KF ÚsK 7/2019 Standardizace přijímacího řízení v rámci krajského sdružení i místních sdružení

Fórum pro diskusi členů a registrovaných příznivců. Zde lze vyhlašovat závazná hlasování členů krajského sdružení.

Moderátoři: Koordinatori, PKS Ustecky kraj, Predsedajici

Odpovědět
Miloslava.Karfilatova
Místní předsednictvo
Příspěvky: 46
Registrován: 13 črc 2018, 08:53
Profese: Personalistka
Dal poděkování: 112 poděkování
Dostal poděkování: 89 poděkování

Re: KF ÚsK 7/2019 Standardizace přijímacího řízení v rámci krajského sdružení i místních sdružení

Příspěvek od Miloslava.Karfilatova » 18 dub 2019, 20:46

Petře, tom ja právě vidim tu vyhodu. Že mala MS nebudou mit snahu velrybarit, kdyz bude odpovednost na nich. A taky velkou novou sanci pro PKS, jak jim v procesu metodicky pomoc. Melo by pripravovat aktualni otázky pro uchazeče a predgrilovat ho na foru za pomoci tech otazek. Pro MS by melo byt spis podstatny, jestli toho cloveka potrebuje, jak jim pomuze v činnosti. Jestli na je nej spoleh. Tu politickou odpovednost by porad melo PKS. Ale jak uz jsem psala, ve stanovach je, ze lze neprijmout prihlasku. Z toho duvodu si myslim, ze naše krajská pravidla by mela stanovit, co budeme delat pred prijetim prihlasky a jak a proc uchazece odmitnout, resp. neprijmout prihlasku.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Miloslava.Karfilatova za příspěvky (celkem 3):
Hana.Vodrazkova, Frantisek.Kindl, simcascho

Petr.Rysler
Člen KS Ústecký kraj
Příspěvky: 34
Registrován: 02 srp 2018, 13:38
Profese: Restaurater
Dal poděkování: 45 poděkování
Dostal poděkování: 36 poděkování

Re: KF ÚsK 7/2019 Standardizace přijímacího řízení v rámci krajského sdružení i místních sdružení

Příspěvek od Petr.Rysler » 18 dub 2019, 21:12

:( Než jsem se stal pirátem, moc dobře jsem chápal přístup strany k opatrnému přijímání nových členů, nakonec jistě vidíme všichni, co se k jiným stranám navalilo za borce.
Takže plně chápu obavy v PKS . Rozumím i tomu, že pokud někde přibývá více zájemců , než v jiných ms, tak můžou mít i obavy z případného velrybaření , obzvlášť , když mezi dotyčnými vládne takové napětí.Takže je myslím především na ms, aby nás přesvědčili o svých mimořádných schopnostech pro pirátskou věc získat co nejvíce lidí a PKS, aby neviděli všude bubáky. Před rokem zde tedy taková atmosféra nepanovala.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Petr.Rysler za příspěvky (celkem 5):
Miloslava.Karfilatova, Vojtech.Karban, Hana.Vodrazkova, Frantisek.Kindl, simcascho

Uživatelský avatar
Michal.Ketner
Rozhodčí komise
Příspěvky: 2605
Registrován: 09 pro 2012, 13:16
Profese: student logiky
Dal poděkování: 1749 poděkování
Dostal poděkování: 2653 poděkování

Re: KF ÚsK 7/2019 Standardizace přijímacího řízení v rámci krajského sdružení i místních sdružení

Příspěvek od Michal.Ketner » 18 dub 2019, 23:50

Registruji druhy alternativni narvh.
A dale registruji navrh na prodlouzeni rozpravy, pokud nebudu do zitra do zahajeni proti tak prodlouzime o tyden vsecny terminy.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Michal.Ketner za příspěvky (celkem 2):
Vojtech.Karban, Miloslava.Karfilatova
-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.1
GM/IT/MU/S/CS/P/SS d--- s+:+ a? C++++ U++ P+ L++ E--- W++ N* o-- w--- K+++++ O- M-- V- PS+++ PE-- Y ++ PGP+ t+ 5+ X+ R+++ !tv b+++ DI- D+++ G++++ e h+ r-- z*
------END GEEK CODE BLOCK------

