Pražský okruh - řešení tranzitní a městské dopravy v pražské aglomeraci

Moderátoři: Vedouci organu, asistent strany, Odbor - personalni, PKS Praha, Krajske expertni tymy - vedouci

Odpovědět
Uživatelský avatar
Ladislav.Kos
Člen KS Praha
Příspěvky: 106
Registrován: 07 zář 2017, 08:47
Profese: pražský Pirát, vystudovaný dopravák
Bydliště: Praha 11
Dal poděkování: 330 poděkování
Dostal poděkování: 207 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražský okruh - řešení tranzitní a městské dopravy v pražské aglomeraci

Příspěvek od Ladislav.Kos »

Dan.Lestina píše:
15 zář 2019, 20:39
Predevsim je treba koordinovat postup s @Jan.Licka a spol. za ScK a @David.Witosz , @Ondrej.Polansky a spol. za RT doprava.
Souhlas. Pražský okruh je republiková záležitost. I kdyby Praha měl na okruh peníze, což nemá, nemůže rozhodovat sama.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ladislav.Kos za příspěvky (celkem 3):
Jan.Licka, Martin.Duska, Jan.Hrebicek
Ing. Ladislav Kos
zastupitel MHMP
zastupitel MČ Praha 11
https://www.facebook.com/pirat.kosak
https://twitter.com/kos_ladislav

Uživatelský avatar
Jan.Licka
Místní předsednictvo
Příspěvky: 215
Registrován: 28 dub 2017, 14:15
Profese: Projektant logistiky
Bydliště: Benešov
Dal poděkování: 528 poděkování
Dostal poděkování: 512 poděkování

Re: Pražský okruh - řešení tranzitní a městské dopravy v pražské aglomeraci

Příspěvek od Jan.Licka »

Za mě, jako vedoucího týmu Dopravy a Středočeského KET - už jsme se o tom bavili v různých FB skupinách (zejména Resortní tým pro Prahu), tak můžeme přenést výsledky i sem.

K "posouzení": ještě pořád za celostátní tým neslyšel, KDO studii alternativ zafinancuje, popřípadě jaký je akční plán zajištění celého projektu, ať už povede kdekoliv - Praha sama sobě okruh v nejbližších letech nekoupí (opravy padajících mostů, metro D, tramvaje, tunely ...); se 140% životní úrovně EU na evropské dotace nedosáhne a Středočeský kraj cokoliv s názvem "Pražský" okruh na svém území nikdy nepodpoří (proč by toho sloníka kupoval, je to Pražský okruh). Současná vláda - jediný nadřízený orgán, který by to byl schopen rozseknout - by nejraději Prahu nechala rozjezdit tanky plukovníka Zbytka, takže tam vidím velký špatný i výměnou za úředníky na Letné. Pokud se má doprava vyhnout Praze A ZÁROVEŇ Středočeskému kraji, musí ti dva vytvořit scénář s win-win řešením a s podporou státu i místních samospráv [tedy za dnes sci-fi podmínky, že všechny roviny samosprávy budou ovládat navzájem spolupracující politické subjekty a budou mít na takovou akci peníze].

Jestli chcete koncepční, konstruktivní a alternativní názor od celostátního týmu: pokud lidé, kteří dnes oponují, že někdo chce okruh skutečně po půl století postavit v trase vytyčené v 70. letech budou mít dostatečnou podporu a vytlačí dopravu mimo svoje sousedství, je jedinou schůdnou cestou vymyslet takové trasování, které bude pro lidi okolo nové trasy žijící představovat výhodu, ne dodatečnou zátěž. Tedy, propojit pás měst okolo Prahy do velkorysého, metropolitního "srdečního bypassu" (Kladno - Kralupy - Neratovice - Brandýs - Úvaly - Říčany). "Urveme" tak Praze její satelity a obrátíme dýchání metropole ven, do dříve zmíněného polycentrického prstence. Ale bez výrazných změn premis zmíněných výše nepočítejme, že se takového uspořádání někdo z nás dožije.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jan.Licka za příspěvky (celkem 7):
Jiri.Snizek, Gabriela.Lnenickova, Ondrej.Kalis, Michal.Stepan, Jiri.Bruzek, Martin.Stanek, Jan.Hrebicek
Dávat druhým vyrůst

