Tým veřejná doprava - Praha a okolí

Moderátoři: Vedoucí centrálních orgánů, Republikové předsednictvo - asistenti, PKS Praha, Krajske expertni tymy - vedouci, asistenti PKS Praha

Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Tým veřejná doprava - Praha a okolí

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Ahoj, Piráti,

na základě dohody na středečním setkání týmu pro koncepci dopravy se chystám svolat první setkání skupiny pro koncepci veřejné dopravy. Kromě toho, že se budeme bavit o obecnějších věcech a snažit se dostat blíže tomu, jak připravit celkový koncept udržitelné veřejné dopravy (a co vlastně má být naším výstupem), bude prostor k diskusi o konkrétních projektech, které je třeba promyslet a případně ještě prověřit z dalších hledisek.

Pro začátek prosím členy expertního týmu, aby hlasovali pro preferované termíny, a to nejpozději do středy 13. února zde: https://doodle.com/poll/n2sgs3pw3q6dh8dw
Návrh programu:
1) Základní předpoklady koncepce (v návaznosti na poslední dvě setkání)
2) Vhodné výstupy a další postup

Konkrétní projekty k diskusi:
3) metro D Pankrác - Písnice
- projekt v pokročilé fázi, takže otázka bude, zda vůbec a případně v jakém rozsahu uvažovat o případných úpravách (např. zda upřednostnit větev do Modřan?)
4) metro D Pankrác - Vinohrady - centrum / Vysočany
- otázka zda se zabývat otázkou úprav v úseku, který má ÚR (Pankrác - Nám. Míru)
- a hlavně kam metro D trasovat dále, tedy zda na Nám. Republiky nebo rovnou přes Žižkov do Vysočan
5) tramvaj Kobylisy - Zdiby - Sedlec
- probíhá diskuse zde na fóru (viewtopic.php?f=550&t=45812), otázka zda podporovat aktuální podobu ukončenou v Sedlci nebo se od začátku aktivně zabývat prodloužením do nějakého většího sídla (Odolena Voda, Klecany atd.); pokusím se do té doby sehnat aspoň nějaké názory obcí na bus linkách do Kobylis
6) tramvaj / lanovka Bohnice - Podbaba
- zda a za jakých podmínek má smysl podporovat lanovku, resp. tramvaj
Pokud vás napadá ještě nějaké aktuálně probírané téma, které není zcela bez rozporů, budu rád, pokud ho navrhnete v tomto vlákně.

Setkání bych navrhoval ve večerních hodinách, ideálně kolem 18:00.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Kalis za příspěvek:
Jakub.Horak.P12

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Tým veřejná doprava - Praha a okolí

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Děkuji těm, kdo hlasovali pro termín. Nakonec jsem se rozhodl z nejlepších výsledků zvolit spíše pozdější termín. Jelikož ve čtvrtek by měla být krajská schůze, bude setkání na téma veřejné dopravy v pondělí 4. března. Čas navrhuji od 18:00. Místo upřesním.

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Tým veřejná doprava - Praha a okolí

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Setkání se uskuteční v budově magistrátu na Mariánském nám., místnost č. 38. Pokud máte zájem o účast, prosím, potvrďte účast na Facebooku u události nebo napište sem, ať tušíme počet lidí. ;)

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Uživatelský avatar
anonym64374
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 186
Registrován: 25 črc 2014, 17:04
Profese: architekt
Bydliště: Praha 1
Dal poděkování: 406 poděkování
Dostal poděkování: 389 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Tým veřejná doprava - Praha a okolí

Příspěvek od anonym64374 »

