RV 34/2019 - Aktualizace stanoviska k migraci

Archivní fórum pro ukončená jednání Republikového výboru.


Moderátoři: asistent/ka RV, Předsedající RV, Jednatelé

exasistent.RV
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 271
Registrován: 26 úno 2019, 10:14
Dal poděkování: 52 poděkování
Dostal poděkování: 253 poděkování

Re: RV 34/2019 - Aktualizace stanoviska k migraci

Příspěvek od exasistent.RV »

Vojtech.Pikal píše: 18 říj 2019, 09:23 Mno, bump? @Frantisek.Navrkal ?
Mám zprávu od Františka Kopřivy z dneška: „Jo, včera jsme projeli připomínky a vytvořili pracovní skupinu, která je vypořádá. V příštích dvou týdnech to chceme zpracovat.“
Tito uživatelé poděkovali autorovi exasistent.RV za příspěvky (celkem 3):
Andrej.Ramaseuski, Vojtech.Pikal, Frantisek.Kopriva
Uživatelský avatar
Frantisek.Navrkal
Zahraniční odbor
Příspěvky: 4764
Registrován: 11 kvě 2012, 23:42
Profese: datový inženýr
Dal poděkování: 9909 poděkování
Dostal poděkování: 5722 poděkování

Re: RV 34/2019 - Aktualizace stanoviska k migraci

Příspěvek od Frantisek.Navrkal »

Vojtech.Pikal píše: 18 říj 2019, 09:23 Mno, bump? @Frantisek.Navrkal ?
Předpokládám, že došlo k záměně Františků. Ale kdyžtak dejte vědět. :)
Tito uživatelé poděkovali autorovi Frantisek.Navrkal za příspěvek:
Vojtech.Pikal

Flamewar does not determine who is right - only who is left.
Moje (bývalé) poslancování: poslanecký report, stránka na Facebooku, Twitter profil, podcast Na vrkanou

Uživatelský avatar
Frantisek.Kopriva
Mladé Pirátstvo
Příspěvky: 2472
Registrován: 10 říj 2013, 20:37
Profese: Engagement manager
Bydliště: Praha
Dal poděkování: 5500 poděkování
Dostal poděkování: 3437 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: RV 34/2019 - Aktualizace stanoviska k migraci

Příspěvek od Frantisek.Kopriva »

Předně se chci jménem EZO týmu omluvit, že to na nás visí tak dlouho. Procházeli jsme si teď těžkým obdobím, kdy bylo těžké organizovaně fungovat, a také jsme byli zahlceni jinou agendou a reagovali na dění ve světě a EU. Chtěl bych ale ujistit, že RP, poslanecký klub i členové širšího týmu o tom vědí a naše vnitřní problémy řešíme.

Co se stanoviska k migraci týče, začali jsme pracovat na komplexně přepracované verzi. A máme i plán dalších prací. V potaz samozřejmě vezmeme připomínky RV, neschválenou aktualizaci i úplně původní stanovisko.

Zatím nebudu slibovat, kdy bude výsledek na světě, nicméně posouvá se to pomalu kupředu.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Frantisek.Kopriva za příspěvky (celkem 3):
Tomas.Trcka, Martin.Smida, Petra.Smutna

Pirátský profil |< >| Engagement manager datově-analytických projektů |< >| začínající bubeník |< >| člen RT EZO & Lidská práva |< >| Emeritní politik, věčný aktivista

Uživatelský avatar
Frantisek.Kopriva
Mladé Pirátstvo
Příspěvky: 2472
Registrován: 10 říj 2013, 20:37
Profese: Engagement manager
Bydliště: Praha
Dal poděkování: 5500 poděkování
Dostal poděkování: 3437 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: RV 34/2019 - Aktualizace stanoviska k migraci

Příspěvek od Frantisek.Kopriva »

Vážený republikový výbore, po mnohých připomínkovacích kolečkách (zástupci nevládních organizací, rezortní tým EZO, rezortní tým VB, RP) a editaci textu ze strany MO dozrál čas předložit přepracovanou verzi aktualizovaného stanoviska k migraci v podobě, kterou schválil rezortní tým EZO. Příjemné počtení přeju a budu se těšit na vaše komentáře. :)

