Mediální vyjádření k trase Pražského okruhu

Moderátoři: Republikové předsednictvo - asistenti, Vedoucí centrálních orgánů, PKS Praha, Krajske expertni tymy - vedouci, asistenti PKS Praha

Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Mediální vyjádření k trase Pražského okruhu

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Ahoj, Piráti,

narazil jsem náhodou na tento článek a v něm vyjádření radní Prahy-Suchdola za Piráty @Gabriela.Lnenickova:
https://www.novinky.cz/domaci/clanek/tr ... o-40296130
Gabriela Lněničková (Piráti) píše: Okruh by vedl skrz městskou část. Zásadně nesouhlasíme s tím, aby naší městskou částí vedla komunikace, která má být součástí transevropské dálnice.
Do dnešního dne jsem měl za to, že na Pražský okruh, který jakožto dálnice je v gesci celostátního dopravního týmu a našich poslanců, mají Piráti jednoznačný názor, že je třeba ho postavit v aktuálně připravované trase, a to pokud možno co nejdříve. Chápu, že na Suchdole je to velice citlivé téma, na druhou stranu pokud Gabriela vystupuje jménem Pirátské strany, předpokládám, že by měla mít stanoviska projednaná s příslušným expertním týmem, případně s mediálním odborem. Toto stanovisko vyloženě působí tak, jako by Piráti byli proti Pražskému okruhu v připravované trase, což podle mých informací tak není.

Prosím o názory a o vysvětlení autorky vyjádření.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Kalis za příspěvky (celkem 5):
Zbynek.Janoska, Martin.Stanek, Martin.Sterba, Michael.Polak, Jakub.Dedek

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

jirkasta
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 19
Registrován: 22 úno 2019, 12:19
Profese: Řidič tramvaje
Dal poděkování: 7 poděkování
Dostal poděkování: 19 poděkování

Re: Mediální vyjádření k trase Pražského okruhu

Příspěvek od jirkasta »

Pražský okruh je liniová stavba, která se nebude líbit nikomu, pokud ji bude mít za barákem, ale zároveň se bude líbit všem, pokud bude stát. Někudy však bohužel vést musí. Trasa přes Suchdol byla nesčetněkrát diskutována a rovněž mnohokrát vyšlo, že se jedná o nejvýhodnější možnou trasu. Myslíte si, paní Lněničková, že když změníte narychlo trasu jinam, že se to bude líbit těm obcím, v jejichž katastrech se z ničeho nic začne stavět? Suchdol to ví, jak bylo ostatně zmíněno v médiích, od 60. let. Obyvatelé, kteří se sem přestěhovali po tomto datu (a rozšíření zástavby je ostatně předmětem tohoto sporu), s tím prostě museli počítat.

Paní Lněničkové bych proto doporučil, aby zanechala svých populistických výroků, nesnižovala tím kvalitu Pirátské strany ke stranám, které překrucují program a názory ke svým aktuálním potřebám a zohledňovala odborná stanoviska.
Tito uživatelé poděkovali autorovi jirkasta za příspěvek:
Ondrej.Kalis
Uživatelský avatar
Martin.Stanek
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 641
Registrován: 07 bře 2018, 11:05
Profese: geolog
Dal poděkování: 2930 poděkování
Dostal poděkování: 1084 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Mediální vyjádření k trase Pražského okruhu

Příspěvek od Martin.Stanek »

Dle mých informací "současná" trasa (tedy ta krz město, s počátky plánování v dávné minulosti) v porovnání s výrazně novější "regionální variantou" představuje průtah krz město, nikoliv okruh kolem města. Určitě nemohu říct, že bych chtěl dálnici krz město, spíš bych stál o vedení tranzitní dopravy okolo města rozuměj za městem. Ale hlavně bych chtěl vidět srovnání těch 2 variant a to nikoliv ve stylu nedávné publikace IPRu, která byla zkreslená do očí bijícím účelovým výběrem aspektů posouzení. Prosím o odkaz na pirátské zdroje svědčící o zde zmíněné shodě na "současné" variantě.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Martin.Stanek za příspěvky (celkem 3):
Gabriela.Lnenickova, Ladislav.Kos, Ivan.Sirko
Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Mediální vyjádření k trase Pražského okruhu