Uživatelský avatar
Frantisek.Navrkal
Předseda rozhodčí komise
Příspěvky: 4300
Registrován: 11 kvě 2012, 23:42
Profese: datový inženýr/vědec
Dal poděkování: 8313 poděkování
Dostal poděkování: 4779 poděkování

Re: KF ÚsK 7/2019 Standardizace přijímacího řízení v rámci krajského sdružení i místních sdružení

Příspěvek od Frantisek.Navrkal » 19 dub 2019, 00:38

Kamil.Pikal píše:
18 dub 2019, 18:01
Ale jedna tvoje námitka vychází z příliš rychlého čtení na tvojí straně. Čl. 4 opravdu nebrání PKS sdělovat podstatná zjištění o uchazečích. Vlastně u určitého okruhu těch informací nově zakládá povinnost je sdílet. Jen přitom vychází z principu, že když někdo vede řízení, tak v něm také rozhoduje.
To jsem se asi nedostatečně přesně vyjádřil. Nechtěl jsem tvrdit, že ta navrhovná úprava krajskému předsednictvu brání se vyjádřit, ale že nemá zaručenu možnost se vyloženě usnést na tom stanovisku, což je pro mě zásadní.

Ten princip, že kdo vede řízen, v něm také rozhoduje, je v souladu i s Vojtovým návrhem. V obou případech jde konečné rozhodnutí za odpovědným předsednictvem. Jen v případě sporu mezi krajským předsednictvem a odpovědným místním předsednictvem, dojde k arbitraci tohoto sporu nadřízeným krajským fórem. Je přeci normální, že pokud se volené orgány neshodnou, tak se rozhodne hlasováním všech. Na rozdíl od návrhu Míly návrh Vojty takto krásně naplňuje § 4, 5 a 6 organizačního řádu:
Organizační řád píše: § 4 Spolupráce uvnitř strany

(1) Týmy a jednotlivci spolupracují navzájem, kdykoliv to vyžaduje povaha úkolu.

(2) Pokud to vede k efektivnějšímu rozdělení zdrojů, mohou týmy uzavřít vnitřní dohodu jako společný právní akt (§ 29). Vnitřní dohodou mohou nakládat s prostředky v jejich správě v souladu s jejich účelem (např. odkoupit materiál za dohodnutou cenu, dočasně si půjčit prostředky, udělit dotaci, podílet se na společném nájmu apod.).

(3) Pokud jsou s vnitřní dohodou spojeny náklady, je její platnost podmíněna schválením příslušného záměru (§ 11 pravidel hospodaření).

(4) Spory mezi podřízenými týmy (včetně sporů z dohod) operativně řeší a rozhoduje příslušné předsednictvo nebo jiný nadřízený tým. Rozhodnutí o řešení sporu lze přezkoumat na základě stížnosti podané kontrolní komisi do 1 měsíce od rozhodnutí.

§ 5 Postupy a pravidla

(1) Pokud je týmu svěřena určitá kompetence, je oprávněn při svém postupu činit vše, co je s danou kompetencí obvykle spojeno, a má zodpovědnost za dosahované výsledky.

(2) Tým je oprávněn vydat svůj jednací řád, pracovní rozpočet, strategii pro svěřenou oblast, vyhlášku 1) nebo jiná pravidla závazná pro daný postup. Pravidla musí být v souladu s předpisy i pravidly vydanými nadřízeným týmem. Měla by respektovat samosprávu týmů a svobodu jednotlivců a zasahovat do nich jen v odůvodněných případech.

(3) Pravidla vydaná podle odstavce 2 se zveřejňují na místě k tomu určeném. Dále je vedoucí kompetentního týmu řádně oznámí všem, kterých se týkají. Je-li to třeba, dá se uživatelům aspoň 10 dnů na to, aby se s pravidly nebo jejich změnou seznámili. Pravidla zároveň slouží ostatním jako informace a návod pro daný postup (např. pravidla na spravovaném informačním systému, vedení seznamu apod.).

(4) Tým, který pravidla vydal, jakož i všichni ostatní, jsou povinni pravidla respektovat.

(5) Republikový výbor má právo doporučit ostatním týmům změnu pravidel anebo je změnit nebo zrušit.

