Ekologická veřejná doprava - vodíkové technologie

Moderátoři: Republikové předsednictvo - asistenti, Vedoucí centrálních orgánů, Krajske expertni tymy - vedouci

Odpovědět
Kucera.Pavel
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 27
Registrován: 16 kvě 2018, 21:57
Profese: Programátor
Dal poděkování: 10 poděkování
Dostal poděkování: 27 poděkování

Ekologická veřejná doprava - vodíkové technologie

Příspěvek od Kucera.Pavel »

Ahoj otevírám téma.

úvod do stavu v kraji :
https://www.msk.cz/cz/doprava/jdeme-do- ... ve-124682/

myslím že představa že je tato technologie hudba daleké budoucnosti jsou ty tam. A naopak v blížící se volební období rozhodne o tom se zapojíme nebo zaspíme.
Trochu subjektivní pocit, jsem vodíkový fanda přiznávám.

Myslím že ujasnit si podporu těchto projektů, popřípadě nynějšího vývoje je aktuální.

Co si o tom myslíte vy?
Tito uživatelé poděkovali autorovi Kucera.Pavel za příspěvek:
Jakub.Dedek
Uživatelský avatar
Jakub.Dedek
Koordinátor/ka krajského sdružení
Příspěvky: 1650
Registrován: 05 led 2017, 10:46
Profese: Student matematiky
Dal poděkování: 2667 poděkování
Dostal poděkování: 2319 poděkování

Re: Ekologická veřejná doprava - vodíkové technologie

Příspěvek od Jakub.Dedek »

Já s tím osobně nemám zatím žádný problém a pokud to bude v budoucnu rozumná alternativa, tak ano. Druhá otázka je jak, jestli cesta, kterou se vydal kraj je správná.

Jinak ještě z wiki jeden přehled:

Výhody vodíkových motorů proti benzínovým

široký rozsah hořlavosti
vyšší kompresní poměr
snadné míchání vodíku se vzduchem
nízké emise ( podle bohatosti směsi i nulové emise )
nekonečný zdroj vodíku

Nevýhody vodíkových motorů proti benzínovým

neexistující dostatečná výroba vodíku
velmi málo čerpacích stanic ( v České republice jedna neveřejná )
náročná přeprava vodíku ( zkapalněný vodík se přepravuje při - 253 °C )
předčasné vznícení směsi paliva ( podle druhu palivové systému )
objemné palivové nádrže ( nízká hustota vodíku a tím i větší spotřeba )

První zásadou je, že nesmíte klamat sami sebe, a že vy jste ten nejsnazší člověk, kterého lze oklamat.

Richard P. Feynman

Kucera.Pavel
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 27
Registrován: 16 kvě 2018, 21:57
Profese: Programátor
Dal poděkování: 10 poděkování
Dostal poděkování: 27 poděkování

Re: Ekologická veřejná doprava - vodíkové technologie

Příspěvek od Kucera.Pavel »

Já s tím osobně nemám zatím žádný problém a pokud to bude v budoucnu rozumná alternativa, tak ano. Druhá otázka je jak, jestli cesta, kterou se vydal kraj je správná.
To je asi otázka.
Nicméně nějak se začarovaný kruh "nejsou vodíkové pumpy protože nejsou auta co by ho kupovali a nejsou auta protože není kde načepovat vodík" je potřeba nějak zlomit.

A toto je asi nejpřirozenější cesta, dopravce bude garantovat dodavateli vodíku odbyt a v určité chvíli si celé odvětví začne žít svým vlastním životem.

Ohledně srovnání je nasnadě spíše srovnání s bateriovými elektromobily. Kde je sice jednodušší ten obor rozjet - nakonec každý má doma zásuvku. Ale zase přibudou problémy v případě velkého rozšíření, nedostatečná sít, problematičtější přechod na obnovitelné zdroje a v neposlední řadě i etická stránka věci surovin pro výrobu baterií.
Do konceptu čisté energie tak dle mého lépe zapadá vodíková technologie - kdy kolísavé obnovitelné zdroje vyrábějí vodík, výhodou navíc je že se nemusí zásadně přebudovávat elektrické rozvodné sítě - tedy nebude nutné do ceny elektřiny započíst náklady na budování sítě.

Benefity proti benzínovým pohonům jsou především na poli ekologie, zdraví a energetické nezávislosti.
Uživatelský avatar
Jakub.Dedek
Koordinátor/ka krajského sdružení
Příspěvky: 1650
Registrován: 05 led 2017, 10:46
Profese: Student matematiky
Dal poděkování: 2667 poděkování
Dostal poděkování: 2319 poděkování

Re: Ekologická veřejná doprava - vodíkové technologie

Příspěvek od Jakub.Dedek »

Určitě bychom to ale měli probrat jako jedno z témat krajských voleb. :-)
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jakub.Dedek za příspěvek:
Kucera.Pavel

První zásadou je, že nesmíte klamat sami sebe, a že vy jste ten nejsnazší člověk, kterého lze oklamat.

Richard P. Feynman

Kucera.Pavel
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 27
Registrován: 16 kvě 2018, 21:57
Profese: Programátor
Dal poděkování: 10 poděkování
Dostal poděkování: 27 poděkování

Re: Ekologická veřejná doprava - vodíkové technologie

Příspěvek od Kucera.Pavel »

Jakub.Dedek píše: 24 čer 2019, 13:36 Určitě bychom to ale měli probrat jako jedno z témat krajských voleb.
Jj určitě. Už jen díky toho že v tom Vondrák s Macurou podnikají kroky to krajské téma určitě bude. A ke konsenzu by jsme dojít měli.
Odpovědět

Zpět na „Doprava a infrastruktura“