Reporty z komisí RMČ a výborů ZMČ
Moderátoři: KoKS Praha, Krajští zastupitelé, Komunální zastupitelé, Zastupitele - HMP
- Vladimira.Sykorova
- Komunální zastupitel/ka
- Příspěvky: 160
- Registrován: 04 úno 2018, 22:08
- Profese: úřednice ve státní správě
- Bydliště: Na Chodovci 30, Praha, 141 00
- Dal poděkování: 747 poděkování
- Dostal poděkování: 162 poděkování
Re: Reporty z komisí RMČ a výborů ZMČ
Report z návštěvy Úřadu práce Novodvorská
V rámci práce zastupitelky MČ Prahy 4 v sociální oblasti uspořádala Vladimíra Sýkorová společně s radním MČ Prahy 12 Lukášem Findeisem setkání s vedoucími pracovnicemi Úřadu práce Praha 4, Novodvorská, v čele s panem ředitelem Mgr. Janem Tvrdkem, abychom vzájemně pohovořili o aktuálních problémech občanů závislých na sociálních příspěvcích hmotné nouze či státní sociální podpory, i o problémech samotného úřadu ve vztahu ke svým klientům a žadatelům.
Někdy vznikne problém díky systémově složitému vyplácení sociálních dávek/příspěvku na bydlení, dávky hmotné nouze, příspěvku na péči atd./.
Optikou zaměstnanců úřadu práce je spatřován největší problém v komunikaci s některými velmi problémovými klienty. Nerozumí pokynům v žádostech, nedokládají potvrzení, která jsou k žádosti třeba doložit, nemají dobře žádost vyplněnu, protože je pro ně například velmi složité se v žádosti orientovat, takže to za klienta musí vyplnit zaměstnanec úřadu, a místo 15 minut tak věnuje klientovi i hodinu a více. Každá prodleva, kterou zaměstnanec věnuje takovémuto klientovi, má vliv na rostoucí stres ostatních klientů, ale i na nervovou kapacitu samotných zaměstnanců, pro které je velmi těžké časově vyhovět všem, musí pracovat přesčas včetně víkendů, aby vše potřebné stihli. Zaměstnanci úřadu se často setkávají i s agresivitou žadatelů, kteří musí třeba tři hodiny čekat na chodbě, než na ně přijde řada.
Každý den dojde alespoň k jednomu vážnějšímu kontaktu s klientem. Ředitel ÚP musí řešit v průměru kolem 2 až 3 konfliktů týdně. Jak ale pan ředitel poznamenal, počet stížností v poměru na počet obyvatel je malé. Toto je problém i s ohledem na to, že 90 % zaměstnanců úřadu tvoří ženy.
Ředitel ÚP také řešil, že je potřeba motivovat a chválit zaměstnance, což se před jeho nedávným nástupem nedělo. Rád by uspořádal setkání zaměstnanců Úřadu práce a zástupců městských částí ve Viničním domku.
Budova úřadu práce není ideální pro tento typ úřadu, nejsou zde prostory vhodné pro vybudování čekárny pro rodiče s dětmi. Stresové situaci nepomáhá ani nevhodné prostředí pro čekající maminky. Administrativní budova, ve které je úřad práce v nájmu, prostorově neumožňuje vybudování hracího koutku pro děti, či místnost pro více kočárků, takže se čeká tam, kde se dá, na chodbách a na schodech budovy.
Co pomůže je jednání na poslanecké půdě s MPSV o zjednodušení formulářů žádostí o dávky, které jsou pro seniory či klienty s nižším intelektem velmi složité, posílení řad zaměstnanců úřadu práce větší motivací, či lepším ohodnocením, nebo bonusy, neboť práce se sociálně potřebnými klienty je velmi psychicky náročná a vyžaduje nejen patřičné znalosti a vzdělání, ale i značnou dávku asertivity a trpělivosti.
Důležité je také zjednodušit či zúžit druhy dávek, někdy jsou totiž čerpány dvojmo, např. dávky hmotné nouze současně s dávkou příspěvku na bydlení. I přes skutečnost, že jsme na tom ekonomicky velmi dobře, je stále hodně nezaměstnaných. Z počtu 3800 evidovaných nezaměstnaných na úřadu práce jich 2800 „nechce pracovat“. Pro obyvatele, kteří se ocitají v tzv. kultuře chudoby, je bohužel již během několika málo let resocializace chování prakticky nemožná. Sociální práce je nesmírně závislá na celkovém nastavení společnosti. Bohužel i přesto, že se případová sociální práce objektivně zlepšuje, stále máme za posledních dvacet let skoro milion lidí v exekuci, obrovská sociální ghetta a tisíce nezletilých živořících v podmínkách 19 století.