Uživatelský avatar
Michal.Stepan
Člen KS Praha
Příspěvky: 213
Registrován: 30 zář 2017, 11:16
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha, Malá Strana
Dal poděkování: 445 poděkování
Dostal poděkování: 267 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražský okruh - slovo předsedy

Příspěvek od Michal.Stepan »

Jaromír Beránek k tomu uvádí:
"Čau,
díky za příspěvky do diskuse. Nechci se nikoho zastávat (a ani dotknout), ale snad se dokážeme shodnout, že v současné situaci tato otázka nemá žádné rozumné řešení. Jižní varianta je pro suchdolské no-go a vedle části Suchdola nenávratně naruší i cenný kaňon Vltavy (jasně, každých pět minut tam jede vlak a letí letadlo, ale i tak je to z mého pohledu důležitá rekreační zóna). Severní varianta je pak nebetyčná a hlavně nerealistická blbost (excuse my French), protože by s ní musela souhlasit asi dvacítka obcí, navíc je výrazně delší (tím pádem potenciálně indikuje mnoho zbytečných kilometrů navíc) a s výjimkou propojení D7 a D8 (což už částečně ř eší připravovaná silniční spojka) nikomu moc nepomůže. Takže pokud nikdo nemá nějaký geniální nápad typu zakopat to celé pod zem včetně tunelu pod Vltavou (po vzoru úpravy projektu severovýchodní části MO, jak byla prezentována minulý týden v CAMPu), pojďme na to teď neplýtvat politický kapitál a ideálně o té věci vůbec nemluvme. Sliby suchdolských vlastním občanům, že výstavbě zabrání, jsou podle mého stejně demagogické jako sliby ŘSD, že se během pár let začne stavět.
Sečteno podtrženo, doporučuju to nechat pár let plavat, třeba se začne stavět 511, spojka D7 a D8 a pak se zjistí, že úsek 518 SOKP vlastně ani nikomu moc nechybí.
Všem zúčastněným přeju fajn týden!
Mirek"
K tomu dodávám: Severní variantou má Mirek na mysli severozápadní část Regionámního okruhu. Na celý regionální okruh (polookruh) by bylo potřeba ziskat souhlas 42 obcí se zahrnutím do jejích územních plánů, což není realné a tento okruh je vpodstatě podle současného stavebního zákona nerealizovatelný. Můžete s tím nesouhlasit, ale to je tak to jediné, co proti tomu můžete dělat. Pokud někdo chce urychlit stavbu Pražského okruhu, musí respektovat platnou ÚPD. Varianty jsou možné jen v jejím rámci, je možné napřiklad navrhovat různé varianty přemostění údolí Vltavy, ale není možné posunout trasu okruhu o 10 km jinam. V součastnosti jsou tři technicky reálné varianty postupu:
-Snažit se urychlit vybudování okruhu podle platné ÚPD (o to usiluje HMP v souladu s naším programem)
-Snažit e zabránit stavbě okruhu (o to usiluje radnice Suchdola)-kdyby to vyšlo, byl by problém s kolaudací Blanky, teoreticky by se měla zavřít a zasypat
-Nechat věc vyhnít (přístup ŘSD)
Varianta DÚR je něco jiného, než varianta ÚPD. V současné době se zpracovává DÚR, to je trochu něco jiného než územní studie, variaty DÚR jsou o něčem jiném, v tomto projektovém stupni se již netrasuje. Změna ÚPD se zpracovává třeba na TT Kobylisy-Podbaba, tam se zpracovávají varianty tras. Z hlediska stavebního zákona neni Regionální okruh žádnou variantou, byla by to úplně nová stavba, kde by se všechno muselo dělat úplně od začátku.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Michal.Stepan za příspěvek:
Dan.Lestina

Uživatelský avatar
Jiri.Bruzek
Místní předsednictvo
Příspěvky: 51
Registrován: 05 čer 2018, 13:38
Profese: Konzultant, podnikatel, investor
Bydliště: Ke Srážku 12, 143 00 Praha 12
Dal poděkování: 113 poděkování
Dostal poděkování: 59 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražský okruh - slovo předsedy