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Martin.Stanek píše: 12 zář 2019, 19:01 Dle mých informací "současná" trasa (tedy ta krz město, s počátky plánování v dávné minulosti) v porovnání s výrazně novější "regionální variantou" představuje průtah krz město, nikoliv okruh kolem města. Určitě nemohu říct, že bych chtěl dálnici krz město, spíš bych stál o vedení tranzitní dopravy okolo města rozuměj za městem. Ale hlavně bych chtěl vidět srovnání těch 2 variant a to nikoliv ve stylu nedávné publikace IPRu, která byla zkreslená do očí bijícím účelovým výběrem aspektů posouzení. Prosím o odkaz na pirátské zdroje svědčící o zde zmíněné shodě na "současné" variantě.
Pokud jde o pirátské zdroje, prosím @David.Witosz a @Michal.Stepan jako vedoucí dopravních týmů v ČR a v Praze, zda by uvedli, jaké je oficiální stanovisko Pirátské strany, ideálně včetně odkazů na nějaké podklady.

Poslední vyhodnocení provedené ŘSD k trasování okruhu (zpracované ČVUT FD) je veřejné zde. Na materiál IPR bych se moc neodkazoval, také k němu mám určité výhrady, jako k mnoha jiným podkladům od IPR. Jinak varianty byly diskutovány a hodnoceny i několikrát předtím.

Argument průchodu zastavěným územím či po jeho okraji nepovažuji za relevantní, neboť také území kolem Prahy, kudy by měla vést případná alternativní varianta (i kdyby se hledala nějaká upravená reálnější trasa), je dnes silně zastavěné a reálně už funguje jako předměstí Prahy. Rozdíl je zejména v tom, že v té oblasti nikdy nebyla dálnice součástí územně-plánovací dokumentace, což by vytvářelo značný problém při projednávání a bylo by to pochopitelným důvodem, proč právě tudy dálnici nevést. Navíc je pořád logičtější, aby Pražský okruh, jako obchvat Prahy, vedl po jejím okraji než mimo její území, neboť slouží zejména Praze, aby se zbavila tranzitní dopravy (v severní části je to zejména nadužívání tunelu Blanka a příjezdových komunikací (V Holešovičkách, Prosecká, Povltavská atd.) tranzitní dopravou), která se tím vyhýbá nutnosti objíždět město po Jižní spojce nebo v budoucnu kolem Říčan, zatímco obcím v okolí regionálních tras nic nepřináší.

Navíc zatímco lidé v okolí připravované trasy se sem přistěhovali s vědomím, že se zde připravuje dálnice, a možná doufali, že ten záměr někdo změní, lidé, již přicházeli do rozrůstajících se obcí kolem Prahy, tam šli třeba i proto, že zde bude o něco klidnější prostředí a zcela oprávněně s žádnou dálnicí nepočítali.

Ať už si o výše uvedeném myslíte cokoliv, snad se shodneme, že vzhledem k obecné době přípravy podobné dálnice v našem právním systému, a to musíme uvažovat dálnici, s jejíž trasou nikdy nikdo nepočítal při územním plánování, by příprava nové trasy (rovněž vyvolávající silný odpor v okolních obcích) znamenala desítky let, k tomu připočtěme aspoň 5 let na stavbu několika desítek kilometrů OFFTOPIC- vůbec teď neřeším vyhozené peníze za dosavadní projekty a to, že stavbu 511 Běchovice - D1 musíme postavit tak jako tak co nejrychleji, takže ve třetině úseku budou dvě paralelní dálnice každá za pěkných pár miliard věnovaných z našich peněz automobilistům. A to vůbec není zaručeno, že se alternativní trasu podaří v území prosadit, takže se nám taky po dalších 20 letech sporů může stát, že se neslavně vrátíme k původní trase nebo že už nebude možná ani jedna z nich.

