Odkazy na články a videa o Dopravě
Moderátoři: Rada resortních týmů - členové, Resortni tym Doprava a Logistika
Pravidla fóra
Vítejte ve fóru resortního týmu Doprava a logistika. Kalendář akcí a další informace najdete na internetové stránce týmu.
Vítejte ve fóru resortního týmu Doprava a logistika. Kalendář akcí a další informace najdete na internetové stránce týmu.
- Tomas.Pastircak
- Administrativní odbor
- Příspěvky: 1544
- Registrován: 02 lis 2017, 07:09
- Profese: Informatik, student práv
- Dal poděkování: 483 poděkování
- Dostal poděkování: 3151 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odkazy na články a videa o Dopravě
Pokud chcete čistě články a videa o dopravě, doporučuju https://forum.bmhd.cz/ , konkrétně třeba https://forum.bmhd.cz/viewtopic.php?f=40&t=939
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Tomas.Pastircak za příspěvek:
- V__
- Dalibor.Zahora
- Člen KS Ústecký kraj
- Příspěvky: 13421
- Registrován: 21 dub 2009, 12:29
- Profese: zakládající člen
- Bydliště: Praha
- Dal poděkování: 34735 poděkování
- Dostal poděkování: 17610 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odkazy na články a videa o Dopravě
Dnes v http://www.pravo.cz/salon.php
Ve čtvrtečním Salonu najdete:
• esej politoložky Kateřiny Smejkalové o tom, jak by mohla vypadat budoucnost automobilismu a jaké by to mohlo mít dopady například na nezaměstnanost, veřejný prostor nebo naše trávení volného času
https://www.facebook.com/salonpravo/pho ... 77/?type=3
Ve čtvrtečním Salonu najdete:
• esej politoložky Kateřiny Smejkalové o tom, jak by mohla vypadat budoucnost automobilismu a jaké by to mohlo mít dopady například na nezaměstnanost, veřejný prostor nebo naše trávení volného času
https://www.facebook.com/salonpravo/pho ... 77/?type=3
zakládající člen, více na profilu lide.pirati.cz, občas píšu na Deník Referendum, preferuji twitter @daliborzz před FB fb.com/dlbrz, najdete mě i na Mastodon witter.cz/@daliborzz
tel. 773 993 465, e-mail: dalibor.zahora(zav)pirati.cz
- klivan
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 1228
- Registrován: 29 zář 2017, 21:17
- Profese: lékař
- Bydliště: Litoměřice
- Dal poděkování: 472 poděkování
- Dostal poděkování: 771 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odkazy na články a videa o Dopravě
Tato investice je mimořádně špatná. Jsme svědky mimořádného sucha, které se bude zřejmě častěji a častěji opakovat. Úhrnné srážky nejsou nižší nežli v minulých letech, ale co se změnilo, je jímavost vody, půda není schopna zachytit déšť v naší krajině a voda rychle odteče z naší země. Schopnost vstřebat vodu krajinou se dále zhoršila po roce 2000, díky např. akcí "" bioplynky" a pěstováním kukuřice za účelem pálení v " bioplynkach". Kukuřičná pole a šíré rodné lány pronajímané velkopodnikům (80% půdy je v nájmu)nejsou schopny zachytávat vodu. Velkopodniky na půdě nehospodaří jako řádní hospodáři, nemají vztah k půdě. Zajímá je ted a ne, co bude za 20 let.
Vrátit krajině jímavost vody z přívalových dešťů bude vyžadovat stavbu stovek a tisíců malých a středních, ale i velkých nádrží. Zkrátka chce to vytvořit chytrou krajinu proti suchu a povodním a to bude vyžadovat investice za stovky miliard korun od státu a soukromníků. V tomto světle se jeví projekt kanálu Dunaj-Odra-Labe jako málo efektivní projekt, hodně drahý a málo přínosný pro jímavost krajiny.
„Náš problém není v tom, že toho víme málo. Náš problém je, že mnoho z toho, co víme, není pravda.”
Will Rogers
Will Rogers
- klivan
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 1228
- Registrován: 29 zář 2017, 21:17
- Profese: lékař
- Bydliště: Litoměřice
- Dal poděkování: 472 poděkování
- Dostal poděkování: 771 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odkazy na články a videa o Dopravě
Další zajímavý odkaz je zde....na projekt Dunaj - Vltava- Labe, který je levnější proveditelnější, než D-Odra - Labe, ale bohužel ho netlačí president.
poslední minuty v reportáži ….Muž, který zkrotil vodu (2011). Ptal jsem se telefonicky pana Cinka, zda je ten projekt aktuální a prý ano.
https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/ ... rotil-vodu
poslední minuty v reportáži ….Muž, který zkrotil vodu (2011). Ptal jsem se telefonicky pana Cinka, zda je ten projekt aktuální a prý ano.
https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/ ... rotil-vodu
„Náš problém není v tom, že toho víme málo. Náš problém je, že mnoho z toho, co víme, není pravda.”
