Udržitelnost osobní dopravy - jaké druhy dopravy Piráti podporují?

Toto fórum slouží k orientačním průzkumům mezi členy.

Moderátoři: Administrativní odbor, Předsedající

Pravidla fóra
V tomto fóru se zjišťují pomocí anket názory členů na nějakou oblast (např. pokud přijde dotaz zvenku). Odpovídat na otázky zde mohou pouze členové strany.
Chcete-li vyvolat jednání nebo hlasování celostátního fóra, použijte Členské podněty.
Odpovědět

Jaký má být postoj Pirátů k jednotlivým druhům dopravy?

hlavně nijak neomezovat osobní auta
7
4%
podporovat veřejnou dopravu, ale IAD neomezovat
16
9%
podporovat veřejnou dopravu i za cenu omezení IAD
27
15%
nepodporovat veřejnou dopravu
0
Žádná hlasování
podporovat cyklistickou dopravu, ale IAD tím neomezovat
25
14%
podporovat cyklistickou dopravu i za cenu omezení IAD
18
10%
nepodporovat cyklistickou dopravu
2
1%
podporovat pěší dopravu, zasazovat se o nová pěší spojení
37
20%
rozvoj cest pro pěší neřešit, jsou důležitější věci
2
1%
auto na elektřinu je v pohodě, takové neomezovat
22
12%
auta na elektřinu nejsou spása, nároky na prostor nevyřeší
21
12%
zakázat IAD i VHD, chůze a jízda na kole jsou zdravější
1
1%
zdržuji se
4
2%
 
Celkem hlasujících: 49 - Celkem hlasů: 182

Zbynek.Janoska
Člen KS Jihomoravský kraj
Příspěvky: 1036
Registrován: 28 úno 2018, 10:54
Profese: programátor
Bydliště: Vracov [HO]
Dal poděkování: 2798 poděkování
Dostal poděkování: 1488 poděkování

Re: Udržitelnost osobní dopravy - jaké druhy dopravy Piráti podporují?

Příspěvek od Zbynek.Janoska »

Michael.xChaos.Polak píše: 19 bře 2019, 17:55 Já navrhuju symbolickou podporu ve formě slevy na dálniční známku (nebo případně i dálnice pro elektromobily zadarmo)
Výhledově tady vzniká jiný problém a to ten, že daň z pohonných hmot je velikánský příjem do státní kasy (a měla by být použita na financování dopravní infrastruktury) a když si člověk bude nabíjet elektromobil doma, optimálně ještě elektřinou, kterou si vyrobil na střeše, tak samozřejmě žádnou podobnou daň platit nebude a státu se bude nedostávat příjmů na opravy silnic apod.

Já bych jako velkou výzvu viděl připravit se na toto. Pokud vím, tak žádná země tohle zatím neřeší, ale už jsou nějaké návrhy jak na to.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Zbynek.Janoska za příspěvky (celkem 3):
Petr.Vileta, Ondrej.Kalis, YjM
Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Udržitelnost osobní dopravy - jaké druhy dopravy Piráti podporují?

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Michael.xChaos.Polak píše: 19 bře 2019, 17:55 Zpět k elektromobilům, které jsou také tématem tohohle vlákna. Babiš na ně peče:
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/ ... oprava_cfr

Naopak ve světě to viděj jinak:
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_taj

Já navrhuju symbolickou podporu ve formě slevy na dálniční známku (nebo případně i dálnice pro elektromobily zadarmo). Je to v podstatě hloupost, ale stát takovou pravomoc má a ve formě časově omezené pobídky (tedy třeba na konkrétní počet let) by to smysl dávalo (jde nakonec nejen o emise, ale i o hluk: hluk z dálnic sice pochází především od pneumatik a svištění vzduchu, ale ty motory jsou taky znát, hlavně v těch otáčkách...)
Jasně, jako dočasná podpora mi dálnice zadarmo přijde správně, naopak nejsem pro podporu elektromobilů provozními opatřeními (mluví se např. o právu na jízdu ve vyhrazených pruzích pro autobusy). Odbourat vazbu mezi spotřebou ropných produktů a platbou za infrastrukturu je podle mě rovněž důležité.