Celé znění návrhu stanoviska:
OFFTOPIC
Shrnutí
Téma migrace vyvolává mezi lidmi zcela pochopitelně vlnu strachu, nejistoty i zmatků. Na obavy občanů je nutné reagovat a hledat v jejich zájmu řešení. Problémy ale nezmizí, dokud bude panovat v oblasti migrace chaos a nebudou nastavena srozumitelná, vyvážená a hlavně efektivní opatření na celoevropské úrovni. Právě o ně se budeme jako Piráti zasazovat. Odmítáme povinné přerozdělovací kvóty, chceme funkční mechanismy.
Ty musí vycházet z věcné diskuze, faktů a zkušeností jednotlivých států tak, aby byly skutečně využitelné v praxi a pomohly všem zúčastněným. Bez výjimky. Tedy aby bylo zajištěno bezpečí i prosperita obyvatel naší země, zabránilo se převaděčům profitovat na neštěstí druhých, omezila se nelegální migrace a naopak bylo umožněno českým firmám přijímat zahraniční specialisty a pracovníky bez zbytečných byrokratických překážek. Zároveň je nutné nezapomínat ani na humanitární rozměr a pomáhat potřebným, tedy dodržovat základní lidská práva, lidsko-právní standardy i mezinárodní právo.
Chápeme, že populistické návrhy typu jednostranného uzavírání hranic se mohou zdát jako snadná a rychlá řešení. Ve skutečnosti jde ale jen o nedomyšlené záměry, které by pouze prohloubily současný zmatek a negativně dopadly například z ekonomického hlediska na naše obyvatele. Místo stavění plotů či povinných přerozdělovacích kvót tak chceme nelegální migraci předcházet a naopak prosazovat férová a smysluplná pravidla pro migraci legální. Za zásadní považujeme například zákaz nezodpovědného vyvážení zbraní do nestabilních regionů, kde přispívají k válečným konfliktům. Právě ty jsou totiž mnohdy důvodem pro masový útěk civilního obyvatelstva. Politická diskuse musí být racionální, odsuzujeme zneužívání migrace pro šíření strachu a xenofobie, které jen poškozují naši společnost.
Na efektivní zvládání migrace ale jako Česká republika sami nestačíme, musíme ji řešit společně v rámci celé Evropy. Tuzemsko se tedy musí ve vlastním zájmu zapojit do užší spolupráce s EU. Schengenský prostor, umožňující historicky nejsvobodnější pohyb osob a zboží, považujeme za jeden z hlavních evropských výdobytků a pilířů spolupráce. Nesmíme si ho nechat vzít, obzvláště, když existuje celá řada jiných, prospěšnějších řešení.
Piráti usilují o vyváženou, sociálně spravedlivou migrační i integrační politiku, která reflektuje potřeby České republiky a bude ku prospěchu všem.


Migrace včera a dnes
Migrační krize v roce 2015 ukázala nejen evropskou nepřipravenost a slabiny imigračního systému, ale vytvořila také hlubokou dělící linii ve společnosti a přímo přispěla k vzestupu protievropských a nacionalistických nálad. Návrh na zavedení trvalého relokačního mechanismu, tedy povinné přerozdělování žadatelů o azyl mezi jednotlivé členské země EU, narazil na odpor a selhal.

Z těchto chyb je třeba se poučit a přijít s novými efektivnějšími řešeními. A to hned teď, migrace totiž není jen otázkou minulosti. Ačkoliv se počet žadatelů o azyl po roce 2015 výrazně snížil, musíme v budoucnu počítat s dalším nárůstem počtu příchozích. Proto je nezbytné pokračovat v hledání systémového, společného řešení jak na evropské, tak celosvětové úrovni, neboť migrace je ze své podstaty fenoménem globálním.

