Proč eurovolby drhnou na lokální úrovni a co s tím lze dělat?

Diskuse členů a příznivců o věcech přesahujících působnost orgánů, netýkajících se programu nebo o straně jako celku.

Moderátor: Odbor - administrativni

Pravidla fóra
Než napíšete nový příspěvek, zamyslete se, zda má takovou hodnotu, aby ho musely číst stovky lidí.
  • Aktuální politické kauzy lze řešit v příslušné části veřejné diskuze.
  • Části programu, současné či budoucí, diskutujte na fóru Pirátský program.
  • Podání orgánům a jednoduché návrhy čiňte v příslušné podatelně.
  • Pokud chcete něco rozhodnout(usnést, zvolit, odvolat, přijmout), podejte členský podnět. Ale nejdřív zvažte, jestli by na to nestačil třeba republikový výbor.
  • Povídat o čemkoli si můžete v Podpalubí, což je skrytá část fóra otevřená všem zájemcům. (Je třeba se přidat do skupiny "Zobrazit - Podpalubí".)
Dodržujte prosím pravidla fóra.

Jak vidíte pirátskou Eurokampaň?

je ok, neplašte
4
10%
je potřeba zlepšit podporu z centra a rozjet to
18
44%
chce to zásadní změnu, proberte se
12
29%
co je to eurokampaň?
7
17%
 
Celkem hlasujících: 41 - Celkem hlasů: 41

Uživatelský avatar
Patrick.Zandl
Republikový výbor
Příspěvky: 75
Registrován: 25 říj 2016, 21:24
Profese: projektový manažer
Bydliště: Brandýs nad Labem - Stará Boleslav
Dal poděkování: 86 poděkování
Dostal poděkování: 336 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Proč eurovolby drhnou na lokální úrovni a co s tím lze dělat?

Příspěvek od Patrick.Zandl » 24 bře 2019, 10:53

Lenka Kozlová se nás v "utajení Stč facebookskupině" zeptala (trochu s žínkou a šamponem na mytí hlavy v ruce), proč nám vázne EU kampaň a proč se více v místních sdruženích a PKS více nemaká na vítězství. Zamyšlením a voláním po inspiraci přehazuji debatu sem.

Skutečně, naše kampaň je momentálně i pro mne málo viditelná. Možná je to strategie, EU volby nejsou běh na dlouhou trať, ale sprint na poslední chvíli plus dlouhodobá znalost značky a disciplinovaný elektorát. Máme značku, nemáme moc disciplinovaný elektorát a teď tedy, jak nám půjde sprint?

Za naše MS musím říct, že nám chybí nějaké jasné slovo, co a jak dělat v EU kampani a ani se mi nezdá, že kromě proklamací by byla nějaká vůle vyhrávat, takže si to neumím přebrat. Tady bych se chtěl zamyslet nad tím, jak bychom to mohli udělat lépe případně, co pro to konkrétně my dole můžeme udělat...

Jak to bylo a je očima řadového malého sdružení v Brandýse?

1) Promarněný Tábor: všichni jsme se sjeli, celý den řešili detailně, kdo bude na jakém místě kandidátky. O zaměření kampaně byla jedna malá a dosti potvrchní přednáška, zjevně ještě nebylo jasno, co a jak. Že by byla příležitost pobavit se s ostatními MS o tom, co jim funguje, načerpat inspiraci, to se nestalo, na to prostor nebyl (největší přínos mělo večerní sobotní setkání s Radkem Holomčíkem a dalšími lidmi z MSek, které bylo ovšem ojedinělé a věděl o něm málokdo). Výjimkou bylo pár přednášek s názory řadových členů, jak by se to dalo dělat - například moje. Dostal jsem za ní následně výtku od volební manažerky kampaně za to, že šířím dezinformace (když si spletla informace "mohli bychom dělat" s "přikazuju vám dělat"). Nějaká synchronizace akčních a politických postojů čtyři měsíce před kampaní? Na to prostor nebyl. Dodnes vlastně není.