Will Rogers
Will Rogers
- Josef.Kadlecek
- Člen KS Praha
- Příspěvky: 2134
- Registrován: 01 čer 2010, 21:17
- Profese: revizní technik elektro, energetik
- Bydliště: Bráník, Příkrá x U Háje, dřevěný domeček, P4
- Dal poděkování: 1916 poděkování
- Dostal poděkování: 1775 poděkování
Re: Odkazy na články a videa o Dopravě
Potřeba sdělit, že projekt pana Cinka je o propojení pouze Lipna s přehradou Aschach na Dunaji (jen 27km dlouhý tunýlek):klivan píše: ↑09 lis 2018, 16:19 Další zajímavý odkaz je zde....na projekt Dunaj - Vltava- Labe, který je levnější proveditelnější, než D-Odra - Labe, ale bohužel ho netlačí president.
poslední minuty v reportáži ….Muž, který zkrotil vodu (2011). Ptal jsem se telefonicky pana Cinka, zda je ten projekt aktuální a prý ano.
https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/ ... rotil-vodu
https://www.idnes.cz/ceske-budejovice/z ... zpravy_jkr
Je to ve výše uvedeném dokumentu okolo času 26:00, to aby případně zájemci nemuseli projíždět celé video o tomto velmi zajímavém chlapíkovi, což lze ale vcelku doporučit.
Myšlenka pana Cinka je prostinká - jedná se vlastně o přečerpávačku - v případě přebytku vody (alá povodně v 2002) v Lipně a ohrožení Jižních Čech (a dál po Vltavě) se voda samospádem přežbluňká přes jednomegawattovou turbínku do Dunaje, který přírůstek vody ani nepozná. V případě náhlého výpadku Temelína/Dukovan do pár minut taky odvrátí blackout (jak jsem si domyslel asi ještě dřív, než by naběhla plynová elektrárna). Rakušani jsou pro.
...............................
Ale docela rád bych tady oprášil a přetřásl i otázku Dunaj-Odra-Labe. Jak se na to tváříme? IMHO je to ptákovina, ale pokud to ten divný chlap na Hradě stihne posunout/prosadit do bodu, odkud by nebylo cesty zpět (což doufám, že ne! Ale on už není IMHO ani schopen přijmout ony zásadní argumenty proti = problém), tak to ČR ekonomicky asi potopí, co?
http://denikreferendum.cz/clanek/29808- ... este-zhors_
Ale vzpomínám, že David Wistosz o D-O-L v lednu v Táboře mluvil v souvislosti s výstavbou VRT (vysokorychlostní železnice).
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Josef.Kadlecek za příspěvek:
- V__
Existuje princip: je hrází pro jakékoli informace, odolává všem argumentům a úspěšně drží lidi ve věčné ignoranci: zavrhnout věc ještě před prozkoumáním
Herbert Spencer, 1820-1903 https://cs.wikipedia.org/wiki/Herbert_Spencer
Za sebe - mám vás všecky rád. Akorát před fanatickými "souložníky teoretiky" mě i u Pirátů naučilo se už mít na pozoru.
Neomylné lidi bez váhání devitalizovat!
Herbert Spencer, 1820-1903 https://cs.wikipedia.org/wiki/Herbert_Spencer
Za sebe - mám vás všecky rád. Akorát před fanatickými "souložníky teoretiky" mě i u Pirátů naučilo se už mít na pozoru.
Neomylné lidi bez váhání devitalizovat!
-
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 622
- Registrován: 23 bře 2017, 10:12
- Profese: Logistika
- Dal poděkování: 131 poděkování
- Dostal poděkování: 520 poděkování
Re: Odkazy na články a videa o Dopravě
"Porovnejme některé náklady na železniční a silniční dopravu. Cena za 1 km železnice je zhruba 10 krát nižší, energetická náročnost přepravy je 3 krát nižší. Cena energie vychází u naftovému spalovacího motoru zhruba na 9 Kč/kWh, cena elektřiny a tím i cena jednotky energie je nižší. Plně naložený vlak odpovídá zhruba 50-ti kamionům, mzdové náklady jsou tedy 50 krát nižší a navíc je relativně snadné zavést automatiku. Vlak je schopen dopravovat náklad výrazně rychleji.
Není žádný zjevný důvod proč by měla být kamionová doprava levnější nebo lepší. Přesto v celé Evropě pozorujeme postupný nárůst podílu kamionové dopravy v neprospěch železniční. Všude také je výstavba a údržba silnic financována z daní a dráhy jsou buď státní nebo polostátní. Značnou, ne-li podstatnou část nákladů na silniční dopravu nenesou přepravci a jejich zákazníci, ale občané jako daňoví poplatníci."
https://libinst.cz/ropa-a-demokracie/
Není žádný zjevný důvod proč by měla být kamionová doprava levnější nebo lepší. Přesto v celé Evropě pozorujeme postupný nárůst podílu kamionové dopravy v neprospěch železniční. Všude také je výstavba a údržba silnic financována z daní a dráhy jsou buď státní nebo polostátní. Značnou, ne-li podstatnou část nákladů na silniční dopravu nenesou přepravci a jejich zákazníci, ale občané jako daňoví poplatníci."
https://libinst.cz/ropa-a-demokracie/
- Ondrej.Kalis
- Člen KS Praha
- Příspěvky: 1690
- Registrován: 26 říj 2017, 09:26
- Profese: dopravní inženýr
- Bydliště: Praha 9
- Dal poděkování: 3142 poděkování
- Dostal poděkování: 1913 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odkazy na články a videa o Dopravě
Odkaz na video na téma dopravní obslužnosti a nezaměstnanosti: https://www.facebook.com/udalostibrno/v ... 974854834/
Ano, je to taková čistě populární reportáž, ale rozhodně na něco ukazuje.