Historické zkušenosti ukazují, že Česká republika je silnou zemí, která dovede zvládnout i větší množství žádostí o azyl. Stalo se tak například v 90. letech při přijetí 6 tisíc válečných uprchlíků z Jugoslávie. Koncem 90. let pak tehdejší vláda Miloše Zemana poskytla v tuzemsku útočiště pro zhruba tisíc lidí prchajících z válkou zasaženého Kosova.
Mezinárodní spolupráce jako základ
Evropský problém vyžaduje evropské řešení
Velká výzva, jakou migrace bezesporu je, vyžaduje jednotné evropské řešení a vzájemnou solidaritu. Za Piráty ale nepodporujeme zavedení povinného relokačního mechanismu, tzv. migračních kvót. Každá země i každý z žadatelů o azyl musí mít právo o takto citlivé otázce samostatně rozhodovat, nelze nikoho nutit. Vlády by měly být naopak pozitivně motivovány k dobrovolnému převzetí části žadatelů o azyl z přetížených států, například adekvátním finančním příspěvkem z rozpočtu EU.

V zájmu efektivní kontroly vnější evropské hranice je nutné navýšit rozpočet agentury Frontex. Požadujeme také rozšíření pravomocí Evropského podpůrného úřadu pro otázky azylu, respektive Agentury EU pro azyl. Za klíčový prvek evropské spolupráce rovněž považujeme společnou návratovou politiku. Správným krokem bylo zavedení vzájemného sdílení informací ohledně migrace mezi jednotlivými státy (tzv. interoperabilita informačních systémů), je ovšem nutné dodržovat standardy ochrany osobních údajů.

Zájemci o azyl by měli mít možnost podat žádost co nejblíže své vlasti, nikoliv až v hraničních státech Evropské unie. Tím by se dal výrazně omezit výnosný obchod pašeráků, kteří zneužívají zoufalé situace žadatelů a za vysoké poplatky je – mnohdy za otřesných podmínek – převádějí do Evropy. Během této nebezpečné cesty účastníci riskují zbytečně své životy. Zároveň by se takovým krokem snížil nápor na evropské půdě. Podporujeme budování společných zastupitelských úřadů ve vhodně vytipovaných zahraničních oblastech.

Schvalujeme i myšlenku jednotné žádosti o azyl pro všechny členské země EU, kde by žadatel uvedl preferovaný stát, přičemž musí být v první řadě brán zřetel na slučování rodin, jazykovou vybavenost a další kompetence žadatele.

Globální přístup
Jako první krok správným směrem vnímáme Globální pakt o migraci, který schválilo 152 států světa. V něm je vytyčeno ohledně řešení a prevence mezinárodní migrace 23 nezávazných cílů a doporučení, jak jich dosáhnout. Česká vláda jako jedna z mála odmítla tento nezávazný dokument podpořit, ztížila tak svou pozici při dalším jednání. Požadujeme přistoupení k tomuto paktu a chceme, aby Česká republika stála po boku dalších evropských zemí v čele snahy regulovat migraci globálně.

Prevence
Aktivní řešení příčin = předcházení nucené migrace
Pokud chceme do budoucna snížit počet migrantů, musíme zajistit, aby neměli důvody své domovy opouštět. Válečným konfliktům, pronásledování, suchu, hladu a dalším příčinám nucené migrace lze předcházet prevencí v místě jejich vzniku. Prosazujeme navýšení českého příspěvku na humanitární, rozvojovou a transformační spolupráci. Tyto nástroje vnímáme jako prostředek zodpovědné zahraniční politiky i jako investici, která se ČR vrátí nejen zlepšením bezpečnostní situace, ale díky větší stabilitě i ekonomicky. V tomto kontextu je také nutné v diplomacii a mezinárodním obchodu reflektovat udržitelný rozvoj a ochranu klimatu.
Embargo na zbraně ve válečných oblastech
Masivním nárůstům válečných uprchlíků nelze předcházet, pokud budou zbrojařské firmy nezodpovědně vyvážet zbraně do nestabilních regionů. Podporujeme zákaz vývozu zbraní pro jiné než oficiální spojenecké bojové jednotky ve válečných oblastech, a to na evropské úrovni pod postihem sankcí pro zbrojařské firmy.
Férové obchodní dohody
Obchodní dohody uzavírané mezi EU a třetími zeměmi nesmí být nástrojem pro další devastaci a drancování dotčených, méně rozvinutých států. Proto by smlouvy měly vždy vycházet ze zásad udržitelného rozvoje, který necílí jen na ekonomické zájmy, ale bere ohledy i na životní prostředí a společenský rozvoj. Samozřejmostí by pak měly být férové pracovní podmínky.