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Uživatelský avatar
Michal.Stepan
Člen KS Praha
Příspěvky: 369
Registrován: 30 zář 2017, 11:16
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha, Malá Strana
Dal poděkování: 607 poděkování
Dostal poděkování: 464 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Mediální vyjádření k trase Pražského okruhu

Příspěvek od Michal.Stepan »

Ondrej.Kalis píše: 13 zář 2019, 08:42
Pokud jde o pirátské zdroje, prosím @David.Witosz a @Michal.Stepan jako vedoucí dopravních týmů v ČR a v Praze, zda by uvedli, jaké je oficiální stanovisko Pirátské strany, ideálně včetně odkazů na nějaké podklady.
Česká pirátská strana v Praze nemá žádné svoje oficiální stanovisko k trase 518 a 519. Piráti jsou součástí vládnoucí koalice v Praze. HMP má k trase 518 a 519 toto stanovisko:
https://app.iprpraha.cz/apl/app/vykresyUP
Zásadně nesouhlasíme s tím, aby městskou částí Suchodol vedla komunikace, která má být součástí transevropské dálnice, aniž by byli adekvátně odškodněni vlastníci dotčených nemovitostí.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Michal.Stepan za příspěvky (celkem 2):
Ladislav.Kos, Ivan.Sirko
Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Mediální vyjádření k trase Pražského okruhu

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Michal.Stepan píše: 13 zář 2019, 17:24
Ondrej.Kalis píše: 13 zář 2019, 08:42
Pokud jde o pirátské zdroje, prosím @David.Witosz a @Michal.Stepan jako vedoucí dopravních týmů v ČR a v Praze, zda by uvedli, jaké je oficiální stanovisko Pirátské strany, ideálně včetně odkazů na nějaké podklady.
Česká pirátská strana v Praze nemá žádné svoje oficiální stanovisko k trase 518 a 519. Piráti jsou součástí vládnoucí koalice v Praze. HMP má k trase 518 a 519 toto stanovisko:
https://app.iprpraha.cz/apl/app/vykresyUP
Zásadně nesouhlasíme s tím, aby městskou částí Suchodol vedla komunikace, která má být součástí transevropské dálnice, aniž by byli adekvátně odškodněni vlastníci dotčených nemovitostí.
Jasně, podoba té dálnice a případné odškodnění přímo dotčených, je jiné téma. Nicméně trasu bychom měli držet. :)

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Uživatelský avatar
Gabriela.Lnenickova
Krajský zastupitel
Příspěvky: 169
Registrován: 19 dub 2018, 19:23
Profese: projektová manažerka
Dal poděkování: 395 poděkování
Dostal poděkování: 282 poděkování

Re: Mediální vyjádření k trase Pražského okruhu

Příspěvek od Gabriela.Lnenickova »

Ahoj Piráti,

na úvod bych chtěla zdůraznit, že má mediální vystoupení k Pražskému okruhu jsou buď jménem MČ Praha - Suchdol, kde jsem radní nebo Platformy za kvalitní dopravní infrastrukturu, kde jsem členkou spolku www.rozumnadoprava.cz Stejně tomu bylo i v případě tohoto článku, kde jsem byla oslovena z titulu radní MČ Praha - Suchdol. V rozhovoru jsem vůbec nezmínila, že jsem členkou Pirátské strany nebo že toto je stanovisko Pirátů. To, že za mé jméno uvedli v závorce "Piráti", rozhodně neznamená, že vystupuji jménem Pirátské strany. Zřejmě to našli na webu MČ, kde je uvedena politická příslušnost. https://praha-suchdol.cz/urad-a-samospr ... rava/rada/

