Programové prohlášení plzeňské koalice
Moderátoři: Vedoucí centrálních orgánů, Republikové předsednictvo - asistenti, Krajske expertni tymy - vedouci
- Pavel.Bosak
- Komunální zastupitel/ka
- Příspěvky: 210
- Registrován: 08 bře 2018, 10:30
- Profese: grafik
- Dal poděkování: 165 poděkování
- Dostal poděkování: 569 poděkování
Programové prohlášení plzeňské koalice
Žádám expertní týmy o pomoc. Koalice na plzeňském magistrátu se zpožděním představila programové prohlášení. Chceme se k němu konstruktivně a informovaně postavit. Rád bych znal názory a případné poznámky členů KET - kde podpořit, kde odporovat a co vypadá nerealisticky. Zde je příslušná sekce z prohlášení:
Parkování a doprava
• V návaznosti na platný Generel dopravy v klidu zavedeme nový parkovací systém, který umožní občanům parkovat v blízkosti jejich bydliště. Systém bude založený na smíšených rezidenčních zónách, kde parkování bude umožněno jak rezidentům, tak v přesně vymezený čas i návštěvníkům těchto zón. K podstatnému rozšíření parkovacích zón dojde zejména na území Městského obvodu Plzeň 2-Slovany a Městského obvodu Plzeň 3.
• Rezidenční parkovací karty budou zpoplatněny a vydávány bez ohledu na vlastnictví vozu (soukromé i firemní). Podmínkou získání rezidenční parkovací karty bude trvalé bydliště v dané rezidenční zóně. Parkovné ve smíšených rezidenčních zónách bude moci být hrazeno platební kartou nebo hotovostí přes parkovací automat nebo přes mobilní aplikaci. Zároveň prosadíme, aby cena rezidenční parkovací karty za případné druhé vozidlo byla vyšší než za první, cena za třetí vozidlo vyšší než za druhé apod.
• Parkování bude kontrolováno nově i formou skenování registrační značky.
• Budeme aktivně vyhledávat možnosti rozšíření parkovacích ploch a postupovat v souladu s generelem parkování.
• Ve spolupráci s Plzeňským krajem podpoříme rekonstrukci Červenohrádecké ulice a budeme usilovat o majetkoprávní vypořádání pozemků umožňujících realizaci dalších etap rekonstrukce.
• V okolí autobusového terminálu Hlavní nádraží zřídíme informační centrum.
• Na okrajích města postavíme nová záchytná parkoviště P+R s přímou vazbou na MHD.
• V obydlených částech města postavíme nové parkovací domy, a to u bazénu na Slovanech, u OC Luna na Borech a u OC Atom na Lochotíně.
• Zahájíme jednání s vlastníkem hřiště v areálu TJ Sokol Plzeň V. v Klášterní ulici na Slovanech s cílem projektové i majetkoprávní přípravy zapuštěného parkovacího objektu s hřištěm na střeše, který bude sloužit jak parkování, tak Masarykově ZŠ Plzeň a veřejnosti.
• Budeme diskutovat o konkrétních projektech rozvoje elektromobility ve městě (např. napájení, elektromobilita PMDP, Magistrátu města Plzně apod.). Budeme pokračovat ve zvyšování bezbariérovosti v městské hromadné dopravě.
• Zavedeme parkování pro elektromobily zdarma.
• Výstavbou cyklostezek a další příslušné infrastruktury umožníme posílení významu cyklodopravy ve městě.
• Společně s Plzeňským krajem zahájíme a v průběhu volebního období dokončíme stavbu západní části městského okruhu. Ve spolupráci s Ředitelstvím silnic a dálnic ČR (ŘSD) pak dokončíme i část východního okruhu, který propojí Studentskou a Jateční ulici.
• Za jednu z hlavních priorit státních investic do silniční infrastruktury na území města budeme považovat východní okruh v úseku Studentská – Jasmínová (přeložka I/20) a budeme takto i vůči ŘSD vystupovat.