Uprchlíci
Humánní přístup = naplňování našich hodnot
Požadujeme dodržování Ženevské úmluvy o právním postavení uprchlíků a humánní zacházení s žadateli o azyl. Česká republika se musí podílet na pomoci hraničním zemím (Řecko, Itálie), které se potýkají v největší míře s migrační krizí. Kromě morálního hlediska je to klíčové i z ryze praktických důvodů - pokud by v těchto státech došlo ke kolapsu, pocítíme to ekonomicky i ve vzrůstajícím počtu migrantů přicházejících nekoordinovaně hlouběji do Evropy. Pomoc by měla být nejen ve formě alokací bezpečnostních složek, nýbrž také doplněna materiálním, finančním i personálním příspěvkem k zajištění důstojných podmínek v dlouhodobě přeplněných uprchlických táborech (zajištění základních potřeb, zdravotnického vybavení, podpory vzdělávání uprchlíků). Stejně tak chceme podporovat země, které hostí uprchlíky blíž jejich domovině (Jordánsko, Libanon, Turecko). Uprchlíci se však nesmí stát prostředkem k vydírání EU.

Česká vláda by měla mít odvahu prokázat solidaritu nejen slovy, ale i praxí například dobrovolnou relokací přiměřeného počtu žadatelů o azyl či přesídlením azylantů napřímo z válečných oblastí. Nezapomínáme ani na vnitřně vysídlené osoby v našem těsném sousedství (Ukrajina, Gruzie).

Ekonomická migrace
Česká i evropská ekonomika jsou v mnoha odvětvích závislé na pracovnících přicházejících odjinud. Pro vstup na evropský pracovní trh musí existovat transparentní, nebyrokratická a férová pravidla. Všichni pracovníci na evropském trhu práce by měli mít stejné podmínky při přístupu k sociální a pracovně-právní ochraně jako unijní občané. Zapojení cizinců na trh práce by mělo reflektovat potřeby zaměstnavatelů a také obcí, ve kterých cizinci pobývají. Musí být také nastaveny efektivní mechanismy, aby se zahraniční pracovníci mohli domáhat svých práv. Pracovní agentury a zaměstnavatelé musí nést spoluzodpovědnost na zajištění odpovídajících podmínek.

Nelegální migrace
Alternativy, jak omezit nelegální migraci
Je v zájmu České republiky, aby EU dlouhodobě a systematicky bojovala proti důvodům, které vedou k tomu, že migranti volí nelegální a nebezpečné cesty do Evropy a využívají služeb nelegálních převaděčů. Přesídlovací programy pro lidi v ohrožení či programy ekonomické migrace pro pracovníky představují legální a bezpečnou alternativu k pašerákům (částka, kterou migranti platí za nebezpečnou plavbu na člunu, je paradoxně násobně vyšší než běžná cena letenky). To omezí prostor pro zneužití migračních cest kriminálními a teroristickými organizacemi. Zákony proti převaděčům ale nesmí být zneužívány k trestání námořníků, kteří v souladu s námořním právem poskytují pomoc lidem v nebezpečí.
Návratová politika
Pokud nebude žadatel o mezinárodní ochranu úspěšný, EU a její členské státy musí začít jednat se zemí původu o jeho návratu. To vždy v souladu s mezinárodními dohodami o ochraně lidských práv. Ochota států, odkud migranti pocházejí, vůči návratové politice, by se měla na straně evropských zemí naopak odrazit v určité vstřícnosti v oblasti vízové politiky. Tím se naváže oboustranně výhodná spolupráce, naopak považujeme za nevhodné řešení podmiňovat rozvojovou či transformační spolupráci. Právě správně zacílená rozvojová pomoc může zlepšit podmínky v dané zemi a snížit počet lidí přicházejících do Evropy. Podporujeme rovněž program dobrovolných návratů, kdy odpadají náklady jak státu, tak ilegálně pobývajícímu cizinci.