§ 6 Nadřízený tým a jeho dohled

(1) Nadřízený tým je v rámci dané působnosti ten, který ji vykonává na některé vyšší úrovni. Nadřízeným týmem je zejména každý úkolující tým.

(2) Nadřízený tým dohlíží na výkon působnosti podřízeným týmem. Dohled zahrnuje oprávnění kontrolovat plnění předpisů, strategií, úkolů a pravidel, ukládat úkoly k odstranění nedostatků a sjednocení fungování a operativně řešit spory mezi podřízenými týmy.

(3) Nestačí-li dohled podle odstavce 2, je nadřízený tým oprávněn zrušit či změnit právní akt podřízeného týmu, dočasně pověřit vedením týmu někoho jiného a zjednat nápravu.

(4) Nestačí-li dohled podle odstavce 3, je nadřízený tým oprávněn si na nutnou dobu vyhradit působnost podřízeného týmu, nebo jejím výkonem pověřit jiný tým.
Jestli se tu někomu nelíbí organizační řád, nechť usiluje o jeho změnu na úrovni republikového výboru nebo celostátního fóra.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Frantisek.Navrkal za příspěvek:
Vojtech.Karban
Flamewar does not determine who is right - only who is left.

Vojtech.Karban
Krajské předsednictvo
Příspěvky: 107
Registrován: 04 zář 2013, 09:43
Profese: OSVČ - Czechseedbank.eu
Bydliště: Mánesova 36, Ústí nad Labem
Dal poděkování: 93 poděkování
Dostal poděkování: 62 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: KF ÚsK 7/2019 Standardizace přijímacího řízení v rámci krajského sdružení i místních sdružení

Příspěvek od Vojtech.Karban » 19 dub 2019, 11:31

Po drobných úpravách předkládám aktualizované znění se zapracováním referenda krajského fora:
https://mrak.pirati.cz/apps/files/?dir= ... #pdfviewer

Uživatelský avatar
Martin.Kucera
Vedoucí administrativního odboru
Příspěvky: 12957
Registrován: 23 dub 2009, 16:41
Profese: nakladatel
Dal poděkování: 2158 poděkování
Dostal poděkování: 17647 poděkování

Re: KF ÚsK 7/2019 Standardizace přijímacího řízení v rámci krajského sdružení i místních sdružení

Příspěvek od Martin.Kucera » 19 dub 2019, 12:24

Omlouvám se za vměšování, ale stále trvám na tom, že "veto KF", které ukončí řízení o přijetí, je v rozporu se stanovami.
Protože když stanovy praví
O přijetí za člena rozhoduje předsednictvo oblastního sdružení
tak prostě KF nemůže jen tak dopředu říct "nene, o přijetí osoby XY rozhodovat nebudete", protože tím by bylo porušeno citované ustanovení.
Podotýkám, že zrušení rozhodnutí PMS (k čemuž by mělo docházet jen výjimečně) či dokonce dočasné odejmutí pravomoci přijímat členy (k čemuž by mělo docházet ještě výjimečněji) je něco jiného, protože musí jít o kroky dostatečně odůvodněné předchozím nežádoucím jednáním PMS. Ale dokud v případě osoby XY předsednictvo nerozhodlo, nelze o nežádoucím jednání mluvit, tudíž ani není přípustné předem toto rozhodování zakázat.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Martin.Kucera za příspěvky (celkem 5):
Adam.Komenda, Jana.Hladova, Hana.Vodrazkova, Frantisek.Kindl, simcascho
tel.: +420 778 702 711
NEPIŠTE MI NA FACEBOOKU, TÉMĚŘ TAM NECHODÍM.

Uživatelský avatar
Rostislav.Reha
Kontrolní komise
Příspěvky: 3673
Registrován: 15 říj 2013, 12:16
Profese: informatik
Bydliště: Ostrava
Dal poděkování: 4460 poděkování
Dostal poděkování: 4588 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: KF ÚsK 7/2019 Standardizace přijímacího řízení v rámci krajského sdružení i místních sdružení

Příspěvek od Rostislav.Reha » 19 dub 2019, 20:26

Souhlasim s Martinem. Odpovednost prijeti nebo neprijeti clena je na oblastnim predsednictvu. Bud tomu MS (clenum) verite, nebo ho ani nepovolte zridit. Je to principielne stejne, jako kdyz se RP snazi vlamovat se do pravomoci PKS.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Rostislav.Reha za příspěvky (celkem 4):
Adam.Komenda, Jana.Hladova, Hana.Vodrazkova, Frantisek.Kindl
Neverim na mensi zlo. Je jen velke zlo a zlo, co zatim nemelo sanci vyrust.