O MOP (mimořádnou okamžitou pomoc) se v souvislosti s kaucí na bydlení zažádat dá, ale úřad práce vyžaduje nejprve vlastní subsidiaritu, pečlivě zkoumá, zda žadatel využil všechny finanční možnosti, které má /např. důsledné soudní vymáhání alimentů/. Žádat o sociální dávku by měly být až tou poslední možností, ne automaticky tou první. Na druhou stranu je potřeba primárně zrychlit veškerou možnou pomoc, neboť kdo rychle dává, dvakrát dává.
V roce 2020 plánuje úřad práce přechod na možnost objednání návštěvy přes internet.
Některé městské části mají na webu kalkulačky na výpočet dávek, na které mají žadatelé nárok. Výsledky těchto kalkulaček nemusí vždy korespondovat s výsledkem posouzení žádosti ÚP.
Hlavní požadavky ÚP, které by vedly ke zlepšení stávající neutěšené situace:
1. Zlepšit prestiž úředníka
• Práce je náročná (špatné pracovní prostředí, hodně práce, přesčasy, stres), špatně placená a potenciální zaměstnanci raději půjdou pracovat do neziskovek a nadací, kde mají lepší ohodnocení a lepší pracovní podmínky. Spousta zaměstnanců odchází ve zkušební době. Aktuální podstav je přibližně 25 lidí (dojde k tabulkovému snížení podstavu o 6 lidí).
2. Zlepšit právní a trestně právní ochranu úředníků
• Trestní oznámení jsou podávána na konkrétní úřednice a k soudu musí jako fyzické osoby, ne jako zaměstnankyně ÚP. Klient se tak také dostane k jejich osobním údajům.
3. Ujednocení dávek
• Dochází ke zneužívání hmotné nouze a klienti si z této dávky např. hradí dovolené. Když klient dostane hmotnou nouzi, tak by již neměl dostat příspěvek na bydlení. Někteří klienti takto získají dvojnásobek.
4. Zpřísnění podmínek pro získání dávek
5. Zjednodušení formulářů
• Tento problém je potřeba řešit s MPSV. Srozumitelné návody jsou na webu ÚP, potřebné informace je možné najít.
6. Obnovení povinnosti zaměstnavatelů hlásit volná pracovní místa
7. Dobrá komunikace s odbory sociálních věcí
• Například kvůli ověřování informací, jestli klienti všem říkají to samé. Problémem je i skutečnost, že doktoři často klientům napíší cokoliv, aby se jich zbavili a těžko se ověřuje co je pravda.
Perlička na závěr: Když klient není během nemocenské zastižen tam kde má být, tak dochází ke stížnostem klientů na Úřad práce.
V rámci práce zastupitelky MČ Prahy 4 v sociální oblasti uspořádala Vladimíra Sýkorová společně s radním MČ Prahy 12 Lukášem Findeisem setkání s vedoucími pracovnicemi Úřadu práce Praha 4, Novodvorská, v čele s panem ředitelem Mgr. Janem Tvrdkem, abychom vzájemně pohovořili o aktuálních problémech občanů závislých na sociálních příspěvcích hmotné nouze či státní sociální podpory, i o problémech samotného úřadu ve vztahu ke svým klientům a žadatelům.
Někdy vznikne problém díky systémově složitému vyplácení sociálních dávek/příspěvku na bydlení, dávky hmotné nouze, příspěvku na péči atd./.
Optikou zaměstnanců úřadu práce je spatřován největší problém v komunikaci s některými velmi problémovými klienty. Nerozumí pokynům v žádostech, nedokládají potvrzení, která jsou k žádosti třeba doložit, nemají dobře žádost vyplněnu, protože je pro ně například velmi složité se v žádosti orientovat, takže to za klienta musí vyplnit zaměstnanec úřadu, a místo 15 minut tak věnuje klientovi i hodinu a více. Každá prodleva, kterou zaměstnanec věnuje takovémuto klientovi, má vliv na rostoucí stres ostatních klientů, ale i na nervovou kapacitu samotných zaměstnanců, pro které je velmi těžké časově vyhovět všem, musí pracovat přesčas včetně víkendů, aby vše potřebné stihli. Zaměstnanci úřadu se často setkávají i s agresivitou žadatelů, kteří musí třeba tři hodiny čekat na chodbě, než na ně přijde řada.
Každý den dojde alespoň k jednomu vážnějšímu kontaktu s klientem. Ředitel ÚP musí řešit v průměru kolem 2 až 3 konfliktů týdně. Jak ale pan ředitel poznamenal, počet stížností v poměru na počet obyvatel je malé. Toto je problém i s ohledem na to, že 90 % zaměstnanců úřadu tvoří ženy.
Ředitel ÚP také řešil, že je potřeba motivovat a chválit zaměstnance, což se před jeho nedávným nástupem nedělo. Rád by uspořádal setkání zaměstnanců Úřadu práce a zástupců městských částí ve Viničním domku.