2) Pirátské listy: pořád věřím tomu, že tohle byla silná stránka naší kampaně dříve. Dokázali jsme lidem zprostředkovat témata, která se jich týkala. Jak to udělat s EU, vzdálenou institucí, ještě vzdálenější, než pro Frýdek Praha nebo pro Prahu Frýdek? Vznikla "regionální témata" pro Pirátské listy, dvoustránka obalující celostátní obsah. Což bohužel pro středočeský kraj znamená dvě stránky pelmelu, kdy Brandýs "sousedí" s Benešovem, Kladnem či Příbramí. Je těžké tím zaujmout místní voliče, když nejsme téma schopni promítnout do toho, čím žijí a ani na oblast, kterou žijí.

3) Kandidáti. Že někdo z nich má profil na sociálních sítích založený v den zvolení na kandidátku, budiž, to je osobní postoj. Jenže to také vede k tomu, že je těžké kandidáty v sociálních sítích propagovat, snad s výjimkou Markéty se jim nedaří nahodit na FB nějaký EU related post, který by se dal zpropagovat i z lokálních stránek. Abych byl konkrétní, jak by se dal v kampani v regionu použít příspěvek Marcela: "Včera jsem měl možnost diskutovat se studenty učastnícími se Pražský studentský summit/Prague Student Summit, konkrétně modelu, který simuluje jednání Rady EU. Projekty jako PSS jsou rozhodně přínosné a je skvělé vidět zájem studentů o fungování mezinárodních organizací!"

4) MSka mají více práce, než dříve. Část z nich nějak uspěla v komunuálních volbách, což je značná zátěž. A když je zátěž, je kreativita omezená. Pomohlo by načerpat inspiraci, či přímo dostat nějaký polotovar z centra ve stylu "uspořádejte si EU divadlo pro děti, máme tři soubory na výběr, pište tomu a tomu termín" nebo "putovní výstava fotografií před a po EU, dohodněte si termín".

5) Tváře EU kampaně netáhnou na osobní setkání. Ptali jsme se, nikdo je v obci nezná. Přijdou na Ivana, přijdou na poslance, jenže ti mají frmolu dost. Má v téhle situaci zkoušet nějaké osobní setkání s kandidátem i v městě do 50K obyvatel? Zkusili jste to někdo? Jak to dopadlo?

6) Jaké materiály centrálně vznikly? Infografiky vysvětlující, jak nám bylo před EU a jak nám je v EU? Kolik se nasypalo z fondů do jednotlivých regionů? Nějaký boj proti názorům o euroregulaci? Nic z toho na úrovni regionu nemůže efektivně vzniknout, je to dost odborné téma, ale nám by pomohlo, kdybychom v Brandýse mohli říct, co všechno díky EU máme a konkrétně ukázat, že ta buzerace tady byla i před tím, že to není jen věc EU. Bylo by fajn, kdyby si každé MSko a každý člen nemusel vymýšlet a dohledávat argumenty, které už někdo v centrále má a ví. Není to téma pro Pirátský analytický tým?

7) Co bude dál? Tušíme někdo? Vznikla hesla a slogany, které jsou v regionu těžko udatelné, jako "upgrade". Kam je máme dávat? Co s nima máme dělat? Jo, každý z nás tisícovky členů dole může sehnat 10 hlasů, když se bude snažit, ale co je teď efektivní snaha? Vykřikovat "upgrade" na náměstí?

Potřebujeme aktivizovat naše voliče. Kdo to je? Mohl by nám někdo z vedení kampaně říci, na koho máme nejspíše cílit, co je nejefektivnější? Máme objíždět spíše domovy důchodců nebo školy? Fabriky nebo officecentra? Nebo nic z toho a zachrání to billboardy?

Můžete mi znovu šamponovat hlavu, že pro vítězství děláme tady dole málo, ale pomohly by myslím dvě věci:
- vidět, že v tom tady dole nejsme sami, že zvítězit nechtějí jen kandidáti a my a že existuje představa, jak na to, na které se dá nějak podílet.
- a sdílet nějakou inspiraci o tom, co funguje a nefunguje.

Tou inspirací bych začal asi tady. Pokud jste něco k EU volbám dělali, tak to sem nahoďte. Billboard a Pirlisty jsou jasné, to netřeba rozebírat, zajímají mě setkání a další akce, které nejsou tak politicky vlezlé.

Berte to prosím pozitivně, jako seznam problémů, které můžeme vyřešit (a kde se samozřejmě mohu plést) plus výzva k pochlubení se vlastní úspěšnou prací :)

A děkuju Lence, že nás v kraji a mě tady k tomu zamyšlení nakopla.
Naposledy upravil(a) Patrick.Zandl dne 24 bře 2019, 13:05, celkem upraveno 1 x.
hezký den, Patrick Zandl

Uživatelský avatar
Dalibor.Zahora
Člen KS Středočeský kraj
Příspěvky: 8837
Registrován: 21 dub 2009, 12:29
Profese: zakládající člen
Bydliště: Praha
Dal poděkování: 21577 poděkování
Dostal poděkování: 10012 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Proč eurovolby drhnou na lokální úrovni a co s tím lze dělat?

Příspěvek od Dalibor.Zahora » 24 bře 2019, 12:43

Navrhuji ještě přidat anketu - pro rychlejší zjištění názorů, např.
Eurokampaň
- je ok, neplašte
- je potřeba zlepšit podporu z centra
- chce to zásadní změnu, proberte se
- co je eurokampaň?
Tito uživatelé poděkovali autorovi Dalibor.Zahora za příspěvky (celkem 3):
Lukas.Dolezal, Patrick.Zandl, Ivan.Muzik
kandidát do eRVé - Piráti Středočeský kraj, t. 773 993 465 twitter @daliborzz FB fb.com/dlbrz https://stredocesky.pirati.cz (zakládající člen, bývalý člen KK, více na profilu wiki.pirati.cz)

Uživatelský avatar
Lukas.Blazej
Republikový výbor
Příspěvky: 473
Registrován: 24 lis 2010, 18:04
Profese: Student
Bydliště: Ústí nad Labem - centrum
Dal poděkování: 424 poděkování
Dostal poděkování: 623 poděkování

Re: Proč eurovolby drhnou na lokální úrovni a co s tím lze dělat?

Příspěvek od Lukas.Blazej » 24 bře 2019, 13:16

Díky za založení tématu. Nejsem nyní schopen na všechno odpovědět, předpokládám, že se tu rozepíše @Martina.Kavanova. Odpovím alespoň na jednu otázku:
Patrick.Zandl píše:
24 bře 2019, 10:53
6) Jaké materiály centrálně vznikly? Infografiky vysvětlující, jak nám bylo před EU a jak nám je v EU? Kolik se nasypalo z fondů do jednotlivých regionů? Nějaký boj proti názorům o euroregulaci? Nic z toho na úrovni regionu nemůže efektivně vzniknout, je to dost odborné téma, ale nám by pomohlo, kdybychom v Brandýse mohli říct, co všechno díky EU máme a konkrétně ukázat, že ta buzerace tady byla i před tím, že to není jen věc EU. Bylo by fajn, kdyby si každé MSko a každý člen nemusel vymýšlet a dohledávat argumenty, které už někdo v centrále má a ví. Není to téma pro Pirátský analytický tým?
Sehnal jsem do PiCe čtyři krabice příruček „Evropská unie - co je a co dělá“ a „Evropa - Informační příručka pro mladé“. Jde dohromady o 115 stránek přesně toho, co hledáš. Mělo by jich být dost jak pro informování členů, tak pro rozdávání. Než vymyslíme způsob distribuce do jednotlivých MS, můžeš využít online verzi nebo tenhle web.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Lukas.Blazej za příspěvky (celkem 3):
Dalibor.Zahora, YjM, Petr.Chapcak
Tel. 778702712

Uživatelský avatar
Marek.Rebicek
Krajské předsednictvo
Příspěvky: 66
Registrován: 11 úno 2018, 12:21
Profese: majitel firmy - dřevařství
Bydliště: Brandýs nad Labem
Dal poděkování: 114 poděkování
Dostal poděkování: 150 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Proč eurovolby drhnou na lokální úrovni a co s tím lze dělat?

Příspěvek od Marek.Rebicek » 24 bře 2019, 13:28

Lukáši, tahle příručka je možná zajímavá jak podklad pro ročníkovou práci na střední škole, ale ne pro voliče!
Já očekávám, že lidi, co chtějí za dva měsíce sedět v EU za nemalé peníze jsou schopni tvořit obsah kampaně, krátké posty, originální postřehy s místním dopadem, které je odliší od ostatních kandidátů jiných stran a my je můžeme v krajích použít jako argument pro aktivizaci voličů. Z mého pohledu je ta směrnice o internetu vaše požehnání, jinak byste snad neměli vlastní relevantní témata k problémům EU.
Máš téma udržitelnost, kde najdu jakýkoliv tvůj příspěvek ke klimatu, zemědělství, odpadům, který bych mohl použít s lokálními souvislostmi?
Tito uživatelé poděkovali autorovi Marek.Rebicek za příspěvky (celkem 4):
Dalibor.Zahora, Jiri.Snizek, Lukas.Dolezal, Ivan.Muzik

Uživatelský avatar
Lukas.Blazej
Republikový výbor
Příspěvky: 473
Registrován: 24 lis 2010, 18:04
Profese: Student
Bydliště: Ústí nad Labem - centrum
Dal poděkování: 424 poděkování
Dostal poděkování: 623 poděkování

Re: Proč eurovolby drhnou na lokální úrovni a co s tím lze dělat?

Příspěvek od Lukas.Blazej » 24 bře 2019, 15:00

Marek.Rebicek píše:
24 bře 2019, 13:28
Lukáši, tahle příručka je možná zajímavá jak podklad pro ročníkovou práci na střední škole, ale ne pro voliče!
Já očekávám, že lidi, co chtějí za dva měsíce sedět v EU za nemalé peníze jsou schopni tvořit obsah kampaně, krátké posty, originální postřehy s místním dopadem, které je odliší od ostatních kandidátů jiných stran a my je můžeme v krajích použít jako argument pro aktivizaci voličů. Z mého pohledu je ta směrnice o internetu vaše požehnání, jinak byste snad neměli vlastní relevantní témata k problémům EU.
Máš téma udržitelnost, kde najdu jakýkoliv tvůj příspěvek ke klimatu, zemědělství, odpadům, který bych mohl použít s lokálními souvislostmi?
V rozvedení programových priorit a ve F.A.Q. pro odpovídače. Postřehy s místním dopadem můžu mít v rámci kampaně v daném místě, jejich centrální vytváření ("Napište, jak se vaše programová oblast vztahuje k Ústí nad Labem") zatím v plánu není. Omlouvám se, že nemůžu poskytnout podrobnější odpověď, tagnul jsem Martinu, která má přehled o strategii i jejím plnění. V současnosti funguji v detailu "panelová diskuse, rozhovor, přednáška", nejsem členem volebního štábu. Možná lokální pohled nemá dostatečný dopad, možná není ve strategii, možná to jenom nikoho zatím nenapadlo a obratem to vytvoříme. Zatím máme naplánované příspěvky, jejichž cílem je ukázat, že ve svých programových oblastech už věci aktivně řešíme, což ale nemá ten lokální dopad, po kterém se ptáš.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Lukas.Blazej za příspěvek:
Dalibor.Zahora
Tel. 778702712

Uživatelský avatar
David.Wagner
Místní předsednictvo
Příspěvky: 398
Registrován: 06 lis 2017, 23:35
Profese: historik, pedagog
Dal poděkování: 267 poděkování
Dostal poděkování: 1157 poděkování

Re: Proč eurovolby drhnou na lokální úrovni a co s tím lze dělat?

Příspěvek od David.Wagner » 24 bře 2019, 17:01

Patrick.Zandl píše:
24 bře 2019, 10:53
Lenka Kozlová se nás v "utajení Stč facebookskupině" zeptala (trochu s žínkou a šamponem na mytí hlavy v ruce), proč nám vázne EU kampaň a proč se více v místních sdruženích a PKS více nemaká na vítězství. Zamyšlením a voláním po inspiraci přehazuji debatu sem.

Skutečně, naše kampaň je momentálně i pro mne málo viditelná. Možná je to strategie, EU volby nejsou běh na dlouhou trať, ale sprint na poslední chvíli plus dlouhodobá znalost značky a disciplinovaný elektorát. Máme značku, nemáme moc disciplinovaný elektorát a teď tedy, jak nám půjde sprint?

Za naše MS musím říct, že nám chybí nějaké jasné slovo, co a jak dělat v EU kampani a ani se mi nezdá, že kromě proklamací by byla nějaká vůle vyhrávat, takže si to neumím přebrat. Tady bych se chtěl zamyslet nad tím, jak bychom to mohli udělat lépe případně, co pro to konkrétně my dole můžeme udělat...

Jak to bylo a je očima řadového malého sdružení v Brandýse?

1) Promarněný Tábor: všichni jsme se sjeli, celý den řešili detailně, kdo bude na jakém místě kandidátky. O zaměření kampaně byla jedna malá a dosti potvrchní přednáška, zjevně ještě nebylo jasno, co a jak. Že by byla příležitost pobavit se s ostatními MS o tom, co jim funguje, načerpat inspiraci, to se nestalo, na to prostor nebyl (největší přínos mělo večerní sobotní setkání s Radkem Holomčíkem a dalšími lidmi z MSek, které bylo ovšem ojedinělé a věděl o něm málokdo). Výjimkou bylo pár přednášek s názory řadových členů, jak by se to dalo dělat - například moje. Dostal jsem za ní následně výtku od volební manažerky kampaně za to, že šířím dezinformace (když si spletla informace "mohli bychom dělat" s "přikazuju vám dělat"). Nějaká synchronizace akčních a politických postojů čtyři měsíce před kampaní? Na to prostor nebyl. Dodnes vlastně není.

2) Pirátské listy: pořád věřím tomu, že tohle byla silná stránka naší kampaně dříve. Dokázali jsme lidem zprostředkovat témata, která se jich týkala. Jak to udělat s EU, vzdálenou institucí, ještě vzdálenější, než pro Frýdek Praha nebo pro Prahu Frýdek? Vznikla "regionální témata" pro Pirátské listy, dvoustránka obalující celostátní obsah. Což bohužel pro středočeský kraj znamená dvě stránky pelmelu, kdy Brandýs "sousedí" s Benešovem, Kladnem či Příbramí. Je těžké tím zaujmout místní voliče, když nejsme téma schopni promítnout do toho, čím žijí a ani na oblast, kterou žijí.

3) Kandidáti. Že někdo z nich má profil na sociálních sítích založený v den zvolení na kandidátku, budiž, to je osobní postoj. Jenže to také vede k tomu, že je těžké kandidáty v sociálních sítích propagovat, snad s výjimkou Markéty se jim nedaří nahodit na FB nějaký EU related post, který by se dal zpropagovat i z lokálních stránek. Abych byl konkrétní, jak by se dal v kampani v regionu použít příspěvek Marcela: "Včera jsem měl možnost diskutovat se studenty učastnícími se Pražský studentský summit/Prague Student Summit, konkrétně modelu, který simuluje jednání Rady EU. Projekty jako PSS jsou rozhodně přínosné a je skvělé vidět zájem studentů o fungování mezinárodních organizací!"

4) MSka mají více práce, než dříve. Část z nich nějak uspěla v komunuálních volbách, což je značná zátěž. A když je zátěž, je kreativita omezená. Pomohlo by načerpat inspiraci, či přímo dostat nějaký polotovar z centra ve stylu "uspořádejte si EU divadlo pro děti, máme tři soubory na výběr, pište tomu a tomu termín" nebo "putovní výstava fotografií před a po EU, dohodněte si termín".

5) Tváře EU kampaně netáhnou na osobní setkání. Ptali jsme se, nikdo je v obci nezná. Přijdou na Ivana, přijdou na poslance, jenže ti mají frmolu dost. Má v téhle situaci zkoušet nějaké osobní setkání s kandidátem i v městě do 50K obyvatel? Zkusili jste to někdo? Jak to dopadlo?

6) Jaké materiály centrálně vznikly? Infografiky vysvětlující, jak nám bylo před EU a jak nám je v EU? Kolik se nasypalo z fondů do jednotlivých regionů? Nějaký boj proti názorům o euroregulaci? Nic z toho na úrovni regionu nemůže efektivně vzniknout, je to dost odborné téma, ale nám by pomohlo, kdybychom v Brandýse mohli říct, co všechno díky EU máme a konkrétně ukázat, že ta buzerace tady byla i před tím, že to není jen věc EU. Bylo by fajn, kdyby si každé MSko a každý člen nemusel vymýšlet a dohledávat argumenty, které už někdo v centrále má a ví. Není to téma pro Pirátský analytický tým?

7) Co bude dál? Tušíme někdo? Vznikla hesla a slogany, které jsou v regionu těžko udatelné, jako "upgrade". Kam je máme dávat? Co s nima máme dělat? Jo, každý z nás tisícovky členů dole může sehnat 10 hlasů, když se bude snažit, ale co je teď efektivní snaha? Vykřikovat "upgrade" na náměstí?

Potřebujeme aktivizovat naše voliče. Kdo to je? Mohl by nám někdo z vedení kampaně říci, na koho máme nejspíše cílit, co je nejefektivnější? Máme objíždět spíše domovy důchodců nebo školy? Fabriky nebo officecentra? Nebo nic z toho a zachrání to billboardy?

Můžete mi znovu šamponovat hlavu, že pro vítězství děláme tady dole málo, ale pomohly by myslím dvě věci:
- vidět, že v tom tady dole nejsme sami, že zvítězit nechtějí jen kandidáti a my a že existuje představa, jak na to, na které se dá nějak podílet.
- a sdílet nějakou inspiraci o tom, co funguje a nefunguje.

Tou inspirací bych začal asi tady. Pokud jste něco k EU volbám dělali, tak to sem nahoďte. Billboard a Pirlisty jsou jasné, to netřeba rozebírat, zajímají mě setkání a další akce, které nejsou tak politicky vlezlé.

Berte to prosím pozitivně, jako seznam problémů, které můžeme vyřešit (a kde se samozřejmě mohu plést) plus výzva k pochlubení se vlastní úspěšnou prací :)

A děkuju Lence, že nás v kraji a mě tady k tomu zamyšlení nakopla.
Ahoj,

vyjádřím se jen k věcem, které vidím nějak přímo.

2) máme myslím taky hodně roztahaný kraj, ale z toho co vím naposledy máme do ÚsK mutace celkem témata. Imo tam může být taky dobrý místo prodávat věci v rozhovorech.
3) a 5) no, jako možná je to tím, že jsi zkoušel a hrozně narazil, ale minimálně tady https://www.facebook.com/peksamikulas/ jsou myslím docela sdílitelný věci (včetně přímo těch, které poptáváš), poznáno podle toho, že je někdo sdílí:)) stejně tak jestli chtějí lidi poslance, tak napiš, určitě vymyslíme s Mikulášovo možnostma něco (koneckonců podle monitoringů je viditelný zjevně hodně)

Jinak co se týče témat tak jsem nabízel nějaký jak interní "školení" pro členy Janě, tak jsme nějak minulý týden s Ninou nahodili možnost přednášek vyloženě pro veřejnost - které ona vyprodává velmi snadno, že. Rozhodně je tady velký deficit v tom, jak i naši kontaktní lidi mají šanci znát věci a argumenty a tak nějak počítám, že všechny ty vytvořené materiály už brzo začnou objíždět stranu.
Tito uživatelé poděkovali autorovi David.Wagner za příspěvky (celkem 2):
Dalibor.Zahora, Veronika.Nguyenova

Jan.Lipavsky
Poslanec Parlamentu ČR
Příspěvky: 743
Registrován: 21 srp 2013, 13:33
Profese: Analytik
Dal poděkování: 981 poděkování
Dostal poděkování: 1357 poděkování

Re: Proč eurovolby drhnou na lokální úrovni a co s tím lze dělat?

Příspěvek od Jan.Lipavsky » 24 bře 2019, 20:36

Patrick.Zandl píše:
24 bře 2019, 10:53
3) Kandidáti. Že někdo z nich má profil na sociálních sítích založený v den zvolení na kandidátku, budiž, to je osobní postoj. Jenže to také vede k tomu, že je těžké kandidáty v sociálních sítích propagovat, snad s výjimkou Markéty se jim nedaří nahodit na FB nějaký EU related post, který by se dal zpropagovat i z lokálních stránek. Abych byl konkrétní, jak by se dal v kampani v regionu použít příspěvek Marcela: "Včera jsem měl možnost diskutovat se studenty učastnícími se Pražský studentský summit/Prague Student Summit, konkrétně modelu, který simuluje jednání Rady EU. Projekty jako PSS jsou rozhodně přínosné a je skvělé vidět zájem studentů o fungování mezinárodních organizací!"
Ahoj,

pokud by jsi toto chtěl využít k debatě s voliči, tak se nabízí několik způsobů. Např. "Není nám lhostejné vzdělání budoucích generací, náš leader Marcel Kolaja včera mluvil s mladými lidmi na skvělé vzdělávací akci, kde studenti nebiflují znalosti na zpamět, ale sami si zkouší, jaké to je být v roli politika, který musí něco vyjednat. My chcem v unii vyjednat..." A pak můžeš navázat libovolným tématem.

H.

Uživatelský avatar
Lukas.Dolezal
Příznivec Pirátů – Jihomoravský kraj
Příspěvky: 32
Registrován: 28 úno 2019, 14:48
Profese: Politolog
Bydliště: Brno
Dal poděkování: 65 poděkování
Dostal poděkování: 56 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Proč eurovolby drhnou na lokální úrovni a co s tím lze dělat?

Příspěvek od Lukas.Dolezal » 25 bře 2019, 09:54

Ahoj Piráti a Pirátky, (při dalším postu to v rámci genderové vyváženosti dám naopak :D - ne vážně, to že je jedno pohlaví první v oslovení, neberu jako prvek nějaké nadřazenosti :)),

vzhledem k blížícím se eurovolbám (za 2 měsíce je to tady) si dovolím postnout jeden nápad, který by mohl rozseknout to, jak (v závěru) uchopit kampaň.

Myslím, že by stálo za to pouvažovat o sérii koncertů (festivalů) pod hlavičkou VyOsení a spojit to s kampaní. V květnu už bude dost teplo, takže ideální příležitost na to neformálně oslovit voliče :). Pokud bude nějaká šnůra, dejme tomu v 5 a více městech, určitě to přitáhne i slušnou mediální pozornost. Takže za mě určitě cílit na velká města. V tomto období bývají Majálesy, takže bych se nebál účasti – hlavně když bude absence vstupnýho a pivo okolo dvacky :).

Lidi těžko přijdou na nějakou debatu např. do knihovny nebo na klasický politický mítink na náměstí (pokud nepůjdou náhodou okolo). Ale pokud bude koncert a lidi se pobaví a navíc se dozví, proč Evropa potřebuje Piráty, třeba i pokecaj s Marcelem, Markétou, Lukášem, Janou nebo Mikulášem (+ dalšíma v pořadí na kandidátce), ten efekt kdy "nejsou to ti potencionální vlezdobruselisti" – (hrozný slovo, já vím - bohusatanužel se v ČR kvůli Kikině uchytilo), jsou to lidi jako my :) a opravdu chtěj něco změnit, bude značnej.

Tohle je to, kvůli čemu je Babiš úspěšnej - že má tu auru "nejsem jako oni" (ale u jiné skupiny voličů), ale to už je jiná story. Samozřejmě, že Babiš si mladý lidi snadno nezíská – tady je naše role. Skvěle to shrnuje tento článek: https://nazory.aktualne.cz/komentare/ba ... 1553438224

Takže něco jako taková kontaktní Lollapalooza :D https://www.youtube.com/watch?v=wwFfkyZg3RA, samozřejmě bez střílení dělovou koulí do břicha :D a Cypress Hill a Smashing Pumpkins asi taky neseženeme :( :D.

Jako tečka kampaně (a doplněk k billboardům a Pirátským listům) je koncert / festival ideální. Za sebe můžu pomoct s přípravou této hudební akce v Brně.
Naposledy upravil(a) Lukas.Dolezal dne 26 bře 2019, 07:36, celkem upraveno 2 x.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Lukas.Dolezal za příspěvky (celkem 2):
Martin.Smida, Veronika.Nguyenova
"In this there is no teacher, no pupil; there is no leader; there is no guru; there is no Master, no Saviour. You yourself are the teacher and the pupil; you are the Master; you are the guru; you are the leader; you are everything. And to understand is to transform what is.” - Jiddu Krishnamurti

YjM
Příznivec Pirátů – Karlovarský kraj
Příspěvky: 138
Registrován: 12 dub 2014, 23:09
Profese: geomatik
Bydliště: divoký západ východního bloku
Dal poděkování: 1161 poděkování
Dostal poděkování: 125 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Proč eurovolby drhnou na lokální úrovni a co s tím lze dělat?

Příspěvek od YjM » 25 bře 2019, 11:12

Patrick.Zandl píše:
24 bře 2019, 10:53
Nebo nic z toho a zachrání to billboardy?
Patrick.Zandl píše:
24 bře 2019, 10:53
Billboard a Pirlisty jsou jasné
Lukas.Dolezal píše:
25 bře 2019, 09:54
Jako tečka kampaně (a doplněk k billboardům a Pirátským listům)
Jako srsly? Kdy přesně Saruman Moudrý vyměnil rozum za billboardy? :ugeek:
Tito uživatelé poděkovali autorovi YjM za příspěvek:
Jan.Mares
Hlídací pes Pirátů.
Tůten: https://www.linkedin.com/in/jmacura/

Uživatelský avatar
Jan.Licka
Místní předsednictvo
Příspěvky: 143
Registrován: 28 dub 2017, 14:15
Profese: Projektant logistiky
Bydliště: Benešov
Dal poděkování: 267 poděkování
Dostal poděkování: 291 poděkování

Re: Proč eurovolby drhnou na lokální úrovni a co s tím lze dělat?

Příspěvek od Jan.Licka » 25 bře 2019, 11:15

Vzhledem k tomu, že v onom vlákně na FB byl Benešov dáván za příklad, bych za místopředsedu MS rád dodal, že nijak nevybočujeme :) Jen to díky mojí kandidatuře víc veřejně diskutujeme.

@Patrick.Zandl :
1) Ad Promarněný Tábor: Ano.

2) Ad Pirátské listy: Item.

3) Ad Kandidáti: Rád bych věřil tomu, že tam jdeme jako tým. Kvůli tomu, jak je postavený program (Rozděl a panuj) i pozdnímu začátku na nějaké sehrání je převažujícím dojmem z mého okolí "volba pěti senátorů" (z čehož i směrem dovnitř posiluje efekt PNJ - problému někoho jiného). Bránilo nám něco navolit kandidáty do EP už loni na podzim a neodevzdávat kandidátku s jazykem na vestě? Když deklarujeme, že je to pro nás tak důležité téma?

4) Ad MSka mají více práce, než dříve: doplním - pro spoustu členů a příznivců z MS končí jejich zájem o politiku v MS. Vlastní členská základna je pořád úzká, těch pár místních nadšenců je rozdělených mezi deset patnáct politických subjektů. I vzhledem k premise nekumulace funkcí prostě není kde brát. Nemůžeme chtít po každém komunálním dělníkovi, aby se zajímal o volbu do místa, kde nikdy nebyl, zvlášť když to dělá ve volném čase a půl roku života nám už věnoval zadarmo při loňských volbách.

5) Ad Tváře EU kampaně: Souvisí s bodem 3). Není dostatek času vybudovat jim přirozený image, který by se nemusel nafukovat marketingem (zmíněnými billboardy, proti kterým jsme u dálnic i v Praze doteď vedli křížovou výpravu).

6) Ad Materiály: Není čas na filozofii volného pohybu nebo Evropy bez válek. Lidé pragmaticky a přímo vnímají otázku peněz. Tedy co můžeme udělat, je připomenout místním, co od posledních voleb (spolu)financovala EU. Možná je překvapí, jak dlouhý seznam to je.

7) Ad Hesla: Zdržuji se komentáře, až na jeden: "Evropa potřebuje Piráty" považuju osobně za nešťastné. Cynik dodává "Fajn, ať jdou. Budu volit někoho, kdo mi dá, co potřebuju já." (= v záplavě hesel národovců mi pro eurovolby chybí akcent vnímání I my jsme Evropa, který by volbu říšských poslanců snesl na zem).

Potřebujeme aktivizovat VŠECHNY voliče, ne jen ty naše. Z tohohle pohledu bych chtěl ocenit třeba snahu natočit pozitivní rozhovory s důchodci (tedy inverzní "Přemluv bábu").
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jan.Licka za příspěvky (celkem 9):
Marek.Rebicek, Jiri.Snizek, Lukas.Dolezal, Dalibor.Zahora, Vaclav.Fortik, Martin.Polak, Lenka.Kozlova, Patrick.Zandl, Simona.Bartova
Dávat druhým vyrůst

Odpovědět

Zpět na „Vnitrostranická diskuse“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 3 hosti