Lodní doprava

Moderátoři: Rada resortních týmů - členové, Resortni tym Doprava a Logistika

Pravidla fóra
Vítejte ve fóru resortního týmu Doprava a logistika. Kalendář akcí a další informace najdete na internetové stránce týmu.
Odpovědět
David.Novak
Komunální zastupitel/ka
Příspěvky: 654
Registrován: 12 kvě 2010, 20:03
Profese: Analytik
Bydliště: Olomouc
Dal poděkování: 448 poděkování
Dostal poděkování: 1027 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Lodní doprava

Příspěvek od David.Novak »

Michal.Stepan píše: 15 črc 2019, 14:00Lodní doprava je vpodtatě minulostí, někomu se to líbí, někomu ne ale to nic nemění na tom ,že tomu tak je.
Ehm... říční lodní doprava. :P
Bez lodní dopravy by většina národa chodila bez bot, bez šatů a bez smartphonu.

Pirát od září 2018, MS Olomouc, komise dopravní Olomoucký kraj, zastupitel města Olomouce.
"Yes, we are all individuals!" (Life of Brian)
“Every lie we tell incurs a debt to the truth. Sooner or later that debt is paid.” (Chernobyl)


Uživatelský avatar
Andrej.Ramaseuski
Jednatel/ka republikového výboru
Příspěvky: 3463
Registrován: 28 srp 2016, 20:49
Profese: programátor
Bydliště: Sedlíšťka (Radhošť)
Dal poděkování: 2628 poděkování
Dostal poděkování: 5068 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Lodní doprava

Příspěvek od Andrej.Ramaseuski »

Zbynek.Janoska píše: 04 dub 2019, 10:10 Takže Zeman by se spokojil s tím, že by se spojení s Labem vyškrtlo a zůstala by pouze větev Dunaj - Odra (jak navrhuje MD)
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/ ... oprava_cfr

Neví @Ondrej.Polansky, jestli se při aktualizaci Politiky územního rozvoje počítá se změnou rezervy?
zeman by se spokoil i s kanalem vltava-labe. hlavne aby nesl jeho jmeno. o nic vic mu uz nejde.

0x8DE5F4739D2A2F0B | Ceterum censeo Facebook esse delendam

Uživatelský avatar
Josef.Kadlecek
Člen KS Praha
Příspěvky: 2136
Registrován: 01 čer 2010, 21:17
Profese: revizní technik elektro, energetik
Bydliště: Bráník, Příkrá x U Háje, dřevěný domeček, P4
Dal poděkování: 1916 poděkování
Dostal poděkování: 1776 poděkování

Re: Lodní doprava

Příspěvek od Josef.Kadlecek »

D-O-L, tentokrát od zemědělců:
https://www.asz.cz/cs/aktualne-z-asz/as ... ebuje.html
...
Že by se spo(ko)jil p. Zeman s kanálem? To mám nějaké déjà vu bo co.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Josef.Kadlecek za příspěvek:
Zbynek.Janoska
Existuje princip: je hrází pro jakékoli informace, odolává všem argumentům a úspěšně drží lidi ve věčné ignoranci: zavrhnout věc ještě před prozkoumáním
Herbert Spencer, 1820-1903 https://cs.wikipedia.org/wiki/Herbert_Spencer
Za sebe - mám vás všecky rád. Akorát před fanatickými "souložníky teoretiky" mě i u Pirátů naučilo se už mít na pozoru.
Neomylné lidi bez váhání devitalizovat!
Uživatelský avatar
Dan.Lestina
Krajský zastupitel
Příspěvky: 2674
Registrován: 01 zář 2013, 22:18
Profese: aspirující přírodovědec
Dal poděkování: 3687 poděkování
Dostal poděkování: 3788 poděkování

Re: Lodní doprava

Příspěvek od Dan.Lestina »

OKubicek píše: 07 črc 2019, 22:44 Při diskuzi o kanálu DOL hodně se mluví o obrovských nákladech. Nikdo tady nenapsal kolik by stálo postavit jednu plavební komoru. Kolik by stálo vykopat kilometr kanálu. Pamatuji si že nedlouho po revoluci proběhla v médiích zpráva, že nějaká firma nabídla, že zdarma vybuduje kanál od Dunaje do Hodonína, kanál zaplatí tak že zpeněží vytěžené štěrkopísky. Nabídka byla zamítnuta, protože by se firma obohatila na úkor státu. Mluvíte tady o enormních nákladech, ale zadarmo není zas tak moc. Na druhou stranu do toho nevidím o co tady šlo.
Domnívám se, že by se vyplatilo uvažovat o dílčích stavbách jako je zesplavnění Odry do Mošnova, o Labi nebo Moravy do Hodonína a podobně. Proti plavebním stupňům Já však rozhodně jsem. Nemám rád betonová monstra v přírodě. Lze to však řešit i poměrně ekologicky bez betonových hrází. Bez betonových zdymadel se to však asi neobejde. Mluvíte o enormních ekologických škodách, ale žádnou konkrétní studii o těchto škodách nepřikládáte.
Oldřich Kubíček
Jednu takovou studii o nákladech na rozvoj lodní dopravy, tedy spíš o jejich nemyslnosti, jsme si v týmu dopravy nechali interně zpracovat, má něco ke 300 stran, v případě zájmu můžu dodat k nahlédnutí.