Přinejmenším na to, že v Jihomoravském kraji je dobře fungující integrovaný systém, a že lidé tím jezdí a mají opravdu docela povědomí, že IDS existuje a funguje. Ukazuje to na význam jak samotné kvalitního dopravního systému, tak i marketingu, který by ho měl doprovázet (a na který se v mnoha regionech zapomíná).
Ano, je to taková čistě populární reportáž, ale rozhodně na něco ukazuje.
Přinejmenším na to, že v Jihomoravském kraji je dobře fungující integrovaný systém, a že lidé tím jezdí a mají opravdu docela povědomí, že IDS existuje a funguje. Ukazuje to na význam jak samotné kvalitního dopravního systému, tak i marketingu, který by ho měl doprovázet (a na který se v mnoha regionech zapomíná).
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Kalis za příspěvky (celkem 2):
- Josef.Kadlecek, Nikezeus
Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.
-
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 02 říj 2017, 20:16
- Profese: Mám
- Dal poděkování: 187 poděkování
- Dostal poděkování: 311 poděkování
Re: Odkazy na články a videa o Dopravě
Jsem z JMK a tvrdíš, že jako obyvatel mám pocit, že IDS funguje dobře. Super, jakotože si tento dobrej pocit nijak neuvědomuju, když ho podle tebe mám CVo vím, tak lidi mají pocit, že to funguje, ale mohlo by líp, ale rezignovali po zkušenosti, kdy ho zaváděli, že si snima jenom vytřeli zádel, že nic nezmění, takže ho přestali řešit a jako vždy hlasují "nohama", tedy, že přešli do aut...Ondrej.Kalis píše: ↑24 črc 2019, 16:34 Odkaz na video na téma dopravní obslužnosti a nezaměstnanosti: https://www.facebook.com/udalostibrno/v ... 974854834/
Ano, je to taková čistě populární reportáž, ale rozhodně na něco ukazuje.
Přinejmenším na to, že v Jihomoravském kraji je dobře fungující integrovaný systém, a že lidé tím jezdí a mají opravdu docela povědomí, že IDS existuje a funguje. Ukazuje to na význam jak samotné kvalitního dopravního systému, tak i marketingu, který by ho měl doprovázet (a na který se v mnoha regionech zapomíná).
- Veronika.Murzynova
- Zahraniční odbor
- Příspěvky: 689
- Registrován: 02 lis 2017, 14:59
- Profese: Expertka na energetickou transformaci
- Bydliště: Lesní 800, 73514 Orlová - Lutyně
- Dal poděkování: 1325 poděkování
- Dostal poděkování: 1335 poděkování
Re: Odkazy na články a videa o Dopravě
Resuscituji... neb jsme se z velké části přesunuli na FB (veřejná skupiny, prosím připojte se!): https://www.facebook.com/groups/213622245892276/
Dávám si za úkol sem průběžně házet vybrané články.
Studie dopadů dopravy v Německ - článek: https://www.euro.cz/politika/automobily ... pGEjSWSTGM
a studie samotná v NJ: https://www.allianz-pro-schiene.de/wp-c ... erkehr.pdf
Dávám si za úkol sem průběžně házet vybrané články.
Studie dopadů dopravy v Německ - článek: https://www.euro.cz/politika/automobily ... pGEjSWSTGM
a studie samotná v NJ: https://www.allianz-pro-schiene.de/wp-c ... erkehr.pdf
Místopředsedkyně evropského Pirátstva.
Eurofederalistka. Podporuji myšlenky.
"What doesn't kill you, only makes you.... stranger."
-
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 622
- Registrován: 23 bře 2017, 10:12
- Profese: Logistika
- Dal poděkování: 131 poděkování
- Dostal poděkování: 520 poděkování
Re: Odkazy na články a videa o Dopravě
"Stát přemýšlí, jak dostat na železnici víc nákladu. Chybí tratě i seřadiště
...Při plánování staveb a investic do železniční dopravy v Česku chybí dlouhodobá strategie, jako mají třeba v Rakousku nebo Švýcarsku. Firmy přitom cestu na koleje hledají stále častěji. ...
"
https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/29 ... -seradiste
...Při plánování staveb a investic do železniční dopravy v Česku chybí dlouhodobá strategie, jako mají třeba v Rakousku nebo Švýcarsku. Firmy přitom cestu na koleje hledají stále častěji. ...
"
https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/29 ... -seradiste