Ahoj, my máme zrovna dnes od 18 schůzi Pirátů P1, tak se omlouvám. V připomínkách k MPP v roce 2018 jsme psali, že metro na nám. Republiky nepodporujeme. Počítáme li do veřejné dopravy i regionální vlakovou, je velké téma Nové spojení II a jeho napojení na Hlavní nádraží, které považuji pro centrum a příměstské oblasti za podstatné. Je to super investice za cca 50 mld, tak se kolem ní chodí jako kolem horké kaše, ale bylo by fajn na to mít společný názor.
Lanovku do Bohnic považuji spíše za kuriozitu, normální městský most s tramvají/trolejbusem, která by spojila Bohnice se Suchdolem a Dejvicemi by vytvořil městskou komunikační síť zkracující vzdálenosti přes řeku a zároveň by byl podpůrným argumentem, že Pražský okruh nemá jít přes město.
Tito uživatelé poděkovali autorovi anonym64374 za příspěvky (celkem 3):
Ondrej.Kalis, Dalibor.Zahora, Ivan.Sirko
Tomáš
Uživatelský avatar
Michael.Polak
Zahraniční odbor
Příspěvky: 4106
Registrován: 21 dub 2009, 17:19
Profese: programátor, poskytovatel Internetu
Bydliště: Praha
Dal poděkování: 2897 poděkování
Dostal poděkování: 6677 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Tým veřejná doprava - Praha a okolí

Příspěvek od Michael.Polak »

Expert nejsem, ale dopravu v Praze sleduju dlouho.

Lanovky jsou super věc, žádná kuriozita, oproti tramvaji např. nabízejí daleko kratší čekací doby - prakticky okamžitou obslužnost. Jejich problémem bývá, že coby zakázky města bývají nesmyslně předražené - tedy problém není, že by lanovka byla nepraktická nebo měla jakékoliv špatné dopravní či ekologické či jiné parametry, problémem je dokázat pro město opatřit lanovku levně a výhodně... (lyžařská střediska v českých horách občas dokáží zakoupit i lanovky použité... neříkám, že toto má být cesta pro Prahu, ale... prostě se to musí umět a mít přehled o cenách na trhu)

Protáhnout Metro D přes náměstí Republiky a tedy i Masarykovo nádraží musí chtít každý, kdo to s použitelností metra D myslí vážně. Byla na to spousta studií/simulací, ale člověk nemusí být zrovna expert, aby chápal, že klíčové pro budoucnost vytížení trasy C je to, kolik lidí se rozhodne z trasy C přestoupit na D ve směru do centra už na Pankráci.. pro samotné Hlavní nádraží přestupovat nebudou, ani pro Florenc, takže když přestoupí aspoň pro Masaryčku, tak to bude rozhodně plus.

@xChaos@f.cz | @xChaos@mastodon.pirati.cz | nyx.cz XCHAOS | http://www.pirati.cz/lide/michael_polak
zakládající člen | člen MS P6 | pozorovatel TO a KETů doprava/energetika | maloburžoazní centrista | zdání kompetence se vytváří absencí viditelné nekompetence

Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Tým veřejná doprava - Praha a okolí

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Michael.xChaos.Polak píše: 04 bře 2019, 16:13 Lanovky jsou super věc, žádná kuriozita, oproti tramvaji např. nabízejí daleko kratší čekací doby - prakticky okamžitou obslužnost. Jejich problémem bývá, že coby zakázky města bývají nesmyslně předražené - tedy problém není, že by lanovka byla nepraktická nebo měla jakékoliv špatné dopravní či ekologické či jiné parametry, problémem je dokázat pro město opatřit lanovku levně a výhodně... (lyžařská střediska v českých horách občas dokáží zakoupit i lanovky použité... neříkám, že toto má být cesta pro Prahu, ale... prostě se to musí umět a mít přehled o cenách na trhu)
Problém lanovky je hlavně v tom, že spojuje pouze dvě/tři místa a pro zbylé relace vyžaduje přestup. Tramvaj by mohla zajistit např. přímé spojení Kobylis a Dejvic a mnoha další relací. Proto mi lanovka dává smysl jen pokud se vyplatí jako dočasné řešení, ale rozhodně by neměla zabít tramvaj. To by byla z dopravního hlediska škoda.
Michael.xChaos.Polak píše: 04 bře 2019, 16:13 Protáhnout Metro D přes náměstí Republiky a tedy i Masarykovo nádraží musí chtít každý, kdo to s použitelností metra D myslí vážně. Byla na to spousta studií/simulací, ale člověk nemusí být zrovna expert, aby chápal, že klíčové pro budoucnost vytížení trasy C je to, kolik lidí se rozhodne z trasy C přestoupit na D ve směru do centra už na Pankráci.. pro samotné Hlavní nádraží přestupovat nebudou, ani pro Florenc, takže když přestoupí aspoň pro Masaryčku, tak to bude rozhodně plus.
Jak jako musí chtít každý, kdo to myslí vážně? No právě, že by člověk měl být dopravák a něco o dopravě vědět, aby odhalil všechny souvislosti. Spojení na Masaryčku jako proč? Směr Kladno a Kralupy budou vlaky stavět na Vltavské, směr Kolín a Nymburk budou přestupy zajištěny na Harfě a ve Vysočanech a bude to rychlejší než přes centrum. Napadá Tě ještě jiný důvod, proč by tito lidé měli jezdit na Masaryčku? Naopak - je to typická zbytná doprava. Spojení hlavák - Masaryčka realizovat metrem se už vůbec nevyplatí, když už, tak se hodí tramvaj kolem nádraží, jinak by to bylo rychlejší pěšky než fárat do hluboké stanice metra (a hlubší než Céčko určitě bude).

Hodně simulací jsi viděl? Tak dej odkaz. Napadá mě jen analýza IPR, která srovnávala trasu na Republiku s trasou ukončenou na Žižkově, aniž by došla do jakéhokoliv uzlu. Takové srovnání musí vždy vyjít pro trasu na nám. Rep., akorát není ani trochu objektivní. A spojení do oblasti Žižkova a Vysočan (kde se očekává výstavba pro desítky tisíc obyvatel) bys v dohledné době řešil jak?

Mimochodem i podle koaliční smlouvy, pokud se nepletu, bychom chtěli směřovat k městu polycentrickému, podpořit rozvoj širšího centra po všech stránkách, a k tomu patří rozvoj rychlých a kapacitních tangenciálních spojení, která zatím Praze chybí. V současnosti je zajišťují převážně autobusy a mnoho cest je zde realizováno autem. Naopak tahat více zbytné dopravy do historického centra Praze 1 určitě neprospěje, navíc do centra by měla rozhodně jezdit příměstská železnice, která by pokud možno měla nahrazovat metro v některých trasách (např. Smíchov - hlavní nádraží - Žižkov - ...).

Před časem jsem na toto téma zpracoval článek. Je už starší, z doby před volbami, určitě bych k němu dnes něco doplnil, ale pro základní náhled do tématu je snad dobrý: https://www.tram-bus.cz/mhd-praha/metro/kam-s-deckem/
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Kalis za příspěvek:
Ondrej.Profant

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

jirkasta
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 19
Registrován: 22 úno 2019, 12:19
Profese: Řidič tramvaje
Dal poděkování: 7 poděkování
Dostal poděkování: 19 poděkování

Re: Tým veřejná doprava - Praha a okolí

Příspěvek od jirkasta »

Ondrej.Kalis píše: 04 bře 2019, 16:34 Naopak tahat více zbytné dopravy do historického centra Praze 1 určitě neprospěje, navíc do centra by měla rozhodně jezdit příměstská železnice, která by pokud možno měla nahrazovat metro v některých trasách (např. Smíchov - hlavní nádraží - Žižkov - ...).
Souhlasím s tvým příspěvkem, avšak bych chtěl v tomto kontextu upozornit na jeden mnohem palčivější problém, a to silnou automobilovou dopravu směrem do Palladia. My řešíme, zda přivedeme zbytnou pěší dopravu na NR a zapomínáme, že v minulosti kdosi schválil projekt na obrovské parkoviště přímo v tomto místě. Palladium je dle mého názoru největší zvěrstvo od revoluce působící likvidačně pro celou Pražskou památkovou rezervaci a nemá moc daleko k výstavbě socialistického obchodního domu Kotva naproti, který má ovšem aspoň nějakou novou architektonickou hodnotu. Palladium mít vzhledem k hnusné fasádistické rekonstrukci zvýšenou architektonickou hodnotu nikdy nebude.
Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Zápis ze setkání týmu veřejná doprava - Praha a okolí dne 4. 3. 2019

