dle dohody na členské schůzi zahajuji rozpravu, jaký a zda máme jako MS Piráti Praha 6 názor na dostavbu severní části pražského okruhu.
V programech na P6 i v celopražském postoj nekonkretizujeme, naše odpovědi jsou většinou v obecné rovině že podporujeme dostavbu ve variantě nejšetrnější k dotčeným obcím, nekonkretizujeme trasování. V programovém prohlášení magistrátní koalice píšeem, že
Pražský (vnější) okruh
● Naší klíčovou prioritou je vybudování Pražského okruhu.
● Budeme pokračovat v přípravě stavby 511 (Běchovice–dálnice D1) a vyvineme úsilí, aby
4
dopady stavby 511 na místní obyvatele byly co nejmenší.
● V návazné severní části Pražského okruhu je nutné prosadit nejvhodnější variantu. Je nezbytné
maximálně odklonit zejména nákladní dopravu mimo území Prahy, aby došlo ke zlepšení
ovzduší v hlavním městě.
● Výstavba Pražského okruhu vyžaduje intenzivní spolupráci Prahy, městských částí,
Ministerstva dopravy ČR, Ředitelství silnic a dálnic ČR, Středočeského kraje a jednotlivých
obcí. Za hlavní město jmenujeme konkrétního koordinátora, který bude mít jediný úkol:
odblokuje přípravu výstavby Pražského okruhu.
● Podpoříme řešení okruhu, které se ukáže jako nejvhodnější z hlediska dopadů na obyvatele,
bezpečnosti dopravy, nákladů a termínu realizace
Za sebe vidím následující možnosti a poprosím vás o doplnění:
- 1. Bez usnesení. Držíme proklamaci z programového prohlášení, že v návazné severní části Pražského okruhu je nutné prosadit nejvhodnější variantu. Je nezbytné
maximálně odklonit zejména nákladní dopravu mimo území Prahy, aby došlo ke zlepšení
ovzduší v hlavním městě. Podobnoě to má třeba STAN
2. Pokračování v současné jižní variantě ve stávajícím stavu.
3. Pokračování v současné jižní variantě při znatelných úpravách vypořádávající připomínky dotčených oblastí (ražený tunel pod Suchdolem, aktualizace modelu dopravní indukce a návazných opatření,...)
4. Prosazovat přetrasování. To jde proti sčk i mhmp
Hlasování bude zahájeno 15.5.2019 a bude trvat minimálně 48 hodin.