MS Přerov, krajská mediální spojka, fotograf, student práv a interaktivních medií. Nejlepší způsob, jak dosáhnout cíle je začít. OFFTOPIC774942021
Něco o mně

Uživatelský avatar
Milos.Zmeskal
Koordinátor krajského sdružení
Příspěvky: 881
Registrován: 11 črc 2012, 21:31
Profese: Koordinátor
Bydliště: Olomouc (Moravská Třebová)
Dal poděkování: 738 poděkování
Dostal poděkování: 787 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: CF 14/2019 Volba vedoucího personálního odboru

Příspěvek od Milos.Zmeskal » 05 lis 2019, 01:15

Navrhuji Janu Koláříkovou.
"Společnost mě nenávidí a já nenávidím ji. Její pravidla mě omezují, hodlám je porušit." James Cole
XOLK! XOLK! XOLK!

Winston Wolfe z Xolku
OFFTOPICmilos.zmeskal(avkrouzku)pirati.cz
77O ll3 65O
fb.com/milhauzz18

Odpovědět

Zpět na „Celostátní fórum“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host