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Ahoj, vkládám stručný zápis z pondělního setkání:

Přítomní: Viktor Mahrik, Jan Hřebíček, Ondřej Kališ, Jan Tichavský
Zapsal: David Klempíř, úpravy Ondřej Kališ

1.+2.:
Ondřej: Chybí celková koncepce, na základě které lze řešit infrastrukturu pro veřejnou dopravu. Poslední vznikla v roce 1986 a týkala se jen metra a dodnes se z ní vychází a aktualizuje se (často dle politických představ), viz změna metra D, které mělo původně vést přes Žižkov, Vršovice do Kbel, v minulosti metro C do Letňan, metro A do Motola.

Představa Koncepce infrastruktury MHD na 2020 - 2060
- Výstupem má být návrh nejvhodnějších tras sítí metra, tramvají, autobusů, trolejbusů atd. Musí předpokládat rozvoj města.
- K připomínkování by měly být přizvány všechny odborné organizace města (IPR, ROPID, příslušné odbory magistrátu a další) a Stř. kraje a měl by být důkladně projednán s veřejností. Musí vycházet z exaktních podkladů.
- Výstupem by měla být (kromě výše uvedeného) nějaká schémata, kde budou vidět navrhované trasy, což je i marketingový prvek, který půjde prodat občanům.

Viktor: Proč se koncepcí dopravy nestal PUMPO?
Ondřej: Protože to jsou jednotlivé projekty, které někdo nadefinoval nevíme jak, jsou to řešení diskrétních problémů a bez nadhledu. Analytická část (vstupní data, koplexní model) nebyla dostatečně provedena.
Honza H.: Např. jsem nenašel nikde počet obyvatel na hektar. Máme např. tato data k dispozici? K dopravní obsluze jsou důležité koncentrace v docházkové vzdálenosti ke komunikacím. Čísla o obyvatelích v jednotlivých MČ nestačí. Je společnost Mott MacDonald (zajišťovala zpracování PUMPO) schopna rozpracovat a dopracovat materiál, nebo je to záměr předchozího vedení, aby byl zpracovaný takto? To by chtělo ověřit. Pokud by firma byla schopna dopracovat podle prohlášení současné Rady, bylo by to dobré.
Viktor: V programovém prohlášení Rady je jasně uvedeno zpracování koncepce dopravy.

Diskuse k PUMPO, k modelu TSK, ze kterého vychází. Jde i o otázku financí, tzn. kolik peněz se má vyhradit na přípravu modelu a jak kvalitní modely pak mohou vzniknout. Bylo by dobré se opřít o programové prohlášení, které zpracování plnohodnotné koncepce požaduje.

Závěr: Je zapotřebí zpracovat plnohodnotnou koncepci rozvoje dopravní infrastruktury na budoucí desítky let, která natolik kvalitní, aby z ní bylo možné dlouhodobě vycházet. Ondřej připraví nástřel, jak by mohlo vypadat zadání.

Konkrétní aktuálně řešené projekty
3. Metro D - z Pankráce na jih
Honza Hřebíček: vedl bych ho jen na Nádraží Krč a pak jinam. Až do Písnice nesmysl. Proč by se mělo vůbec stavět Písnice a Depo Písnice?
Ondra: Oba úseky mají územní rozhodnutí, ale v jižním se již vykupují pozemky a připravuje se dokumentace pro stavební povolení. Bylo tam hodně proinvestováno a i z hlediska programu je neprůchodné, abychom jižní část opustili nebo výrazně zdrželi.
Otázka je, zda se nebavit o menší úpravě typu, že by byly trasy C a D provozně propojeny pro jízdy s cestujícími a zpracovat větev do Modřan, tak, aby byla realizována co nejdříve (nepředpokládá, že by mohla předběhnout větev do Písnice).
Návrh:
a) Prověřit možnost propojení tras C a D tak, aby zde mohly jezdit vlaky s cestujícími a možnost zkrácení intervalu na trase C zároveň s úpravou zabezpečovacího systému tak, aby linka D mohla jezdit až na Nádraží Holešovice.
b) Zapracovat do projektové dokumentace přípravu na odbočení větve na Modřany za stanicí Nádraží Krč.


4. Metro D - z Pankráce na sever
Ondra: Severní úsek má územní rozhodnutí, ale nevykupují se zatím pozemky, vypořádávají se připomínky.
Otázka: Zabývat se změnou vedení až od Náměstí Míru nebo již za Pankrácí a vést ho východnější trasou?
Honza Hřebíček: Proč má metro D vůbec jezdit na Nám. Míru, zastávku vedle je metro I. P. Pavlova?
Víktor: Není ale vedení na Žižkov tak trochu Stropnického úlet?
Ondra: Není. Trasa D byla přes Žižkov plánována (koncepce Metroprojektu z 80. let), než se ODS rozhodla pro trasování do centra, s vágními argumenty typu odlehčení trase C (dopravně kravina - jedná se naopak o neefektivní souběh) a náhrada při uzavření Nuseláku (hodně nákladná náhradní doprava). Pak tangenciální trasu podporoval i Martin Šubrt - viz článek na jeho blogu. Stropnický si pouze vzpomněl na staré projekty, ale ty varianty přes Nám. Míru jsou jedna blbější než druhá - zejména ty vedoucí přes Nám. Republiky. Navíc je dobré říct, že taková trasa má jedinou stanici v místě, kde dnes není metro - a to je Nádraží Vršovice - nám. Bří Synků. Z Nádr. Vršovice přitom jezdí vlak každou chvíli na hlavní nádraží a je využívaný. Náklady obrovské, obsloužení nového území metrem minimální.
Honza H.: Měla by se změnit už od Pankráce, rovnou by mohla jít hodně napravo - přes Floru.
Závěr diskuse: Revidovat úsek od Pankráce na sever má smysl, bylo by dobré, aby trasa D obsloužila i Vršovice (nejen v oblasti nádraží), Žižkov a dojela na Nádr. Libeň a Vysočanskou - podpoří tím tangenciální vazby a rozvoj města v širším centru, navíc na Praze 9 se připravuje zástavba pro desetitisíce lidí - linka B to přestane zvládat.

5. Tramvaj Kobylisy - Zdiby - Sedlec
Ondra: Problém je v tom, že trať v této podobě je pahýl, který končí v poli a neoblouží přímo žádné větší sídlo - naprostá většina lidí, kteří dnes jezdí veřejnou dopravou, by musela přestupovat na pár minut na tramvaj, cestovní dobu jim to prodlouží. Proto lze očekávat, že ani ekonomické hodnocení, pokud bude řádně zpracované, nevyjde. Jsou však i jiné varianty. A pokud by tramvaj jezdila až do města (např. Odolena Voda), tak by nejspíš mohla vyjít jako efektivní bez problémů.
Závěr: Má město ekonomické hodnocení této trati? Bylo by dobré si jej vyžádat si jej a dát k němu připomínky - Ondřej je rád pomůže zpracovat.

6. Tramvaj vs. lanovka do Bohnic
Viktor: Poslední info - na Praze 6 k tomu měl prezentaci Fafejta z ROPIDu. Žádný velký poprask, má to dobře podložené. Praze 6 i Praze 8 se lanovka líbí. A v Bohnicích nechtějí tramvaj.
Ondra: Jenže Fafejta, řekněme si upřímně, by rád viděl v Praze takovouto lanovku. Problém ale je, aby lanovka nezabila nebo hodně neoddálila realizaci tramvaje.
Viktor: To se dá očekávat, že se stane. Ale tramvaj do Bohnic by asi byla za hodně dlouho - je tam velký odpor. Lanovka zajistí rychlé spojení z Bohnic na Prahu 6.
Ondra: Jenomže nikdo pořádně neprověřoval možnost, že by tramvaj jela jen po jižním okraji sídliště a pak dolů na Prahu 6. To by v Bohnicích mohlo být průchodné. On s lanovkou je velký problém, že spojuje dvě - tři místa a jinak musíte přestupovat. Při cestě např. z Kobylis na Dejvickou by moc nepomohla.
Závěr: Lanovku městské části podporují, je docela dobrá, ale měli bychom důkladně prověřit, za jak dlouho jsme schopni realizovat tramvajové propojení, a zda se lanovka vyplatí jako dočasné řešení. A hlavně zajistit, aby stavba lanovky nezdržela tramvaj.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Kalis za příspěvky (celkem 3):
anonym64374, Michal.Stepan, Jan.Mejsnar

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Uživatelský avatar
Michal.Stepan
Člen KS Praha
Příspěvky: 369
Registrován: 30 zář 2017, 11:16
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha, Malá Strana
Dal poděkování: 607 poděkování
Dostal poděkování: 464 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Zápis ze setkání týmu veřejná doprava - Praha a okolí dne 4. 3. 2019

Příspěvek od Michal.Stepan »

Ondrej.Kalis píše: 08 bře 2019, 20:33
Viktor: To se dá očekávat, že se stane. Ale tramvaj do Bohnic by asi byla za hodně dlouho - je tam velký odpor. Lanovka zajistí rychlé spojení z Bohnic na Prahu 6.
Ondra: Jenomže nikdo pořádně neprověřoval možnost, že by tramvaj jela jen po jižním okraji sídliště a pak dolů na Prahu 6. To by v Bohnicích mohlo být průchodné. On s lanovkou je velký problém, že spojuje dvě - tři místa a jinak musíte přestupovat. Při cestě např. z Kobylis na Dejvickou by moc nepomohla.
Je potřeba odlišovat dvě tramvajové trati-TT Kobylisy-Podbaba a TT Bohnice centrum. Proti TT Kobylisy-Podbaba je jen hrstka lidí, kteří jsou proti tramvajové dopravě vůbec. Bohuřel tito lidé jsou ve vední města. Obyvatelům Bohnic TT Kobylisy-Podbaba nevadí, naopak ředa z nich by ji uvítala, zlepšilo by se jim dopravní spojení do Dejvic, Břevnova, Střešovic, na Malou Stranu a na Smíchov. Části obyvatel Bohnic vadí TT Bohnice-Centrum. Je potřeba si říci, že uvažovaná lanovka není náhradou TT Bohnice centrum, ale pokud by byla, byl by proti ní určitě větší odpor, než proti tramvaji. Pokud jsem s obyvateli Bohnic hovořil o možnosti visuté lanovky mezi domy, považovali by jí za naprosté šílenství. Uvažovaná lanovka má fungovat takto-v Podbabě přestup z tramvaje na lanovku, nad Trojou prestup z lanovky na autobus a v Kobylisích přestup z autobusu na tramvaj, nebo na metro. Proti tramvaji jsou tam 3 přestupy navíc, to by každý asi jel radši autem. Aby se rozjela naplno příprava TT Kobylisy-Podbaba, stačilo by vyměnit jednoho člověka na magistrátu. Z hlediska potřebnosti je TT Kobylisy-Podbaba na 3 místě po TT Muzeum/Václavcké náměstí a TT Na Veselí-Zlíchov. Bez těchto tří staveb to nemůžeme myslet s podporou kapacitní elektrické dopravy vážně a těžko můžeme nabídnout lidem lepší alternativu k automobilům. Tramvajový ohruh by bylo samozřemě možno nahradit metrovým ohruhem, ale ten by stál cca 120 mld.korun, tramvajový by měl stát zhruba desetinu. Metrový okruh by znameal víc přestupů a provozní náklady přes dvě miliardy za rok. Pak je tu i možnost lanovkového okruhu, uvidíme, s čím Ropid přijde. Je možné, že stopenci pana prezidenta navrhnou i plavební kanál.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Michal.Stepan za příspěvky (celkem 2):
Ondrej.Kalis, Jan.Mejsnar
Uživatelský avatar
Michal.Stepan
Člen KS Praha
Příspěvky: 369
Registrován: 30 zář 2017, 11:16
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha, Malá Strana
Dal poděkování: 607 poděkování
Dostal poděkování: 464 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Metro D

Příspěvek od Michal.Stepan »

Tomas.Vich píše: 04 bře 2019, 12:53 V připomínkách k MPP v roce 2018 jsme psali, že metro na nám. Republiky nepodporujeme. Počítáme li do veřejné dopravy i regionální vlakovou, je velké téma Nové spojení II a jeho napojení na Hlavní nádraží, které považuji pro centrum a příměstské oblasti za podstatné. Je to super investice za cca 50 mld, tak se kolem ní chodí jako kolem horké kaše, ale bylo by fajn na to mít společný názor.
Linka metra D má svě smysluplné varianty -
1) (Poliklinika Modřany-) Nové Dvory- Pankrác-Nádraží Holešovice (20(35) mld)
2) (Poliklinika Modřany/Depo Písnice)-Nové Dvory- Pankrác-Náměstí Míru- Náměstí Republiky (60(90) mld)
Obě varianty by měly zlepšit dopravu v Praze 4, varianta 2 by navíc měla odlehčit přetíženému úseku Pankrác-Nádraží Holešovice. Dopravní modely prokázaly, že budovat novou trat severně od stanice Pankrác bez toho, aby byla trať dotažena až na Náměstí Republiky, nedává smysl. Pokud bylo rozhodnuto zvolit variantu, která je o 55 mld. držší (já jsem byl proti) tak je potřeba ji udělat tak, aby dávala smysl.
Nové spojení II (Opera) je projekt, který byl horkou jehlou vymyšlen proto, aby byl prostor Masarykova nádraží uvolněn společnosti Penta aby tam stavěla nějaké příšernosti. To určitě není super. Kapacitu železnic v centru je potřeba navýšit, ale nejleší by bylo začít projektovat od nuly. Poměrně novou informací je, že VRT na Brno do centra Prahy pravděpodobně přijde od Libně, nikoliv od Vršovic, jak se dlouhodobě uvažovalo. Myšlenka, aby se příměstská doprava ukryla do podzemí, zatímco vysokorychlostní vlaky pojedou po starých povrchových tratích, je dosti podivná. Stejně tak je potřeba se zamyslet nad vzdálenostmi přestupů, podíl obyvatel se zhoršenou populscí se zvyšyje a pokud nebudeme myslet na zvýšení pohodlí cestujících, tak magistrálu moc nezklidníme. Zdařilý projekt je Hbf Berlin, tomu bych klině dal hodnocení super, ale projekt Opera rozhodně super není. Spočitejte si, jaké jsou přestupové vzdálenosti v projektu Hbf Berlin a jaké jsou v projektu Opera. V Praze nemáme žadný přestup hrana-hrana přestože v projektu metra byly takové stanice uvažovány.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Michal.Stepan za příspěvky (celkem 2):
Jan.Hrebicek, Jan.Mejsnar
Odpovědět

Zpět na „Doprava a infrastruktura“