Petr.Kubik píše: ↑11 čer 2019, 06:33
Prý "šikanovat"...
Tak hlavně že IAD je 100% v pořádku a bez externalit...
Když pojede nějaký idiot v autě po běžné silnici 120 a bude vyblikávat a vytrubovat řidiče dodržující zákon, nebude to jen hovado, ale bude se jednat o šikanu. Když pojede silniční cyklista
celý uřícený čtyřicítkou po okresce a bude zdržovat řidiče aut, protože ho nemohou předjet, aniž by nabourali nebo porušili předpisy (např. plná čára), tak je to šikana. Cyklista rychleji nepojede, ví, že ostatním překáží, ale říká si "dobře vám tak, čmoudi", a to je šikana. Až tady bude jako v Nizozemí převaha cyklistů nad motoristy, nebudu protestovat. Jenže ono to dopadne jinak. IAD se změní z čmoudících offroadů na elektrické "nákupní tašky", nebo na modulární elektromobily, ale počet cyklistů se v naší krajině (kopce) a podnebí (často déšť a sníh) příliš nezvýší.
Ale přesvědč mě, coby zastupitele v malé obci, že mám stavět cyklostezku. Poměr (změřený) automobilové a cyklistické dopravy bude 100:10. Už to samo o sobě mi klade otázku, jestli se ta paralelní cyklostezka za několik milionů při tomhle poměru "vyplatí", jestli raději neopravit hasičárnu a nějaký chodník. Poměr rekreačních a silničních cyklistů bude 80:20 a i když na tu cyklostezku kývnu, jaký bych měl důvod pak ty "závodníky" nevyhnat ze silnice? Na sto projetých aut projedou jen 2 silniční cyklisté. Fakt mám jejich libůstkám vyhovět? Je to jen příklad, možná jsou počty jiné.