Spíš myslím, že to znamená, že počet mrtvých ovlivňuje spousta věcí mnohem více než alkohol za volantem.Andrej.Ramaseuski píše: ↑08 dub 2019, 09:08coz znamena, ze zakaz alkoholu za volantem vubec neresi umrtnost na silnicich.Zbynek.Janoska píše: ↑05 dub 2019, 10:15 Tady je přehled počtu mrtvých na silnicích v zemích EU (vycházíme tam mnohem hůř, než naprostá většina ostatních zemí)
https://en.wikipedia.org/wiki/Road_safe ... indicators
Alkohol za volantem v ČR
Moderátoři: Administrativní odbor, Předsedající
Pravidla fóra
V tomto fóru se zjišťují pomocí anket názory členů na nějakou oblast (např. pokud přijde dotaz zvenku). Odpovídat na otázky zde mohou pouze členové strany.
Chcete-li vyvolat jednání nebo hlasování celostátního fóra, použijte Členské podněty.
V tomto fóru se zjišťují pomocí anket názory členů na nějakou oblast (např. pokud přijde dotaz zvenku). Odpovídat na otázky zde mohou pouze členové strany.
Chcete-li vyvolat jednání nebo hlasování celostátního fóra, použijte Členské podněty.
-
- Člen KS Jihomoravský kraj
- Příspěvky: 1036
- Registrován: 28 úno 2018, 10:54
- Profese: programátor
- Bydliště: Vracov [HO]
- Dal poděkování: 2798 poděkování
- Dostal poděkování: 1488 poděkování
Re: Alkohol za volantem v ČR
- Ondrej.Profant
- Technický odbor
- Příspěvky: 7962
- Registrován: 22 dub 2009, 23:55
- Profese: Náměstek člena vlády
- Bydliště: Praha 8
- Dal poděkování: 15006 poděkování
- Dostal poděkování: 8366 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alkohol za volantem v ČR
Počty umrtí: Domnívám se, že na ty má největší vliv kvalita českých silnic. Silnice jsou mnohdy zcela poddimenzované, např. hlavní tah Hradec Králové - Olomouc. Silnice, která na takto vcýznamném tahu stojí, je hazard s lidskými životy. Stejně tak mnohdy nevyhovující křižovatky apod. Ono si stačí srovnat zážitek z zřízení vozidla v Rakousku, kde i v Alpách jsou velmi kvalitní silnice, přehledné křižovatky apod. a pak se podívat třeba na Jižní Čechy, což je docela rovinatá krajina.
Řidič ve stavu nezpůsobilým řídit auto: To se samozřejmě děje. Ale subjektivně se mi zdá, že častější je únava, stres apod. než alkohol. Samozřejmě vždy se najde někdo, kdo pije hodně a pak řídí. Ale ten to dělá již dnes. Dnes jsou perzekuováni lidé, kteří si u oběda / večeře chtějí dát jednu skleničku.
Osobně povolení alkoholu podporuji. Dle těch ostatních států 0.5 zní ok. Já bych klidně dal 0.3 nebo 0.4 a počkal jak se to osvědčí v našich podmínkách. Popřípadě bych se nebránil postupnému (každý rok povolit o 0.1 víc až do 0.5) náběhu na 0.5.
Předpokládám, že by se to netýkalo profesionálních řidičů.
Řidič ve stavu nezpůsobilým řídit auto: To se samozřejmě děje. Ale subjektivně se mi zdá, že častější je únava, stres apod. než alkohol. Samozřejmě vždy se najde někdo, kdo pije hodně a pak řídí. Ale ten to dělá již dnes. Dnes jsou perzekuováni lidé, kteří si u oběda / večeře chtějí dát jednu skleničku.
Osobně povolení alkoholu podporuji. Dle těch ostatních států 0.5 zní ok. Já bych klidně dal 0.3 nebo 0.4 a počkal jak se to osvědčí v našich podmínkách. Popřípadě bych se nebránil postupnému (každý rok povolit o 0.1 víc až do 0.5) náběhu na 0.5.
Předpokládám, že by se to netýkalo profesionálních řidičů.
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Profant za příspěvek:
- Jan.Prokop
profant.eu
náměstek vicepremiéra pro digitalizaci
vedoucí resortních týmů Informatika
- Martin.Smida
- Republikový výbor
- Příspěvky: 4042
- Registrován: 12 črc 2012, 07:45
- Profese: Kompostář
- Bydliště: Majetín
- Dal poděkování: 2916 poděkování
- Dostal poděkování: 5340 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alkohol za volantem v ČR
no, je mi skoro jedno, jaká bude ta hranice... jenom by měl bejt stejnej metr i na ostatní návykové látky... takže jestli tolerance alkoholu, tak i tolerance trávy... a nebo nula oboje...
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Martin.Smida za příspěvek:
- Andrej.Ramaseuski
- Andrej.Ramaseuski
- Jednatel/ka republikového výboru
- Příspěvky: 3436
- Registrován: 28 srp 2016, 20:49
- Profese: programátor
- Bydliště: Sedlíšťka (Radhošť)
- Dal poděkování: 2607 poděkování
- Dostal poděkování: 5037 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alkohol za volantem v ČR
libi se mi dansky pristup ktery rozlisuje pojmy "pritomnost" a "pod vlivem". u alkoholu ten rozdil neni nijak vyznamny (i kdyz take neni to same), ale, treba u travy je rozdil obrovsky - pritomnost se da v klidu zjistit i po nekolika dnesch, vliv mizi v rade hodin.
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Andrej.Ramaseuski za příspěvky (celkem 4):
- Marian_Kechlibar, Frantisek.Navrkal, Robert.Magni, Ondrej.Profant
0x8DE5F4739D2A2F0B | Ceterum censeo Facebook esse delendam
-
- Člen KS Jihomoravský kraj
- Příspěvky: 1036
- Registrován: 28 úno 2018, 10:54
- Profese: programátor
- Bydliště: Vracov [HO]
- Dal poděkování: 2798 poděkování
- Dostal poděkování: 1488 poděkování
Re: Alkohol za volantem v ČR
Za většinu mrtvých na našich silnicích může infrastruktura, často jsou to například chybějící svodidla, takže když řidič vyjede ze silnice, zabije se o strom, propustek, mostní konstrukci apod, ale:
alkohol je v nás zjištěn u 10 % smrtelných nehod, třeba v Británii to je u 13 % (a tam je to nadlimitní množství - tzn. kdo má alkohol třeba 0.5, tak se ve VB do té statistiky nevejde, ale u nás ano). Jak je to u jiných zemí se dá taky najít, ale je prakticky jisté, že po zavedení nenulové tolerance se počet nehod i počet nehod s následky na zdraví zvýší (těžko říct o kolik).
Co by možná dávalo smysl je podívat se na věk řidičů - pravděpodobně se zjistí, že pod vlivem alkoholu nejvíce bourají mladí řidiči (muži), takže tolerance alkoholu by mohla být až od určitého věku.
Zároveň by se mohlo rozlišovat mezi třídami silnic - opilec na dálnici může udělat mnohem větší paseku než na okresní silnici, kde ublíží nejspíš jen sobě.
Asi by mi přišlo rozumné, kdyby byla tolerance alkoholu na silnicích I. třídy a nižších a jen u řidičů nad 30 let (např.), ale plošné zrušení limitu zaručeně povede ke zvýšení nehodovosti.
alkohol je v nás zjištěn u 10 % smrtelných nehod, třeba v Británii to je u 13 % (a tam je to nadlimitní množství - tzn. kdo má alkohol třeba 0.5, tak se ve VB do té statistiky nevejde, ale u nás ano). Jak je to u jiných zemí se dá taky najít, ale je prakticky jisté, že po zavedení nenulové tolerance se počet nehod i počet nehod s následky na zdraví zvýší (těžko říct o kolik).
Co by možná dávalo smysl je podívat se na věk řidičů - pravděpodobně se zjistí, že pod vlivem alkoholu nejvíce bourají mladí řidiči (muži), takže tolerance alkoholu by mohla být až od určitého věku.
Zároveň by se mohlo rozlišovat mezi třídami silnic - opilec na dálnici může udělat mnohem větší paseku než na okresní silnici, kde ublíží nejspíš jen sobě.
Asi by mi přišlo rozumné, kdyby byla tolerance alkoholu na silnicích I. třídy a nižších a jen u řidičů nad 30 let (např.), ale plošné zrušení limitu zaručeně povede ke zvýšení nehodovosti.
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Zbynek.Janoska za příspěvky (celkem 4):
- Andrej.Ramaseuski, Jan.Prokop, Petr.Vileta, Ondrej.Profant
- Antonino.Milicia
- Komunální zastupitel/ka
- Příspěvky: 2453
- Registrován: 04 pro 2018, 19:58
- Profese: Strategie, projekty, rozvoj
- Dal poděkování: 3178 poděkování
- Dostal poděkování: 3498 poděkování
Re: Alkohol za volantem v ČR
To jsou poněkud spekulace. Smrtelných nehod je u nás řádově stovky, takže by neměl být problém udělat detailní rozbor každé z nich a posoudit, jaké příčiny měly rozhodující vliv. Tomu by měla odpovídat restrikce i prevence. Jinak je to cucání z palců a zbytečné trápení řidičů. Nicméně za 0 za volentam jsem v každém případě.Zbynek.Janoska píše: ↑08 dub 2019, 14:42 Za většinu mrtvých na našich silnicích může infrastruktura, často jsou to například chybějící svodidla, takže když řidič vyjede ze silnice, zabije se o strom, propustek, mostní konstrukci apod, ale:
alkohol je v nás zjištěn u 10 % smrtelných nehod, třeba v Británii to je u 13 % (a tam je to nadlimitní množství - tzn. kdo má alkohol třeba 0.5, tak se ve VB do té statistiky nevejde, ale u nás ano). Jak je to u jiných zemí se dá taky najít, ale je prakticky jisté, že po zavedení nenulové tolerance se počet nehod i počet nehod s následky na zdraví zvýší (těžko říct o kolik).
Co by možná dávalo smysl je podívat se na věk řidičů - pravděpodobně se zjistí, že pod vlivem alkoholu nejvíce bourají mladí řidiči (muži), takže tolerance alkoholu by mohla být až od určitého věku.
Asi by mi přišlo rozumné, kdyby byla tolerance alkoholu na silnicích I. třídy a nižších a jen u řidičů nad 30 let (např.), ale plošné zrušení limitu zaručeně povede ke zvýšení nehodovosti.
Tímto se nabízím, že pokud někdo od PČR vyžádá data o nehodovosti, tak z toho zpracuji přehled - několik jet jsem pracoval jako analytik dopravní bezpečnosti a vím, jak policejní databáze vypadá
Zcela nesouhlasím. Troufám si odhadnout, že realita bude přesně opačná (vesnické zábavy atd.).Zbynek.Janoska píše: ↑08 dub 2019, 14:42 Zároveň by se mohlo rozlišovat mezi třídami silnic - opilec na dálnici může udělat mnohem větší paseku než na okresní silnici, kde ublíží nejspíš jen sobě.
-
- Člen KS Jihomoravský kraj
- Příspěvky: 1036
- Registrován: 28 úno 2018, 10:54
- Profese: programátor
- Bydliště: Vracov [HO]
- Dal poděkování: 2798 poděkování
- Dostal poděkování: 1488 poděkování
Re: Alkohol za volantem v ČR
Ony příčiny nehod a co s tím dělat jsou celkem dobře známy a dokonce na to má MD strategii, jen ji holt nenaplňuje (a detailní rozbory nehod se dělají, ale přijde se u nich na to, že tam byla souhra 30 faktorů, což ti nepomůže hrubé statistiky jsou v tomto lepší, protože je můžeš porovnat se zahraničím, předcházejícími roky...).Antonino píše: ↑08 dub 2019, 15:42 Smrtelných nehod je u nás řádově stovky, takže by neměl být problém udělat detailní rozbor každé z nich a posoudit, jaké příčiny měly rozhodující vliv. Tomu by měla odpovídat restrikce i prevence.Jinak je to cucání z palců a zbytečné trápení řidičů. Nicméně za 0 za volentam jsem v každém případě.
Tak obecně platí, že s větší pravděpodobností se zabiješ na silnici II./III. třídy než na dálnici, ale většinou je to tak, že jsou to nehody jednoho vozidla. Když řídíš opilý nebo sedneš do auta k opilci, je to tak trochu tvoje vina. Na dálnici je mnohem větší šance, že svou chybou ohrozíš řidiče a posádku jiného auta.Antonino píše: ↑08 dub 2019, 15:42Zcela nesouhlasím. Troufám si odhadnout, že realita bude přesně opačná (vesnické zábavy atd.).Zbynek.Janoska píše: ↑08 dub 2019, 14:42 Zároveň by se mohlo rozlišovat mezi třídami silnic - opilec na dálnici může udělat mnohem větší paseku než na okresní silnici, kde ublíží nejspíš jen sobě.
-
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 622
- Registrován: 23 bře 2017, 10:12
- Profese: Logistika
- Dal poděkování: 131 poděkování
- Dostal poděkování: 520 poděkování
Re: Alkohol za volantem v ČR
To dost nesouhlasim, na vesnici vam muze v neprehlednych mistech zpoza stromu, zaparkovaneho auta apod. vybehnou pod kola hrajici dite a tam jde proste o milisekundy.Zbynek.Janoska píše: ↑08 dub 2019, 14:42 Zároveň by se mohlo rozlišovat mezi třídami silnic - opilec na dálnici může udělat mnohem větší paseku než na okresní silnici, kde ublíží nejspíš jen sobě.
At si kazdy bere z drog co chce, je to jeho vec, ale at pocita ze potom nemuze delat, dokud nevystrizlivi, veci jako rizeni auta, jit na myslivecky hon atd..
- Antonino.Milicia
- Komunální zastupitel/ka
- Příspěvky: 2453
- Registrován: 04 pro 2018, 19:58
- Profese: Strategie, projekty, rozvoj
- Dal poděkování: 3178 poděkování
- Dostal poděkování: 3498 poděkování
Re: Alkohol za volantem v ČR
Tohle není můj obor, ale nikdy jsem neviděl (ani o ní neslyšel) takovou prioritizaci a z toho těžící koncepci. Nevidím to ani v tom dokumentu.Zbynek.Janoska píše: ↑08 dub 2019, 15:57Ony příčiny nehod a co s tím dělat jsou celkem dobře známy a dokonce na to má MD strategii, jen ji holt nenaplňuje (a detailní rozbory nehod se dělají, ale přijde se u nich na to, že tam byla souhra 30 faktorů, což ti nepomůže :) hrubé statistiky jsou v tomto lepší, protože je můžeš porovnat se zahraničím, předcházejícími roky...).Antonino píše: ↑08 dub 2019, 15:42 Smrtelných nehod je u nás řádově stovky, takže by neměl být problém udělat detailní rozbor každé z nich a posoudit, jaké příčiny měly rozhodující vliv. Tomu by měla odpovídat restrikce i prevence.Jinak je to cucání z palců a zbytečné trápení řidičů. Nicméně za 0 za volentam jsem v každém případě.
Řešíme systém, nesoudíme lidi. Jestli vlítne 5 mladých lidí po zábavě do stromu a zůstane tam pět svíček, tak si mohu říkat, že jsou pitomci, ale upřímně, kdo z nás v 18 neudělal občas nějakou blbost, ale měli jsme větší štěstí. Odmítal jsem ten mírnější režimem na okrskách a zatím mne nic nepřesvědčilo o opaku :)Zbynek.Janoska píše: ↑08 dub 2019, 15:57Tak obecně platí, že s větší pravděpodobností se zabiješ na silnici II./III. třídy než na dálnici, ale většinou je to tak, že jsou to nehody jednoho vozidla. Když řídíš opilý nebo sedneš do auta k opilci, je to tak trochu tvoje vina. Na dálnici je mnohem větší šance, že svou chybou ohrozíš řidiče a posádku jiného auta.Antonino píše: ↑08 dub 2019, 15:42Zcela nesouhlasím. Troufám si odhadnout, že realita bude přesně opačná (vesnické zábavy atd.).Zbynek.Janoska píše: ↑08 dub 2019, 14:42 Zároveň by se mohlo rozlišovat mezi třídami silnic - opilec na dálnici může udělat mnohem větší paseku než na okresní silnici, kde ublíží nejspíš jen sobě.
- Robert.Magni
- Člen KS Plzeňský kraj
- Příspěvky: 5559
- Registrován: 18 led 2013, 17:08
- Profese: dělník
- Bydliště: Břasy 264,okr.Rokycany
- Dal poděkování: 22542 poděkování
- Dostal poděkování: 4546 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alkohol za volantem v ČR
A to znamená,že nedostaneš nic (kde nic není ani exekutor nebere.... ) a zešrotuješ třeba popelák za 5 mega ?
Přes 10% národa už totiž dávno žádný majetek nemá...
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Robert.Magni za příspěvek:
- Petr.Vileta
Robert Magni
zabzicek@gmail.com
799796575
Nelíbí se vám moje názory ? Tak vypadněte na bar !
Roger Waters, Praha 2023