Uživatelský avatar
Frantisek.Navrkal
Předseda rozhodčí komise
Příspěvky: 4300
Registrován: 11 kvě 2012, 23:42
Profese: datový inženýr/vědec
Dal poděkování: 8313 poděkování
Dostal poděkování: 4779 poděkování

Re: KF ÚsK 7/2019 Standardizace přijímacího řízení v rámci krajského sdružení i místních sdružení

Příspěvek od Frantisek.Navrkal » 21 dub 2019, 14:52

Martin.Kucera píše:
19 dub 2019, 12:24
Omlouvám se za vměšování, ale stále trvám na tom, že "veto KF", které ukončí řízení o přijetí, je v rozporu se stanovami.
Protože když stanovy praví
O přijetí za člena rozhoduje předsednictvo oblastního sdružení
tak prostě KF nemůže jen tak dopředu říct "nene, o přijetí osoby XY rozhodovat nebudete", protože tím by bylo porušeno citované ustanovení.
Zde se skutečně musím rozcházet ve výkladu stanov, a to hned ze dvou důvodů:
  1. To, že stanovy určují rozhodovat o nějaké věci určitému orgánu, neimplikuje, že nelze předpisem nižší právní síly proces, jehož je předmětné rozhodování součástí, nějak upravit, a tím i třeba ve výsledku omezit roli onoho rozhodování v daném procesu.
  2. Stanovy neurčují takto jasně příslušnost rozhodování místního předsednictva.
Ad 1) V našem případě jde konkrétně o rozhodování o přijetí člena místním předsednictvem v rámci řízení o přijetí člena. Zcela analogické je třeba rozhodování „o platnosti právního aktu organizační jednotky nebo orgánu strany“ dle čl. 13 odst. 3 bodu d stanov rozhodčí komisí v rámci rozhodčího řízení upraveného rozhodčím řádem. Třeba úprava přijatelnosti stížnosti nebo možnost ukončení řízení z popudu stěžovatele je něco, s čím také stanovy explicitně nepočítají, není to nijak samozřejmé a může to mít také velký vliv na to, jestli se rozhodčí komise vůbec dostane k rozhodování dle § 19 rozhodčího řádu.

Ad 2) Stanovy hovoří v čl. 3 odst. 3 stanov toliko o oblastním předsednictvu, neurčují tedy, kdy ve věci rozhoduje krajské předsednictvo a kdy místní předsednictvo; je tedy jistě možné, aby toto třeba způsobem dle Vojtova návrhu v souladu s čl. 6 odst. 2 stanov specifikovalo krajské fórum, které je nejvyšším orgánem oblastního sdružení jako celku (tedy i místních sdružení), jak se přesně o tuto pravomoc mají dělit místní předsednictva s předsednictvem krajským. V tomto kontextu by tedy ani nebylo v rozporu se stanovami určit odpovědným vždy jen krajské předsednictvo, což byla nyní dlouho v Ústeckém kraji běžná praxe.

Nyní, když zavádíme systematické řešení celé věci, mi ovšem nepřijde, že bychom měli tuto praxi pouze formalizovat, ale spíše zavést postup, ve kterém bude i formálně spolupracovat více k věci příslušných orgánů v rámci systému vzájemných brzd a protivah. Je jistě prospěšné bavit se o tom, jak konkrétně tento systém navrhnout tak, aby co nejvíce naplňoval naše cíle, ale určitě se v diskuzi nedostaneme dále tím, že se budeme tupě okřikovat ať už kvůli nějaké domnělé snaze porušovat stanovy nebo domnělé snaze velrybařit. Naopak bychom se měli jistě pokusit dojít k co nejširší shodě, protože jde o velmi důležitou věc s dlouhodobými dopady.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Frantisek.Navrkal za příspěvek:
Michaela.Schwarzova
Flamewar does not determine who is right - only who is left.

