KF ZlK 23/2019 Primární volby lídra a čela kandidátky do krajských voleb 2020 /rozprava/

Fórum pro diskusi členů a registrovaných příznivců. Zde lze vyhlašovat závazná hlasování členů krajského sdružení.

Moderátoři: Předsedající, PKS Zlínský kraj, KoKS Zlínský kraj, Odbor ZlK - administrativni

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jakub.Zach
Místní předsednictvo
Příspěvky: 260
Registrován: 07 lis 2017, 19:23
Profese: architekt, urbanista
Dal poděkování: 360 poděkování
Dostal poděkování: 342 poděkování

Re: KF ZlK 23/2019 Primární volby lídra a čela kandidátky do krajských voleb 2020 /rozprava/

Příspěvek od Jakub.Zach »

Vážení pirátští kolegové a příznivci,

nejprve bych chtěl poděkovat za nominaci a přijímám kandidaturu. Snad Vás nezklamu.

Nejprve pár vět o mě.

Jsem kroměřížský rodák a hrdý obyvatel zlínského kraje. V Červenci jsem oslavil společně s přítelkyní 35 let. Za piráty působím v místním sdružení Kroměříž kde jsem i jedním z místopředsedů a současně piráty zastupuji na radnici v poradních orgánech města a to konkrétně ve výboru pro územní plánování a v komisi pro městskou památkovou rezervaci.

Vzhledem k mé profesi, která je současně i do určité míry mým koníčkem jsem vystudoval magisterský obor na VUT v Brně, Architektura pozemních staveb a Urbanismus. Moje profesní oblast je zejména jihovýchodní Morava, kdy se snažím do svých návrhů implementovat environmentální stránku stavby s co nejnižším ekologickým a současně ekonomickým dopadem. Současně se zaměřuji na znovu využití brownfieldů s co nejefektivnějším využitím. Jako urbanista se také snažím dokumentovat vliv urbanismu na demografický a sociologický vývoj obyvatelstva, jeho dopady a možnosti vývoje do budoucna.
Pokud budu zvolen do orgánů kraje, chtěl bych "ho" přiblížit běžnému občanovi, stejně jako naše kolegyně Hanka Ančicová a věřím že i jako každý jiný pirát. Otevřít ho a zpřístupnit zjednodušením byrokratické zátěže, být transparentní a pracovat na zlepšování veřejných služeb. Dále podporovat místní obyvatele a podnikatele hlavně v oblastech, které budou rozvíjet a chránit kulturní dědictví a krásnou rázovitou přírodu našeho kraje od Hané, přes Slovácko, Beskydy a Valašsko.

Na kraji bych se chtěl zaměřit na jeho rozvoj v oblasti:

Územní plánování, jeho strategie, zásady územního rozvoje a spolupráce kraje při územním plánování s jednotlivými obcemi a městy tak aby nedocházelo k případným "nedorozuměním". Rozvoj kraje tak aby byl v rovnováze rozvoje lidí s životním prostředím a jeho ochranou. Myslím, že Zlínský kraj má krásnou, různorodou přírodu, ve které si každý najde to svoje a je třeba ji chránit, ale současně je třeba kraj rozvíjet tak aby nezaostával před ostatními a poskytoval příležitosti jak pro bydlení, tak pro práci a život.

Dále bych se chtěl věnovat dopravě. Zkvalitňování dopravy ať už v rámci veřejných služeb a veřejné dopravy, tak i v rámci rozvoje dopravní infrastruktury a její koordinace mezi krajem, jednotlivými obcemi a případně státem. Podporuji zavedení integrovaného dopravního systému, nicméně je nutná koordinace se státem a sousedními kraji. IDS může pokud je dobře nastavený zlepšit jak životní úroveň v kraji, jeho větší konkurence schopnost vůči ostatním krajům a v neposledním i zlepšit životní prostředí.

Čerpat inspiraci můžeme z mnoha zdrojů, ať už ze zahraničí, u nás v českém rybníku ale i například v minulosti. Nicméně je třeba se inspirovat hlavně věcmi, které opravdu v praxi fungují a mají smysl a možná budeme jednou i my něčí inspirací.

V rámci volební kampaně:

Do kampaně jsem odhodlán (pokud mi dáte důvěru) vložit maximum mého volného času. Jelikož nemám zatím děti, ale za to mám skvělou, (zatím) chápavou přítelkyni, věřím že čas nebude u mě až takový problém. Bude mě pouze jen limitovat můj pracovní život.
Jako člověk jsem přímý, troufnu si říct spolehlivý a stálý co se názorů týká, ale současně umím uznat chybu. Jsem týmový hráč a věřím že jako tým dokážeme v kampani daleko víc než jako jednotlivec (pokud zrovna člověk není ultra populista). Proto bych chtěl spolupracovat společně s dalšími kandidáty a společně propagovat pirátský program jak v předvolebním boji, tak i po něm.

Pokud budete mít jakýkoliv dotaz, rád je zodpovím.

Děkuji za podporu ;)
Jakub
Předseda MS Kroměříž /// Krajský zastupitel ZLK /// architekt, urbanista, člověk s veselou povahou a věčný optimista
Vaclav.Vcelica
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 187
Registrován: 30 čer 2014, 11:11
Profese: stavební projektant
Bydliště: Malý Skalník 1632, 75501 Vsetín
Dal poděkování: 103 poděkování
Dostal poděkování: 306 poděkování

Re: KF ZlK 23/2019 Primární volby lídra a čela kandidátky do krajských voleb 2020 /rozprava/

Příspěvek od Vaclav.Vcelica »

Jakub.Zach píše: 14 říj 2019, 13:00 Dále bych se chtěl věnovat dopravě. Zkvalitňování dopravy ať už v rámci veřejných služeb a veřejné dopravy, tak i v rámci rozvoje dopravní infrastruktury a její koordinace mezi krajem, jednotlivými obcemi a případně státem. Podporuji zavedení integrovaného dopravního systému, nicméně je nutná koordinace se státem a sousedními kraji. IDS může pokud je dobře nastavený zlepšit jak životní úroveň v kraji, jeho větší konkurence schopnost vůči ostatním krajům a v neposledním i zlepšit životní prostředí.
Ahoj Jakube,
vzhledem k tomu, že píšeš, že se chceš věnovat dopravě, chci se zeptat na tvé osobní názory na:
1. R49 - Jak by podle tebe měla vypadat finální podoba této komunikace a proč?
2. IDS - Kde vidíš zásadní problematické body? Jak se je budeš snažit odstranit? Kdy reálně vidíš IDS v provozu?
Předně nečekám elaborát, v odpovědi se vyjadřuj stručně jako do novin. Tvé názory nemusí odpovídat finálnímu doporučení KETu, ptám se na tvůj osobní postoj.
Pokud se někdo další bude hlásit k tomu, že chce řešit dopravu, případně územní rozvoj, ať odpoví na tyto otázky také.
Díky, V.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Vaclav.Vcelica za příspěvky (celkem 5):
Hana.Ancincova, Jakub.Zach, Petr.Tkadlec, Milan.Klajn, anonym80555
Uživatelský avatar
Linda.Matuskova
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 295
Registrován: 04 úno 2018, 10:49
Profese: fotografka, máma
Dal poděkování: 432 poděkování
Dostal poděkování: 291 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: KF ZlK 23/2019 Primární volby lídra a čela kandidátky do krajských voleb 2020 /rozprava/

Příspěvek od Linda.Matuskova »

Denis.Rychtar píše: 13 říj 2019, 21:21 Do čela kandidátky bych s dovolením nominoval tyto pro mě fakt schopné lidi:
:arrow: Milan Klajn
:arrow: Jiří Jaroš
:arrow: Linda Matušková
:arrow: Martin Valášek
:arrow: Tomáš Čabla
:arrow: Lubomír Doležal

Prosím tedy, aby tuto nominaci přijali nebo odmítli po případě, aby nám něco k tomu napsali.

Děkuji
Denisi, děkuji, intenzivně to zvažuji
Tito uživatelé poděkovali autorovi Linda.Matuskova za příspěvky (celkem 3):
Hana.Ancincova, Denis.Rychtar, Tomas.Cabla
MS Kroměříž, za Piráty předsedkyně Komise pro školství, výchovu a vzdělávání (Kroměříž)
kontakt www.lindamatuska.cz, www.go-ed.cz, fb: https://www.facebook.com/linda.matuskova.pirati, tel.: 774410116
Uživatelský avatar
Hana.Ancincova
Příspěvky: 560
Registrován: 15 říj 2017, 22:18
Profese: účetní, ekonomka
Bydliště: Hulín
Dal poděkování: 738 poděkování
Dostal poděkování: 1134 poděkování

Re: KF ZlK 23/2019 Primární volby lídra a čela kandidátky do krajských voleb 2020 /rozprava/

Příspěvek od Hana.Ancincova »

Do čela kandidátky nominuji Lubu Doležala.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Hana.Ancincova za příspěvky (celkem 7):
Filip.Matuska, Linda.Matuskova, Vratislav.Krejcir, Petr.Stoklasa, Jakub.Zach, Martin.Latal, Tomas.Cabla
Statutární náměstkyně hejtmana Zlínského kraje,
Členka Kontrolního výboru města Kroměříže.
Uživatelský avatar
Hana.Ancincova
Příspěvky: 560
Registrován: 15 říj 2017, 22:18
Profese: účetní, ekonomka
Bydliště: Hulín
Dal poděkování: 738 poděkování
Dostal poděkování: 1134 poděkování

Re: KF ZlK 23/2019 Primární volby lídra a čela kandidátky do krajských voleb 2020 /rozprava/

Příspěvek od Hana.Ancincova »

Do čela kandidátky nominuji Denise Rychtara.
Statutární náměstkyně hejtmana Zlínského kraje,
Členka Kontrolního výboru města Kroměříže.
Uživatelský avatar
Hana.Ancincova
Příspěvky: 560
Registrován: 15 říj 2017, 22:18
Profese: účetní, ekonomka
Bydliště: Hulín
Dal poděkování: 738 poděkování
Dostal poděkování: 1134 poděkování

Re: KF ZlK 23/2019 Primární volby lídra a čela kandidátky do krajských voleb 2020 /rozprava/

Příspěvek od Hana.Ancincova »

Do čela kandidátky nominuji Jiřího Jaroše.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Hana.Ancincova za příspěvky (celkem 7):
Vratislav.Krejcir, Petr.Stoklasa, Jakub.Zach, Martin.Latal, Frantisek.Elfmark, Milan.Klajn, anonym80555
Statutární náměstkyně hejtmana Zlínského kraje,
Členka Kontrolního výboru města Kroměříže.
Uživatelský avatar
Hana.Ancincova
Příspěvky: 560
Registrován: 15 říj 2017, 22:18
Profese: účetní, ekonomka
Bydliště: Hulín
Dal poděkování: 738 poděkování
Dostal poděkování: 1134 poděkování

Re: KF ZlK 23/2019 Primární volby lídra a čela kandidátky do krajských voleb 2020 /rozprava/

Příspěvek od Hana.Ancincova »

Do čela kandidátky nominuji Lindu Matuškovou.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Hana.Ancincova za příspěvky (celkem 5):
Filip.Matuska, Martin.Valasek, Milan.Klajn, Tomas.Cabla, Lucie.Rychtarova
Statutární náměstkyně hejtmana Zlínského kraje,
Členka Kontrolního výboru města Kroměříže.
Uživatelský avatar
Hana.Ancincova
Příspěvky: 560
Registrován: 15 říj 2017, 22:18
Profese: účetní, ekonomka
Bydliště: Hulín
Dal poděkování: 738 poděkování
Dostal poděkování: 1134 poděkování

Re: KF ZlK 23/2019 Primární volby lídra a čela kandidátky do krajských voleb 2020 /rozprava/

Příspěvek od Hana.Ancincova »

Do čela kandidátky nominuji Vratislava Krejčíře.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Hana.Ancincova za příspěvky (celkem 6):
Linda.Matuskova, Petr.Stoklasa, Jakub.Zach, Martin.Latal, Milan.Klajn, Tomas.Cabla
Statutární náměstkyně hejtmana Zlínského kraje,
Členka Kontrolního výboru města Kroměříže.
Uživatelský avatar
Hana.Ancincova
Příspěvky: 560
Registrován: 15 říj 2017, 22:18
Profese: účetní, ekonomka
Bydliště: Hulín
Dal poděkování: 738 poděkování
Dostal poděkování: 1134 poděkování

Re: KF ZlK 23/2019 Primární volby lídra a čela kandidátky do krajských voleb 2020 /rozprava/

Příspěvek od Hana.Ancincova »

Do čela kandidátky nominuji Lucku Šiřinovou.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Hana.Ancincova za příspěvky (celkem 8):
Filip.Matuska, Linda.Matuskova, Vratislav.Krejcir, Petr.Stoklasa, Jakub.Zach, Petr.Tkadlec, Milan.Klajn, Tomas.Cabla
Statutární náměstkyně hejtmana Zlínského kraje,
Členka Kontrolního výboru města Kroměříže.
Uživatelský avatar
Jakub.Zach
Místní předsednictvo
Příspěvky: 260
Registrován: 07 lis 2017, 19:23
Profese: architekt, urbanista
Dal poděkování: 360 poděkování
Dostal poděkování: 342 poděkování

Re: KF ZlK 23/2019 Primární volby lídra a čela kandidátky do krajských voleb 2020 /rozprava/

Příspěvek od Jakub.Zach »

Vaclav.Vcelica píše: 15 říj 2019, 08:52 Ahoj Jakube,
vzhledem k tomu, že píšeš, že se chceš věnovat dopravě, chci se zeptat na tvé osobní názory na:
1. R49 - Jak by podle tebe měla vypadat finální podoba této komunikace a proč?
2. IDS - Kde vidíš zásadní problematické body? Jak se je budeš snažit odstranit? Kdy reálně vidíš IDS v provozu?
Předně nečekám elaborát, v odpovědi se vyjadřuj stručně jako do novin. Tvé názory nemusí odpovídat finálnímu doporučení KETu, ptám se na tvůj osobní postoj.
Pokud se někdo další bude hlásit k tomu, že chce řešit dopravu, případně územní rozvoj, ať odpoví na tyto otázky také.
Díky, V.
Ahoj Václave,
Děkuji za otázky, alespoň to tu trošku začíná žít. Pokusím se být stručný i když je to téma, které by si zasloužilo asi podrobněji popsat. Nicméně jsem členem KETu za dopravu a tam bychom to klidně mohli probrat tam.

1) R49 - jedná se o nahrazení původní trasy D1, která měla vést na Slovensko, ale poté se nově trasovala směr Ostrava.
- Osobně jsem pro zkapacitnění trasy směr Slovensko protože dneska pokud někdo jede na SK, musí se trmácet po okreskách nebo jet směr Břeclav, Ostrava po dálnici.
- Trasu R49 znám pravda méně do podrobna než D55 směr Uherské Hradiště. Proto tu mohu prezentovat spíše jen své dojmy a popravdě všechny místa v rámci trasy neznám osobně. Proto k některým úsekům současné trasy mohu mít nepřesné informace.
- Od Hulína až po Vizovice si myslím, že je trasovaná docela rozumně hl. v úsecích, kde kopíruje či přejímá již stávající dopravní infrastrukturu (např. část úseku 28-35) a v Holešově napojuje "průmyslovou zónu" (o té si mohu myslet co chci, ale už tam je a nejspíše do budoucna poroste) aniž by budoucí nákladní doprava projížděla celým městem.
- Součástí dálnice by mělo být (možná je) i zkapacitnění silnice Zlín-Fryšták, aby se tato silnice neucpávala ve špičkách protože to bude (už teď vlastně je) jeden z hlavních přivaděčů do Zlína.
- Osobně jsem pro to, aby bylo trasování vedeno s co nejmenším zásahem do cenné krajiny a tam kde by to významně narušilo ráz krajiny, tak se trasa vedla v tunelu.
- V maximálním možném měřítku vést dálnici v zářezech a chráněná valem na obou stranách, které "opticky" vymažou dálnici v pohledech a současně sníží hlukovou zátěž.
- Současně co nejvíce využívat přechody pro zvěř (aby nám toho medvěda do budoucna nepřejelo auto dřív než ho Čuněk najde :D ).
- Odpočívky a benzínové pumpy směřovat né do míst, kde je čistě příroda a lesy, ale spíše k Fryštáku, Vizovicím či jiným aglomeracím, tak aby byl zásah do okolní přírody co nejmenší.
- Vlastně hlavním tématem by mělo být všeobecně vést dálnici s ohledem co nejméně narušit přírodu a přírodní ráz.
- Dálnice odvede tranzitní dopravu z obcí, hlavně ve směru od Zlína směr Vizovice, což přispěje ke snížení dopravní, hlukové zátěže a k lepší pohodě obyvatel.

2) IDS:
- IDS je v současné době v jiných městech spíše takový ostrov... organismus, který žije sám pro sebe a kolikrát tam chybí kooperace s jinými kraji... klasický příklad je teď ten průser, kdy si brzy budeme muset koupit x jízdenek pokud se budeme pohybovat mezi kraji, protože jednotlivé IDS nespolupracují a stát na to prakticky kašlal.
- Dalším problémem je bud to částečně nefungující, nebo zcela nefungující infrastruktura.. nebo je zastaralá (konečné zastávky bez základního vybavení...)
- Nutné bude optimálně nastavit typ IDS. IDS ZLK by určitě mělo být zónové a dle toho by měla být optimálně určená cenová politika at už v rámci jednotlivé zóny, nebo a to bude podstatnější mezizónové ceny.
- Aby IDS mělo smysl, měly by být zahrnuty všechny druhy dopravy a to i včetně MHD jednotlivých měst.
- aby systém efektivně fungoval, měly by určitě fungovat i elektronické jízdenky, tak aby si na netu nebo pomocí mobilní aplikace mohl navolit na základě trasy optimální cenu dle zón.
- součástí aplikace by měl být i vyhledávač spojů.
- optimalizovat jízdní řády tak aby se jednotlivé druhy spojů vykrývaly (hodně zjednodušeně: např trasa KM - Zlín... vlak v 10:00, 10:30, bus 10:15, 10:45).
- součástí by mělo být i vytvoření moderních přestupních dopravních HUBů nejlépe u vlakových nádraží nebo jejich přestavbou, tak aby člověk bez problémů vystoupil z vlaku a hned nastoupil na BUS. Součástí těchto přestupních center by měy být i kapacitní odstavné parkoviště P+R, P+K a kapacitní plochy pro zaparkování kol (napojení na cyklotrasy).
- Ve Zlínském kraji je dá se říct ráj cyklistů .. trásná příroda a i ochoda samospráv budovat cyklotrasy nahrávají jen tomu aby když člověk vystoupil z vlaku .. bud to rovnou nasedl na vlastní kolo, nebo si v přestupním centru vypůjčil kolo a vyrazil... i půjčovny kol na vytipovaných třestupních centrech by měly být v určitém smyslu součástí IDS nebo IDS podporovány.
- sjednocení navazujících spojů jednotlivých druhů dopravy.
- spolupráce s ostatními hlavně sousedními kraji (ať už v rámci jízdních řádů, tak i případně cenové politice)
- plně využít možnosti železniční dopravy a tranzitního koridoru, modernizace tratě 341 a tratě Otrokovice - Slušovice, kde by část Otrokovice až např. Zádveřice byly součást MHD páteře Zlína a tím by ulehčil výrazně dopravě ve Zlíně.
- IDS by mohlo provozovat více dopravců i v rámci např. autobusové dopravy, nicméně měly by mít stanovené krajem určité standardy (např vybavení vozidel)
- záruky (např za odškodnění cestujících za zpoždění spojů apod) by nesl kraj či společnost (nejlépe s většinovým či 100% podílem kraje) pověřena provozováním IDS, která by dále škodu vymáhala dle smluvních ujednání na daným dopravci.

Jak jsem řekl na začátku, toto jsouzrovna témata a dalekosáhlejší debatu, ale snad to takto stačí ;)
Naposledy upravil(a) Jakub.Zach dne 16 říj 2019, 09:59, celkem upraveno 1 x.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jakub.Zach za příspěvky (celkem 8):
Petr.Tkadlec, Vratislav.Krejcir, Martin.Latal, Petr.Stoklasa, Michal.Stepanik, Vaclav.Vcelica, Milan.Klajn, anonym80555
Předseda MS Kroměříž /// Krajský zastupitel ZLK /// architekt, urbanista, člověk s veselou povahou a věčný optimista
Odpovědět

Zpět na „Krajské fórum Zlínský kraj“