Zrušení povinnosti cyklistů použít souběžnou cyklostezku

Toto fórum slouží k orientačním průzkumům mezi členy.

Moderátoři: Administrativní odbor, Předsedající

Pravidla fóra
V tomto fóru se zjišťují pomocí anket názory členů na nějakou oblast (např. pokud přijde dotaz zvenku). Odpovídat na otázky zde mohou pouze členové strany.
Chcete-li vyvolat jednání nebo hlasování celostátního fóra, použijte Členské podněty.
Odpovědět

Souhlasíte se zrušením povinnosti cyklistů použít souběžnou stezku pro cyklisty?

ano
33
45%
ne
35
48%
je mi to jedno
5
7%
 
Celkem hlasujících: 73 - Celkem hlasů: 73

Uživatelský avatar
Josef.Spak
Člen KS Jihočeský kraj
Příspěvky: 1106
Registrován: 24 zář 2017, 23:50
Profese: Programátor
Bydliště: České Budějovice
Dal poděkování: 1833 poděkování
Dostal poděkování: 1111 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Zrušení povinnosti cyklistů použít souběžnou cyklostezku

Příspěvek od Josef.Spak »

Petr.Vileta píše: 19 kvě 2019, 17:21 A co když je někdo trotl právě tím, že jezdí na kole? :? :lol:
Nebo tím, že píše na fórum? Nebo tím, že dýchá? Offtopic dobrej, ale diskusi moc nepomáhá. Možná by se chtěl pro inspiraci podívat na článek, který má krom zábavy i nějakou informační hodnotu?

Jsem cyklistka, a jsem tu, abych s tebou vyjebala
Tito uživatelé poděkovali autorovi Josef.Spak za příspěvky (celkem 3):
Petr.Kubik, Ondrej.Kalis, Michael.Polak
Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Zrušení povinnosti cyklistů použít souběžnou cyklostezku

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Petr.Vileta píše: 20 kvě 2019, 22:32
Ondrej.Kalis píše: 20 kvě 2019, 16:27 Pro mě je za všech okolností osobní svoboda výrazně významnější než samotná demokracie.
Uvědomuješ jsi, cos tu napsal? :o ;) Tenhle postoj se nazývá v lepším případě anarchismus, v tom horším sobectví. :twisted:
Určitě nikoliv OFFTOPIC(uvědomuji si, co jsem napsal, ale nejedná se o anarchismus ani sobectví). Svoboda končí tam, kde začíná svoboda jiného, přesněji řečeno, v praxi tam, kde druhý pociťuje nežádoucí ovlivnění své svobody. Rozdíl mezi osobní svobodou a sobectvím je tedy v tom, jak moc ovlivníš svobody druhých.

Uvedu to na příkladu:
A) Jezdit po městě sám autem, když to není nutné, ještě k tomu ve špičce, je sobectví, protože pak se nedostane pořádně nikdo, i když jede veřejnou dopravou, nebo třeba veze náklad, který by jinak nepřepravil nebo jede někam, kam se veřejnou dopravou nedostane.
B) Nosit dlouhé vlasy je projev osobní svobody, i kdyby si většina lidí myslela, že je to špatné, protože do toho ostatním lidem nic není a jejich práva tím prakticky neomezuješ.
C) Souložit s osobou stejného pohlaví je projev osobní svobody, i kdyby se většina občanů hlásila k radikálnímu církevnímu proudu a považovala to za hřích, protože jim je do toho putna, a to i v případě, že s ním uzavřeš manželství a budete to dávat najevo na veřejnosti.

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Uživatelský avatar
Michael.Polak
Zahraniční odbor
Příspěvky: 4106
Registrován: 21 dub 2009, 17:19
Profese: programátor, poskytovatel Internetu
Bydliště: Praha
Dal poděkování: 2897 poděkování
Dostal poděkování: 6677 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Zrušení povinnosti cyklistů použít souběžnou cyklostezku

Příspěvek od Michael.Polak »

Tohle téma mi přijde jako takový lakmusový papírek názorů stranických kolegů na svobodu, popravdě. Ono je to zdánlivě zcela bezvýznamné: na kole přece jezdí minimum populace, ne všichni cyklisti jsou navíc voliči Pirátů (což je nově strašně důležitá catch-all party, která sama sebe bere strašně vážně, že). Navíc dobře navrženou cyklostezku, kterou má už "naučenou", použije příčetný cyklista v 90% situací zcela dobrovolně. Jenže celá ta věc se dotýká samotných základů svobody. Shrnul jsem to tady v řadě dlouhých příspěvků, zřejmě příliš tldr, a stejně jsem názor většiny zatím na svou stranu nezvrátil. Holt jsem špatný politik - názory se nemění argumentací, ale vyjednávání, politickými obchody, apod... a tady ani není jasné, jaké "křídlo" reprezentují oba názory...

Ale stejně to zopakuju, pokusím se stručněji:
- motoristy nikdo nenutí použít paralelní dálnici, mají svobodu volby (kromě zcela vyjímečných případů, speciálně vyznačených, což by se ovšem stejně tak mohlo týkat i těch kol)
- veřejné komunikace jsou tu pro všechny; to, že jsme dlouho neviděli nikoho pohybovat se jinak než v autě, se může změnit ze dne na den
- definice, že kolo na silnici překáží, zatímco auto tam patří, vůbec nezohledňuje velikost záboru veřejného prostranství (zejména s připočítáním brzdné dráhy)
- cyklostezky jsou fajn, jediný háček spočívá v _povinnosti_ je použít
- o cyklopruzích (ekvivalent povinnosti použít chodníky) se tu příliš nepolemizuje; tam nutnost jejich použití může vyplývat už jen ze zásady, že se pomalejší vozidlo drží vpravo, podobá se to i povinnosti chodce použít chodník
- problémy se týkají cyklostezek coby paralelních komunikací, které mohou mít celou řadu problémů, o kterých jsme tu napsali snad 100 příspěvků (už jen třeba přednost v jízdě, kterou má hlavní komunikace, nemusí být na paralelní komunikaci samozřejmá, apod.)
- nebavíme se zde o žádných zvláštní výhodách nebo nákladech, kterých by se cyklisté dožadovali: spíš jsme ve svérázné situaci, kdy je možná dostat dotaci na to, aby byli cyklisti odklizeni (a ti pak nemůžou moc mluvit do toho, jakým způsobem byli odklizeni, pokud je cyklostezka navržena jakkoliv nesmyslně)
Tito uživatelé poděkovali autorovi Michael.Polak za příspěvky (celkem 3):
Petr.Kubik, Ivor.Kollar, Ondrej.Kalis

@xChaos@f.cz | @xChaos@mastodon.pirati.cz | nyx.cz XCHAOS | http://www.pirati.cz/lide/michael_polak
zakládající člen | člen MS P6 | pozorovatel TO a KETů doprava/energetika | maloburžoazní centrista | zdání kompetence se vytváří absencí viditelné nekompetence

Uživatelský avatar
Lenka.Kozlova
Příznivec Pirátů – Jihočeský kraj
Příspěvky: 3167
Registrován: 11 čer 2012, 09:34
Profese: vychovatelka
Dal poděkování: 9057 poděkování
Dostal poděkování: 3408 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Zrušení povinnosti cyklistů použít souběžnou cyklostezku

Příspěvek od Lenka.Kozlova »

Petr.Kubik píše: 20 kvě 2019, 21:33
Lenka.Kozlova píše: 20 kvě 2019, 17:38 Nechápu řešení blbých cyklostezek tím, že po nich cyklisté nebudou jezdit.
"Když ty data budete více používat, budou levnější..."

Abych to převedl na analogii motoristy. Pojedeš po silnici, na kterou někdo namontuje za sebou 100 retardérů? Pojedeš po silnici ze které se plynule stane blátivá polní cesta? Pojedeš po silnici dejme tomu I. třídy, která ale z části povede přes pěší zónu? Pokud to půjde, tak nepojedeš...
Všechny tyto analogie přitom na cyklostezkách najdeš (ty retardéry jsou třeba sjezdy a nájezdy přes obrubník, kvalita odpovídá polňačce docela často, viz. audit Praha a pěší zóna se dá najít na smíšence běžně)
Michael.xChaos.Polak píše: 20 kvě 2019, 20:33 ...stavět cyklostezky proto, aby po nich VŠICHNI a POVINNĚ museli jezdit, je prostě pochybné.
A to ani nezmiňuješ, CO se pod názvem cyklostezka dá postavit.
Pak nechápu proč neřešíte vylepšení cyklostezek.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Lenka.Kozlova za příspěvky (celkem 2):
Jan.Licka, Jan.Prokop

Podporuji myšlenky Renesance Pirátů. web | forum | zulip

Uživatelský avatar
Jan.Licka
Předseda/předsedkyně místního sdružení
Příspěvky: 376
Registrován: 28 dub 2017, 14:15
Profese: Manufacturing Engineer
Bydliště: Benešov
Dal poděkování: 998 poděkování
Dostal poděkování: 835 poděkování

Re: Zrušení povinnosti cyklistů použít souběžnou cyklostezku

Příspěvek od Jan.Licka »

Ne že bych sledoval tohle vlákno pravidelně, ale - cyklostezky (a v menší míře cyklopruhy, placatí panáčkové na silnici) jsou v prvé řadě otázkou bezpečnosti provozu a oddělení dopravních proudů z pohledu binární legislativy. Při následné dopravní nehodě je někdo viník, nebo oběť. Neexistuje pojem "tak trochu mrtvej", "tak trochu vinen" nebo "ten debil na kole tam vjel moc rychle, i když byl na hlavní, takže jsem nestihl reagovat." Proto má právo má přednost i před lidskou přirozeností, která pracuje s pravděpodobnostními pojmy jako "asi by bylo rozumnější nejet vyhrazeným pruhem BUS-TAXI-CYKLO, kde jezdí autobusáci, pro které je pět centimetrů dostatečný odstup."

Celá ta argumentace "máme svobodu vjet na silnici s kolem i tam kde je cyklostezka" je analogická argumentaci "mám právo jet po dálnici traktorem, když mám pole na dalším sjezdu, protože je to pro mě jako uživatele/daňového poplatníka logická zkratka." Ne. Cyklista používající cyklostezku/cyklopruh požívá právní ochranu vyplývající z toho, že používá něco, co je určeno přednostně pro něj. A jak říká Lenka Kozlová, proto je potřeba jít směrem kvalitativních zlepšení komunikací vyhrazených pro konkrétní dopravní prostředky, aby jim funkčně odpovídaly. Ne debatovat o tom, jestli je lepší z cyklostezek udělat "občas cyklostezky" nebo z dálnic "ne tak úplně dálnice."
Naposledy upravil(a) Jan.Licka dne 23 kvě 2019, 11:15, celkem upraveno 1 x.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jan.Licka za příspěvky (celkem 2):
Petr.Vileta, Zbynek.Janoska

Dávat druhým vyrůst
:idea: infrastruktura / automatizace / logistika

Uživatelský avatar
Jan.Prokop
Kontrolní komise
Příspěvky: 2452
Registrován: 22 dub 2009, 08:49
Profese: ITak
Bydliště: Brandýs nad Labem
Dal poděkování: 2007 poděkování
Dostal poděkování: 3229 poděkování

Re: Zrušení povinnosti cyklistů použít souběžnou cyklostezku

Příspěvek od Jan.Prokop »

Michael.xChaos.Polak píše: 22 kvě 2019, 19:21 - motoristy nikdo nenutí použít paralelní dálnici, mají svobodu volby (kromě zcela vyjímečných případů, speciálně vyznačených, což by se ovšem stejně tak mohlo týkat i těch kol)
- definice, že kolo na silnici překáží, zatímco auto tam patří, vůbec nezohledňuje velikost záboru veřejného prostranství (zejména s připočítáním brzdné dráhy)
- motoristy nenutí, protože dálnice je placená, tj kdyby byly "silniční známky" na kola, kterou by si cyklista koupil dejme tomu za 500 a pak mohl jezdit i mimo souběžnou cyklostezku bylo by to imho dobrý kompromis..
- Ty ale vůbec nezohledňuješ tu ekonomickou stránku věci, provoz aut ty silnice defakto zaplatil, z provozu kol se asi moc na silnice nevydělá.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jan.Prokop za příspěvky (celkem 2):
Petr.Vileta, Vit.Fux
Uživatelský avatar
Lenka.Kozlova
Příznivec Pirátů – Jihočeský kraj
Příspěvky: 3167
Registrován: 11 čer 2012, 09:34
Profese: vychovatelka
Dal poděkování: 9057 poděkování
Dostal poděkování: 3408 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Zrušení povinnosti cyklistů použít souběžnou cyklostezku

Příspěvek od Lenka.Kozlova »

Mimochodem, teď by se legislativně mohla změnit 0 alkoholu pro cyklisty. Pokud by novela prošla, tím spíš bych cyklisty viděla raději na cyklostezce, která se pro ně stavěla.
PS: V současnosti vůbec hýbou společností různé vyloženě protichůdné nápady. Tohle je jeden z mnoha podobných.
Jestli je tohle logické, tak už fakt nevím: budeme stavět cyklostezky, aby měli kde jezdit cyklisté, ale oni po nich budou jezdit jen, když se jim bude chtít a když ne, budou zahušťovat dopravu na silnicích, vedle nichž jsme stavěli cyklostezky pro cyklisty.....
Požadavek cyklistů nemuset jet po cyklostezce tam, kde je možnost, považuji za anarchii.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Lenka.Kozlova za příspěvky (celkem 2):
Petr.Vileta, Jan.Prokop

Podporuji myšlenky Renesance Pirátů. web | forum | zulip

Petr.Kubik
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 531
Registrován: 09 říj 2018, 12:52
Dal poděkování: 167 poděkování
Dostal poděkování: 359 poděkování

Re: Zrušení povinnosti cyklistů použít souběžnou cyklostezku

Příspěvek od Petr.Kubik »

Bohužel nepoužíváte dobrou analogii, protože čekat na nějaké zlepšení a mezitím jezdit mezi chodci a po kamínkách je nesmysl. To spíš s cyklistikou člověk dřív sekne než se v ČR něco postaví. Ale hlavně že jsou na smíšené cyklochodníky paragrafy...
Zkuste to vlákno víc číst (edit: rozdíl ochranný pruh na silnici vs. souběžná cyklostezka vs. smíšená cyklostezka).
"I am chaos. I am hell. I am on two wheels, and you are on four, and that makes me different, and that makes me an asshole. I am not in a car. I am an enemy."

I Am A Cyclist, And I Am Here To Fuck You Up - Kelly Catchpole, July 27th 2015, link.
Ivor.Kollar
Člen KS Praha
Příspěvky: 965
Registrován: 05 bře 2017, 11:57
Profese: IT konzultant
Dal poděkování: 2204 poděkování
Dostal poděkování: 2515 poděkování

Re: Zrušení povinnosti cyklistů použít souběžnou cyklostezku

Příspěvek od Ivor.Kollar »

Jan.Prokop píše: 23 kvě 2019, 11:13 - Ty ale vůbec nezohledňuješ tu ekonomickou stránku věci, provoz aut ty silnice defakto zaplatil, z provozu kol se asi moc na silnice nevydělá.
S ekonomickou strankou veci by som narabal velmi opatrne, uz sa to tu par krat rozoberalo v roznych vlaknach, a na IAD sa dost masivne skladame vsetci. (hinty: platit parkovanie ako zaber verejneho priestranstva, platit kompenzacie za znecistenie, hlucnost, znizenie ceny nehnutelnosti, atd. Ked tak na fore dohladas viacero opakovani tejto debaty)
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ivor.Kollar za příspěvky (celkem 2):
Zbynek.Janoska, Ondrej.Kalis
Uživatelský avatar
Jan.Prokop
Kontrolní komise
Příspěvky: 2452
Registrován: 22 dub 2009, 08:49
Profese: ITak
Bydliště: Brandýs nad Labem
Dal poděkování: 2007 poděkování
Dostal poděkování: 3229 poděkování

Re: Zrušení povinnosti cyklistů použít souběžnou cyklostezku

Příspěvek od Jan.Prokop »

Ivor.Kollar píše: 23 kvě 2019, 20:16
Jan.Prokop píše: 23 kvě 2019, 11:13 - Ty ale vůbec nezohledňuješ tu ekonomickou stránku věci, provoz aut ty silnice defakto zaplatil, z provozu kol se asi moc na silnice nevydělá.
S ekonomickou strankou veci by som narabal velmi opatrne, uz sa to tu par krat rozoberalo v roznych vlaknach, a na IAD sa dost masivne skladame vsetci. (hinty: platit parkovanie ako zaber verejneho priestranstva, platit kompenzacie za znecistenie, hlucnost, znizenie ceny nehnutelnosti, atd. Ked tak na fore dohladas viacero opakovani tejto debaty)
Našel jsem tohle
https://krabice.wordpress.com/2017/09/1 ... nku%CB%9D/
Porovnává se tam investice na silnice a výběr daní silničních, s pohoných hmot, mýta a dálničních známek, ty ostatní věci máš reálné čisla, u těch cen nemovitostí bych se celkem dost hádal, že v globále každý postavený infrastrukturní prvek víc cen nemovitostí zvýší než sníží.-
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jan.Prokop za příspěvky (celkem 2):
Vit.Fux, Petr.Vileta
Odpovědět

Zpět na „Zjišťování názorů členů“