Miloslava.Karfilatova
Místní předsednictvo
Příspěvky: 46
Registrován: 13 črc 2018, 08:53
Profese: Personalistka
Dal poděkování: 112 poděkování
Dostal poděkování: 89 poděkování

Re: KF ÚsK 7/2019 Standardizace přijímacího řízení v rámci krajského sdružení i místních sdružení

Příspěvek od Miloslava.Karfilatova » 22 dub 2019, 20:49

Vaclav.Zidek píše:
18 dub 2019, 13:49
Miloslava.Karfilatova píše:
18 dub 2019, 12:35
a) Koordinátor krajského sdružení zajistil poučení nového člena o obsahu stanov,
zejména o právech a povinnostech člena strany.
b) Koordinátor krajského sdružení zajistí poučení nového člena o technických
systémech strany v rozsahu nutném pro obvyklý výkon práv a
povinností člena strany.
Jako koordinátor mám jen dotaz. "zajistí poučení nového člena" - myslí se vysvětlí mu to, nebo naučí ho to. To je podstatný rozdíl a nerad bych byl zodpovědný za uchazečovu schopnost učit se. A také není možné, abych s nim absolvoval "každé" hlasování, nebo každý zápis na fóru, dokud se to nenaučí. :-) (stejnou výtku jsem měl i k původnímu návrhu, když se projednával)
Vašku, právě, že jsem brala v potaz Tvoje námitky v předchozí rozpravě, že není efektivní zaučovat zájemce o členství, přesunula jsem to na konec. V praxi nový člen dostává spoustu informací emailem z PO. Práce Koordinátora by v tom případě znamenala kontaktovat ho a ujistit se, že emaily dostal, přečetl a rozumí jim. Případně předat kontakt, aby zavolal, kdyby mu něco nebylo jasné.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Miloslava.Karfilatova za příspěvky (celkem 3):
Jana.Hladova, simcascho, Vaclav.Zidek

Miloslava.Karfilatova
Místní předsednictvo
Příspěvky: 46
Registrován: 13 črc 2018, 08:53
Profese: Personalistka
Dal poděkování: 112 poděkování
Dostal poděkování: 89 poděkování

Re: KF ÚsK 7/2019 Standardizace přijímacího řízení v rámci krajského sdružení i místních sdružení

Příspěvek od Miloslava.Karfilatova » 22 dub 2019, 21:31

Frantisek.Navrkal píše:
18 dub 2019, 16:29
Miloslava.Karfilatova píše:
18 dub 2019, 16:14
Petr.Rysler píše:
18 dub 2019, 14:30
Dovolím si svůj pohled, pokud se pletu, tak mě prosím opravte.
návrh 1.možnost KS zasáhnout do přijímání členů, jen prosím o info, jak by probíhalo hlasování KF
návrh2. přijetí členů zcela na ms, pokud se tam zájemce přihlásí.
Petře, já jsem to myslela tak, že by PKS, tak jak slibovalo při převolbě, převzalo roli servisu a dozorovalo, mentorovalo, stínovalo, koučovalo průběh přijímání, ale nerozhodovalo by. To je úloha PMS.
Však i dle Vojtova návrhu rozhoduje to předsednictvo, které si de facto zájemce vybere. Vydání doporučujícího stanoviska není rozhodování. Jen vyjímečně může uplatnit veto nikoli krajské předsednictvo, nýbrž krajské fórum. Nemá jít o běžný postup, ale o postup zcela v duchu organizačního řádu, kdy při neshodě dvou podřízených týmů zasáhne tým nadřízený. To naopak návrh Míly nezaručuje vůbec možnost nějak efektivně jakýkoli efektivní dohled vykonávat.
Hlasovat svobodně nebo hlasovat až mi to PKS dovolí opravdu není totéž.