Budova úřadu práce není ideální pro tento typ úřadu, nejsou zde prostory vhodné pro vybudování čekárny pro rodiče s dětmi. Stresové situaci nepomáhá ani nevhodné prostředí pro čekající maminky. Administrativní budova, ve které je úřad práce v nájmu, prostorově neumožňuje vybudování hracího koutku pro děti, či místnost pro více kočárků, takže se čeká tam, kde se dá, na chodbách a na schodech budovy.
Co pomůže je jednání na poslanecké půdě s MPSV o zjednodušení formulářů žádostí o dávky, které jsou pro seniory či klienty s nižším intelektem velmi složité, posílení řad zaměstnanců úřadu práce větší motivací, či lepším ohodnocením, nebo bonusy, neboť práce se sociálně potřebnými klienty je velmi psychicky náročná a vyžaduje nejen patřičné znalosti a vzdělání, ale i značnou dávku asertivity a trpělivosti.
Důležité je také zjednodušit či zúžit druhy dávek, někdy jsou totiž čerpány dvojmo, např. dávky hmotné nouze současně s dávkou příspěvku na bydlení. I přes skutečnost, že jsme na tom ekonomicky velmi dobře, je stále hodně nezaměstnaných. Z počtu 3800 evidovaných nezaměstnaných na úřadu práce jich 2800 „nechce pracovat“. Pro obyvatele, kteří se ocitají v tzv. kultuře chudoby, je bohužel již během několika málo let resocializace chování prakticky nemožná. Sociální práce je nesmírně závislá na celkovém nastavení společnosti. Bohužel i přesto, že se případová sociální práce objektivně zlepšuje, stále máme za posledních dvacet let skoro milion lidí v exekuci, obrovská sociální ghetta a tisíce nezletilých živořících v podmínkách 19 století.
O MOP (mimořádnou okamžitou pomoc) se v souvislosti s kaucí na bydlení zažádat dá, ale úřad práce vyžaduje nejprve vlastní subsidiaritu, pečlivě zkoumá, zda žadatel využil všechny finanční možnosti, které má /např. důsledné soudní vymáhání alimentů/. Žádat o sociální dávku by měly být až tou poslední možností, ne automaticky tou první. Na druhou stranu je potřeba primárně zrychlit veškerou možnou pomoc, neboť kdo rychle dává, dvakrát dává.
V roce 2020 plánuje úřad práce přechod na možnost objednání návštěvy přes internet.
Některé městské části mají na webu kalkulačky na výpočet dávek, na které mají žadatelé nárok. Výsledky těchto kalkulaček nemusí vždy korespondovat s výsledkem posouzení žádosti ÚP.
Hlavní požadavky ÚP, které by vedly ke zlepšení stávající neutěšené situace:
1. Zlepšit prestiž úředníka
• Práce je náročná (špatné pracovní prostředí, hodně práce, přesčasy, stres), špatně placená a potenciální zaměstnanci raději půjdou pracovat do neziskovek a nadací, kde mají lepší ohodnocení a lepší pracovní podmínky. Spousta zaměstnanců odchází ve zkušební době. Aktuální podstav je přibližně 25 lidí (dojde k tabulkovému snížení podstavu o 6 lidí).
2. Zlepšit právní a trestně právní ochranu úředníků
• Trestní oznámení jsou podávána na konkrétní úřednice a k soudu musí jako fyzické osoby, ne jako zaměstnankyně ÚP. Klient se tak také dostane k jejich osobním údajům.
3. Ujednocení dávek
• Dochází ke zneužívání hmotné nouze a klienti si z této dávky např. hradí dovolené. Když klient dostane hmotnou nouzi, tak by již neměl dostat příspěvek na bydlení. Někteří klienti takto získají dvojnásobek.
4. Zpřísnění podmínek pro získání dávek
5. Zjednodušení formulářů
• Tento problém je potřeba řešit s MPSV. Srozumitelné návody jsou na webu ÚP, potřebné informace je možné najít.
6. Obnovení povinnosti zaměstnavatelů hlásit volná pracovní místa
7. Dobrá komunikace s odbory sociálních věcí
• Například kvůli ověřování informací, jestli klienti všem říkají to samé. Problémem je i skutečnost, že doktoři často klientům napíší cokoliv, aby se jich zbavili a těžko se ověřuje co je pravda.
Perlička na závěr: Když klient není během nemocenské zastižen tam kde má být, tak dochází ke stížnostem klientů na Úřad práce.
Vlaďka Sýkorová
MS Praha 4
https://lide.pirati.cz/personProfile/150/#
"Važte si svých rodičů a milujte svoje děti"
MS Praha 4
https://lide.pirati.cz/personProfile/150/#
"Važte si svých rodičů a milujte svoje děti"
-
- Člen KS Praha
- Příspěvky: 597
- Registrován: 12 dub 2018, 10:46
- Profese: manažer, právník
- Bydliště: Praha
- Dal poděkování: 989 poděkování
- Dostal poděkování: 1101 poděkování
Re: Reporty z komisí RMČ a výborů ZMČ
Report z majetkové komise 23. 9. 2019
Koalice na Praze 4 zmítla ze stolu zveřejňování majetku Prahy 4.
Dne 23. 9. 2019 se konala majetková komise. Stěžejným bode komise bylo vyjádření komise k návrhu na zveřejňování obsahu a rozsahu dat (seznamu majetku městské části Praha 4) na celoměstském portálu pro otevřená data hl. m. Prahy (http://opendata.praha.eu/).
Rada MČ Praha 4 ještě pod vedením bývalé koalice, jejíž součásti byla i Pirátská strana schválila dne 17. 4. 2019 usnesení 8R-321/2019 jehož závěrem bylo zveřejňování informací o majetku Prahy 4 včetně kompletního seznamu tohoto majetku na portálu otevřených dat. Chtěli jsme tak umožnit občanům mít lepší přehled o majetku jejich městské části.
Po dnešním jednání majetkové komise, kdy je u moci už nová koalice ANO-ODS-TOP09 to však vypadá, že tato koalice nemá zájem být transparentní a zveřejňovat ve volně dostupné podobě informace o majetku Prahy 4.
Majetková komise totiž NEPŘIJALA usnesení (pro hlasovali alespoň zástupci opozice), jehož výsledkem by bylo doporučení o konkrétním způsobu zveřejňování těchto dat, který připravil odbor majetku. Jelikož komise slouží, jako poradní orgán Rady lze proto očekávat, že Rada MČ Praha 4 celý tento projekt odloží, nebo zruší.
Jako výmluva nejdřív sloužilo, že portál otevřených dat nefunguje. Po názorné ukázce jeho fungování se pak objevila výmluva, že ho nikdo nepoužívá (ve skutečnosti ho používá už 18 organizací vč. Magistrátu hlavního města Prahy, nebo např. Prahy 3,5,6,7,8). Nakonec se jako konečná výmluva prosadilo tvrzení, že nahrát excelovou tabulku, kterou si MČ vede o svém nemovitém majetku na web a jednou nebo dva krát ročně tam uložit aktualizovanou verzi je moc složité.
Pro občany tak získání informací o tom jaký nemovitý majetek Praha 4 vlastní tak zůstane bohužel stejně komplikované jako doposud.
Koalice na Praze 4 zmítla ze stolu zveřejňování majetku Prahy 4.
Dne 23. 9. 2019 se konala majetková komise. Stěžejným bode komise bylo vyjádření komise k návrhu na zveřejňování obsahu a rozsahu dat (seznamu majetku městské části Praha 4) na celoměstském portálu pro otevřená data hl. m. Prahy (http://opendata.praha.eu/).
Rada MČ Praha 4 ještě pod vedením bývalé koalice, jejíž součásti byla i Pirátská strana schválila dne 17. 4. 2019 usnesení 8R-321/2019 jehož závěrem bylo zveřejňování informací o majetku Prahy 4 včetně kompletního seznamu tohoto majetku na portálu otevřených dat. Chtěli jsme tak umožnit občanům mít lepší přehled o majetku jejich městské části.
Po dnešním jednání majetkové komise, kdy je u moci už nová koalice ANO-ODS-TOP09 to však vypadá, že tato koalice nemá zájem být transparentní a zveřejňovat ve volně dostupné podobě informace o majetku Prahy 4.
Majetková komise totiž NEPŘIJALA usnesení (pro hlasovali alespoň zástupci opozice), jehož výsledkem by bylo doporučení o konkrétním způsobu zveřejňování těchto dat, který připravil odbor majetku. Jelikož komise slouží, jako poradní orgán Rady lze proto očekávat, že Rada MČ Praha 4 celý tento projekt odloží, nebo zruší.
Jako výmluva nejdřív sloužilo, že portál otevřených dat nefunguje. Po názorné ukázce jeho fungování se pak objevila výmluva, že ho nikdo nepoužívá (ve skutečnosti ho používá už 18 organizací vč. Magistrátu hlavního města Prahy, nebo např. Prahy 3,5,6,7,8). Nakonec se jako konečná výmluva prosadilo tvrzení, že nahrát excelovou tabulku, kterou si MČ vede o svém nemovitém majetku na web a jednou nebo dva krát ročně tam uložit aktualizovanou verzi je moc složité.
Pro občany tak získání informací o tom jaký nemovitý majetek Praha 4 vlastní tak zůstane bohužel stejně komplikované jako doposud.