Příspěvek od Jiri.Bruzek »

Co zanmená vyjádření Mirka? Že nikdo nebude pokračovat v pracech na dokončení okruhu? Pokud to tak je tak OK, ale ono to tak asi není a kompetentní orgány dále konají ve starém plánu protínajícím Prahu. Je to tak?
Michal.Stepan píše:
19 zář 2019, 16:20
Jaromír Beránek k tomu uvádí:
"Čau,
díky za příspěvky do diskuse. Nechci se nikoho zastávat (a ani dotknout), ale snad se dokážeme shodnout, že v současné situaci tato otázka nemá žádné rozumné řešení. Jižní varianta je pro suchdolské no-go a vedle části Suchdola nenávratně naruší i cenný kaňon Vltavy (jasně, každých pět minut tam jede vlak a letí letadlo, ale i tak je to z mého pohledu důležitá rekreační zóna). Severní varianta je pak nebetyčná a hlavně nerealistická blbost (excuse my French), protože by s ní musela souhlasit asi dvacítka obcí, navíc je výrazně delší (tím pádem potenciálně indikuje mnoho zbytečných kilometrů navíc) a s výjimkou propojení D7 a D8 (což už částečně ř eší připravovaná silniční spojka) nikomu moc nepomůže. Takže pokud nikdo nemá nějaký geniální nápad typu zakopat to celé pod zem včetně tunelu pod Vltavou (po vzoru úpravy projektu severovýchodní části MO, jak byla prezentována minulý týden v CAMPu), pojďme na to teď neplýtvat politický kapitál a ideálně o té věci vůbec nemluvme. Sliby suchdolských vlastním občanům, že výstavbě zabrání, jsou podle mého stejně demagogické jako sliby ŘSD, že se během pár let začne stavět.
Sečteno podtrženo, doporučuju to nechat pár let plavat, třeba se začne stavět 511, spojka D7 a D8 a pak se zjistí, že úsek 518 SOKP vlastně ani nikomu moc nechybí.
Všem zúčastněným přeju fajn týden!
Mirek"
K tomu dodávám: Severní variantou má Mirek na mysli severozápadní část Regionámního okruhu. Na celý regionální okruh (polookruh) by bylo potřeba ziskat souhlas 42 obcí se zahrnutím do jejích územních plánů, což není realné a tento okruh je vpodstatě podle současného stavebního zákona nerealizovatelný. Můžete s tím nesouhlasit, ale to je tak to jediné, co proti tomu můžete dělat. Pokud někdo chce urychlit stavbu Pražského okruhu, musí respektovat platnou ÚPD. Varianty jsou možné jen v jejím rámci, je možné napřiklad navrhovat různé varianty přemostění údolí Vltavy, ale není možné posunout trasu okruhu o 10 km jinam. V součastnosti jsou tři technicky reálné varianty postupu:
-Snažit se urychlit vybudování okruhu podle platné ÚPD (o to usiluje HMP v souladu s naším programem)
-Snažit e zabránit stavbě okruhu (o to usiluje radnice Suchdola)-kdyby to vyšlo, byl by problém s kolaudací Blanky, teoreticky by se měla zavřít a zasypat
-Nechat věc vyhnít (přístup ŘSD)
Varianta DÚR je něco jiného, než varianta ÚPD. V současné době se zpracovává DÚR, to je trochu něco jiného než územní studie, variaty DÚR jsou o něčem jiném, v tomto projektovém stupni se již netrasuje. Změna ÚPD se zpracovává třeba na TT Kobylisy-Podbaba, tam se zpracovávají varianty tras. Z hlediska stavebního zákona neni Regionální okruh žádnou variantou, byla by to úplně nová stavba, kde by se všechno muselo dělat úplně od začátku.

Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 902
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 928 poděkování
Dostal poděkování: 714 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražský okruh - slovo předsedy

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Jiri.Bruzek píše:
22 zář 2019, 22:50
Co zanmená vyjádření Mirka? Že nikdo nebude pokračovat v pracech na dokončení okruhu? Pokud to tak je tak OK, ale ono to tak asi není a kompetentní orgány dále konají ve starém plánu protínajícím Prahu. Je to tak?
Vyjádření Mirka, jak ho chápu, znamená, že není vhodné, aby Praha vrtala do trasování okruhu, mimo jiné proto, že by měla chtít jeho co nejrychlejší realizaci, navíc se nejedná o stavbu realizovanou Prahou, a ta do ní tak maximálně může házet vidle (což pak udělá i SčK a nebude okruh žádný :) ). V pracích na dokončení okruhu pokračuje ŘSD, že se brzy začne stavět ovšem slibuje u stavby 511, resp. až se získá pravomocné územko, vykoupí pozemky, dostane stavebko... U severní části ani moc brzké termíny nikdo neslibuje. Osobně si myslím, že návrh, ať do trasování severní části okruhu v tomto období nešijeme, je rozumný, následně bychom se měli jasně dohodnout už před volbami (ideálně parlamentními).

Pokud by navíc mělo dojít k nějakému přehodnocení, museli bychom nejprve jasně říci, v jaké podrobnosti se má udělat a kdo to má zaplatit. Protože stát, který tu dálnici staví, další podrobnou analýzu určitě platit nechce (což se mu vůbec nedivím), musela by to tedy být buď Praha nebo Pirátská strana, a to bez jistoty, že na výsledek bude brán zřetel, a navíc s nemalou pravděpodobností, že vyjde znovu to, co už vyšlo v minulosti, tedy že trasu se nevyplatí měnit.

To jsou ovšem názory předsedy a mě jako řadového člena. Žádnému členovi nic nebrání vyhlásit anketu nebo založit členský podnět, aby se daná věc řešila.

Jan.Hrebicek
Příznivec Pirátů – Praha
Příspěvky: 78
Registrován: 20 led 2018, 22:28
Profese: manažer
Bydliště: Praha 1
Dal poděkování: 68 poděkování
Dostal poděkování: 111 poděkování

Re: Pražský okruh - řešení tranzitní a městské dopravy v pražské aglomeraci

Příspěvek od Jan.Hrebicek »

Ladislav.Kos píše:
15 zář 2019, 21:20
Dan.Lestina píše:
15 zář 2019, 20:39
Predevsim je treba koordinovat postup s @Jan.Licka a spol. za ScK a @David.Witosz , @Ondrej.Polansky a spol. za RT doprava.
Souhlas. Pražský okruh je republiková záležitost. I kdyby Praha měl na okruh peníze, což nemá, nemůže rozhodovat sama.
Ano, především bychom měli vyřešit územní působnost KET Praha doprava.

Těžko se můžeme oprávněně nazývat expertním týmem, když ani nedokážeme správně stanovit svoji rozumnou územní působnost. KET Praha doprava, který se zabývá odděleně dopravou pouze na území hl. města Prahy, nemá vůbec žádnou logiku. Je třeba abychom vyšli například z PUMPO, které definuje z dopravního hlediska jako rozumný celek pražskou metropolitní oblast (PMO = Praha a blízké okolí např. vč. Kladna - viz PUMPO).

Na příští schůzi KET Praha doprava bych rád projednal návrh na přeměnu KET Praha doprava na KET doprava pražské metropolitní oblasti. Nový KET by dle stanov musel být zřízen společným usnesením Prahy a Středočeského kraje (viz čl. 7 odst. 7 stanov). Středočeský KET doprava by zůstal zachován, řešil by ostatní dopravní problémy kraje, pražský KET doprava by de facto zanikl.

Tím bychom mohli být schopni relevantně diskutovat na stranické úrovni nejen o silnicích, ale i o pražské integrované dopravě, což je ještě důležitější.
Naposledy upravil(a) Jan.Hrebicek dne 27 zář 2019, 23:17, celkem upraveno 1 x.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jan.Hrebicek za příspěvek:
Jiri.Bruzek

Jan.Hrebicek
Příznivec Pirátů – Praha
Příspěvky: 78
Registrován: 20 led 2018, 22:28
Profese: manažer
Bydliště: Praha 1
Dal poděkování: 68 poděkování
Dostal poděkování: 111 poděkování

Re: Pražský okruh - řešení tranzitní a městské dopravy v pražské aglomeraci

Příspěvek od Jan.Hrebicek »

Jan.Licka píše:
16 zář 2019, 13:40
Za mě, jako vedoucího týmu Dopravy a Středočeského KET - už jsme se o tom bavili v různých FB skupinách (zejména Resortní tým pro Prahu), tak můžeme přenést výsledky i sem.