Já jsem vždy měla za to, že Piráti nemají vyhraněný názor k trasování (zejména severní části) Pražského okruhu a jsou nakloněni revizi desítky let staré trasy a nezávislému posouzení variant. Poprvé jsem jednala s Piráty na téma SOKP v září 2017. Spolu s mým kolegou z Platformy jsme se setkali s Ondrou Profantem a Danou Balcarovou. V té době Piráti ještě neměli poslance a Ondra byl pražským garantem pro dopravu. Mile nás překvapil svým názorem, že okruh by měl vést dále od Prahy. To potvrdil i ve svém vystoupení v pořadu Nedej se, který byl vysílán v prosinci 2017. Cituji:
"My si myslíme, že z dlouhodobého hlediska by měl vést okruh dále od Prahy, protože je to okruh pro celoevropský tranzit, silnice E55....stavět stavbu 511, ale ve zredukované variantě, která bude sloužit primárně občanům Prahy pro lokální komunikaci...V tomto období jsem byl jediný, kdo navrhoval změnu ZÚR ohledně celého dopravního skeletu, abysme zvážili přeměnu starých ZÚR, které de facto sahají historií někdy do 60. let a dneska se dopravní koncepce tvoří jinak. Já si myslím, že je tam navrženo příliš mnoho dálnic jdoucích městem, popřípadě dálnice, které kdysi neměly vést městem, už by dneska vedly městem. To si myslím, že je třeba změnit a rozhodně je třeba, aby se o tom zastupitelstvo bavilo. Klub Pirátů vždy hlasoval pro zařazení těchto bodů na program. Bohužel koalice se o tom na zastupitelstvu nechtěla bavit."

Celý pořad je k shlédnutí na tomto odkaze, Ondra vystupuje cca od 7 minuty do 8:30.
https://www.ceskatelevize.cz/porady/107 ... -do-prahy/

Cituji z předvolebního programu Pirátů pro komunální volby 2018:
"Spolu s našimi zástupci v parlamentu budeme usilovat o urychlenou dostavbu Pražského okruhu. Podpoříme řešení okruhu, které se ukáže jako nejvhodnější z hlediska dopadů na obyvatele, bezpečnosti dopravy, nákladů, termínu realizace, atd. Cílem je vyvést tranzitní, zejména kamionovou dopravu z Prahy." https://praha.pirati.cz/program/praha2018/doprava/

Programové prohlášení pražské koalice:
"V návazné severní části Pražského okruhu je nutné prosadit nejvhodnější variantu. Je nezbytné maximálně odklonit zejména nákladní dopravu mimo území Prahy, aby došlo ke zlepšení ovzduší v hlavním městě". http://www.praha.eu/file/2892031/progra ... laseni.pdf

Přestože v pirátském programu ani koaličním programovém prohlášení není uvedeno, kudy má severní okruh vést a navíc je tam zdůrazněn odklon nákladní dopravy mimo Prahu, magistrát aktuálně podporuje desítky let starou koncepci, která zavádí kamionovou dopravu do rezidenční zástavby a chráněných přírodních památek pouhých 5 km od Pražského hradu.

STAN nadále nesouhlasí s vedením SOKP v jižní variantě. Praha Sobě byla před volbami rovněž nakloněna alternativnímu řešení a nezávislému posouzení variant, bohužel Adam Scheinherr změnil názor k velkému zklamání mnoha voličů na severu Prahy.

Ještě připomenu, že za současným postojem magistrátu stojí TOP09, zejména náměstek Hlaváček, který bez konzultace s koaličními partnery vydal koncem února tiskové prohlášení, že Praha se nebude zabývat alternativním řešením. Občané na severu Prahy to vnímají jako zradu: v minulých měsících přišli interpelovat náměstka Hlaváčka na magistrát a zároveň mu předali dopis s cca 700 podpisy, kde požadují objektivní a komplexní posouzení více variant s ohledem na dopravní, ekologické a ekonomické parametry, aktuální kontext a budoucí rozvoj Prahy.
http://www.drahan.chabry.cz/d-924-dopis ... p-254.html
Tito uživatelé poděkovali autorovi Gabriela.Lnenickova za příspěvky (celkem 3):
Martin.Stanek, Ivan.Sirko, Karel.Nejedlik

Gabriela Lněničková
Vedoucí RT Doprava a KET Doprava Praha
Zastupitelka hl. města Prahy, členka výborů pro dopravu a územní rozvoj ZHMP
Projektová manažerka v oblasti udržitelné mobility
E: gabriela.lnenickova@pirati.cz

„Buď sám tou změnou, kterou chceš vidět ve světě.“

Uživatelský avatar
Gabriela.Lnenickova
Krajský zastupitel
Příspěvky: 169
Registrován: 19 dub 2018, 19:23
Profese: projektová manažerka
Dal poděkování: 395 poděkování
Dostal poděkování: 282 poděkování

Re: Mediální vyjádření k trase Pražského okruhu

Příspěvek od Gabriela.Lnenickova »

Ještě bych si dovolila reagovat na některé argumenty, které zde zazněly ve prospěch jižní varianty SOKP.