• Ve spolupráci s ŘSD proto významně urychlíme projektovou přípravu východního obchvatu města (I/20 ve směru Jateční – Jasmínová), a to včetně vyvolaných investic města. Naším cílem také je, aby stavba měla co nejmenší negativní dopad na život obyvatel bydlících v její bezprostřední blízkosti (například formou zastřešení problémových úseků, zlepšení atraktivity navržených pěších propojení v oblasti Slovan apod.) i snaha o co největší zmírnění bariérového charakteru stavby. Prověříme možnost úrovňového křížení I/20 s Rokycanskou.
• Po zprovoznění hlavních úseků městského okruhu zrušíme tranzitní charakter ulic, které nyní vedou obytnými oblastmi (např. Perlová, U Světovaru, Petřínská, Revoluční atd.). Zároveň budeme mít k dispozici plán okamžitého omezení kapacity hlavních stávajících průtahových komunikací (Klatovská, Slovanská, Koterovská atd.).
• Klatovská třída musí znovu získat městský ráz, a proto prosadíme její zklidnění. K tomu přispěje mimo jiné i výstavba nového propojení mezi Sukovou a Borskou ulicí. Budeme ale usilovat o to, aby tato stavba neměla charakter čtyřpruhového dálničního přivaděče.
• Budeme průběžně odstraňovat různé typy omezení mobility ve městě, především jde o hladké a nezablokované nájezdy na chodníky, snadno dostupná parkovací místa pro invalidy, zajištění plynulého průjezdu městem při dodržení předepsané rychlosti a podobně.
• Dopravní omezení při opravách a rekonstrukcích budeme vždy komplexně prověřovat, a to zejména s ohledem na posouzení dopadů dočasného přesměrování dopravy.
• Budeme pokračovat ve zklidňování centra města. Střední část Americké třídy a Wilsonův most budou pro individuální automobilovou dopravu zcela uzavřeny.
• V lokalitě U Jána připravíme a vybudujeme nové přechody pro chodce.
• Komplexně prověříme současné návaznosti veřejné kapacitní dopravy na významné cíle, a to včetně konkrétních návrhů na zlepšení stávajícího stavu (návaznost MHD na příměstskou autobusovou a vlakovou dopravu nevyjímaje). Vyřešíme problém s návazností hlavního nádraží na veřejnou dopravu, a to včetně prověření návratu tramvají do revitalizované Nádražní ulice.
• Budeme usilovat o doplnění chybějících přechodů na Koterovské, Slovanské, Mikulášské a lávky na Rokycanské.
• Oprášíme projekt pěší lávky z centra na Roudnou.
• Při pořizování nových vozů MHD budeme dbát na to, aby byly vždy vybaveny klimatizací.
• Budeme podporovat sdílené služby typu carsharing, bikesharing a sdílení koloběžek.
Parkování a doprava
• V návaznosti na platný Generel dopravy v klidu zavedeme nový parkovací systém, který umožní občanům parkovat v blízkosti jejich bydliště. Systém bude založený na smíšených rezidenčních zónách, kde parkování bude umožněno jak rezidentům, tak v přesně vymezený čas i návštěvníkům těchto zón. K podstatnému rozšíření parkovacích zón dojde zejména na území Městského obvodu Plzeň 2-Slovany a Městského obvodu Plzeň 3.
• Rezidenční parkovací karty budou zpoplatněny a vydávány bez ohledu na vlastnictví vozu (soukromé i firemní). Podmínkou získání rezidenční parkovací karty bude trvalé bydliště v dané rezidenční zóně. Parkovné ve smíšených rezidenčních zónách bude moci být hrazeno platební kartou nebo hotovostí přes parkovací automat nebo přes mobilní aplikaci. Zároveň prosadíme, aby cena rezidenční parkovací karty za případné druhé vozidlo byla vyšší než za první, cena za třetí vozidlo vyšší než za druhé apod.
• Parkování bude kontrolováno nově i formou skenování registrační značky.
• Budeme aktivně vyhledávat možnosti rozšíření parkovacích ploch a postupovat v souladu s generelem parkování.
• Ve spolupráci s Plzeňským krajem podpoříme rekonstrukci Červenohrádecké ulice a budeme usilovat o majetkoprávní vypořádání pozemků umožňujících realizaci dalších etap rekonstrukce.
• V okolí autobusového terminálu Hlavní nádraží zřídíme informační centrum.
• Na okrajích města postavíme nová záchytná parkoviště P+R s přímou vazbou na MHD.
• V obydlených částech města postavíme nové parkovací domy, a to u bazénu na Slovanech, u OC Luna na Borech a u OC Atom na Lochotíně.
• Zahájíme jednání s vlastníkem hřiště v areálu TJ Sokol Plzeň V. v Klášterní ulici na Slovanech s cílem projektové i majetkoprávní přípravy zapuštěného parkovacího objektu s hřištěm na střeše, který bude sloužit jak parkování, tak Masarykově ZŠ Plzeň a veřejnosti.
• Budeme diskutovat o konkrétních projektech rozvoje elektromobility ve městě (např. napájení, elektromobilita PMDP, Magistrátu města Plzně apod.). Budeme pokračovat ve zvyšování bezbariérovosti v městské hromadné dopravě.
• Zavedeme parkování pro elektromobily zdarma.
• Výstavbou cyklostezek a další příslušné infrastruktury umožníme posílení významu cyklodopravy ve městě.
• Společně s Plzeňským krajem zahájíme a v průběhu volebního období dokončíme stavbu západní části městského okruhu. Ve spolupráci s Ředitelstvím silnic a dálnic ČR (ŘSD) pak dokončíme i část východního okruhu, který propojí Studentskou a Jateční ulici.
• Za jednu z hlavních priorit státních investic do silniční infrastruktury na území města budeme považovat východní okruh v úseku Studentská – Jasmínová (přeložka I/20) a budeme takto i vůči ŘSD vystupovat.
• Ve spolupráci s ŘSD proto významně urychlíme projektovou přípravu východního obchvatu města (I/20 ve směru Jateční – Jasmínová), a to včetně vyvolaných investic města. Naším cílem také je, aby stavba měla co nejmenší negativní dopad na život obyvatel bydlících v její bezprostřední blízkosti (například formou zastřešení problémových úseků, zlepšení atraktivity navržených pěších propojení v oblasti Slovan apod.) i snaha o co největší zmírnění bariérového charakteru stavby. Prověříme možnost úrovňového křížení I/20 s Rokycanskou.
• Po zprovoznění hlavních úseků městského okruhu zrušíme tranzitní charakter ulic, které nyní vedou obytnými oblastmi (např. Perlová, U Světovaru, Petřínská, Revoluční atd.). Zároveň budeme mít k dispozici plán okamžitého omezení kapacity hlavních stávajících průtahových komunikací (Klatovská, Slovanská, Koterovská atd.).
• Klatovská třída musí znovu získat městský ráz, a proto prosadíme její zklidnění. K tomu přispěje mimo jiné i výstavba nového propojení mezi Sukovou a Borskou ulicí. Budeme ale usilovat o to, aby tato stavba neměla charakter čtyřpruhového dálničního přivaděče.
• Budeme průběžně odstraňovat různé typy omezení mobility ve městě, především jde o hladké a nezablokované nájezdy na chodníky, snadno dostupná parkovací místa pro invalidy, zajištění plynulého průjezdu městem při dodržení předepsané rychlosti a podobně.
• Dopravní omezení při opravách a rekonstrukcích budeme vždy komplexně prověřovat, a to zejména s ohledem na posouzení dopadů dočasného přesměrování dopravy.
• Budeme pokračovat ve zklidňování centra města. Střední část Americké třídy a Wilsonův most budou pro individuální automobilovou dopravu zcela uzavřeny.
• V lokalitě U Jána připravíme a vybudujeme nové přechody pro chodce.
• Komplexně prověříme současné návaznosti veřejné kapacitní dopravy na významné cíle, a to včetně konkrétních návrhů na zlepšení stávajícího stavu (návaznost MHD na příměstskou autobusovou a vlakovou dopravu nevyjímaje). Vyřešíme problém s návazností hlavního nádraží na veřejnou dopravu, a to včetně prověření návratu tramvají do revitalizované Nádražní ulice.
• Budeme usilovat o doplnění chybějících přechodů na Koterovské, Slovanské, Mikulášské a lávky na Rokycanské.
• Oprášíme projekt pěší lávky z centra na Roudnou.
• Při pořizování nových vozů MHD budeme dbát na to, aby byly vždy vybaveny klimatizací.
• Budeme podporovat sdílené služby typu carsharing, bikesharing a sdílení koloběžek.
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Pavel.Bosak za příspěvek:
- YjM
-
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 164
- Registrován: 12 dub 2014, 23:09
- Profese: geomatik
- Bydliště: divoký západ východního bloku
- Dal poděkování: 1404 poděkování
- Dostal poděkování: 142 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Programové prohlášení plzeňské koalice
Super, takže lidi, co tu mají jen přechodné bydliště, mají zase smůlu.Pavel.Bosak píše: ↑09 dub 2019, 11:19 • Podmínkou získání rezidenční parkovací karty bude trvalé bydliště v dané rezidenční zóně.
Velký bratr nás všechny vidí...Pavel.Bosak píše: ↑09 dub 2019, 11:19 • Parkování bude kontrolováno nově i formou skenování registrační značky.
Není to trochu v rozporu sPavel.Bosak píše: ↑09 dub 2019, 11:19 • Budeme aktivně vyhledávat možnosti rozšíření parkovacích ploch a postupovat v souladu s generelem parkování.
z části Urbanizmus a veřejný prostor?Pavel.Bosak píše: ↑09 dub 2019, 11:18 Veřejné prostory by neměly být primárně parkovišti, ale pobytovými plochami, parky a hřišti
No big deal. Stavbu západního okruhu by už zastavil asi jenom útok mimozemšťanů.Pavel.Bosak píše: ↑09 dub 2019, 11:19 • Společně s Plzeňským krajem zahájíme a v průběhu volebního období dokončíme stavbu západní části městského okruhu.
Hodně štěstí. Buď tam bude silnice s plánovanou kapacitou a intenzitou dopravy nebo to bude městská třída. Nic mezi není nebo to je cesta do dopravního pekla.
"Perlová"? Moc nechápu. "U Světovaru a Petřínská": Totéž, kapacita těch komunikací je minimální, další omezení je možný jen uzavřením a to nedává moc smysl. Klatovská, Slovanská, Revoluční: <3Pavel.Bosak píše: ↑09 dub 2019, 11:19 • Po zprovoznění hlavních úseků městského okruhu zrušíme tranzitní charakter ulic, které nyní vedou obytnými oblastmi (např. Perlová, U Světovaru, Petřínská, Revoluční atd.). Zároveň budeme mít k dispozici plán okamžitého omezení kapacity hlavních stávajících průtahových komunikací (Klatovská, Slovanská, Koterovská atd.).
Podle mě vcelku rozumné řešení (ulici ano, dálnici ne), ostatní Piráti na to koukali trochu jinak (viewtopic.php?f=1172&t=46532).Pavel.Bosak píše: ↑09 dub 2019, 11:19 • Klatovská třída musí znovu získat městský ráz, a proto prosadíme její zklidnění. K tomu přispěje mimo jiné i výstavba nového propojení mezi Sukovou a Borskou ulicí. Budeme ale usilovat o to, aby tato stavba neměla charakter čtyřpruhového dálničního přivaděče.
Tramvaj v Nádražní ulici je nesmysl, který ničemu nepomůže.Pavel.Bosak píše: ↑09 dub 2019, 11:19 • Vyřešíme problém s návazností hlavního nádraží na veřejnou dopravu, a to včetně prověření návratu tramvají do revitalizované Nádražní ulice.
Wow, https://mapy.cz/fotografie?x=13.3768619 ... &gallery=1 ?
Hlídací pes Pirátů.
Tůten: https://www.linkedin.com/in/jmacura/
Tůten: https://www.linkedin.com/in/jmacura/
- Petr.Vileta
- Člen KS Plzeňský kraj
- Příspěvky: 34642
- Registrován: 22 črc 2009, 18:12
- Profese: Celkem Spokojený Důchodce
- Bydliště: Plzeň 2
- Dal poděkování: 31595 poděkování
- Dostal poděkování: 25704 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Programové prohlášení plzeňské koalice
To je dobrá připomínka.YjM píše: ↑09 dub 2019, 13:46Super, takže lidi, co tu mají jen přechodné bydliště, mají zase smůlu.Pavel.Bosak píše: ↑09 dub 2019, 11:19 • Podmínkou získání rezidenční parkovací karty bude trvalé bydliště v dané rezidenční zóně.
Autor zlatých kašen už odměnu dávno utratil, je třeba další projekt.
https://plzensky.denik.cz/zpravy_region ... kasen.html
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Petr.Vileta za příspěvek:
- YjM
Řadový člen, stínový ministr švihlých nápadů a fórista
Fide, sed cui fidas, vide.
Věř, ale komu věříš měř.
(Perchta z Pernštejna - Bílá paní)
-
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 164
- Registrován: 12 dub 2014, 23:09
- Profese: geomatik
- Bydliště: divoký západ východního bloku
- Dal poděkování: 1404 poděkování
- Dostal poděkování: 142 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Programové prohlášení plzeňské koalice
OMG WTF? Tak teď jsi mě dostal, tenhle projekt na plzeňský hyperloop vidím poprvéPetr.Vileta píše: ↑10 dub 2019, 01:08Autor zlatých kašen už odměnu dávno utratil, je třeba další projekt.
https://plzensky.denik.cz/zpravy_region ... kasen.html
- Tito uživatelé poděkovali autorovi YjM za příspěvek:
- Petr.Vileta
Hlídací pes Pirátů.
Tůten: https://www.linkedin.com/in/jmacura/
Tůten: https://www.linkedin.com/in/jmacura/
-
- Příspěvky: 36
- Registrován: 12 lis 2018, 17:28
- Profese: projektant dopravy
- Bydliště: Plzeň
- Dal poděkování: 8 poděkování
- Dostal poděkování: 46 poděkování
Re: Programové prohlášení plzeňské koalice
Veřejné nabíjecí stanice pro elektromobily řeším a roční náklady na pouhých 30 stanic při plném zatížení bude 10 - 20 mil., seženu přesnější čísla a hodím to sem. Hodně záleží na tom, jak si představují pokrytí města elektronabíječkama, jestli plánují např. 5 dobíjecích stanic různě po městě, tak to bude únosné pro rozpočet, ale zase naprosto nedostatečné pro potenciální růst elektromobilismu, optimistické odhady jsou, že v roce 2025 budou 5% vozidel tvořit elektromobily. Cela problematika má řadu proměnných a nechci to rozepisovat tady, ale předpokládejme, že trend elektromobilů půjde dál a tyto auta se budou zlevňovat, pak budeme potřebovat postavit stovky, tisíce nebo více nabíječek a kdyby nabíjení mělo dotovat město .... dle mého nerealizovatelné.
Michal
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Michal.Hermann za příspěvek:
- YjM
- Martin.Ptacek
- Krajský zastupitel
- Příspěvky: 129
- Registrován: 25 lis 2010, 08:55
- Profese: tester
- Bydliště: Domažlická 225, Plzeň
- Dal poděkování: 58 poděkování
- Dostal poděkování: 219 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Programové prohlášení plzeňské koalice
Parkovani zdarma neznamena nabijeni zdarmaVien píše: ↑10 dub 2019, 07:59Veřejné nabíjecí stanice pro elektromobily řeším a roční náklady na pouhých 30 stanic při plném zatížení bude 10 - 20 mil., seženu přesnější čísla a hodím to sem. Hodně záleží na tom, jak si představují pokrytí města elektronabíječkama, jestli plánují např. 5 dobíjecích stanic různě po městě, tak to bude únosné pro rozpočet, ale zase naprosto nedostatečné pro potenciální růst elektromobilismu, optimistické odhady jsou, že v roce 2025 budou 5% vozidel tvořit elektromobily. Cela problematika má řadu proměnných a nechci to rozepisovat tady, ale předpokládejme, že trend elektromobilů půjde dál a tyto auta se budou zlevňovat, pak budeme potřebovat postavit stovky, tisíce nebo více nabíječek a kdyby nabíjení mělo dotovat město .... dle mého nerealizovatelné.
Michal
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Martin.Ptacek za příspěvek:
- YjM
- Martin.Ptacek
- Krajský zastupitel
- Příspěvky: 129
- Registrován: 25 lis 2010, 08:55
- Profese: tester
- Bydliště: Domažlická 225, Plzeň
- Dal poděkování: 58 poděkování
- Dostal poděkování: 219 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Programové prohlášení plzeňské koalice
V příloze materiály z jednání výběrový komise před 9ti letyYjM píše: ↑10 dub 2019, 01:17OMG WTF? Tak teď jsi mě dostal, tenhle projekt na plzeňský hyperloop vidím poprvéPetr.Vileta píše: ↑10 dub 2019, 01:08Autor zlatých kašen už odměnu dávno utratil, je třeba další projekt.
https://plzensky.denik.cz/zpravy_region ... kasen.html
- Přílohy
-
- lávka Tyršova - kd-svsmp-1_p2.pdf
- (4.33 MiB) Staženo 58 x
-
- lávka Tyršova - kd-svsmp-1_p3.pdf
- (2.08 MiB) Staženo 48 x
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Martin.Ptacek za příspěvek:
- YjM
-
- Příspěvky: 36
- Registrován: 12 lis 2018, 17:28
- Profese: projektant dopravy
- Bydliště: Plzeň
- Dal poděkování: 8 poděkování
- Dostal poděkování: 46 poděkování
Re: Programové prohlášení plzeňské koalice
jooo ták, to pak jo, automaticky jsem to pochopil tak, že jde o zaparkování a nabití vozidla zdarma, pak teda bez připomínkyMartin.Ptacek píše: ↑10 dub 2019, 08:29Parkovani zdarma neznamena nabijeni zdarmaVien píše: ↑10 dub 2019, 07:59Veřejné nabíjecí stanice pro elektromobily řeším a roční náklady na pouhých 30 stanic při plném zatížení bude 10 - 20 mil., seženu přesnější čísla a hodím to sem. Hodně záleží na tom, jak si představují pokrytí města elektronabíječkama, jestli plánují např. 5 dobíjecích stanic různě po městě, tak to bude únosné pro rozpočet, ale zase naprosto nedostatečné pro potenciální růst elektromobilismu, optimistické odhady jsou, že v roce 2025 budou 5% vozidel tvořit elektromobily. Cela problematika má řadu proměnných a nechci to rozepisovat tady, ale předpokládejme, že trend elektromobilů půjde dál a tyto auta se budou zlevňovat, pak budeme potřebovat postavit stovky, tisíce nebo více nabíječek a kdyby nabíjení mělo dotovat město .... dle mého nerealizovatelné.
Michal
- Martin.Ptacek
- Krajský zastupitel
- Příspěvky: 129
- Registrován: 25 lis 2010, 08:55
- Profese: tester
- Bydliště: Domažlická 225, Plzeň
- Dal poděkování: 58 poděkování
- Dostal poděkování: 219 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Programové prohlášení plzeňské koalice
Ahoj, pokud máte k uzavření Šumavské nebo k tý lávce na Roudnou. Prosím nejpozději do zítřejšího poledne. Budeme to totiž projednávat na komisy pro dopravu.
U uzavření Šumavské jsem na pochybách co je lepší.
U lávky jsem pro protože ta lávka tam chybí ale nevim jestli je možný uvažovat o jiný z těch variant protože už byla sout졞 a nevim na kolik ja závazná.
Chápu že se lidi budou bouřit proti takový podobě ale podle mě se na takovou lávku budou chodit dívat cizinci a taky si myslim že každá doba po sobě má zanechat něco. A takovou lávku jsem ještě nikde neviděl Mám proti ní jedinou výtku, že nevim jak moc bude taková síťová podoba vadit ptákům.
U uzavření Šumavské jsem na pochybách co je lepší.
U lávky jsem pro protože ta lávka tam chybí ale nevim jestli je možný uvažovat o jiný z těch variant protože už byla sout졞 a nevim na kolik ja závazná.
Chápu že se lidi budou bouřit proti takový podobě ale podle mě se na takovou lávku budou chodit dívat cizinci a taky si myslim že každá doba po sobě má zanechat něco. A takovou lávku jsem ještě nikde neviděl Mám proti ní jedinou výtku, že nevim jak moc bude taková síťová podoba vadit ptákům.
- Tomas.Pastircak
- Administrativní odbor
- Příspěvky: 1544
- Registrován: 02 lis 2017, 07:09
- Profese: Informatik, student práv
- Dal poděkování: 483 poděkování
- Dostal poděkování: 3151 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Programové prohlášení plzeňské koalice
Ad uzavření Šumavské: V principu bych mezi vjezdem do Nádražní a Lobezskou klidně dal zákaz vjezdu mimo dopravní obsluhy, VHD a cyklistů.
Podobné opatření by si možná zasloužila i Americká (se zachováním MHD a dopravní obsluhy, pochopitelně), protože Braessův paradox - podle něj si myslím, že by se centrum výrazně zklidnilo, kdyby se podařilo předělat Americkou tak, že jak do Sirkové, tak do Klatovské bude mimo MHD a cyklistů pouze "výjezdní", s vjezdem pouze z Prokopovy a z Anglického nábřeží - znamenalo by to, že na Sirkové i na Klatovské ubydou intervaly pro odbočení vlevo a prakticky se vynuluje tranzitní doprava, která pak bude mířit tam, kam mířit má (do ul. U Trati a Tyršova) a zároveň se významně zrychlí hromadná doprava na Americké. Ale chtělo by to propočítat, případně v rámci Dne bez aut vyzkoušet, jestli to fakt pomůže.
Podobné opatření by si možná zasloužila i Americká (se zachováním MHD a dopravní obsluhy, pochopitelně), protože Braessův paradox - podle něj si myslím, že by se centrum výrazně zklidnilo, kdyby se podařilo předělat Americkou tak, že jak do Sirkové, tak do Klatovské bude mimo MHD a cyklistů pouze "výjezdní", s vjezdem pouze z Prokopovy a z Anglického nábřeží - znamenalo by to, že na Sirkové i na Klatovské ubydou intervaly pro odbočení vlevo a prakticky se vynuluje tranzitní doprava, která pak bude mířit tam, kam mířit má (do ul. U Trati a Tyršova) a zároveň se významně zrychlí hromadná doprava na Americké. Ale chtělo by to propočítat, případně v rámci Dne bez aut vyzkoušet, jestli to fakt pomůže.