Vliv na přírodu je vcelku samozřejmý, dočíst se to můžete třeba
zde: https://www.mzp.cz/cz/news_tz090419dol
zde: http://www.avcr.cz/opencms/export/sites ... ovisko.pdf
nebo zde: http://www.casopis.ochranaprirody.cz/pe ... odra-labe/
a v dalších zdrojích tam odkazovaných, to jen tak na prvních pár kliků z googlu
Tito uživatelé poděkovali autorovi Dan.Lestina za příspěvek:
Zbynek.Janoska

Nerad se hlásím k nějakým proudům, ale i proto rozhodně podporuji myšlenky Renesance Pirátů. web | forum | zulip

Uživatelský avatar
Lukas.Blazej
Komunální zastupitel/ka
Příspěvky: 776
Registrován: 24 lis 2010, 18:04
Bydliště: Ústí nad Labem - centrum
Dal poděkování: 890 poděkování
Dostal poděkování: 1369 poděkování

Re: Lodní doprava

Příspěvek od Lukas.Blazej »

Pokud vás DOL zajímá blíže, doporučuji navštívit seminář AVČR:
KOMISE PRO ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ AKADEMIE VĚD ČR

si Vás dovoluje pozvat na odborný seminář

Diskuse o proveditelnosti vodního koridoru Dunaj-Odra-Labe (DOL)

Úterý 1. 10. 2019, 13:00–15:30 hod.
sál 206, II. patro
Akademie věd ČR, Národní 3, Praha 1

Studie proveditelnosti (SP) se provádějí za účelem prokázání společenské přínosnosti veřejných ekonomických projektů či ziskovosti soukromých ekonomických projektů.

V případě nedávno dokončené SP DOL byly společenské přínosy projektu oproti komparativně očekávatelným údajům zpracovateli řádově navýšeny, aby bylo dosaženo proveditelnosti alespoň větve Dunaj-Odra (DO) a zůstalo blokováno celé území DOL pro vodní dopravu.

Navíc, kdyby zpracovatelé SP postupovali v souladu se zákonem EIA a zahrnuli dopady stavby v podobě škod na životním prostředí do svých ekonomických kalkulací, pak jen tyto škody by vedly k neproveditelnosti DOL i DO.

Je společensky účelné za tuto průkazně nerealistickou studii vyplácet další veřejné prostředky za mezinárodní oponenturu nebo je společensky účelnější co nejdříve zastavit pokračování kanalizace toků českých řek? Na tyto a další otázky by mohl odpovědět tento seminář.

PROGRAM

13:00 Úvodní slovo
MUDr. Radim Šrám, DrSc., předseda Komise pro ŽP
(Ústav experimentální medicíny AVČR)

13:10 Vodní koridor DOL po veřejném slyšení v Senátu
RNDr. Jitka Seitlová, senátorka

13:30 Nezahrnuté náklady ze škod stavby DOL na životním prostředí
Doc. Ing. Josef Seják, CSc.
(Fakulta životního prostředí, UJEP v Ústí nad Labem)

13:50 Nadhodnocení přínosů SP DOL z pohledu investičního experta
Ing. Jiří Suk
(nezávislý odborník na vyhodnocování investičních projektů)

14:10 Připomínky ke SP z pohledu řešitelského konsorcia
Ing. Martin Pavel, vedoucí konsorcia řešitelů SP
(SWECO, Hydroprojekt)

14.30 Připomínky ke SP z pohledu Ministerstva dopravy
Ing. Martina Bártová, manažerka projektu SP DOL
(Ministerstvo dopravy ČR, odbor strategie)

14:50 Diskuse

15:30 Závěrečná doporučení

Těšíme se na vaši účast!

MUDr. Radim Šrám, DrSc.
předseda Komise pro životní prostředí AV ČR
(tel.: 241 062 596, e-mail: sram@biomed.cas.cz)

Vyřizuje:
Irena Vítková, Odbor popularizace vědy a marketingu, SSČ AV ČR, tel.:
221 403 289, 775 269 169, e-mail: vitkova@ssc.cas.cz
Tito uživatelé poděkovali autorovi Lukas.Blazej za příspěvky (celkem 2):
Dan.Lestina, Zbynek.Janoska
Tel. 778702712
Odpovědět

Zpět na „Doprava a Logistika“