1) SOKP je součástí transevropské dopravní sítě TEN-T a má sloužit především tranzitní, případně regionální dopravě, nikoliv městské. Propojení Prahy 6 a Prahy 8 je určitě zapotřebí, avšak ne v podobě transevropské dálnice skrz Suchdol a chráněné přírodní památky a rekreační oblasti na severu Prahy. Mělo by se vybudovat co nejdříve tramvajové propojení Podbaba - Bohnice - Kobylisy.

2) Současná koncepce SOKP vychází z desítky let starých plánů. Od té doby se Praha se rozrostla, výrazně se zvýšil počet obyvatel a řádově vzrostla dopravní zátěž. Je logické, že územní a dopravní plánování by mělo reagovat na změněné výchozí podmínky, jak to vyžaduje § 5 odst. 6 stavebního zákona: „Obce a kraje jsou povinny soustavně sledovat uplatňování územně plánovací dokumentace a vyhodnocovat je podle tohoto zákona. Dojde-li ke změně podmínek, na základě kterých byla územně plánovací dokumentace vydána, jsou povinny pořídit změnu příslušné územně plánovací dokumentace.“

3) Zástavba Suchdola poblíž SOKP je převážně z 20. - 40. let (i dřívějšího data). Od r. 1965 byla v severozápadním sektoru Prahy vedena trasa SOKP severně od Roztok až do první poloviny devadesátých let minulého století, kdy tajnou změnou tehdy platného ÚPn hl.m. Prahy, tj. bez projednání s občany dotčených městských částí, byla přesunuta do Prahy (současná jižní varianta). Od té doby se také datuje odpor občanů na severu Prahy proti této nekoncepční, urbanisticky a dopravně nevhodné a ekologicky škodlivé trase okruhu.

4) S přístupem, že "středočeské obce se stavbou nepočítají", by se už nikdy nikde nemohla naplánovat a postavit nová komunikace. Vždy bude někdo proti. Je zapotřebí na základě objektivního posouzení variant podrobně seznámit dotčené subjekty s navrhovaným řešením, vysvětlit jim přínosy stavby, zajistit minimalizaci negativních dopadů a nabídnout vhodná kompenzační opatření jak pro obce a vlastníky dotčených nemovitostí.

5) Pokud by byla politická vůle, alternativní řešení okruhu by bylo možné realizovat během 10-15 let. Je technicky a stavebně méně náročnější než jižní varianta, kde je mnoho tunelů a mostů v zastavěném a chráněném území. Co se týká nesouladu s územními plány obcí, pro vymezení záměrů nadmístního významu je určující územně plánovací dokumentace kraje (tj. zásady územního rozvoje). § 54 odst. 5 zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), uvádí následující: „Část územního plánu, která v území znemožňuje realizaci záměru obsaženého v politice územního rozvoje nebo zásadách územního rozvoje, se při rozhodování nepoužije.“ S ohledem na toto ustanovení je zřejmé, že pro realizaci záměru postačuje prokázání souladu se zásadami územního rozvoje, soulad s územními plány pro povolení nadmístního záměru tedy není rozhodující.