Nyní tedy již konkrétní výhrady:

Předpis používá zkratky a celkově není formulován dle doporučení administrativního odboru.
[/quote]
Uvědomuju si tyto chyby a děkuji za upozornění. Stalo se to jedak proto, že jsem jsem to připravovala rychle, a taky to byl trochu záměr první verzi napsat srozumitelně, lidsky, protože pro většinu lidí to bylo první seznámení s tímto protinávrhem.
Miloslava.Karfilatova píše:
18 dub 2019, 12:35
Čl. 1 Řízení o přijetí člena
(1) Za řízení o přijetí člena (dále jen „řízení“) se považuje proces, který vede k
hlasování o přijetí zájemce o členství (dále jen „zájemce“) do strany. Cílem
tohoto řízení je, aby mohlo místní předsednictvo, případně krajské pokud v místě působení zájemce MS není, či zájemce chce být přijat krajským předsednictvem, rozhodnout o přijetí zájemce v souladu s demokratickým minimem.
(2) Řízení je vedeno v souladu s těmito pravidly předsednictvem místního sdružení, kterého se chce stát zájemce členem, případně krajským předsednictvem (dále jen „odpovědné předsednictvo“).
(3) Předsednictvo MS, KS ve spolupráci s Koordinátorem krajského sdružení průběžně poučuje zájemce o průběhu řízení a pomáhá mu se splněním podmínek pro hlasování o jeho přijetí (čl. 3
odst. 2).


Odstavec 1 a 2 v článku 1 jsou syntakticky zbytečně nepřehledné a složité; hlavně nerozumím úplně tomu, proč se zde Míla odchyluje od znění obdobných ustanovení ve Vojtově návrhu, přestože zde nevidím mezi návrhy jakýkoli relevantní významový rozdíl.


Formálně dám dám všechno do pořádku, a budu se snažit o to, aby obě verze, jak Vojtova, tak moje byla shodná v bodech, kde se všichni schodujeme, aby nepřišla vniveč práce Vojty i ostatních, kteří se připomínkami na tom návrhu podíleli. První verze protinávrhu vycházela z předchozí verze Vojtova návrhu, proto se liší.


Z odstavce 3 není jasné, kdo konkrétní nese za poučování zájemce v průběhu řízení odpovědnost, což je snad zjevně nežádoucí. Opakovaně s tímto byl v minulosti problém a Vojtův návrh se ho jal řešit. Nerozumím, co vedlo Mílu ke znění, které tento problém neřeší.


viz výše
Miloslava.Karfilatova píše:
18 dub 2019, 12:35
Čl. 2 Zahájení řízení
(1) Řízení je zahájeno tím, že zájemce projeví zájem o členství a představí se na technickém systému strany (Nalodění, Forum) a uvede, zda chce vstoupit do některého místního sdružení, a o které místní sdružení případně jde.
(2) Koordinátor krajského sdružení, kontaktuje zájemce a oznámí bez zbytečného odkladu zahájení řízení příslušnému místnímu předsednictvu chce-li se stát zájemce členem některého místního sdružení, nebo krajskému předsednictvu pokud v místě působení MS není, či zájemce projeví zájem být přijat krajským předsednictvem.
(3) Řízení o přijetí člena nelze zahájit, pokud bylo v předchozích 90 dnech
ukončeno jiné řízení o stejné osobě.


Ustanovení odstavce 1 posouvá oproti Vojtově návrhu mění moment začátku řízení. V zásadě nemám nic proti tomu to vázat na jiný okamžik než Vojtovo podání členské přihlášky, ale určitě bych to takto nevázal jmenovitě na konkrétní technické systémy strany. Podání členské přihlášky je zcela jasný moment a nutnost podávat přihlášky tu asi vždy bude.


považuji za nešťastné vázat zahájení řízení na předání přihlášky KoDo. Zájemce nemůže nijak ovlivnit činnost KoDo. Dokud by nepřevzal přihlášku, nezačalo by řízení o přijetí. Dále stanovy říkají, že „Přijetí přihlášky lze odmítnout a odmítnutí je nutné zdůvodnit“. Nedovedu si představit v praxi, že by měl KoDo tyto pravomoci. Proto navrhuji zahájit řízení projevením zájmu o členství na Foru, což je zcela na zájemci, kdy to udělá.