Integrace cizinců
Začleňování do společnosti
Zásadní je i správné začlenění nově příchozích cizinců do naší společnosti. Migrační politika České republiky musí být doprovázena komplexní a systematickou integrační politikou, na níž se podílí aktéři státní správy na národní, krajské i obecní úrovni, zaměstnavatelé, další zájmové skupiny (např. odbory, Svaz průmyslu a dopravy) i nevládní neziskové organizace. Je potřeba zajistit dostatečné financování integračních programů a pracovat na lepším propojování aktérů i zvyšování jejich povědomí o tom, co vše úspěšná integrační politika obnáší a jaká je jejich role a odpovědnost. V souladu s Koncepcí integrace cizinců vlády ČR považujeme za zásadní aspekty integrace: znalost českého či anglického jazyka, ekonomickou soběstačnost, orientaci migrantů ve společnosti a rozvíjení vztahů migrantů s majoritní společností. Právě na tyto dovednosti by se měly podpůrné programy hlavně zaměřovat.

Pozornost je potřeba věnovat zejména přístupu cizinců do systému školství (systematická podpora dětí s odlišným mateřským jazykem) a zdravotnictví (rozšířit přístup do veřejného zdravotního pojištění pro některé zranitelné kategorie cizinců, zejména děti, odstranit překážky v přístupu k zdravotní péči kvůli jazykové bariéře či poplatkům). Dále je potřeba pracovat u zaměstnavatelů na posilování aktivní role a přebírání části odpovědnosti za integraci jejich zahraničních pracovníků a zvyšování interkulturních kompetencí úředníků. Stranou by neměla zůstat ani práce s majoritní společností a podpora její otevřenosti vůči odlišnostem, která je prevencí nenávistných projevů a diskriminace nejen cizinců.
Cizinci žijící v ČR

Cizinci, kteří se rozhodnou dlouhodobě žít a pracovat v ČR, by neměli být zavaleni byrokracií. Systém pro vyřizování pobytových záležitostí by měl být přívětivý a dbát na důstojnost cizinců, nikoliv na ně pohlížet jako na úřední složku. Dokládání všech náležitostí by mělo být možné v elektronické podobě ještě před příjezdem do ČR. Pokud se cizinec během pobytu prokáže jako bezproblémový, proces prodloužení pobytu by měl být snadnou formalitou. Migrační a integrační systém by měl být založen na principu postupného nabývání práv směřující k získání občanství a plné integraci.

Je nutné uvádět pravidelně českou legislativu do souladu s legislativou EU, nálezy Evropského soudního dvora a doporučeními Rady Evropy. Podmínky pro získání českého občanství jsou nastavené adekvátně a není třeba je upravovat.

Přílohy
Stanovisko k migraci 2020 - v2.0.pdf
(109.91 KiB) Staženo 77 x
Stanovisko k migraci 2020 - v2.0.odt
(32.25 KiB) Staženo 45 x
Tito uživatelé poděkovali autorovi Frantisek.Kopriva za příspěvky (celkem 3):
Jiri.Rezek, Tomas.Trcka, Michal.Gill

Pirátský profil |< >| Engagement manager datově-analytických projektů |< >| začínající bubeník |< >| člen RT EZO & Lidská práva |< >| Emeritní politik, věčný aktivista

Uživatelský avatar
Jiri.Rezek
Krajské předsednictvo
Příspěvky: 5228
Registrován: 23 čer 2009, 19:35
Profese: výzkumný pracovník
Bydliště: Sokolovská, Plzeň
Dal poděkování: 1997 poděkování
Dostal poděkování: 3079 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: RV 34/2019 - Aktualizace stanoviska k migraci

Příspěvek od Jiri.Rezek »

V zásadě se mi to asi líbí, hlouběji se nad tím zamyslím v ne tak pozdní hodinu ;)
Tak zatím jenom dvě technické:
Schengenský prostor, umožňující historicky nejsvobodnější pohyb osob a zboží, považujeme zajeden z hlavních evropských výdobytků a pilířů spolupráce. Nesmíme si ho nechat vzít,obzvláště, když existuje celá řada jiných, prospěšnějších řešení.
Já vím jak je to myšleno, ale může to vyznít tak, že existuje spousta lepších řešení než Schengenský prostor. Asi bych tyto dvě věty přeformuloval.
Podporujeme rovněž program dobrovolných návratů​​, kdy odpadají náklady jak státu, tak ilegálně pobývajícímu cizinci.
Nějak jsem to nepobral, ani z té reference u toho - kdo to tedy platí?
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jiri.Rezek za příspěvky (celkem 4):
Vojtech.Pikal, Dan.Lestina, Frantisek.Kopriva, Tomas.Trcka
  1. místopředseda KS Plzeňský kraj tel.: 72tri 175 03devet
    místostarosta Plzeň 1
Uživatelský avatar
Vojtech.Pikal
Administrativní odbor
Příspěvky: 26151
Registrován: 19 srp 2010, 23:45
Profese: politik, informatik
Bydliště: Olomouc
Dal poděkování: 36906 poděkování
Dostal poděkování: 30040 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: RV 34/2019 - Aktualizace stanoviska k migraci

Příspěvek od Vojtech.Pikal »

Trefila mě teď do oka jedna věc; "Správným krokem bylo zavedení vzájemného sdílení informací ohledně migrace mezi jednotlivými státy (tzv. interoperabilita informačních systémů), je ovšem nutné dodržovat standardy ochrany osobních údajů."
Jsou tam nějaké problémy nebo něco takového hrozí? (Pak by stálo za to to odkázat) Jinak je to nadbytečné ustanovení.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Vojtech.Pikal za příspěvek:
Frantisek.Kopriva

Profil, Vedoucí AO; KaS, ZO; vedoucí MRT Demokracie v rezignaci
„Nakonec vám budou vládnout ti nejneschopnější z vás. To je trestem za neochotu podílet se na politice.“*
Podporuji myšlenky.

Uživatelský avatar
Frantisek.Kopriva
Mladé Pirátstvo
Příspěvky: 2472
Registrován: 10 říj 2013, 20:37
Profese: Engagement manager
Bydliště: Praha
Dal poděkování: 5500 poděkování
Dostal poděkování: 3437 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: RV 34/2019 - Aktualizace stanoviska k migraci

Příspěvek od Frantisek.Kopriva »

Vzhledem k tomu, že jsem se v průběhu projednávání stal de facto předkladatelem návrhu usnesení, vzdávám se role předsedajícího a prosím někoho z jednatelů o převzetí předsedání a vyhlášení nových lhůt.

Jinak díky za vaše připomínky, zapracuju je.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Frantisek.Kopriva za příspěvek:
Vojtech.Pikal

Pirátský profil |< >| Engagement manager datově-analytických projektů |< >| začínající bubeník |< >| člen RT EZO & Lidská práva |< >| Emeritní politik, věčný aktivista

Uživatelský avatar
Janka.Michailidu
Republikový výbor
Příspěvky: 2906
Registrován: 21 dub 2012, 19:19
Profese: Akademička na VŠCHT (biotechnologie)
Dal poděkování: 3738 poděkování
Dostal poděkování: 5968 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: RV 34/2019 - Aktualizace stanoviska k migraci

Příspěvek od Janka.Michailidu »

Díky Františkovi a všem ostatním, kdo se podíleli či podílejí na dopilovávání nového stanoviska k migraci, a tímto přebírám předsedání.
Dobu pro navrhování nechám otevřenou do čtvrtka 15.10. 10:00, následovat bude 24h doba na rozmyšlenou.

Zároveň bych chtěla přednést procedurální návrh, abychom zkusili hlasovat podle schématu navrženého v novele JdŘ RV z dílny @Jan.Bednarik. Toto téma je totiž podobně důležité jako u jednání o stanovisku k euru, jež celou diskuzi o novelizaci JdŘ RV znovu roznítilo. Rozhodující hlasování by tedy probíhalo od pátku 16.10 10:00 do pondělí 19.10. 22:00. Pokud nebude nikdo proti do 24h, bude tento procedurální návrh přijat :)

Prozatím díky za pozornost! :fet:
Tito uživatelé poděkovali autorovi Janka.Michailidu za příspěvky (celkem 4):
Jan.Bednarik, Vojtech.Pikal, Frantisek.Kopriva, Michal.Gill

  • vedoucí meziresortního týmu Návykové chování
  • zástupkyně vedoucího pracovní skupiny Duševní zdraví
  • členka republikového výboru
  • členka správní rady π

zulip: Janka Michailidu | mastodon: malajanka | matrix: malajanka | tel: 7▼7▼6 8▼6▼6 3▼1▼6
Podporuji myšlenky Renesance Pirátů.

Uživatelský avatar
Dan.Lestina
Krajský zastupitel
Příspěvky: 2674
Registrován: 01 zář 2013, 22:18
Profese: aspirující přírodovědec
Dal poděkování: 3686 poděkování
Dostal poděkování: 3788 poděkování

Re: RV 34/2019 - Aktualizace stanoviska k migraci

Příspěvek od Dan.Lestina »

Sám se na text teprve chystám, ale předávám podnět od @Bohuslav.Svehla.
Aktualizovaná verze je super, ale chybí mi tam jedna věc k části "Férové obchodní podmínky", resp. mi jich tam chybí několik, ale chápu, proč nejsou uvedeny přímo v textu. Migrace je velký problém a bude i do budoucna. Nejen z důvodu konfliktů či nedostatku vody a vhodného prostoru k žití, ale i z prostého důvodu neférových obchodních podmínek mezi EU a rozvojovými státy Afriky či Asie. Dokud bude dotační politika EU směřována primárně do neefektivních zemědělských podniků (co si budeme povídat, ta podpora ze strany EU je masivní, mj. i díky tlaku a síle Francie apod.), tak tu migraci jen tak nezastavíme. Jak je možné, že např. rajčata z EU jsou v Nigérii levnější než rajčata místních pěstitelů? Dokud budeme deformovat nejen svůj trh, ale i trh afrických (či jakýchkoliv jiných) zemí, pak migrace bude velký problém. Byl bych pro, aby se Piráti opravdu snažili, aby ty obchodní podmínky byly férové a ne vyjednávané z pozice síly. Vím, že tohle téma nemá potenciál vyvolat pozitivní nálady. Nicméně je to věc, která by se neměla přehlížet. Ve stanovisku bych tak uvítal konkrétní návrhy, nebo odkazy na ně, jak toho chceme docílit.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Dan.Lestina za příspěvky (celkem 2):
Daniela.Weissova, Ivo.Vlasaty

Nerad se hlásím k nějakým proudům, ale i proto rozhodně podporuji myšlenky Renesance Pirátů. web | forum | zulip

Uživatelský avatar
Dan.Lestina
Krajský zastupitel
Příspěvky: 2674
Registrován: 01 zář 2013, 22:18
Profese: aspirující přírodovědec
Dal poděkování: 3686 poděkování
Dostal poděkování: 3788 poděkování

Re: RV 34/2019 - Aktualizace stanoviska k migraci

Příspěvek od Dan.Lestina »

Za sebe bych doplnil jeden další důvod, proč je nelegální migrace blbě, a pár dalších drobností: https://www.dropbox.com/s/syc036k5dysv7 ... .docx?dl=0

Celkově se mi zdá, že to pořád ledaskoho může vyděsit, ale nějak nevím, co s tím. Tak to asi nechám... Díky za práci na tom.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Dan.Lestina za příspěvek:
Vojtech.Pikal

Nerad se hlásím k nějakým proudům, ale i proto rozhodně podporuji myšlenky Renesance Pirátů. web | forum | zulip

Zamčeno

Zpět na „[Archiv RV]“