-
- Člen KS Praha
- Příspěvky: 597
- Registrován: 12 dub 2018, 10:46
- Profese: manažer, právník
- Bydliště: Praha
- Dal poděkování: 989 poděkování
- Dostal poděkování: 1101 poděkování
Re: Reporty z komisí RMČ a výborů ZMČ
Dne 15.10.2019 byla první investiční komise od doby, co nejsme v koalici (tedy první za cca 1/2 roku). Zásadní body, které tam zazněli z řad koaličních členů komise:
a. na příští komisi bude pravděpodobně zrušen nebo vykuchán statut komise (definice toho, co dělá), neboť podle stávající koalice se to jeví být zbytečné - alespoň většina jeho ustanovení
b. průběh realizace stavu investic - některé se stihnou (např. zateplení ZŠ Na planině, nebo interiéry několika škol), některé se posouvají na později nebo na dobu neurčitou - rekonstrukce policie, většina veřejných prostranství, kosmos, lhotka atd...
c. rámcový plán investic na rok 2019 - na nové investice bude zase málo peněz jenom cca 60 mil. Kč. Návrh bude představen na příští komisi. Byla k tomu jenom obecné představení, kam se návrh bude ubírat. Představen by komisi měl být cca za měsíc. U oprav se bude primárně opravovat havárie a to co přináší MČ peníze.
d. Návrh na investice do IT a do policejních budov bude minimální nebo nulový. Policejní budovy se budou opravovat, až budou dotace.
e. Připravuje se zadání na novou soutěž Hudečkova - aby se udělal nový projekt, ale na uvedeném místě.
f. bude pokus o získání několika nových dotací
Proti mnoha z výše uvedených bodů jsme jako opoziční zastupitele protestovali, ale moc nám to platné nebylo...
a. na příští komisi bude pravděpodobně zrušen nebo vykuchán statut komise (definice toho, co dělá), neboť podle stávající koalice se to jeví být zbytečné - alespoň většina jeho ustanovení
b. průběh realizace stavu investic - některé se stihnou (např. zateplení ZŠ Na planině, nebo interiéry několika škol), některé se posouvají na později nebo na dobu neurčitou - rekonstrukce policie, většina veřejných prostranství, kosmos, lhotka atd...
c. rámcový plán investic na rok 2019 - na nové investice bude zase málo peněz jenom cca 60 mil. Kč. Návrh bude představen na příští komisi. Byla k tomu jenom obecné představení, kam se návrh bude ubírat. Představen by komisi měl být cca za měsíc. U oprav se bude primárně opravovat havárie a to co přináší MČ peníze.
d. Návrh na investice do IT a do policejních budov bude minimální nebo nulový. Policejní budovy se budou opravovat, až budou dotace.
e. Připravuje se zadání na novou soutěž Hudečkova - aby se udělal nový projekt, ale na uvedeném místě.
f. bude pokus o získání několika nových dotací
Proti mnoha z výše uvedených bodů jsme jako opoziční zastupitele protestovali, ale moc nám to platné nebylo...
- Josef.Kadlecek
- Člen KS Praha
- Příspěvky: 2135
- Registrován: 01 čer 2010, 21:17
- Profese: revizní technik elektro, energetik
- Bydliště: Bráník, Příkrá x U Háje, dřevěný domeček, P4
- Dal poděkování: 1916 poděkování
- Dostal poděkování: 1776 poděkování
Re: Reporty z komisí RMČ a výborů ZMČ
Jé, to je skvělý! Koalice kde byli Piráti sestřelena, důvodem nečinnost.
Hlavně, že si tahle vypečená partička hraje na svym písečku, nic se člověk nedozví, a to znova a furt dokola zavání pěknou lumpárnou.
Hlavně, že si tahle vypečená partička hraje na svym písečku, nic se člověk nedozví, a to znova a furt dokola zavání pěknou lumpárnou.
Existuje princip: je hrází pro jakékoli informace, odolává všem argumentům a úspěšně drží lidi ve věčné ignoranci: zavrhnout věc ještě před prozkoumáním
Herbert Spencer, 1820-1903 https://cs.wikipedia.org/wiki/Herbert_Spencer
Za sebe - mám vás všecky rád. Akorát před fanatickými "souložníky teoretiky" mě i u Pirátů naučilo se už mít na pozoru.
Neomylné lidi bez váhání devitalizovat!
Herbert Spencer, 1820-1903 https://cs.wikipedia.org/wiki/Herbert_Spencer
Za sebe - mám vás všecky rád. Akorát před fanatickými "souložníky teoretiky" mě i u Pirátů naučilo se už mít na pozoru.
Neomylné lidi bez váhání devitalizovat!
- Adam.Jaros
- Příznivec Pirátů – Praha
- Příspěvky: 928
- Registrován: 30 dub 2012, 17:26
- Profese: Teoretický alchymista
- Dal poděkování: 2233 poděkování
- Dostal poděkování: 2361 poděkování
Re: Reporty z komisí RMČ a výborů ZMČ
Komise pro školství a mládež, 14.10.