V odstavci 2 je zjevně špatně interpunkce a věta v něm je syntakticky zbytečně složitá.

změním ve finální verzi v souladu s Vojtovo zněním viz výše.
Miloslava.Karfilatova píše:
18 dub 2019, 12:35
Čl. 3 Hlasování o přijetí zájemce
(1) O přijetí zájemce rozhoduje odpovědné předsednictvo.
(2) Před hlasováním o přijetí zájemce je nutné, aby:
a) zájemce vyplnil dotazník pro zájemce o členství, který mu pošle koordinátor, případně člen předsednictva MS, KS prostřednictvím technického systému (Forum) a členové MS, případně KS mohou posílat doplňující dotazy.
b) se zájemce zúčastnil aspoň 2 zasedání příslušného MS, případně 1 zasedání MS a jiných akcí MS (volební kampaň, Úklid), pokud jsou zasedání MS méně častá, a zúčastnit se 1 krajského zasedání.
c) odpovědné místní předsednictvo , resp. krajské předsednictvo obdrželo od zájemce vyplněnou členskou přihlášku.
Nechce-li se stát zájemce členem žádného místního sdružení, je také nutné, aby se zájemce zúčastnil minimálně dvou zasedání krajského fóra.
(3) Odpovědné předsednictvo je povinno rozhodnout o přijetí nebo nepřijetí člena nejpozději na nejbližším zasedání pokud možno za jeho přítomnosti, nejdéle do 30 dnů po splnění podmínek dle odst. 2. Nepřijetí musí být žadateli podrobně zdůvodněno.

Bod a v druhém odstavci považuji opět za zcela zbytečnou odchylku od Vojtova znění. Bod a je navíc syntakticky velice zvláštní a nepřehledný, ovšem zdaleka ne tolik jako následující bod, který syntakticky vůbec nedává smysl. Také asi autorka zasedáními MS a krajskýmy zasedáními myslí zasedání krajského, případně některého místního fóra. Vyvaroval bych se také nahrazování požadavku účasti na zasedáních účastí na různých neformálních akcích: vyvolává to zcela zbytečnou právní nejistotu.


– jelikož stanovy určují povinnost MS zasedat minimálně jednou ročně, v krajním případě, pokud by k tomu došlo, čekal by zájemce o členství až 2 roky na přijetí? Proto navrhuji změnu na: 2 zasedání MS nebo 1 zasedáníní a 2 jiné akce MS. Tato praxe je již používána v Libereckém kraji viz příspěvek V. Židka v rozpravě.


Nutnost, aby pořádalo odpovědné předsednictvo pro přijímání členů zasedání dle odstavce 3, mi přijde zbytečná. Fyzické setkání odpovědného předsednictva a zájemce je jistě žádoucí, ale proběhne již na zasedáních krajského fóra a místních fór. Také se zájemce bude setkávat s odpovědným předsednictvem pravděpodobně i na různých zmiňovaných neformálních akcích.


Tuhle připomínku asi nechápu.


Vůbec se mi nelíbí, že zde chybí povinnost, aby krajské předsednictvo obdrželo členskou přihlášku a aby byl zájemce řádně poučen, což je jsou opět věci, se kterými byly v minulosti problémy.


Na stránkách strany uvádí PO velké množství poučení o právech a povinnostech členů, které si může každý prostudovat sám. Myslím si, že je neefektivní zaučovat ze systémů strany zájemce, o kterém ještě není jasné, jestli bude přijat. Tuto námitku už vznášel Václav Židek. Navíc hrozí i únik Know how strany, pokud by zájemce nebyl přijt a mstil se. Proto se domnívám, že proškolovat by se měli až noví členi.



Už bylo opraveno.


Zde by opět místo písmenných bodů měly být zřejmě použity odstavce.

ve finální verzi opraveno


Body a a b jsou povinnosti koordinátora, nikoli nového člena.


Být poučen je právo nového člena


Bod c nedává smysl, protože osoba, která zatím nezaplatila členský příspěvek, nemůže dle stanov být členem.


Chápu, bude upraveno ve finální verzi. Jen jsem chtěla zahrnout povinnost uhradit včas, aby zájemci a MS nehrozilo riziko, že bude hlasování považováno za neplatné a aby nemuseli proceduru opakovat. Máš pravdu, patří to jinam.

EDIT: Jak jsem si znovu procházel Vojtův návrh, tak mě napadlo ještě pár změn, které jsem zaznamenal na Nextcloudu. Prosím @Vojtech.Karban , aby změny vzal za své.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Miloslava.Karfilatova za příspěvky (celkem 2):
Frantisek.Kindl, Hana.Vodrazkova

Odpovědět

Zpět na „Krajské fórum Ústecký kraj“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů