Zrušení povinnosti cyklistů použít souběžnou cyklostezku

Toto fórum slouží k orientačním průzkumům mezi členy.

Moderátoři: Administrativní odbor, Předsedající

Pravidla fóra
V tomto fóru se zjišťují pomocí anket názory členů na nějakou oblast (např. pokud přijde dotaz zvenku). Odpovídat na otázky zde mohou pouze členové strany.
Chcete-li vyvolat jednání nebo hlasování celostátního fóra, použijte Členské podněty.
Odpovědět

Souhlasíte se zrušením povinnosti cyklistů použít souběžnou stezku pro cyklisty?

ano
33
45%
ne
35
48%
je mi to jedno
5
7%
 
Celkem hlasujících: 73 - Celkem hlasů: 73

David.Novak
Komunální zastupitel/ka
Příspěvky: 654
Registrován: 12 kvě 2010, 20:03
Profese: Analytik
Bydliště: Olomouc
Dal poděkování: 448 poděkování
Dostal poděkování: 1027 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Zrušení povinnosti cyklistů použít souběžnou cyklostezku

Příspěvek od David.Novak »

Místní úprava provozu prochází nějakým schvalovacím procesem a lze se domáhat jeho změny u správního úřadu. To je zásadní rozdíl oproti zanesení obecně platného příkazu v zákoně.

Pirát od září 2018, MS Olomouc, komise dopravní Olomoucký kraj, zastupitel města Olomouce.
"Yes, we are all individuals!" (Life of Brian)
“Every lie we tell incurs a debt to the truth. Sooner or later that debt is paid.” (Chernobyl)


Uživatelský avatar
Jan.Prokop
Kontrolní komise
Příspěvky: 2452
Registrován: 22 dub 2009, 08:49
Profese: ITak
Bydliště: Brandýs nad Labem
Dal poděkování: 2007 poděkování
Dostal poděkování: 3229 poděkování

Re: Zrušení povinnosti cyklistů použít souběžnou cyklostezku

Příspěvek od Jan.Prokop »

To je pěkný, ale silniční správní úrad pro II a III třídu je na obci, takže to víceméně visí na zastupitelstvu a to bude motivované tu značku tam umístit, zvlášť pokud před tím prosadilo stavbu té cyklostezky. Hlavně se obávám, že těch souběžných bude ubývat, protože prostě nebude žádná politická vůle je stavit a ono obhájit pak i prostředky na údržbu bude mnohem těžší. V případě zachování povinnosti jde celkem snadno ta stavba obhájit i před voliči, co cyklostezku nepoužívají, protože to jde odůvodnit tím, že zmizí cyklisti ze silnice. A tohle bude čím dál těžší, jak postupně budou ubývat peníze z EU.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jan.Prokop za příspěvky (celkem 2):
jaha2x, Petr.Vileta
Uživatelský avatar
Petr.Vileta
Člen KS Plzeňský kraj
Příspěvky: 34601
Registrován: 22 črc 2009, 18:12
Profese: Celkem Spokojený Důchodce
Bydliště: Plzeň 2
Dal poděkování: 31560 poděkování
Dostal poděkování: 25689 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Zrušení povinnosti cyklistů použít souběžnou cyklostezku

Příspěvek od Petr.Vileta »

David.Novak píše: 04 čer 2019, 09:39 Naprostý souhlas, v téhle debatě zatím vítězí sebestřednost a pocit povýšenosti jisté skupiny uživatelů komunikací, ...
Myslíš cyklisty? :lol:
David.Novak píše: 04 čer 2019, 09:39Než mě tu začnete obviňovat z cyklo-nacismu (případně neo-marxismu, eko-sráčství apod.) tak vás nejdříve upozorňuju, že tu nikde nepíšu o omezování provozu aut. Pouze chci, aby bylo reálně převedeno do praxe zpět to, co zcela bezproblémově fungovalo i dříve a díky autolobby se toto narušilo.
Cyklo-nacizmus, to jsem neznal, to si budu pamatovat, ;) Ono dříve fungovalo víc věcí, třeba přednost zprava, bez svislých dopravních značek. Jenže aut razantně přibylo a kde dřív stačilo jednoduché pravidlo a ohleduplnost, tam se musely dát značky a mnohde ještě semafory, protože jinak bys z určité ulice vyjel tak po hodině, jestli vůbec. No a cyklistů také přibylo a to tak, že hodně. Někdo jezdí ze sportu, někdo z přesvědčení, někdo protože "sportem ku zdraví" a někdo proto, že je to "cool". Ale faktem je, že počet aut i cyklistů je mnohem vyšší, než před takovými 20 lety. No a protože mnohé silnice a skoro všechny ulice zůstaly stejné, jako před 50 lety, tak je nutné od sebe "plecháče" a "kusy masa" nějak co nejbezpečněji oddělit. Kdybych já jezdil na kole, tak bych naopak požadoval, aby bylo co nejvíce stavebně oddělených (panely, pangejty, trávníkem) cyklostezek, protože motat se dvacítkou mezi padesátkou či devadesátkou jedoucími "vrahy" bych fakt nechtěl. Možná jsem posera, ale určitě ne sebevrah.

A nezapomínej, že většina pravidel, včetně zákonů, se tvoří pro průměrné a podprůměrné. Jestli tedy připadne jeden silniční cyklista na 100 rekreačních a "do hospody a zpátky", pak má prostě smůlu, pravidlo bude nastaveno pro ně a jemu bude vadit. ;)

Řadový člen, stínový ministr švihlých nápadů a fórista

Fide, sed cui fidas, vide.
Věř, ale komu věříš měř.

(Perchta z Pernštejna - Bílá paní)

Uživatelský avatar
Michael.Polak
Zahraniční odbor
Příspěvky: 4106
Registrován: 21 dub 2009, 17:19
Profese: programátor, poskytovatel Internetu
Bydliště: Praha
Dal poděkování: 2897 poděkování
Dostal poděkování: 6677 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Zrušení povinnosti cyklistů použít souběžnou cyklostezku

Příspěvek od Michael.Polak »

Jan.Prokop píše: 04 čer 2019, 14:11 To je pěkný, ale silniční správní úrad pro II a III třídu je na obci, takže to víceméně visí na zastupitelstvu a to bude motivované tu značku tam umístit, zvlášť pokud před tím prosadilo stavbu té cyklostezky. Hlavně se obávám, že těch souběžných bude ubývat, protože prostě nebude žádná politická vůle je stavit a ono obhájit pak i prostředky na údržbu bude mnohem těžší. V případě zachování povinnosti jde celkem snadno ta stavba obhájit i před voliči, co cyklostezku nepoužívají, protože to jde odůvodnit tím, že zmizí cyklisti ze silnice. A tohle bude čím dál těžší, jak postupně budou ubývat peníze z EU.
Tady zase přicházíš s teorií, že když nebude jízda po cyklostezce povinná, tak že cyklostezky nebude nikdo používat (dobrovolně).

To je samozřejmě nesmysl - pokud budou navržené inteligentně a ne jen jako lapač dotací, tak je většina cyklistů (zvláště místních) začne používat dobrovolně. Inteligentní znamená, že nepůjde o zvýšený chodník zvlněný nájezdy do garáží každých 10 metrů a nenavede mi do místa deseti schody a značkou "cyklosto sesedni z kola". Ti tranzitní pak cyklostezky použijí, pokud bude inteligentně označené, odkud kam vedou, jestli člověka neodvedou z původní komunikace do jiného směru. (Stejně tak auta používají dálnici v řadě míst, kde neexistuje povinnost jí použít...)

Ta povinnost je problém spíš jen pro menší část spíše speciálního cyklistického provozu. Psal jsem to tu 10x, ale nikdo mi na to v podstatě nezareagova. Podle vyhlášky o jízdních kolech je jízdním kolem ledacos: nejvíc je sice těch silničních cyklistů, co jezdí fakt rychle, ale jsou tu i tříkolky, nákladní tříkolky, lehokola, cargokola, tandemy... Pro všechny tyhle vozidla, která jsou z pohledu vyhlášky jízdními koly, může být povinné využití cyklostezky problém i z jiného důvodu, než rychlost. Vyhnat tato vozidla z veřejné komunikace znamená efektivně je odříznout od některých destinací, protože důvodů, proč se taková vozidla nedostanou třeba přes úseky "cyklisto sesedni z kola", zatáčky 90 stupňů na místě nebo různá žbrlení proti vjezdu aut, dělaná na dvoumetrová kola, je fakt hodně.

Hlasování se obrací do poměru 14:14, takže to vypadá, že naše strana v té argumentaci snad něco dělá správně... samotné opakování argumentů je ale poněkud ubíjející. Bude potřeba vymyslet argumenty ještě další.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Michael.Polak za příspěvky (celkem 5):
Petr.Kubik, Ivor.Kollar, Josef.Spak, Petr.Vileta, Ondrej.Kalis

@xChaos@f.cz | @xChaos@mastodon.pirati.cz | nyx.cz XCHAOS | http://www.pirati.cz/lide/michael_polak
zakládající člen | člen MS P6 | pozorovatel TO a KETů doprava/energetika | maloburžoazní centrista | zdání kompetence se vytváří absencí viditelné nekompetence

Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Zrušení povinnosti cyklistů použít souběžnou cyklostezku

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Lenka.Kozlova píše: 04 čer 2019, 00:20
Ondrej.Kalis píše: 03 čer 2019, 09:46
Lenka.Kozlova píše: 01 čer 2019, 11:46

Pleteš se ty a to nejsi v žádné (a nebo v jiné) straně, snažíš se tady získat podporu pro svá osobní přání a děláš to přesně tím způsobem, který rozděluje lidi na nesmiřitelné tábory :roll: což rozhodně nekoresponduje s cíli Pirátů.
PS: Jinde by tě už dávno vyhnali, takže, važ si otevřenosti, nemáš ani nejmenší nárok někoho tady vychovávat. Nazdar!
Až na to, že anketa zatím vychází půl na půl, takže je poněkud unfair říkat, že jeden z těch názorů je extrémní. ;)

Extrémní je pouze Viletova absurdní argumentace přehnaná do extrému, a navíc převážně o něčem, o čem není řeč.

Mimochodem se skutečně bavíme o něčem, co v zahraničí funguje a nevidam tam hektometry zakazovych značek ani pomalé cyklisty mezi auty vedle cyklostezky.

Nemluvíme o ničem jiném než o možnosti si vybrat a o tom, že rychlý cyklista, který Herr Viletu tolik nezdržuje zvolí bezpečnější a rychlejší cestu po silnici. Cíl oddělit pomalý segment provozu je i nadále splněn.
1) jak by se ti líbilo, kdyby si motorista vydupával průjezdy, tam, kde jsou zákazy vjezdu
2) jsem pro úplné zastavení stavby nových cyklostezek, zaneřádí a ničí krajinu a cyklisté o ně vlastně nestojí
3) je to marná debata kde vítězí sebestřednost
Pokud je ten příspěvek myšlený vážně, čímž si už fakt nejsem jist, tak je to docela smutné, zejména pokud jde o míru nepochopení, např. toho, že jsou zkrátka různé druhy cyklistů, jezdící různou rychlostí a na různých kolech, přičemž pro některá je a pro některá není dána stezka vhodná. A pak zde máme problém konkrétních případů, kdy někdy je zákaz vjezdu na silnici opodstatněný a jindy nikoliv. Nelze tedy paušálně říci, že cyklisté by stezky nevyužívali, naopak o dobře postavenou stezku bude vždy zájem. O tom ale toto vlákno není.

Ad 1) Mluvíme o paušálním zákazu, nikoliv místní úpravě. A tam si podle mě motoristé vydupavaji na můj vkus velmi rozsáhlé zachování vjezdu i parkování na úkor nás, obyčejných lidí, kteří víme, že se dá jezdit také veřejnou dopravou, na kole nebo chodit pěšky. Ale omezení automobilistů není předmětem této diskuse.

Ad 2) V tom případě jsem pro úplné zastavení stavby nových dálnic. Ničí krajinu, vedou k větší míře automobilismu a stojí o ně jen automobilisté. (vtip)

Ad 3) Neřekl bych, že sebestřednost automobilistů zde tak úplně vítězí, ale když myslíš.
Pro mě je ta debata zcela altruisticka. Jezdím na kole jen občas, rekreačně, a to na kole horském, a cyklostezky využívám vždy a rád. To ale neznamená, že bych se neměl zastat oprávněného přání jiného člověka, kterého plně chápu.

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Zrušení povinnosti cyklistů použít souběžnou cyklostezku

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Jan.Prokop píše: 04 čer 2019, 14:11 To je pěkný, ale silniční správní úrad pro II a III třídu je na obci, takže to víceméně visí na zastupitelstvu a to bude motivované tu značku tam umístit, zvlášť pokud před tím prosadilo stavbu té cyklostezky. Hlavně se obávám, že těch souběžných bude ubývat, protože prostě nebude žádná politická vůle je stavit a ono obhájit pak i prostředky na údržbu bude mnohem těžší. V případě zachování povinnosti jde celkem snadno ta stavba obhájit i před voliči, co cyklostezku nepoužívají, protože to jde odůvodnit tím, že zmizí cyklisti ze silnice. A tohle bude čím dál těžší, jak postupně budou ubývat peníze z EU.
Prosím, aspoň jako strana s ambicí získat politický vliv bychom se měli vyvarovat toho, že budeme paušálně předpokládat, že když je silniční správní úřad na obci, tak ho ovládá starosta nebo zastupitelstvo. Samozřejmě se to mnohde děje, ale ne všude a je to praxe nežádoucí, a hlavně nezákonná.

A věcně mám spíš opačný názor. Nebude-li využití stezky povinné, bude větší snaha postavit tam něco, po čem ten cyklista bude jezdit dobrovolně. Premisa, že cyklista rád jezdí mezi auty, když je vedle cyklostezka, není obecně platná, spíše naopak.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Kalis za příspěvky (celkem 2):
David.Novak, Josef.Spak

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Ondra.kl
Příznivec Pirátů – Moravskoslezský kraj
Příspěvky: 4107
Registrován: 18 čer 2009, 12:09
Profese: IT administrátor
Dal poděkování: 794 poděkování
Dostal poděkování: 4097 poděkování

Re: Zrušení povinnosti cyklistů použít souběžnou cyklostezku

Příspěvek od Ondra.kl »

Ondrej.Kalis píše: 06 čer 2019, 11:14A věcně mám spíš opačný názor. Nebude-li využití stezky povinné, bude větší snaha postavit tam něco, po čem ten cyklista bude jezdit dobrovolně.
Když vezmu v potaz jak kvalitní cyklostezku vybudovali, tak nepředpokládám že by měli peněz na rozhazování a chtěli investovat do nějaké kvalitnější. Takže pokud budou chtít dostat cyklysty z cesty, tak tam vrazí zákazové značky a cyklostezku nechají jak je.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondra.kl za příspěvek:
Petr.Vileta
Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Zrušení povinnosti cyklistů použít souběžnou cyklostezku

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Ondra.kl píše: 06 čer 2019, 11:23
Ondrej.Kalis píše: 06 čer 2019, 11:14A věcně mám spíš opačný názor. Nebude-li využití stezky povinné, bude větší snaha postavit tam něco, po čem ten cyklista bude jezdit dobrovolně.
Když vezmu v potaz jak kvalitní cyklostezku vybudovali, tak nepředpokládám že by měli peněz na rozhazování a chtěli investovat do nějaké kvalitnější. Takže pokud budou chtít dostat cyklysty z cesty, tak tam vrazí zákazové značky a cyklostezku nechají jak je.
I to se může lokálně stát, ale budou to jednotlivé případy. Dnes naopak třeba s dobrým úmyslem vyznačí na širokém chodníku cyklostezku, aby tam umožnili vjet cyklistům, ale ani si neuvědomí, že tím zároveň zakazují jiným cyklistům jet po souběžné komunikaci.

Tudíž by se stále jednalo o zlepšení a došlo by k odstranění nejhorších případů.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Kalis za příspěvek:
David.Novak

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Uživatelský avatar
Jan.Prokop
Kontrolní komise
Příspěvky: 2452
Registrován: 22 dub 2009, 08:49
Profese: ITak
Bydliště: Brandýs nad Labem
Dal poděkování: 2007 poděkování
Dostal poděkování: 3229 poděkování

Re: Zrušení povinnosti cyklistů použít souběžnou cyklostezku

Příspěvek od Jan.Prokop »

Michael.xChaos.Polak píše: 05 čer 2019, 16:50
Jan.Prokop píše: 04 čer 2019, 14:11 To je pěkný, ale silniční správní úrad pro II a III třídu je na obci, takže to víceméně visí na zastupitelstvu a to bude motivované tu značku tam umístit, zvlášť pokud před tím prosadilo stavbu té cyklostezky. Hlavně se obávám, že těch souběžných bude ubývat, protože prostě nebude žádná politická vůle je stavit a ono obhájit pak i prostředky na údržbu bude mnohem těžší. V případě zachování povinnosti jde celkem snadno ta stavba obhájit i před voliči, co cyklostezku nepoužívají, protože to jde odůvodnit tím, že zmizí cyklisti ze silnice. A tohle bude čím dál těžší, jak postupně budou ubývat peníze z EU.
Tady zase přicházíš s teorií, že když nebude jízda po cyklostezce povinná, tak že cyklostezky nebude nikdo používat (dobrovolně).
Já jsem neříkal že je nebude používat nikdo, ale třeba, že na ní budou jezdit pomalejší cyklisti, tak se ti se silničnímy koly přesunou na silnici. Vem si to z pohledu zastupitele, až se někdo na zastupitelstvu zeptá "Proč jsme vyhodili 5 mega za souběžnou stezku, když se mi pořád cyklisti motají před autem na silnici a proč jsme za ty peníze radši neopravili chodníky?" A prostě z pohledu zastupitele nejde vyhovět všem a v tomhle ty, co jezdí na silničních kolech tahají za kratší konec špagátu.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jan.Prokop za příspěvek:
Petr.Vileta
Uživatelský avatar
Jan.Prokop
Kontrolní komise
Příspěvky: 2452
Registrován: 22 dub 2009, 08:49
Profese: ITak
Bydliště: Brandýs nad Labem
Dal poděkování: 2007 poděkování
Dostal poděkování: 3229 poděkování

Re: Zrušení povinnosti cyklistů použít souběžnou cyklostezku

Příspěvek od Jan.Prokop »

Ondrej.Kalis píše: 06 čer 2019, 11:14 Prosím, aspoň jako strana s ambicí získat politický vliv bychom se měli vyvarovat toho, že budeme paušálně předpokládat, že když je silniční správní úřad na obci, tak ho ovládá starosta nebo zastupitelstvo. Samozřejmě se to mnohde děje, ale ne všude a je to praxe nežádoucí, a hlavně nezákonná.

A věcně mám spíš opačný názor. Nebude-li využití stezky povinné, bude větší snaha postavit tam něco, po čem ten cyklista bude jezdit dobrovolně. Premisa, že cyklista rád jezdí mezi auty, když je vedle cyklostezka, není obecně platná, spíše naopak.
To není o ovládání, je to čistě o psychologii, že návrh na změnu místního značení může podat kdokoli i obec a pokud to obec podá, tak psychologicky to působí na úředníka jinak, než když to podá samotný občan, zvlášť pokud to podá sama obec s rozšířenou působností na svůj úřad.

Jinak pokud tam uděláš pěknou cyklostezku, tak prostě tam budou jezdit rodiče s děckama, důchodci a kvvůli těmhle, aby je nezdržovali budou jezdit silniční jezdci na silnici, ale tam budou zase zdržovat auta, takže se na tomhle točíme v kruhu.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jan.Prokop za příspěvky (celkem 2):
Ondra.kl, Petr.Vileta
Odpovědět

Zpět na „Zjišťování názorů členů“