Za nás byla přítomna Veronika jako člen komise, chvíli také Petra a celou dobu já. Asi nejdůležitějšími body jednání byly následující dva:
Report z výjezdního zasedání ředitelů škol
Za nás byla přítomna Veronika jako člen komise, chvíli také Petra a celou dobu já. Asi nejdůležitějšími body jednání byly následující dva:
Report z výjezdního zasedání ředitelů škol
- Zasedání se účastnil školský odbor, předsedkyně komise pro školství Zykánová a někteří členové rady (např. Michalcová a Kovářík)
- Komise dostala k dispozici SWOT analýzu, která vyplynula z práce ředitelů v týmech. Je rozdělena na ZŠ a MŠ. Vyplývá z ní, že školy se cítí být podporovány zřizovatelem a jsou spokojené s vybavením, které mají k dispozici. Naopak největší hrozbu a negativum cítí v administrativní zátěži a nedostatku pedagogického i nepedagogického personálu.
- Komisi byl představen pracovní dokument, který určuje priority pro předškolní a školní vzdělávání
- Příprava vychází z dlouhodobého záměru vzdělávání ČR, demografické studie z roku 2017 a strategického rámce priorit, který byl zpracován v rámci projektu MAP
- Vedoucí odboru školství předpokládá finalizaci dokumentu a jeho předložení zastupitelstvu začátkem léta 2020
- Josef.Vlach
- Místní předsednictvo
- Příspěvky: 70
- Registrován: 23 kvě 2018, 20:57
- Profese: Projektový manažer
- Dal poděkování: 97 poděkování
- Dostal poděkování: 85 poděkování
Re: Reporty z komisí RMČ a výborů ZMČ
Ahoj,
dne 10. října 2019, 17:00, se sešla Komise pro kulturu a volný čas.
Jediným bodem bylo "Projednání výsledku výběrového řízení na pronájem Branického divadla".
Jelikož již byl, odbornou komisí (její složení bylo kompletně v rukách rady), nájemce vybrán a radě doporučen, bylo vcelku bezpředmětné se nad tím scházet.
Každopádně Pan Hroza, gesční radní, nám představil a zdůvodnil výsledky z této "odborné komise", včetně jejího složení.
Proběhlo také krátké představení United Arts & Co.,z.s., což je společnost, která byla vybrána jako nový nájemce. Dle mého úsudku a podkladů co jsem viděl, to byla naštěstí správná volba. Nabídku totiž podali i takové skvosty, jako agentura pana Jaromíra Soukupa .-)....
Poté se ještě v bodu různé zmínila nutnost projednat rozpočet na jíž konané zářijové akce Svatováclavské velebení a Pivní slavnosti. Tyto akce byli zjevně předražené. Na základě nedostatku podkladů, bylo předsedkyní komise přislíbeno, že toto téma bude projednáváno na dalším zasedání komise.
Pepa
dne 10. října 2019, 17:00, se sešla Komise pro kulturu a volný čas.
Jediným bodem bylo "Projednání výsledku výběrového řízení na pronájem Branického divadla".
Jelikož již byl, odbornou komisí (její složení bylo kompletně v rukách rady), nájemce vybrán a radě doporučen, bylo vcelku bezpředmětné se nad tím scházet.
Každopádně Pan Hroza, gesční radní, nám představil a zdůvodnil výsledky z této "odborné komise", včetně jejího složení.
Proběhlo také krátké představení United Arts & Co.,z.s., což je společnost, která byla vybrána jako nový nájemce. Dle mého úsudku a podkladů co jsem viděl, to byla naštěstí správná volba. Nabídku totiž podali i takové skvosty, jako agentura pana Jaromíra Soukupa .-)....
Poté se ještě v bodu různé zmínila nutnost projednat rozpočet na jíž konané zářijové akce Svatováclavské velebení a Pivní slavnosti. Tyto akce byli zjevně předražené. Na základě nedostatku podkladů, bylo předsedkyní komise přislíbeno, že toto téma bude projednáváno na dalším zasedání komise.
Pepa
- Vladimira.Sykorova
- Komunální zastupitel/ka
- Příspěvky: 160
- Registrován: 04 úno 2018, 22:08
- Profese: úřednice ve státní správě
- Bydliště: Na Chodovci 30, Praha, 141 00
- Dal poděkování: 747 poděkování
- Dostal poděkování: 162 poděkování
Re: Reporty z komisí RMČ a výborů ZMČ
Zápis ze 7. jednání Komise pro domy s pečovatelskou službou Rady MČ Praha 4, konané dne 31. 10. 2019
Od 14.30 hod. proběhla prohlídka prostor a dvou nově rekonstruovaných bytových jednotek velikosti 1+0 a 1+1 /č. 129 a xxx/ v domě s pečovatelskou službou ul. Branická 65/46, P4 – Braník sjednaná pro členy komise pro DPS. Již při vstupu do budovy, v malém prostoru před druhými vchodovými dveřmi, se nachází nepoužívaný recepční pult. Tmavá slabě osvětlená chodba v přízemí je vymalovaná tmavě a světle zelenou barvou a působí ponuře. Nutno dodat, že takto tmavá a neosobní byla i chodba ve 12. patře.
Po důkladné prohlídce bytových jednotek shledala komise následující nedostatky:
• Vysoký vstup do sprchového koutu není z pohledu komise komfortním řešením pro většinu starších nájemníků. Ve druhé bytové jednotce je instalovaná vana, i když je pro většinu seniorů bez pomoci složité do vany nalézt, vylézt z vany po koupeli je to pro většinu bez pomoci téměř nemožné.
• Vchod do sociální místnosti je velmi úzký, pro průchod seniora, který potřebuje na WC a pohybuje se s pomocí berlí, či chodítka, nebo invalidního vozíku složitě překonatelný.
• Kovové vysoké prahy mezi místnostmi jsou také zbytečnou překážkou, především pro přejezd seniora na invalidním vozíku, chodícím seniorům komplikuje chůzi, při které hrozí zaškobrtnutí a úraz.
• Na nekvalitně položeném linoleum byly boule díky vzduchové bublině, a obvodové lišty byly nekvalitně přilepené a odchlíplé, velmi lehce oddělitelné od stěny, místy lišta z části chyběla úplně.
Komise z těchto důvodů požádá odbor správy majetku o vyjádření k výše uvedeným nedostatkům, tedy komu byla rekonstrukce těchto bytových jednotek zadána, zda je součástí rekonstrukce i projektová dokumentace, případně kdo rozhoduje o šířce vchodu z předsíně do koupelny, kdo rozhoduje o typu vybavení koupelny, kdo zkolaudované bytové jednotky za MČ přebíral a jak vysoká částka byla za tuto rekonstrukci fakturována a zaplacena. Dále komise požádá o informace, zda MČ plánuje v budově DPS opravu a revitalizaci společných prostor a chodeb.
Komise dále pokračovala v zasedání v budově úřadu, kde projednala a doporučila přidělit 4 bytové jednotky velikosti 1+0 v DPS v ul. Branická 65/46 a schválila zařazení nových žádostí o přidělení bytu do evidence.
Od 14.30 hod. proběhla prohlídka prostor a dvou nově rekonstruovaných bytových jednotek velikosti 1+0 a 1+1 /č. 129 a xxx/ v domě s pečovatelskou službou ul. Branická 65/46, P4 – Braník sjednaná pro členy komise pro DPS. Již při vstupu do budovy, v malém prostoru před druhými vchodovými dveřmi, se nachází nepoužívaný recepční pult. Tmavá slabě osvětlená chodba v přízemí je vymalovaná tmavě a světle zelenou barvou a působí ponuře. Nutno dodat, že takto tmavá a neosobní byla i chodba ve 12. patře.
Po důkladné prohlídce bytových jednotek shledala komise následující nedostatky:
• Vysoký vstup do sprchového koutu není z pohledu komise komfortním řešením pro většinu starších nájemníků. Ve druhé bytové jednotce je instalovaná vana, i když je pro většinu seniorů bez pomoci složité do vany nalézt, vylézt z vany po koupeli je to pro většinu bez pomoci téměř nemožné.
• Vchod do sociální místnosti je velmi úzký, pro průchod seniora, který potřebuje na WC a pohybuje se s pomocí berlí, či chodítka, nebo invalidního vozíku složitě překonatelný.
• Kovové vysoké prahy mezi místnostmi jsou také zbytečnou překážkou, především pro přejezd seniora na invalidním vozíku, chodícím seniorům komplikuje chůzi, při které hrozí zaškobrtnutí a úraz.
• Na nekvalitně položeném linoleum byly boule díky vzduchové bublině, a obvodové lišty byly nekvalitně přilepené a odchlíplé, velmi lehce oddělitelné od stěny, místy lišta z části chyběla úplně.
Komise z těchto důvodů požádá odbor správy majetku o vyjádření k výše uvedeným nedostatkům, tedy komu byla rekonstrukce těchto bytových jednotek zadána, zda je součástí rekonstrukce i projektová dokumentace, případně kdo rozhoduje o šířce vchodu z předsíně do koupelny, kdo rozhoduje o typu vybavení koupelny, kdo zkolaudované bytové jednotky za MČ přebíral a jak vysoká částka byla za tuto rekonstrukci fakturována a zaplacena. Dále komise požádá o informace, zda MČ plánuje v budově DPS opravu a revitalizaci společných prostor a chodeb.
Komise dále pokračovala v zasedání v budově úřadu, kde projednala a doporučila přidělit 4 bytové jednotky velikosti 1+0 v DPS v ul. Branická 65/46 a schválila zařazení nových žádostí o přidělení bytu do evidence.
Vlaďka Sýkorová
MS Praha 4
https://lide.pirati.cz/personProfile/150/#
"Važte si svých rodičů a milujte svoje děti"
MS Praha 4
https://lide.pirati.cz/personProfile/150/#
"Važte si svých rodičů a milujte svoje děti"
- Jan.Hora
- Kontrolní komise
- Příspěvky: 3072
- Registrován: 19 led 2016, 15:51
- Profese: IT analytik / Software developer (MSSQL)
- Bydliště: Praha
- Dal poděkování: 4844 poděkování
- Dostal poděkování: 6419 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Reporty z komisí RMČ a výborů ZMČ
Report z výboru pro bezpečnost 6.10.
- přijata nová strategie bezpečnosti a doporučena radě, obsahuje i naše témata kyberbezpčnosti (díky Pepovi Vlachovi) a služeben PČR a MP
- probráni kandidáti na přísedící soudu. Prošli všichni kromě policistky, co se minule představovala na zastupitelstvu. Pan Hrabětínek tam chce dočasně na dokončení jednoho případu, další dva přesvědčili, že má smysl je znovuzvolit (vyjádření od soudu měli kladné)
- požádal jsem na příště o zařazení bodu "Choceradská", abychom se vyjádřili k tomu, jestli chceme aby to dál byla služebna PČR (a mohli adekvátně rozjet snahu o její rekonstrukci)
Jan Hora
KS Praha
PMS Praha 4
zastupitel MČ Praha 4
jan.hora@pirati.cz
Keep calm and practise Iaido
-
- Člen KS Praha
- Příspěvky: 597
- Registrován: 12 dub 2018, 10:46
- Profese: manažer, právník
- Bydliště: Praha
- Dal poděkování: 989 poděkování
- Dostal poděkování: 1101 poděkování
Re: Reporty z komisí RMČ a výborů ZMČ
Report investiční komise 12.11.2019
1. Komise bohužel zrušila svůj Statut, který definoval činnosti, kterými se má komise zabývat se zdůvodněním, že není potřebný, protože komise bude vědět, co má dělat i když to nebude nikde napsané. Rozsah toho čím se má zabývat a co má řešit není teď tedy definován vůbec nikde. Nepochopíš...
2. Na komisi nám byl p. Kovaříkem představen návrh rozpočtu na příští rok v oblasti investic. Bohužel jsme se jako členové komise neměli možnost seznámit se s tímto návrhem předem, protože nám ho nikdo předem neposlal (i když jsem o něj žádal), protože byl prý dokončen až těsně před zasedáním komise.
Každopádně nakonec jsme se alespoň domluvili, že připomínky k investičnímu rozpočtu když se s ním seznámíme máme poslat tajemnici a pokud něco obdrží, tak se snad sejde komise na dalším zasedání, aby se to stihlo ještě předtím, než to bude rada schvalovat.
K tomu založím další vlákno.
1. Komise bohužel zrušila svůj Statut, který definoval činnosti, kterými se má komise zabývat se zdůvodněním, že není potřebný, protože komise bude vědět, co má dělat i když to nebude nikde napsané. Rozsah toho čím se má zabývat a co má řešit není teď tedy definován vůbec nikde. Nepochopíš...
2. Na komisi nám byl p. Kovaříkem představen návrh rozpočtu na příští rok v oblasti investic. Bohužel jsme se jako členové komise neměli možnost seznámit se s tímto návrhem předem, protože nám ho nikdo předem neposlal (i když jsem o něj žádal), protože byl prý dokončen až těsně před zasedáním komise.
Každopádně nakonec jsme se alespoň domluvili, že připomínky k investičnímu rozpočtu když se s ním seznámíme máme poslat tajemnici a pokud něco obdrží, tak se snad sejde komise na dalším zasedání, aby se to stihlo ještě předtím, než to bude rada schvalovat.
K tomu založím další vlákno.
- Adam.Jaros
- Příznivec Pirátů – Praha
- Příspěvky: 928
- Registrován: 30 dub 2012, 17:26
- Profese: Teoretický alchymista
- Dal poděkování: 2233 poděkování
- Dostal poděkování: 2361 poděkování
Re: Reporty z komisí RMČ a výborů ZMČ
Komise pro školství a mládež, 18.11.
Komise neměla konkrétní téma nebo hlavní bod programu, byla nám představena ZŠ Školní a přilehlá MŠ.
Někteří rodiče využili komisi pro vyzvednutí lokálních záležitostí a chválili atmosféru komise a to, že zasedá ve školách a ne pouze na úřadě (lol).
Žádost Veroniky o zařazení bodu o hřišti u ZŠ Sdružení nebyla vyslyšena.
Upozornil jsem přítomné zástupce koalice na simultánní zasedání dvou komisí a jednoho výboru, o čemž prý nevěděli (lol).
Komise neměla konkrétní téma nebo hlavní bod programu, byla nám představena ZŠ Školní a přilehlá MŠ.
Někteří rodiče využili komisi pro vyzvednutí lokálních záležitostí a chválili atmosféru komise a to, že zasedá ve školách a ne pouze na úřadě (lol).
Žádost Veroniky o zařazení bodu o hřišti u ZŠ Sdružení nebyla vyslyšena.
Upozornil jsem přítomné zástupce koalice na simultánní zasedání dvou komisí a jednoho výboru, o čemž prý nevěděli (lol).