Pro bližší seznámení s touto komplexní problematikou doporučuji web www.rozumnadoprava.cz, kde je mnoho odborných podkladů a článků:
Prezentace z besedy "Pražský okruh v kontextu 21. století" a "Pražský vnější okruh a jeho dopady na severu Prahy:
https://rozumnadoprava.cz/index.php/201 ... 1-stoleti/
https://rozumnadoprava.cz/index.php/201 ... eru-prahy/

Posouzení průchodnosti variant SOKP není kvalitním podkladem pro rozhodování o řešení Pražského okruhu
https://rozumnadoprava.cz/index.php/201 ... ho-okruhu/

Stane se Praha dálniční křižovatkou pro mezinárodní tranzit? Tato situace už je neudržitelná.
https://rozumnadoprava.cz/index.php/201 ... drzitelna/
Tito uživatelé poděkovali autorovi Gabriela.Lnenickova za příspěvky (celkem 2):
Martin.Stanek, Ivan.Sirko

Gabriela Lněničková
Vedoucí RT Doprava a KET Doprava Praha
Zastupitelka hl. města Prahy, členka výborů pro dopravu a územní rozvoj ZHMP
Projektová manažerka v oblasti udržitelné mobility
E: gabriela.lnenickova@pirati.cz

„Buď sám tou změnou, kterou chceš vidět ve světě.“

Návštěvník
Návštěvník – nepatří k Pirátům

Re: Mediální vyjádření k trase Pražského okruhu

Příspěvek od Návštěvník »

Gabriela.Lnenickova píše: 15 zář 2019, 11:03Propojení Prahy 6 a Prahy 8 je určitě zapotřebí, avšak ne v podobě transevropské dálnice skrz Suchdol a chráněné přírodní památky a rekreační oblasti na severu Prahy. Mělo by se vybudovat co nejdříve tramvajové propojení Podbaba - Bohnice - Kobylisy.
V Bohnicích dlouhodobě tramvaje nechtějí, ačkoliv je již dávno mít mohli. Kvůli hluku - který je z tramvají zákonitě vyšší. Takže si nechte zajít chuť. Výsledkem Vašeho aktivismu bude leda jen to, že nebude vůběc nic.
Gabriela.Lnenickova píše: 15 zář 2019, 11:03Stane se Praha dálniční křižovatkou pro mezinárodní tranzit? Tato situace už je neudržitelná.
Praha dávno je přirozenou dopravní křižovatkou. Dálniční, silniční, ale i železniční. Stejně jako jakákoliv jiná metropole. Proti čemu bojujete? Proti realitě? Ráda byste klid samoty u lesa ve velkoměstě? Tranzitní doprava dnes prochází po povrchu a přímo kolem velkých obytných sídlišť a ovlivňuje životy stovek tisíc lidí v metropoli - a ti lidé s s tím musí i kvůli Vašim vrtochům žít. A vám se nelíbí nějaký tunel pod barákem. Co by za takový tunel dali na Chodově, Spořilově, Zahradním Městě, Skalce, ve Štěrboholích, na Černém Mostě, Proseku, Letňanech... všude tam tranzitní těžká kamiónová doprava reálně prochází. O hlučné železnici nemluvě, to se ten seznam postižených čtvrtí značně rozrůstá.
Uživatelský avatar
Jakub.Dedek
Koordinátor/ka krajského sdružení
Příspěvky: 1650
Registrován: 05 led 2017, 10:46
Profese: Student matematiky
Dal poděkování: 2666 poděkování
Dostal poděkování: 2319 poděkování

Re: Mediální vyjádření k trase Pražského okruhu

Příspěvek od Jakub.Dedek »

Jak má mít člověk důvěru ve zdroj od spolku "Rozumná Doprava", kde je člen rady bývalý ministr dopravy za ANO, Antonín Prachař (teď zastupitel za STAN v Přerově), a pak Petr Kasa (farmaceutika) a Gabriela Lněníčková. Kdo tam kromě Prachaře má nějaké dopravní vzdělání? To ve mě moc velkou důvěru osobně nevzbuzuje. Navíc vést trasu někde, kde není ani plánovaná bude trvat jak dlouho?
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jakub.Dedek za příspěvek:
Ondrej.Kalis

První zásadou je, že nesmíte klamat sami sebe, a že vy jste ten nejsnazší člověk, kterého lze oklamat.

Richard P. Feynman

Odpovědět

Zpět na „Doprava a infrastruktura“