Proč Babiš nepodporuje elektromobilitu - no důvody budou asi dva. Za prvé mu to zřejmě v ČR vychází jako populárnější, za druhé, do čeho by asi dával ty biopříměsi vypěstované na jeho polnostech...
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Kalis za příspěvek:
YjM

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Uživatelský avatar
Josef.Kadlecek
Člen KS Praha
Příspěvky: 2135
Registrován: 01 čer 2010, 21:17
Profese: revizní technik elektro, energetik
Bydliště: Bráník, Příkrá x U Háje, dřevěný domeček, P4
Dal poděkování: 1916 poděkování
Dostal poděkování: 1776 poděkování

Re: Udržitelnost osobní dopravy - jaké druhy dopravy Piráti podporují?

Příspěvek od Josef.Kadlecek »

Ekologická stopa je IMHO nejvyšší u letecké dopravy. A děs je, že se u nás tak rozrůstá. Vlaky vychází líp, ačkoli vysokorychlostní železnice u nás zatím spí. Evropa v tomhle čeká vlastně na nás (David Witosz měl na toto téma skvělý workshop v Táboře, dík za něj).
Tesla na tom s ekologickou zátěží taky není nikterak skvěle, 222g CO2 na km jízdy, v Singapuru si to změřili http://www.autoforum.cz/zajimavosti/v-s ... kutuji-je/
Na kole jsem jezdil jako kluk, před uživateli pro osobní dopravu (nikoli pro sport) smekám a podporuju je! Osobně do města jedu autem jen když musím (materiál, nářadí, náklad), bezvýhradně preferuju MHD, i když lítačku nemám. Do hospody chodím pěšky.
OFFTOPICKdyž si ale člověk shlédne dokument Skutečná cena lodní dopravy (jedna námořní kontejnerová loď pro 20tis kontejnerů má stopu jako 60 milionů aut!!!), tak řešit nějakou ekologickou IAD elektroauty, je jaksi zvláštní. A 60 tisíc těchto děsivých lodí brázdí oceány a likviduje je jen proto, že si nějaký nesmysl naklikáme na netu.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Josef.Kadlecek za příspěvky (celkem 4):
Vojtech.Pikal, Ondrej.Kalis, Matej.Sandor, YjM
Existuje princip: je hrází pro jakékoli informace, odolává všem argumentům a úspěšně drží lidi ve věčné ignoranci: zavrhnout věc ještě před prozkoumáním
Herbert Spencer, 1820-1903 https://cs.wikipedia.org/wiki/Herbert_Spencer
Za sebe - mám vás všecky rád. Akorát před fanatickými "souložníky teoretiky" mě i u Pirátů naučilo se už mít na pozoru.
Neomylné lidi bez váhání devitalizovat!
Uživatelský avatar
Petr.Vileta
Člen KS Plzeňský kraj
Příspěvky: 34639
Registrován: 22 črc 2009, 18:12
Profese: Celkem Spokojený Důchodce
Bydliště: Plzeň 2
Dal poděkování: 31594 poděkování
Dostal poděkování: 25703 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Udržitelnost osobní dopravy - jaké druhy dopravy Piráti podporují?

Příspěvek od Petr.Vileta »

Josef.Kadlecek píše: 20 bře 2019, 20:44 Tesla na tom s ekologickou zátěží taky není nikterak skvěle, 222g CO2 na km jízdy, v Singapuru si to změřili
A to jsi nepočítal výrobu a likvidaci akumulátorů. Každých 8 let, nebo že by to vylepšili na 10 let? Pořád málo, při těch obrovských nákladech.

Řadový člen, stínový ministr švihlých nápadů a fórista

Fide, sed cui fidas, vide.
Věř, ale komu věříš měř.

(Perchta z Pernštejna - Bílá paní)

Zbynek.Janoska
Člen KS Jihomoravský kraj
Příspěvky: 1036
Registrován: 28 úno 2018, 10:54
Profese: programátor
Bydliště: Vracov [HO]
Dal poděkování: 2798 poděkování
Dostal poděkování: 1488 poděkování

Re: Udržitelnost osobní dopravy - jaké druhy dopravy Piráti podporují?

Příspěvek od Zbynek.Janoska »

Petr.Vileta píše: 20 bře 2019, 23:28 A to jsi nepočítal výrobu a likvidaci akumulátorů. Každých 8 let, nebo že by to vylepšili na 10 let? Pořád málo, při těch obrovských nákladech.
Výhoda je, že částečně degradované akumulátory lze pak používat jako domácí úložiště energie (třeba Renaul Zoe se prodával bez baterky, kterou si majitel vozu jenom pronajímal). I staré elektromobily měly kapacitu 24 kW a pro domácí úložiště ti stačí bohatě 8 kW nebo i méně. Takže tady je celkem dobrá možnost druhotného využití. Když už baterka nestačí na ježdění autem, můžeš si ji dát do garáže, naplnit vždycky levným nočním proudem a celý den z ní vyžít.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Zbynek.Janoska za příspěvek:
Vit.Fux
Matej.Sandor
Člen KS Praha
Příspěvky: 597
Registrován: 12 dub 2018, 10:46
Profese: manažer, právník
Bydliště: Praha
Dal poděkování: 989 poděkování
Dostal poděkování: 1101 poděkování

Re: Udržitelnost osobní dopravy - jaké druhy dopravy Piráti podporují?

Příspěvek od Matej.Sandor »

Patřím k motoristické částí Pirátů, většinu týdne se přesouvám autem – pokud zrovna nejedu na Prahu 1 a automobilismus mám docela rád. OFFTOPICpokud byste chtěli vidět jedno z největším muzeí aut na světě zkuste navštívit Mulhouse, https://www.citedelautomobile.com/ mají tam více než 400 exponátů.

V Radě Prahy 4 sedím společně se stranou zelených. Mohu tudíž zodpovědně prohlásit, že strana, která se všemi možnými a nemožnými prostředky snaží vytvářet překážky pro auta už tady je a naštěstí to nejsme my. Možná i proto mají celorepublikové preference takové, jaké mají.

Takže ano, podporujme sdílenou dopravu, ať už jsou to rychlovlaky, metro, tramvaje nebo i ekologické formy dopravy jako kola, elektroauta, či chůze. Ale proč bychom měli vytvářet aktivní překážky pro normální automobilovou dopravu, tak tomu fakt nerozumím.

Nedávno někdo v Praze dostal nápad zasypat podjezdy na magistrále na Praze 4 a to v ulici Táborská a druhý v ulici na Veselý a vytvořit tak úrovňové křižovatky s magistrálou. Čemu by to prospělo? Tomu prvnímu záměru jsme snad dokázali zabránit, ulici Na Veselý to ještě pořád hrozí – tak snad to kluci a holky na magistrátě nakonec nepodpoří. V minulosti je někdo za miliony korun vybudoval a teď bychom je pod heslem humanizace magistrály za stovky milionů korun zasypávali. V tomto případě to heslo humanizace znamená akorát to, že tam kde teď kolony nejsou, by se vytvářeli nové kolony a vznikali akorát další zbytečné emise (stávajícím podjezdem projedou teď v pohodě jak tramvaje, tak auta tak i pěší).

Podporujme tedy alternativní a sdílené formy dopravy, ale nestavějme zbytečné překážky pro vlastníky aut.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Matej.Sandor za příspěvky (celkem 4):
Tomas.Pastircak, Jan.Hora, Vit.Fux, Petr.Vileta
Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Udržitelnost osobní dopravy - jaké druhy dopravy Piráti podporují?

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Matej.Sandor píše: 21 bře 2019, 12:49 Patřím k motoristické částí Pirátů, většinu týdne se přesouvám autem – pokud zrovna nejedu na Prahu 1 a automobilismus mám docela rád. OFFTOPICpokud byste chtěli vidět jedno z největším muzeí aut na světě zkuste navštívit Mulhouse, https://www.citedelautomobile.com/ mají tam více než 400 exponátů.

V Radě Prahy 4 sedím společně se stranou zelených. Mohu tudíž zodpovědně prohlásit, že strana, která se všemi možnými a nemožnými prostředky snaží vytvářet překážky pro auta už tady je a naštěstí to nejsme my. Možná i proto mají celorepublikové preference takové, jaké mají.

Takže ano, podporujme sdílenou dopravu, ať už jsou to rychlovlaky, metro, tramvaje nebo i ekologické formy dopravy jako kola, elektroauta, či chůze. Ale proč bychom měli vytvářet aktivní překážky pro normální automobilovou dopravu, tak tomu fakt nerozumím.

Nedávno někdo v Praze dostal nápad zasypat podjezdy na magistrále na Praze 4 a to v ulici Táborská a druhý v ulici na Veselý a vytvořit tak úrovňové křižovatky s magistrálou. Čemu by to prospělo? Tomu prvnímu záměru jsme snad dokázali zabránit, ulici Na Veselý to ještě pořád hrozí – tak snad to kluci a holky na magistrátě nakonec nepodpoří. V minulosti je někdo za miliony korun vybudoval a teď bychom je pod heslem humanizace magistrály za stovky milionů korun zasypávali. V tomto případě to heslo humanizace znamená akorát to, že tam kde teď kolony nejsou, by se vytvářeli nové kolony a vznikali akorát další zbytečné emise (stávajícím podjezdem projedou teď v pohodě jak tramvaje, tak auta tak i pěší).

Podporujme tedy alternativní a sdílené formy dopravy, ale nestavějme zbytečné překážky pro vlastníky aut.
Problém nastává zejména ve chvíli, kdy možnost zkvalitnění sdílené dopravy (a nejefektivnější formou sdílené dopravy je většinou veřejná hromadná doprava, kterou sdílívá nejvíce lidí a nemusí se složitě domlouvat) vede k omezení individuální automobilové dopravy. Můžeme se jistě na úrovni jednotlivých měst a krajů bavit o tom, jaká míra omezení IAD je v daném případě podle Pirátů přiměřené, ale fakt je, že ve městě velikosti Prahy není reálné podporovat efektivní veřejnou dopravu a neomezit tím auta. Podle mě by obecně mělo platit, že prostředek, kterým jezdí více lidí, má v provozu přednost (což zajistíme vyhrazenými pruhy, preferencí na semaforech atd.).

Jinak čistě osobně podporuji i to zkultivování magistrály, omezení parkovacích ploch na veřejných prostranstvích a další kroky vedoucí k tomu, aby se nám ve městě žilo lépe a abychom nebyli rukojmími zvlčilé individuální dopravy. ;) Nehledě na to, že jediný efektivní způsob, jak přiškrtit narůstající automobilismus je, když dostane méně prostoru a současně budeme zkvalitňovat veřejnou dopravu. Ale zase kdyby všichni automobilisté byli uvědomělí a používali auto jen, když je to potřeba, tak by nikdo podobné nápady neměl.

Tvrzení, že SZ má špatné výsledky proto, že jsou extrémisté z hlediska automobilismu, nelze považovat za pravdivé. Takovéto vytržení jedné věci z programu ve spojitosti s dopadem na volební výsledek nikdy moc nefunguje. A zrovna u Zelených jsou jiné zásadní důvody, proč nemají šanci OFFTOPIC(a jedním z nich je, že velká část zelených voličů raději volí Piráti, kteří nejsou levicovější než KSČM, nejsou napojeni na všemožný podezřelý kapitál a zajímají se i o jiná témata než ekologie a rovnost - u Zelených navíc v extrémní podobě ;) ).
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Kalis za příspěvek:
YjM

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Uživatelský avatar
Josef.Kadlecek
Člen KS Praha
Příspěvky: 2135
Registrován: 01 čer 2010, 21:17
Profese: revizní technik elektro, energetik
Bydliště: Bráník, Příkrá x U Háje, dřevěný domeček, P4
Dal poděkování: 1916 poděkování
Dostal poděkování: 1776 poděkování

Re: Udržitelnost osobní dopravy - jaké druhy dopravy Piráti podporují?

Příspěvek od Josef.Kadlecek »

Matej.Sandor píše: 21 bře 2019, 12:49 ... nestavějme zbytečné překážky pro vlastníky aut.
No, hlavně ve velikosti těch našich plechových mazlíků. Když má dnešní auto 1,5x větší rozměry, tak je 1,5 míň parkovacího prostoru. Možná by stálo za úvahu pro ty modrozónové rezidentní povolovačky zavést progresivní poplatky (objem karoserie?).
Na kole nejezdím, ale pět kol pětičlenné rodiny zabere míň místa než jeden offroad, jakých je dnes ve městech většina. OFFTOPICA to by mě zajímalo, kde spoluobčané na tyhle elektronický monstra a jejich údržbu berou.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Josef.Kadlecek za příspěvky (celkem 3):
Matej.Sandor, Petr.Vileta, YjM
Existuje princip: je hrází pro jakékoli informace, odolává všem argumentům a úspěšně drží lidi ve věčné ignoranci: zavrhnout věc ještě před prozkoumáním
Herbert Spencer, 1820-1903 https://cs.wikipedia.org/wiki/Herbert_Spencer
Za sebe - mám vás všecky rád. Akorát před fanatickými "souložníky teoretiky" mě i u Pirátů naučilo se už mít na pozoru.
Neomylné lidi bez váhání devitalizovat!
Zbynek.Janoska
Člen KS Jihomoravský kraj
Příspěvky: 1036
Registrován: 28 úno 2018, 10:54
Profese: programátor
Bydliště: Vracov [HO]
Dal poděkování: 2798 poděkování
Dostal poděkování: 1488 poděkování

Re: Udržitelnost osobní dopravy - jaké druhy dopravy Piráti podporují?

Příspěvek od Zbynek.Janoska »

Matej.Sandor píše: 21 bře 2019, 12:49 Takže ano, podporujme sdílenou dopravu, ať už jsou to rychlovlaky, metro, tramvaje nebo i ekologické formy dopravy jako kola, elektroauta, či chůze. Ale proč bychom měli vytvářet aktivní překážky pro normální automobilovou dopravu, tak tomu fakt nerozumím.
Protože individuální automobilová doprava má nesrovnatelně větší negativní externality (hluk, znečištění vzduchu, vibrace, světelné znečištění). Když se po stejné silnici přepraví 10 000 lidí denně 10 000 auty nebo 200 autobusy, je to pro lidi, kteří podél té cesty bydlí, podstatný rozdíl.

Optimálně bychom měli navrhnout systém, ve kterém cena za dopravu bude toto všechno zohledňovat. Takový systém by byl ale příliš složitý, takže jsou jednodušší nějaká plošná řešení (třeba pruhy vyhrazené pro MHD, pro cyklisty, zákazy vjezdu určitým typům vozidel apod.)
Tito uživatelé poděkovali autorovi Zbynek.Janoska za příspěvky (celkem 2):
Ondrej.Kalis, YjM
Matej.Sandor
Člen KS Praha
Příspěvky: 597
Registrován: 12 dub 2018, 10:46
Profese: manažer, právník
Bydliště: Praha
Dal poděkování: 989 poděkování
Dostal poděkování: 1101 poděkování

Re: Udržitelnost osobní dopravy - jaké druhy dopravy Piráti podporují?

Příspěvek od Matej.Sandor »

Ondrej.Kalis píše: 21 bře 2019, 13:23
Matej.Sandor píše: 21 bře 2019, 12:49 Patřím k motoristické částí Pirátů, většinu týdne se přesouvám autem – pokud zrovna nejedu na Prahu 1 a automobilismus mám docela rád. OFFTOPICpokud byste chtěli vidět jedno z největším muzeí aut na světě zkuste navštívit Mulhouse, https://www.citedelautomobile.com/ mají tam více než 400 exponátů.

V Radě Prahy 4 sedím společně se stranou zelených. Mohu tudíž zodpovědně prohlásit, že strana, která se všemi možnými a nemožnými prostředky snaží vytvářet překážky pro auta už tady je a naštěstí to nejsme my. Možná i proto mají celorepublikové preference takové, jaké mají.

Takže ano, podporujme sdílenou dopravu, ať už jsou to rychlovlaky, metro, tramvaje nebo i ekologické formy dopravy jako kola, elektroauta, či chůze. Ale proč bychom měli vytvářet aktivní překážky pro normální automobilovou dopravu, tak tomu fakt nerozumím.

Nedávno někdo v Praze dostal nápad zasypat podjezdy na magistrále na Praze 4 a to v ulici Táborská a druhý v ulici na Veselý a vytvořit tak úrovňové křižovatky s magistrálou. Čemu by to prospělo? Tomu prvnímu záměru jsme snad dokázali zabránit, ulici Na Veselý to ještě pořád hrozí – tak snad to kluci a holky na magistrátě nakonec nepodpoří. V minulosti je někdo za miliony korun vybudoval a teď bychom je pod heslem humanizace magistrály za stovky milionů korun zasypávali. V tomto případě to heslo humanizace znamená akorát to, že tam kde teď kolony nejsou, by se vytvářeli nové kolony a vznikali akorát další zbytečné emise (stávajícím podjezdem projedou teď v pohodě jak tramvaje, tak auta tak i pěší).

Podporujme tedy alternativní a sdílené formy dopravy, ale nestavějme zbytečné překážky pro vlastníky aut.
Problém nastává zejména ve chvíli, kdy možnost zkvalitnění sdílené dopravy (a nejefektivnější formou sdílené dopravy je většinou veřejná hromadná doprava, kterou sdílívá nejvíce lidí a nemusí se složitě domlouvat) vede k omezení individuální automobilové dopravy. Můžeme se jistě na úrovni jednotlivých měst a krajů bavit o tom, jaká míra omezení IAD je v daném případě podle Pirátů přiměřené, ale fakt je, že ve městě velikosti Prahy není reálné podporovat efektivní veřejnou dopravu a neomezit tím auta. Podle mě by obecně mělo platit, že prostředek, kterým jezdí více lidí, má v provozu přednost (což zajistíme vyhrazenými pruhy, preferencí na semaforech atd.).

Jinak čistě osobně podporuji i to zkultivování magistrály, omezení parkovacích ploch na veřejných prostranstvích a další kroky vedoucí k tomu, aby se nám ve městě žilo lépe a abychom nebyli rukojmími zvlčilé individuální dopravy. ;) Nehledě na to, že jediný efektivní způsob, jak přiškrtit narůstající automobilismus je, když dostane méně prostoru a současně budeme zkvalitňovat veřejnou dopravu. Ale zase kdyby všichni automobilisté byli uvědomělí a používali auto jen, když je to potřeba, tak by nikdo podobné nápady neměl.

Tvrzení, že SZ má špatné výsledky proto, že jsou extrémisté z hlediska automobilismu, nelze považovat za pravdivé. Takovéto vytržení jedné věci z programu ve spojitosti s dopadem na volební výsledek nikdy moc nefunguje. A zrovna u Zelených jsou jiné zásadní důvody, proč nemají šanci OFFTOPIC(a jedním z nich je, že velká část zelených voličů raději volí Piráti, kteří nejsou levicovější než KSČM, nejsou napojeni na všemožný podezřelý kapitál a zajímají se i o jiná témata než ekologie a rovnost - u Zelených navíc v extrémní podobě ;) ).
Ano, proto jsem psal, že podpora hromadné formy dopravy je správná, stejně tak i alternativní formy dopravy. Co mi ale zásadně vadí je, když se úmyslně vymýšlí omezení, které ničemu z toho nepomohou, jenom uškodí těm, co jezdí autem - třeba rušení parkovacích míst, zasypávání podjezdů (kde pak i ta tramvaj co jezdí podjezdem bude muset čekat na křižovatce, když zatím nemusí), mýto do centra města a podobně. Žádné alternativní nebo hromadné formě dopravy toto nepomůže, jen to uškodí těm, co jezdí autem. Tedy místo pozitivní motivace na používání jiných forem dopravy je zde represe.

Rovněž tak, když chci někam prodloužit tramvaj (třeba z pražského povstání na budějovickou) a zruší se tím třeba 200 -300 parkovacích míst, tak by bylo dobré do koncepce výstavby ty tramvaje zapracovat i výstavbu třeba náhradních podzemních parkovacích míst, aby lidi co bydlí v bytech kolem toho, měli kde parkovat i když se ta tramvaj postaví.

K SZ - těch důvodů je určitě více - ale to je spíš na osobní diskusi mimo fórum.
Odpovědět

Zpět na „Zjišťování názorů členů“