K "posouzení": ještě pořád za celostátní tým neslyšel, KDO studii alternativ zafinancuje, popřípadě jaký je akční plán zajištění celého projektu, ať už povede kdekoliv - Praha sama sobě okruh v nejbližších letech nekoupí (opravy padajících mostů, metro D, tramvaje, tunely ...); se 140% životní úrovně EU na evropské dotace nedosáhne a Středočeský kraj cokoliv s názvem "Pražský" okruh na svém území nikdy nepodpoří (proč by toho sloníka kupoval, je to Pražský okruh). Současná vláda - jediný nadřízený orgán, který by to byl schopen rozseknout - by nejraději Prahu nechala rozjezdit tanky plukovníka Zbytka, takže tam vidím velký špatný i výměnou za úředníky na Letné. Pokud se má doprava vyhnout Praze A ZÁROVEŇ Středočeskému kraji, musí ti dva vytvořit scénář s win-win řešením a s podporou státu i místních samospráv [tedy za dnes sci-fi podmínky, že všechny roviny samosprávy budou ovládat navzájem spolupracující politické subjekty a budou mít na takovou akci peníze].

Jestli chcete koncepční, konstruktivní a alternativní názor od celostátního týmu: pokud lidé, kteří dnes oponují, že někdo chce okruh skutečně po půl století postavit v trase vytyčené v 70. letech budou mít dostatečnou podporu a vytlačí dopravu mimo svoje sousedství, je jedinou schůdnou cestou vymyslet takové trasování, které bude pro lidi okolo nové trasy žijící představovat výhodu, ne dodatečnou zátěž. Tedy, propojit pás měst okolo Prahy do velkorysého, metropolitního "srdečního bypassu" (Kladno - Kralupy - Neratovice - Brandýs - Úvaly - Říčany). "Urveme" tak Praze její satelity a obrátíme dýchání metropole ven, do dříve zmíněného polycentrického prstence. Ale bez výrazných změn premis zmíněných výše nepočítejme, že se takového uspořádání někdo z nás dožije.
Studii dopravní koncepce města 21. století zafinancuje ten, kdo si to dal do programového prohlášení:
"Vytvoříme dopravní koncepci města odpovídající 21. století a možnostem Prahy tak, aby byl co nejdříve, efektivně a v souladu s ekonomickými možnostmi města dokončen Městský okruh a další důležité dopravní stavby. Zajistíme, aby byly klíčové stavby doplněny do Zásad územního rozvoje hl. m. Prahy i do Metropolitního plánu. Koncepce bude navazovat na existující dopravní infrastrukturu a již připravené projekty v různých stadiích rozpracovanosti, které může doplnit či vhodně upravit."

Přece si nechceme nechat dělat z našeho programového prohlášení již po necelém roce trhací kalendář, nebo ještě výstižněji Hlaváčkem a Scheinherrem okrájený salám. Prostě na tom musíme trvat, že je třeba zadat a zaplatit kvalitní koncepční studii, která bude potom podkladem pro jednání se Středočeským krajem a vládou. Právě proto, že jsme nezískali v dopravě téměř žádné kompetence, kromě toho, že máme primátora, který může za všechny problémy, tak musíme trvat na naplňování programového prohlášení hlavně po koncepční a odborné stránce.

Co se týče samotných alternativ pražského silničního okruhu, tak je by dopravní koncepce vyřešit měla též. Jakmile zpracovatelé koncepce zjistí, kde jsou limity kolejové a jiné veřejné dopravy, tak budou moci navrhnout a vyhodnotit potřebu silnic. Věřím, že tímto postupem se dostaneme kromě "dopravní koncepce města odpovídající 21. století" k tomu, že stávající Bémova varianty SOKP bude mít jako konkurenci alespoň variantu Středočeského okruhu, který popisuje Jan.Licka.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jan.Hrebicek za příspěvky (celkem 4):
Martin.Stanek, Dan.Lestina, Jiri.Bruzek, Gabriela.Lnenickova

Uživatelský avatar
Michal.Stepan
Člen KS Praha
Příspěvky: 213
Registrován: 30 zář 2017, 11:16
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha, Malá Strana
Dal poděkování: 445 poděkování
Dostal poděkování: 267 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražský okruh - řešení tranzitní a městské dopravy v pražské aglomeraci

Příspěvek od Michal.Stepan »

Jan.Hrebicek píše:
27 zář 2019, 22:44

Ano, především bychom měli vyřešit územní působnost KET Praha doprava.

Těžko se můžeme oprávněně nazývat expertním týmem, když ani nedokážeme správně stanovit svoji rozumnou územní působnost. KET Praha doprava, který se zabývá odděleně dopravou pouze na území hl. města Prahy, nemá vůbec žádnou logiku. Je třeba abychom vyšli například z PUMPO, které definuje z dopravního hlediska jako rozumný celek pražskou metropolitní oblast (PMO = Praha a blízké okolí např. vč. Kladna - viz PUMPO).

Na příští schůzi KET Praha doprava bych rád projednal návrh na přeměnu KET Praha doprava na KET doprava pražské metropolitní oblasti. Nový KET by dle stanov musel být zřízen společným usnesením Prahy a Středočeského kraje (viz čl. 7 odst. 7 stanov). Středočeský KET doprava by zůstal zachován, řešil by ostatní dopravní problémy kraje, pražský KET doprava by de facto zanikl.

Tím bychom mohli být schopni relevantně diskutovat na stranické úrovni nejen o silnicích, ale i o pražské integrované dopravě, což je ještě důležitější.
Abysme mohli relevantně diskutovat, k tomu potřebujeme znalosti a podklady a ne nějaké společné usnesení Prahy a Středočeského kraje. Nikdo nám v diskusích nebrání, například v tomto vláknu se opakovaně vyjadřují lidé, kteří se nechtějí smířit s realitou danou stavebním zákonoem a vydanými pravomocnými rozhodnutími.

Smyslem vnitrostranických diskusí v jákémkoliv oboru je vytvoření volebního programu, který by po volbách měla strana prosazovat. Volební program se týká voleb do konkrétního sboru a v případě kraje Praha jsou to volby do ZHMP. K tomu účelu jsme program vytvořili a za tři roky ho budeme aktualizovat.

Silniční doprava vně Pražského ohruhu je otázkou státu stejně jakto železniční infrastruktura. Problémem, kde je účelné komunikovat, je otázka příměstské dopravy a PID. Komunikace probíhá, možná bychom mohli uspořádat nějaké setkání, abychom se potkali osobně, jako to v prosinci plánujeme s parlamentní skupinou. Ale slučování týmů nedává smysl, už i proto, že oni mají volby v jíném termínu, teď finišují před volbami, které my máme až za tři roky. Jsme Piráti, k tomu, abychom kominikovali, žádné usnesení nepotřebujeme.

Uživatelský avatar
Michal.Stepan
Člen KS Praha
Příspěvky: 213
Registrován: 30 zář 2017, 11:16
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha, Malá Strana
Dal poděkování: 445 poděkování
Dostal poděkování: 267 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražský okruh

Příspěvek od Michal.Stepan »

https://echo24.cz/a/StYXS/praha-nebude- ... IxrRyPWQ74

K tomu dodávám:
Severní variantou má bývá myšlenai severozápadní část Regionámního okruhu. Na celý regionální okruh (polookruh) by bylo potřeba ziskat souhlas 42 obcí se zahrnutím do jejích územních plánů, což není realné a tento okruh je vpodstatě podle současného stavebního zákona nerealizovatelný. Můžete s tím nesouhlasit, ale to je tak to jediné, co proti tomu můžete dělat. Pokud někdo chce urychlit stavbu Pražského okruhu, musí respektovat platnou ÚPD. Varianty jsou možné jen v jejím rámci, je možné napřiklad navrhovat různé varianty přemostění údolí Vltavy, ale není možné posunout trasu okruhu o 10 km jinam. V součastnosti jsou tři technicky reálné varianty postupu:
-Snažit se urychlit vybudování okruhu podle platné ÚPD (o to usiluje HMP v souladu s naším programem)
-Snažit e zabránit stavbě okruhu (o to usiluje radnice Suchdola)-kdyby to vyšlo, byl by problém s kolaudací Blanky, teoreticky by se měla zavřít a zasypat
-Nechat věc vyhnít (přístup ŘSD)
Varianta DÚR je něco jiného, než varianta ÚPD. V současné době se zpracovává DÚR, to je trochu něco jiného než územní studie, variaty DÚR jsou o něčem jiném, v tomto projektovém stupni se již netrasuje. Změna ÚPD se zpracovává třeba na TT Kobylisy-Podbaba, tam se zpracovávají varianty tras. Z hlediska stavebního zákona neni Regionální okruh žádnou variantou, byla by to úplně nová stavba, kde by se všechno muselo dělat úplně od začátku. Pražský okruh buď povede přes Suchdol, nebo nebude.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Michal.Stepan za příspěvek:
Jan.Skala

Uživatelský avatar
Gabriela.Lnenickova
Člen KS Praha
Příspěvky: 46
Registrován: 19 dub 2018, 19:23
Profese: projektová manažerka
Dal poděkování: 51 poděkování
Dostal poděkování: 78 poděkování

Re: Pražský okruh

Příspěvek od Gabriela.Lnenickova »

NENÍ pravdou, že k realizaci regionálního okruhu je zapotřebí změnit územní plány všech obcí. Konzultovali jsme to s odborníky na územní plánování a právníky.
Pro vymezení záměrů nadmístního významu je určující územně plánovací dokumentace kraje (tj. zásady územního rozvoje). § 54 odst. 5 zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), uvádí následující: „Část územního plánu, která v území znemožňuje realizaci záměru obsaženého v politice územního rozvoje nebo zásadách územního rozvoje, se při rozhodování nepoužije.“ S ohledem na toto ustanovení je zřejmé, že pro realizaci záměru postačuje prokázání souladu se zásadami územního rozvoje, soulad s územními plány pro povolení nadmístního záměru tedy není rozhodující…A změna ZÚR je otázkou politické vůle Prahy a Středočeského kraje.
Pokud by pro každou liniovou stavbu bylo zapotřebí změnit ÚP všech dotčených obcí, nemohlo by se nikdy nic postavit. Např. středočeské obce podél SOKP 520 se stavbou také nesouhlasí, ale jsou povinny ji zahrnout do ÚP v souladu s nadřazenou dokumentací ZÚR.

K posouzení variant:

Připomínám, že v rámci procesu EIA SOKP 518 a 519 v letech 2001-2002 se posuzovalo 5 variant a pouze jedna z nich byla v územních plánech. Zákon o posuzování vlivů na životní prostředí a evropská legislativa dokonce vyžadují posouzení alternativních řešení v rámci procesu EIA:
Ustanovení § 6 odst. 4 zákona o posuzování vlivů přitom stanoví, že " oznamovatel musí vždy uvést nástin studovaných hlavních variant a stěžejní důvody pro jeho volbu vzhledem k vlivu na životní prostředí.“
Nedávný rozsudek Evropského soudního dvora: "Oznamovatel je povinen poskytnout informace o vlivech na životní prostředí u každého z hlavních alternativních řešení, které zkoumal, jakož i důvody svého rozhodnutí přinejmenším z hlediska jejich vlivů na životní prostředí, a to i v případě, že takové alternativní řešení bylo odmítnuto již v počáteční fázi“.

Z toho jasně vyplývá, že minimálně v rámci procesu EIA ŘSD bude muset posuzovat alternativy. V opačném případě dojde k porušení zákona.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Gabriela.Lnenickova za příspěvek:
Martin.Stanek

Odpovědět

Zpět na „Doprava a infrastruktura“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů