Společná zemědělská politika EU po roce 2020

Moderátor: Resortni tym Zemedelstvi

Pravidla fóra
Vítejte ve fóru resortního týmu Zemědělství. Kalendář akcí a další informace najdete na internetové stránce týmu.
Jan.Seges
Člen KS Jihočeský kraj
Příspěvky: 9
Registrován: 03 led 2019, 08:44
Dal poděkování: 14 poděkování
Dostal poděkování: 9 poděkování

Společná zemědělská politika EU po roce 2020

Příspěvek od Jan.Seges »

Dobrý den,
kdo z Pirátů může podat relevantní informace o tom, jak probíhá vyjednávání SZP EU po roce 2020? Vzhledem k tomu, že se návrhy pomalu blíží do finále, jsou informace pro veřejnost celkém kusé a nedá se podle nich orientovat ani dlouhodobě plánovat. Zajímá mě, zda má někdo toto téma na starost, případně se účastní nějakého vyjednávání.
Pro mě nejaktuálnější informace: http://eagri.cz/public/web/file/616822/PPT_pro_NNO.PDF BUDOUCÍ SZP NÁVRHY INTERVENCÍ od MZ z 19.2.2019.
Budete se někdo účastnit semináře Společná zemědělská politika EU po roce 2020, pořádaného Zedmědělským výborem, který se koná 1. dubna 2019 od 14:00 hodinv místnosti č. A 55, Sněmovní 4, Praha 1 – Malá Strana?
Děkuji a zdravím
Honza Segeš

Uživatelský avatar
Dan.Lestina
Republikový výbor
Příspěvky: 1415
Registrován: 01 zář 2013, 22:18
Profese: aspirující přírodovědec
Dal poděkování: 2458 poděkování
Dostal poděkování: 2291 poděkování

Re: Společná zemědělská politika EU po roce 2020

Příspěvek od Dan.Lestina »

@Radek.Holomcik , @Jan.Posvar , @Martin.Hunady
Tito uživatelé poděkovali autorovi Dan.Lestina za příspěvek:
Jan.Posvar
OFFTOPICObrázek(Kemel)

Jan.Seges
Člen KS Jihočeský kraj
Příspěvky: 9
Registrován: 03 led 2019, 08:44
Dal poděkování: 14 poděkování
Dostal poděkování: 9 poděkování

Re: Společná zemědělská politika EU po roce 2020

Příspěvek od Jan.Seges »

K zastropování - proč Piráti chtějí strop na 500 ha? Mám takový pocit, že je to číslo vycucané z prstu ( : ale rád se nechám opravit.
Delší dobu přemýšlím, proč není nikde statistika z LPIS, kterou MZe musí disponovat - tedy jaký je modus a medián velikosti farem, jaká je distribuce plateb mezi hospodářské podniky podle velikosti výměry plochy, na které hospodaří - třeba pro kohorty po 100 ha? Jediné, s čím se neustále operuje ve veřejném diskursu je průměrná velikost české farmy 130 ha, přitom jsou mnohem zajímavější čísla, na jejich základě by se mělo rozhodovat.
Dnes jsem přečetl tento článek, který právě s těmito čísly pracuje:
https://www.asz.cz/cs/aktualne-z-asz/du ... tvrdi.html
Pár údajů z článku: 20 procent největších zemědělských podniků u nás pobere 90 procent zemědělských dotací. Z dat FADN a Státního zemědělského intervenčního fondu vyplývá, že pouhé jedno procento největších zemědělských podniků v ČR čerpá 25 procent podpor. To vše bez parametru majetkové propojenosti, ačkoli je známo, že například Agrofert vlastní desítky zemědělských podniků, z nichž každý pobírá dotace na své vlastní IČO. Jinými slovy, uváděné jedno procento může být při započtení majetkové propojenosti ještě nižší. Dodat pak ještě lze, že i bez parametru majetkového propojení čerpá 5 procent největších podniků v ČR zhruba 62 procent dotací.

Pokud se pak týká průměrné rozlohy pozemků, vyplývá naopak z dat elektronického systému evidence půdních bloků LPIS, že v ČR obhospodařují polovinu veškeré zemědělské půdy zemědělské podniky s rozlohou více než 1 100 hektarů. To je ovšem mnohonásobně vyšší plocha, než jaká se jakožto průměrná v ČR uvádí (130 hektarů). V ČR se tak hospodaří bezmála na stonásobně větších plochách, než je tomu v průměru v EU (16 hektarů).

Máte někdo z Vás, kdo jste zainteresováni např. jako členové zemědělského výboru, k dispozici nějaký přehled/statistiku, kde by byla tato čísla uvedena? Případně nechcete si jí nechat vypracovat? Nemělo by to být těžké vydolovat z veřejných zdrojů jako je LPIS a SZIF?
Děkuji a zdravím.
Honza Segeš
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jan.Seges za příspěvek:
Milan.Dadourek

Uživatelský avatar
Ales.Jakl
Předseda místního sdružení
Příspěvky: 1727
Registrován: 24 kvě 2014, 16:20
Profese: řidič kamionu
Bydliště: Tachov
Dal poděkování: 2140 poděkování
Dostal poděkování: 2338 poděkování

Re: Společná zemědělská politika EU po roce 2020

Příspěvek od Ales.Jakl »

Kvalifikovaným expertem na společnou zemědělskou politiku EU je náš člen Jiří Lehejček ze Zlína, kandidát do europarlamentu. https://www.piratskelisty.cz/clanek-233 ... uje-piraty

představení:

viewtopic.php?f=414&t=45131&p=600055#p600055

Občas se v Praze schází zemědělský tým.

Navrhovat chytré a efektivní změny v dotační zemědělské politice je práce pro full-time team odborníků, s kontakty v EU, zásobovaných kvalitními informacemi. Slohová cvičení našich zero-time dobrovolníků mnoho nevyřeší. Naše RP po mé rezignaci v 10/2018 ještě ani nejmenovalo nového garanta zemědělství.

Zastropování dotací na plochu na 500-1000 ha je konsenzus, vzešlý z diskuzí na pirátském fóru a z jednání se spřízněnou ASZ. V Polsku je zastropováno na 300 ha. EK navrhuje zastropovat na 1100 ha.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ales.Jakl za příspěvky (celkem 5):
Jan.Posvar, Jan.Seges, Milan.Dadourek, Dan.Lestina, Zbynek.Janoska
Předseda MS Tachovsko

Oceány budou tak kyselé, že rozpustí mušli..

V roce Draka jezte a zpívejte!

Spectral sailor

Jan.Seges
Člen KS Jihočeský kraj
Příspěvky: 9
Registrován: 03 led 2019, 08:44
Dal poděkování: 14 poděkování
Dostal poděkování: 9 poděkování

Re: Společná zemědělská politika EU po roce 2020

Příspěvek od Jan.Seges »

Děkuji Vám za odpověď, s tím stropem to bylo záměrné poškládlení, jsem rád, že jste spřízněni právě s ASZ. Neptal jsem se na slohové cvičení, ale na přehlednou statistiku pracující se všemy daty, ne jen průměrnou velikostí české farmy, obrátím se na ASZ.
S pozdravem
Honza Segeš

Uživatelský avatar
Jiri.Lehejcek
Garant programového bodu
Příspěvky: 97
Registrován: 02 kvě 2017, 20:17
Profese: přírodovědec
Dal poděkování: 60 poděkování
Dostal poděkování: 266 poděkování

Re: Společná zemědělská politika EU po roce 2020

Příspěvek od Jiri.Lehejcek »

Ahojte, k tomuto tématu jsme jako zemědělský tým dotazováni od kandidátu do EP, přidávám konverzaci sem, abychom si mohli tříbit a rozvíjet:

Prosíme o příklady toho, kde a čím je SZP plná "absurdní byrokracie"

Jaký by měl být strop na dotace celkově a na kolik chceme zastropovat velké agropodniky?


Prozatimní odpovědi, které doplním konzultací s ASZ a pokusím se z nich vytvořit průnik:

Jaký by měl být strop na dotace celkově a na kolik chceme zastropovat velké agropodniky?

Kuba Šmíd - Za mě by se zastropování mělo odvíjet ne od velikosti podniku, ale od velikosti půdního bloku. V takovém případě navrhuji jako horní hranici 18 ha. Ideálně to rozfázovat - do 6 ha dvojnásobné platby, 6 až 12 ha jednotkové a 12 až 18 ha poloviční. Tady se dá argumentovat tím, že čím menší pole, tím složitější mechanizace, více lidské práce atd., navíc přínos pro biodiverzitu, protierozní účinek, opatření proti suchu atd. Muselo by se k tomu přijmout i opatření o minimální vzdálenosti půdních bloků s ornou půdou a/nebo vyloučit pěstování stejných plodin na sousedících půdních blocích.
Pořád věřím, že i velké podniky mohou hospodařit šetrně k přírodě, budou-li k tomu vhodně motivováni dotační politikou.
Navíc situace zemědělských podniků u nás se od západní Evropy arci liší, proto bychom se měli zamyslet nad tím, koho zastropování poškodí nejvíce. Např. Farma Herálec, která je reformovaným JZD, hospodaří na 1250 ha a pokud přijde o třetinu dotací, snadněji se zadluží a padne do rukou agrokoncernů, které jsme původně chtěli poškodit zastropováním.
Druhá varianta je, že akcionáři (dříve družstevníci) se rozhodnou Farmu rozdělit na 25 soukromých farem, kde budou se svými rodinami pečovat o drobná políčka. Stejně jako já asi tušíte, že se tohle nestane.

Milan Daďourek - nikde jsem neviděl vyčíslení nějakého celkového stropu dotací - imho je to nepochopení pojmu zastropování - to se má (i viz program řádek 60) týkat pouze nepodmíněných plateb, což považuju za nepřesné označení přímých plateb, u nichž se o stropování uvažuje - prosazovat něco zcela jiného imho netřeba - strop na přímé platby se pak také nestanoví částkou (protože ta je ovlivněná mnoha faktory), ale maximální uplatnitelnou výměrou - zaznamenal jsem někde návrh 500-1000 ha (a ambicióznější 300 ha) - imho je jakákoliv hranice přínosem a stačilo by i těch 1000, protože v podmínkách ČR to zasáhne právě agrobarony

Dan Leština: Žádnou magickou hranici nevidím, a už vůbec ne, pokud by měla být pro celou Evropu. Musí se to odvíjet od situace v konkrétních státech (Průměrná velikost farmy je v Rumunsku o dva řády menší, než v ČR. A ano, chceme omezovat více farmy v ČR než v Rumunsku, panč ty to nepotřebují, ale nechceme české omezovat o dva řády více. Co by v ČR znamenalo totální rozvrat dotačního byznysu a s ním struktury odvětví, by se v Rumunsku dotklo jen pár největších.)

Že ty, na české poměry, středně velké farmy to postihne vlastně v důsledku možná více, než ty úplně největší, holt vážně hrozí.

To je jeden z důvodů, proč bych nedělal tvrdý strop, ale kombinaci nějakých dotací na xy-tý hektar. Třeba první hektar: velké dotace, dalších 10: o málo nižší, dalších 100: o něco nižší, dalších 1000: jen malé, nad 1000 hektarů třeba nic; takhle by JZD Herálec zůstalo na svém, nebo si i polepšilo, pokud bychom tímhle způsobem rozdělovali stejný balík peněz, jako se rozděluje dnes.

A ano, musíme důsledně rozlišovat, co jsou dotační podmínky ohledně velikosti firmy, a co ohledně velikosti jedné monokultury. Řešit je potřeba obojí, a v mediálních výstupech je potřeba si to neplést. U zastropování se mluví o těch firmách.


Prosíme o příklady toho, kde a čím je SZP plná "absurdní byrokracie"
Milan Daďourek.... ještě mě napadlo, že přímo směrnice požadují, aby nedošlo k výplatě dříve, než jsou uzavřeny kontroly a zároveň požadují určitou míru kontrol a "kontrol kontrol", takže pokud farmář je vybrán pro kontrolu, obvykle mu jich napochoduje postupně víc (3-6 úřadů) - samozřejmě v průběhu sezóny - pak se papírují protokoly - to se často vleče - než to celé skončí, nesmí být rozhodováno o dotacích, takže se často dost zdrží, i když farmář nic neporušil - mohl by pomoci institut zálohové platby, tak jak byl pod tlakem zaveden u saps .... celkově o "absurdní byrokracii" svědčí i fakt, že než SZIF splní a vypapíruje všechno, co má, tak je půlka dalšího roku - takže třeba platba AEKO, jako podpora na "zelenější" hospodaření v roce 2018, nedorazí před sezónou 2018, ani aspoň po sezóně 2018, ale obvykle v dubnu-květnu 2019 - v optimálním případě (!) (já třeba nemám ještě aeko za 2017) - pak nemají být zemědělci tak závislí na úvěrech a tak snadno padat do náruče agrofertu... (zprivatizoval si některá družstva právě jejich předlužením - hlavně za hnojiva)
konkrétní papírové povinnost plynou vesměs z národní implementace SZP - takových příkladů se dá najít dost - je to ok, nebo chceme hledat absurdity plynoucí opravdu přímo z evropských předpisů? (napadá mě třeba definice travního porostu, ale to je sice absurdita, nikoliv však byrokratická - přímo by asi plynulo třeba povinnost krátit AEKO kvůli souběhu s EZ a rozhodovat o každé jednotlivé platbě zvlášť, což farmáře třeba v případě sporu o správnost kontroly nutí následně napadat nějakých 7 a více rozhodnutí (saps, greening, pvp, natura, anc, mladý farmář, ez, aeko otp, aeko zatr, aeko biopásy...). Veliká sprosťárna je zastavení plateb, pokud se farmář odvolá (což je argumentováno směrnicemi eu, ale nejsem si jist, zda oprávněně) - místo, co by dostal vyplacenu částku, která je nesporná a pozastavena byla jen část sporná (takže pokud třeba nesouhlasíte s 5% srážkou kvůli nálezu v rámci cross compliance, zarazí vám odvolání 100% plateb místo 95, což u rodinných farem vede k existenčnímu ohrožení pouze kvůli tomu, že se opovážili hájit se).... příkladů plynoucích z národní implementace bych dal víc
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jiri.Lehejcek za příspěvky (celkem 6):
Jan.Posvar, Dan.Lestina, Milan.Dadourek, Ales.Jakl, Jan.Seges, Zbynek.Janoska

Uživatelský avatar
Jiri.Lehejcek
Garant programového bodu
Příspěvky: 97
Registrován: 02 kvě 2017, 20:17
Profese: přírodovědec
Dal poděkování: 60 poděkování
Dostal poděkování: 266 poděkování

Re: Společná zemědělská politika EU po roce 2020

Příspěvek od Jiri.Lehejcek »

Ahojte,

pokusil jsem se shrnout níže, připomínky dávejte zde do 23.4.: https://docs.google.com/document/d/19t4 ... sp=sharing

Zastropování
Jsme pro zastropování přímých plateb, které jsou v současnosti odvislé od velikosti podniku a nejsou v podstatě téměř ničím podmíněné. Jejich cílem je fungovat jako finanční stabilizační polštář pro zemědělce. To však potřebují zejména malí a více zranitelní hospodáři. Tento důvod je v poměrně citlivém sektoru, který je závislý na množství externím faktorů (počasí, ceny pohonných hmot, úroda na druhém konci světa atd.), relevantní. A to zejména pokud je cílem Evropanů tento sektor podržet, například s ohledem na potravinovou bezpečnost, socio-ekonomický rozvoj venkova a péči o krajinu. Tyto hodnoty ovšem za dotační peníze daňových poplatníků za současného nastavení SZP poskytovány většinou nejsou. Navrhujeme proto zastropování přímých plateb např. nad 1000 ha, čímž je možné navýšit podporu menším podnikům, které výše popsané funkce plní obvykle lépe a současně jsou nejvíce ohroženy zmíněnými externími faktory. Ruku v ruce se zastropováním musí ale jít i podmíněnost plateb ve vztahu k řádné péči o půdu, tak aby přestala být zemědělská půda pouhou výrobní jednotkou, ale plnila i další funkce. Schopnost půdy zadržovat vodu je v ČR na 53 % svého potenciálu, biodiverzita téměř všech řádů trvale klesá, erozí je ohroženo 96 % české půdy a 40 % monitorovaných podzemních vrtů vykazuje nadlimitní koncentrace syntetických pesticidů ve vodě. Velikost zemědělských podniků ve vztahu k obhospodařované půdě patří u nás k nejvyšší v EU (130 ha). Zejména pak národní implementace SZP musí reagovat na výše popsaný katastrofální stav českého zemědělství, tak aby zemědělství přestalo být hrozbou, ale stalo se součástí řešení výzev dneška.


Byrokracie (tady je třeba být konkrétní a zároveň to vysvětlit kandidátům, aby pochopili, proto jsem jen poupravil Milanovy odpovědi, bylo by dobré ještě něco přidat, když už to tam máme)

Směrnice EU požaduje, aby nedošlo k výplatě dříve, než jsou uzavřeny kontroly a zároveň požadují určitou míru kontrol a "kontrol kontrol", takže pokud farmář je vybrán pro kontrolu, obvykle mu jich napochoduje postupně víc (3-6 úřadů) - samozřejmě v průběhu sezóny - pak se papírují protokoly - to se často vleče - než to celé skončí, nesmí být rozhodováno o dotacích, takže se často dost zdrží, i když farmář nic neporušil - mohl by pomoci institut zálohové platby, tak jak byl pod tlakem zaveden u saps .... celkově o "absurdní byrokracii" svědčí i fakt, že než SZIF splní a vypapíruje všechno, co má, tak je půlka dalšího roku - takže třeba platba AEKO, jako podpora na "zelenější" hospodaření v roce 2018, nedorazí před sezónou 2018, ani aspoň po sezóně 2018, ale obvykle v dubnu-květnu 2019 - v optimálním případě (!) - pak nemají být zemědělci tak závislí na úvěrech a tak snadno padat do náruče agrofertu...

Veliká sprosťárna je zastavení plateb, pokud se farmář odvolá - místo, co by dostal vyplacenu částku, která je nesporná a pozastavena byla jen část sporná (takže pokud třeba nesouhlasíte s 5% srážkou kvůli nálezu v rámci cross compliance, zarazí vám odvolání 100% plateb místo 95%, což u rodinných farem vede k existenčnímu ohrožení pouze kvůli tomu, že jste se opovážili hájit se)
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jiri.Lehejcek za příspěvky (celkem 2):
Milan.Dadourek, Jan.Seges

Uživatelský avatar
Milan.Dadourek
Rozhodčí komise
Příspěvky: 1087
Registrován: 11 pro 2017, 18:11
Profese: Farmář, ochrana přírody
Bydliště: Počítky 3, 591 01
Dal poděkování: 2515 poděkování
Dostal poděkování: 2287 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Společná zemědělská politika EU po roce 2020

Příspěvek od Milan.Dadourek »

Další příklady byro-blbin:

1) Neskutečně složité předpisy - prolínají se předpisy národní, české předpisy provádějící evropské předpisy (hromada NV - většina dotačních podmínek) a přímo uplatnitelné evropské předpisy (definice řady pojmů) - k tomu prováděčky českých zákonů (vyhlášky) - doporučuji každému zemědělci dodělat si práva - je to tak složitá oblast, že se jí raději ani skoro nikdo nezabývá
OFFTOPIC(Není to nadsázka - mě přivedlo k tomu dostudovat si práva mj. moje praxe zemědělského poradce, kdy jsem se snažil radit lidem, jak tou džunglí kličkovat a přitom ještě zvládnout rozumně hospodařit.)

2) Časté novelizace, které vůbec nerespektují již přijaté závazky nebo běžící programovací období (ačkoliv právě určitá stabilita by měla být jeho smyslem) - překotné úpravy nestíhají sledovat ani normotvůrci, takže se stává, že odkazy na předpisy jsou nesprávné

3) Aby to všechno bylo ještě složitější, tak při každém novém programovacím období (každých sedm let) se evropské předpisy ohledně SZP vydají znovu - nikoliv novelizují. Nová čísla, nové definice, nová struktura - ať si farmář užije dohledávání judikatury a zvažování, zda je vůbec použitelná.... - Tohle je snad největší byro zhůvěřilost a "nelidskost" vůči farmářům a zemědělství.


A pár příkladů české implementace - hezky znázorňující "gold plating" (evropa chce tohle? tak to mi ještě tamto a onohle)
OFFTOPIC(Pořadí pel mel - ne dle významu.)

- první mě napadá příklad právě běžící novelizace zákona o krmivech, kde se pod záminkou "malé euronovely" podstrkuje nové oprávnění pro MZe, které asi bude ve výsledku znamenat povinnost mít předem od úřadů schválené umístění stohů sena, každý rok je přemístit (nafta není voda - tou se plýtvat může) a o každém stohu vést samostatnou evidenci

- nesmyslné podvazování chovatelů - aktuálně podle vyhlášky k veterinárnímu zákonu (§39c vyhl. 342/2012) nesmí bez absolvování speciálního kurzu na Veterinární univerzitě provádět ani úpravu kopyt a paznehtů - takže všichni "dědci" z vesnice, kteří by praxi mohli rozdávat, si mají jít složit zkoušku - a doplní si předem maturitu (dle §59a/1/a-e dle §64b/3 zákona 166/1999)

- zmeškání sedmi denní lhůty pro ohlášení pohybu zvířat (prodej, narození, úhyn) vede v důsledku cross compliance k citelným postihům (třeba 5% přímých plateb, tj. u farmy běžně desítky až stovky tisíc)
- pokles počtu zvířat pod stanovenou mez na tři dny je hodnoceno jako trojí porušení a znamená ztrátu všech chovem podmíněných dotací (EZ, AEKO)
- celkově je sankční systém drakonický a stovky tisíc nejsou problém - ovšem obvykle dopadá jen na malé, protože většina sankcí se stanoví podle míry porušení v % k celkové výměře - takže máte-li desítky tisíc hektarů, vlastně vám nic nehrozí

- povinnost mít Pohotovostní plán pro případ vzniku nákazy - který je v dnešní době zcela k ničemu, protože obsahuje soupis různých telefonních čísel na veterinu a mapu pozemků, kterou veterináři mnohem lépe získají z onlin registru půdy (LPIS)
- povinnost mít Havarijní plán při nakládání už od 2t hnoje (obsáhlý dokument, složitě schvalovaný, ale prakticky nekontrolovaný a nevymáhaný) - protože dvě kozy a prase hrozí ekologickou havárií
- ačkoliv půda i zvířata jsou povinně vedeny v online registerech, nezbavuje to farmáře vykazovat pro statistiku
- nulová tolerance vůči hobby chovům, takže každý "chlívkař" s kozou nebo ovcí by měl mít registrované hospodářství a každé zvíře označené a v registru (nově i prase) - v praxi se z pochopitelných důvodů často nedodržuje
- založení chovu (nebo rozšíření o další druh) - 1. požádat ČMSCH a.s. o registraci hospodářství (či rozšíření chovu) - 2. oznámit SVS úmysl zahájit chov (případně též kontrolní organizace EZ) - 3. registrovat se jako krmivář u ÚKZÚZ, abych si mohl pro vlastní zvířata produkovat seno - 4. provést přísun zvířat - 5. do sedmi dnů ohlásit do registru přísun - 6. do 14 dnů (myslím) oznámit SVS, že jsem zahájil chov...

- pastvinu s více stromy (tuším 50 na ha) už vám budou cpát do sadu - a další rok vás potrestají za nesprávné hospodaření

- zejména v EZ hromada evidencí, mnohé s pochybnou výpovědní hodnotou

- komplikovaná legislativa ohledně nitrátové směrnice, ale i třeba podmínky greeningu jsou pěkné sousto
- podmínky aeko mají hezkou metodiku, ale třeba titul modrásek už mnohé nachytal - a stál hromadu peněz poctivé farmáře, kteří jen nemají GPS v traktorech

- EDIT: zapomněl bych na úžasnou evidenci intenzity pastvy, kdy podle úžasných tabulek z vyhlášky počítáte u každého druhu zvířat, kolik nadělá bobků, a kolik ten bobek obsahuje dusíku a kolik teda dnů můžu pást, aby dusíku nebylo moc ani málo - ale aby se to nepletlo, pro účely nitrátové směrnice se to počítá zase jinak a započítá se jen 60% (však každý famář ve zranitelné oblasti zná... - stejně jako různá období zákazu hnojení, množství dusíku k jednotlivým plodinám a tak)

... už toho nechám, pro představu snad stačí - něco si vyberte, případně můžu MEPům dopřesnit třeba na mumble
OFFTOPIC(Teda, to jsem toho naplácal - omlouvám se, ale Jirka si o to řekl :lol: )
Tito uživatelé poděkovali autorovi Milan.Dadourek za příspěvky (celkem 6):
David.Wagner, Dan.Lestina, Ales.Jakl, Jan.Seges, Jan.Posvar, Zbynek.Janoska
"Ještě se nestalo, aby to nějak nedopadlo." Vlasta Burian --- Mocné omezujte první! --- Profil --- Na FB mě nenajdete.

Uživatelský avatar
Milan.Dadourek
Rozhodčí komise
Příspěvky: 1087
Registrován: 11 pro 2017, 18:11
Profese: Farmář, ochrana přírody
Bydliště: Počítky 3, 591 01
Dal poděkování: 2515 poděkování
Dostal poděkování: 2287 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Společná zemědělská politika EU po roce 2020

Příspěvek od Milan.Dadourek »

Ještě komentář z jiného soudku:
Máme složité předpisy ohledně hospodaření na erozně ohrožených plochách. Spousta povinností, podrobností, složitých definic. Proč to nepomáhá? Protože tohle je naše cesta - udělat takovou speť, aby to vypadalo, jak se s erozí ohromně bojuje a přitom to celé udělat tak, aby se vlk nažral a koza zůstala celá. Agropodniky už v té změti mají nachystaná vrátka - občas třeba drahá, ale to vůbec nevadí, protože si je alespoň drobná konkurence nebude moci dovolit (viz třeba bezorebné technologie, nebo hrázkování, nebo nově vějička přesného zemědělství(!)), a třeba to zabalí.
Možná, že to je prapříčina českého "pozlacování" - zesložiťování. Malí z kola ven! Ať zbude rybník volný pro agrovelryby.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Milan.Dadourek za příspěvky (celkem 4):
Jan.Seges, Jirina.Ciprova, Jan.Posvar, Zbynek.Janoska
"Ještě se nestalo, aby to nějak nedopadlo." Vlasta Burian --- Mocné omezujte první! --- Profil --- Na FB mě nenajdete.

Uživatelský avatar
Jiri.Lehejcek
Garant programového bodu
Příspěvky: 97
Registrován: 02 kvě 2017, 20:17
Profese: přírodovědec
Dal poděkování: 60 poděkování
Dostal poděkování: 266 poděkování

Re: Společná zemědělská politika EU po roce 2020

Příspěvek od Jiri.Lehejcek »

Ahojte, díky všem! Pokusil jsem se zohlednit Vaše připomínky, přidal Milanovi výtečné postřehy v podstatě v nezměněné formě, a poslal Markétě... těším se, že tak koncem června by to vše mohlo být v richtigu;)

Jirka
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jiri.Lehejcek za příspěvky (celkem 2):
Dan.Lestina, Jan.Seges

Odpovědět

Zpět na „Zemědělství“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů